X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
ההפגנה כמו בליל הסדר
במחנה בני האור יש לא מעט אנוכיים זורעי ייאוש אין הם מוכנים לטרוח ולכתת רגליהם עד "הבימה" או כיכר בלפור, וכדי להסתיר זאת הם פוצחים בקריאות ייאוש: "מה זה יעזור? זה לא יעזור"
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

  • כתום אכילת האפיקומן ושירת "אחד מי יודע" הייתה סבתי פרומה אהרונוביץ' מתייצבת במטבח מול ערימת כלים גבוהה ומתחילה לשטוף; ואז הייתה קרובת משפחה צעירה מגיעה למטבח ומביעה זעזוע כי "איני יכולה לראות את סבתא הזקנה רוחצת כלים", ומסתלקת. לא מחליפה אותה אלא מסתלקת.
עברו מאז שנים רבות, ואני נזכר במה שראיתי כזאטוט בכל פעם שמגיעה עונת ההפגנות. במחנה בני האור יש לא מעט אנוכיים זורעי ייאוש. אין הם מוכנים לטרוח ולכתת רגליהם עד "הבימה" או כיכר בלפור, וכדי להסתיר זאת הם פוצחים בקריאות ייאוש: "מה זה יעזור? זה לא יעזור", ומשאירים אותנו - המפגינים - למלא את תפקיד הסבתא בתום ליל הסדר.
ברור שהעצלים נתפשים לאמירת שווא. הן מפני שבסיבוב קודם ההפגנות מילאו תפקיד חשוב (לא בלעדי, כמובן) בהפלת ממשלתו של בנימין נתניהו והן מפני שהצעדים האנטי-דמוקרטיים המאיימים של העבריין איתמר בן-גביר בשם שלטון ביבי מעידים כי הם דווקא חוששים גם חוששים מן ההפגנה.
לפיכך ראוי לקרוא לעצלים המעדיפים לצפות בעוד תוכנית ריאליטי בטלוויזיה לנעול נעלים וללבוש מעיל עבה בחורף ולשאת דגל כחול-לבן, ולבוא להפגין. במקום לשקר לעצמם (עלינו זה לא עובד) - להושיט יד להגנת הדמוקרטיה כמאמרו של חיים נחמן ביאליק: "בואו שכם אחד לעזרת העם".
  • כל הישראליות אשר התנדבו לשרת בצוותי אוויר ובצנחנים, כלוחמות ביחידת קרקל וכטנקיסטיות, על ספינות חיל-הים ובהדרכת חי"ר, ועתה הן בשרות סדיר (בחופשה) או במערך המילואים, מתבקשות בכל לשון של בקשה והערכה להתייצב במוצאי שבת בהפגנה בכיכר "הבימה", בשעה 19:00. כי הן חייבות את מימוש התנדבותן הנאותה (ותודה להן) להחלטת בג"ץ בעניין אליס מילר אשר פתחה יחידות קרביות ואחרות רבות בצה"ל בפני חיילות. כן, פשיטא, כדי להוקיר את בג"ץ ולהבין כמה הממשלה הנוכחית מסכנת אותו.
  • הממשלה רוצה שכל שר ימנה לו במשרדו יועץ משפטי משל עצמו. פודל משפטי. לשר כזה יצמחו שלושה יתרונות: הוא ימנה עורך דין, שיוכל לאגור בעבורו קולות בליכוד בבחירות המקדימות (פריימריז) הבאות; היועץ הזה ילבין כל חמגשית ושרשרת זהב וסיגרים קובאניים ושמפניה לרוב, שתישלח מביתו של איזה שהוא מילצ'ן לשר; והעיקר - אם תיפתח חקירה נגד השר תהיה לו טענת הסתמכות, שהיועץ המשפטי - זה הפודל - במשרדו התיר את קבלת התכשיט בעשרות אלפי דולרים. אני מקווה כי לא יימצא עורך דין המכבד את עצמו שיסכים להידמות לפודל משפטי.
  • לא אוסנת מארק, שהוצעה לשמש כמנכ"לית משרד המדע וויתרה עקב הביקורת הציבורית המוצדקת על אי-התאמתה, היא שנושאת בבושת על התרגיל המכוער. הכל רשום על שמו של השר אופיר אקוניס בין אם הוא יזם את המינוי ובין אם נכנע ללחץ של חזקים ממנו בליכוד לעשות זאת.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  13/01/2023   |   עודכן:  13/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההפגנה כמו בליל הסדר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מרגלית -בן אור ?
אלי  |  14/01/23 12:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מייחל, שבפתחה של שנת ה-2023 לעצמאות מדינת ישראל היקרה לנו, שלא יפקוד אותנו האסון, ששם קץ לממלכת דוד ושלמה המאוחדת כשבירתה היא העיר ירושלים, ושלא יפקוד אותה סיום מכאיב של ממלכת שמעון החשמונאי, שנקלעה למלחמת אחים קשה ומדממת
עמנואל בן-סבו
הקריאה הנרגשת להצלת מדינת ישראל מממשלתה הנבחרת דווקא על-ידי מי שלא מפספסים הזדמנות להוציא את דיבת מדינת ישראל בעולם, היא לא יותר מבדיחה לא מוצלחת
רצף לוי, שושי אלטוביה
למשרד הבריאות היכולת לשפוך אור על סוגיית התמותה העודפת והקשר האפשרי שלה לחיסון הקורונה, ולחשוף לציבור ולקהילה המדעית את נתוני התמותה בחתך גיל, סטאטוס חיסוני וסיבות המוות    המשרד מתנהל בצורה מופקרת ומסרב לעשות כן, אף לאחר צו של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר הורה לו לחשוף את הנתונים
דן מרגלית
כל מילה תסולא בפז    כתב הגנה למערכת המשפטית ולבג"ץ    רק שתי מלים חסרו במאמרו הראוי של שביט: בנימין נתניהו
ציפי לידר
אם בספר בראשית הנושאים המרכזיים הם בריאת העולם ותולדות האבות (והאימהות), עד לירידה למצרים, הרי ספר שמות פותח בנושא גלות וגאולה - שהראשונה שבהן היא גלות וּגאולת מצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il