X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פוגל. מפחיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אני פוחד מחבר הכנסת צבי פוגל
אני חושש מהופעה של חבר הכנסת צבי פוגל, שיאמר שיש עילה למעצר למי "שמבעירה את הרחובות", כי לשיטתו הבערת הרחובות תתפרש בגידה במולדת

חבר הכנסת צבי פוגל איש אמונו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מצא לנכון לדרוש את מעצרם - לשים אותם מיד בבית סוהר מאחורי סוגר ובריח - של יאיר לפיד, ראש האופוזיציה כיום וראש הממשלה לשעבר, בני גנץ, רב אלוף שהיה רמטכ"ל ושר ביטחון לשעבר, בוגי יעלון, מי שהיה רב אלוף ושר בממשלות ישראל לשעבר ויאיר גולן, מי שהיה אלוף וסגן רמטכ"ל וחבר כנסת לשעבר. פשוט לעצרם בבית סוהר.
חבר הכנסת צבי פוגל הבהיר את דרישתו בראיון למאיה ראכלין, "כי הם האנשים המסוכנים שיש כרגע". לדבריו, יש להאשימם בבית משפט בישראל על סעיף חמור "בגידה במולדת" וחזר והבהיר כי האשמה על בגידה במולדת "זו עילה למעצר". פירושו של דבר, מי שבוגד במולדת יש לכלוא אותו לשנים רבות בבית סוהר, ואף צפוי שבהמשך תעלה ההצעה להוציאם להורג.
הדרישה להאשים בבגידה במולדת אנשי ציבור, היא למעשה התרת דמם של אותם אנשי ציבור מנהיגי מפלגות, שיוצאים בביקורת חדה ונוקבת על יוזמותיה של ממשלת ישראל בנושאי חוק ומשפט. דרישת צבי פוגל לעצור את מנהיגי הציבור ולשים אותם מאחורי בריח ומסגר, נובעת מתוך מגמה אחת ויחידה והיא - להשפילם. זו השפלה, כשהם יובאו למשפט ברכב של שירות בתי הסוהר בליווי שוטרים.
מצער, שלא הייתה התנערות מוחלטת ותקיפה של ראש ממשלת ישראל מהאמירה, שיצאה מפי חבר הכנסת צבי פוגל, חבר במפלגת השלטון, המתירה את דמם של מנהיגי ציבור. אני חושש, שצבי פוגל עוד עלול ליחס עילה למעצר ולייחס גם האשמה בבגידה במולדת למי שאמרה כי התוכנית של שר המשפטים - "זו תוכנית לריסוק בית המשפט העליון". במקרה מדובר באסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון.
לרשימת האנשים, שיש עילה למעצרם, ח"כ צבי פוגל עוד עלול להוסיף את אסתר חיות ויקבע "שהיא אישה מסוכנת שיש כרגע". הסתה פרועה ובוטה מלווה באמירות מסוכנות כבר שמענו מכמה חברי כנסת מהליכוד במחטף של ראיונות מיד אחרי הנאום של אסתר חיות. אני חושש, שצבי פוגל ייחס בגידה במולדת לאמירה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שהבהירה בנחרצות רבה, כי היא רואה בתוכנית של שר המשפטים, יריב לוין "מתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט...".
קשה לי לקבל את הסגנון הבוטה בהסתערות של חברי הכנסת מהליכוד על נשיאת בית המשפט העליון. אני נחרד מהביטויים הרוויים באלימות מילולית בוטה וקשה. תגובתם היא בבחינת התנפלות שלוחת רסן על מי שניסחה את דבריה באיפוק רב.
אני לא מצאתי אלימות מילולית בדבריה של אסתר חיות, אלא ביקורת מאופקת בשפה המכבדת את השר שעל דעתו היא חולקת. רשות הדיבור לכב' נשיאת בית המשפט העליון: "תוכניתו של שר המשפטים החדש אינה תוכנית לתיקון מערכת המשפט - היא תוכנית לריסוקה". לדעתה תוכנית זו "תפגע פגיעה אנושה בעצמאות ובאי התלות של השופטים... משמעותה של התוכנית הרעה הזו היא על כן שינוי זהותה הדמוקרטית של המדינה ללא הכר".
ציער אותי, ששר המשפטים, במקום שיענה לנשיאת בית המשפט העליון בשיח מכובד, בחר לייחס לה מטרות חתרניות של מי שפועלת "להבעיר את הרחובות". עכשיו אני חושש מהופעה של חבר הכנסת צבי פוגל, שיאמר שיש עילה למעצר למי "שמבעירה את הרחובות". כי לשיטתו הבערת הרחובות תתפרש בגידה במולדת.
אותי מדאיג, שהאמירות של צבי פוגל מדברות אל ליבו של ציבור גדול בישראל, המשוכנע שהוא צודק. זו תהיה מציאות חובקת אסון אם יגדל ויתעצם הציבור שמשוכנע בצדקת דבריו של צבי פוגל. כאב לי שבבית הכנסת, אליו התבקשתי להגיע בערב שבת כעשירי למניין, שמעתי שיח מאוד אוהד לדבריו של צבי פוגל.

תאריך:  16/01/2023   |   עודכן:  16/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אני פוחד מחבר הכנסת צבי פוגל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הוא גם יבקש לאסור את אסתר חיות
עיה  |  16/01/23 11:34
2
אני פוחדת מהתמיכה בצבי פוגל
אני פוחדת  |  16/01/23 11:40
3
תגובה לשמואל בוקי
תגובה לשמואל בוקי  |  16/01/23 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
האם כבוד הנשיאה מסכימה עם כך שכל פסק דין שלה יגרור אחריו שובל ארוך של רינונים וחשדות שמא דבק בו פגם והוא ניתן שלא לגופו של עניין? הניתן בכלל לתאר את הנזק שעלול להיגרם בכך לבית המשפט בכלל? כשזו תמונת המצב, הרי שהתפטרותה - המיידית - של כבוד הנשיאה אסתר חיות מתחייבת ומתבקשת מאליה
אייל בהרי
אני רק מקווה שממשלת ישראל החדשה אכן תבין שנושא הדיור איננו "עוד בעיה נישתית", אלא נושא לאומי מהמעלה הראשונה שיש לבצע בו טיפול שורש יסודי
יוסף קנדלקר
כולנו זוכרים את הימים בהם בתים בתשלו"ז ובנווה חורש עלו 30 אלף דולר (אז עבדו בדולרים) בתי פטיו בנווה דוד עלו 100 אלף דולר כמו דירות ארבעה חדרים בשכונת רמות בבאר שבע, ובתי קרקע סגרו במאתיים אלף דולר
גדי חיטמן
החברה הישראלית מיליטריסטית באופיה    היא מתלכדת סביב איום חיצוני    אין לה ניסיון מוצלח עם מחאות חברתיות
יוסף אליעז
שר המשטרה, ויהא תוארו אשר יהיה, אינו אמור לעשות מעקבים, לחקור עבריינים או לעצור חשודים במו ידיו    שר החקלאות יושב בכורסה ולא על מושב הטרקטור, ושר המשפטים אינו אמור לשפוט או לאשר או לבטל פסקי דין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il