X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
5.4 מיליון בקשות ב-2021 [צילום: ג'ף צ'יו, AP]
העסקים הקטנים החדשים בארה"ב חוששים מהריבית והמיתון
מיליוני עסקים נפתחו בזמן הקורונה, אך כעת - בשלב הרגיש ביותר בחייהם - עליהם להתמודד עם העלייה בריבית והחששות מן המיתון המתקרב, מדווח ניו-יורק טיימס

תוצאה בלתי צפויה של הקורונה בארה"ב הייתה זינוק בפעילות היצירתית. מאז 2020 המריא מספר הבקשות לפתיחת עסקים חדשים, לאחר עשורים של ירידה. יש לכך מספר סיבות, מסביר ניו-יורק טיימס. מיליונים פוטרו לפתע וקיבלו את הזמן והמניע להקים עסקים משלהם. החסכונות האישיים קפצו, בשל העליות בבורסה והסיוע הממשלתי, וכך היה להם המימון הדרוש – לצד הריבית האפסית.
אולם, הרקע הכלכלי שסייע ליזמות, פינה את מקומו לאינפלציה גואה, עלייה בריבית וירידה בחסכונות. כעת עליהם לנווט בנסיבות המשתנות ומול מיתון אפשרי – בנקודה בה הם הכי שבירים. אפילו בתנאים שגרתיים, כמחצית מן העסקים כושלים בחמש שנותיהם הראשונות.
בשנת 2021 הוגשו בארה"ב 5.4 מיליון בקשות לפתיחת עסקים, זינוק של 20% לעומת 2020 והמספר הגבוה ביותר מזה 15 שנה (נתוני 2022 יפורסמו השבוע). הנתונים על העסקים שהוקמו בפועל יהיו זמינים רק בעוד כמה שנים, כך שלא ניתן לשער מה תהיה השפעת ההתקררות הכלכלית על אותם עסקים. אבל לגורלם יכולה להיות השפעה על המשק כולו.
"יזמות מניבה רווחים בתפוקה, והיזמות מגיעה בהיקף עצום מעסקים חדשים", אומר ג'ון דירי, נשיא המרכז ליזמות אמריקנית. אבל הוא מזהיר, שהמדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב – שמטרתה לדכא את עליית המחירים החדה ביותר מזה עשרות שנים – "מגבירה את הרוח הנושבת בפניהם של היזמים ויוצרת התרסקות בביקוש ועלייה במחיר הכסף".
יזמים עימם שוחח הטיימס הביעו תערובת של נחישות וחששות לקראת החודשים הבאים. חלקם אמרו שהפיקו לקחים מתקופת הקורונה ויצרו מבנה פיננסי שלדעתם יעמוד גם בפני המיתון; אחרים סבורים שהם עשויים להזדקק למימון חיצוני וחוששים שלא יצליחו להשיג אותו.
ג'ניפר סאטון, אשר הקימה בר מיצים בפארק סיטי שבמדינת יוטה, מודאגת בעיקר מן האינפלציה וחוששת ממיתון שיפחית את מספר התיירים בהם תלוי העסק. במובנים רבים סאטון היא בת-מזל, כי הקימה את העסק במימון עצמי ומשפחתי. טיילור וולאס, הבעלים של מרכזי טיפול יומי בכלבים בעיר טמפה שבפלורידה, רצה להתרחב אך זקוק לאשראי והריבית הגבוהה מקשה עליו לעמוד בהוצאות המימון.
הריבית הגבוהה וחוסר הוודאות הרוחבי ייבשו את מקורות המימון הגואים-לשעבר, אמרו לטיימס כמה יזמים. לאנדון אטישה גייס בקלות מקרנות הון סיכון 200,000 דולר בקיץ 2021 לאתר מכירה מקוונת של בגדי וינטג'. אבל כעת המשקיעים הרבה פחות להוטים להזרים כסף לעסקים צעירים, ובסופו של דבר מכר אטישה את האתר בשנה שעברה. כאשר הקים אשתקד מערכת הזמנות מקוונת למסעדות, החל אטישה לגבות מיד כסף מן הלקוחות במקום לגייס מימון חיצוני.
הנתונים הסטטיסטיים מלמדים, כי חלק משמעותי מן הבקשות להקמת עסקים חדשים מיועדות לעוסקים בודדים שאינם מתכוונים להעסיק עובדים נוספים, מציין הטיימס. בקשות רבות היו בתחומים ששגשגו בזמן הקורונה – כמו סחר, שירותי מזון ולוגיסטיקה – ולעיתים העסקים החדשים החליפו אחרים שנסגרו.
אבל למרות שההאטה עלולה לפגוע בעסקים חדשים, כלכלנים רבים מביעים אופטימיות בכך שהגל אשר החל ב-2020 ימשיך להיתרגם לגידול במספר המשרות, ביזמות ובסופו של דבר בתפוקה. רבים מהם ממשיכים לצמוח ולשכור עובדים, אומר הכלכלן לוק פארדיו, משום שהם שאפתנים לגבי עתידם.

תאריך:  17/01/23   |   עודכן:  17/01/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העסקים הקטנים החדשים בארה"ב חוששים מהריבית והמיתון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
זוהי שאלה מכרעת לקראת דיוני החוב והתקציב, מסביר וושינגטון פוסט    נראה שהנשיא ויו"ר בית הנבחרים רוצים ואף ינסו לשתף פעולה, אבל הקיצונים הרפובליקנים עלולים לטרפד זאת
איתמר לוין
תופעות הלוואי של הקורונה מופיעות כעת, מדווח אקונומיסט, בדמות הטיפולים שנדחו והצוותים התשושים – והמצב עלול להחמיר עוד יותר בשנים הבאות בשל הזדקנות האוכלוסייה
איתמר לוין
פריד זכריה בוושינגטון פוסט: המערב צריך עוד מהגרים, אבל הפופוליזם הימני מקשה על מקבלי ההחלטות לפעול בצורה מושכלת
איתמר לוין
פגישתם הקרובה של הנשיא ביידן וראש הממשלה קישידה תהיה שלב מרכזי בהתעצמותה הצבאית של יפן, לראשונה מאז 1945 - מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
מעבר לכך שהמפגינים לא נעלמו לחלוטין, מסביר אקונומיסט, לחמנאי ועמיתיו יש בעיות בסיסיות חמורות העלולות להביא להתפרצות מחודשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il