X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שלמה קרעי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
קרעי בשרות ה-BDS
קרעי אינו ראשון בליכוד לפגוע במעמדה של ישראל בעולם המבחן הוא תמיד בניסיון של השלטון להתנכל לחרות היוצר ולהשאיר בזירה רק את אלה שהממשל חפץ ביקרם, והם ניזונים ממנו בטובות הנאה ובכבוד מפוקפק
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הוא מבעלי הדעות החשוכות בסיעת הליכוד. מעניין לערוך פעם השוואה בין תפישת עולמו לבין זו של אבי מעוז. רק נכנס לתפקידו, וברוח הבוס והמפקד שלו בנימין נתניהו הודיע על כוונתו להתנכל לתאגיד השידור הציבורי "כאן-11". מדוע? לא חשוב. המנהיג הגדול רוצה.
ידוע התיאור (מעדותו של ניר חפץ במשפט הפלילי של נתניהו) מה עשו ראש הממשלה ומשפחתו כדי לפגוע בשידור הציבורי. הם רוצים להציג להמונים תוכניות של "לחם ושעשועים" בלבד, למשל להכתיר את מלך השפים בטיגון חצילים כדי לא להשקיע מחשבה בסוגיה של הרס מערכת המשפט.
אין שר תקשורת נאור כזה בעולם הדמוקרטי. כל איש ציבור בתפקיד זה מחפש דרכים להרחיב את השידור הציבורי, שהוא תמיד יותר רציני מן המסחרי. אך חשוכים ופשיסטים, תלמידי אסכולת אנדריי ז'דנוב ברוסיה הקומוניסטית בשנותיה הנוראות, הולכים לאורו של האיש שדיכא כל רוח יצירה עצמאית.
בהודעתו תרם קרעי להשחרת פני ישראל בעולם. זה כה דיקטטורי שמנכ"ל איגוד השידור האירופי נואל קורן מיהר להזהיר בכתב את ביבי כי תוכניתו של קרעי לפורר את התאגיד תוציא את ישראל ממעגל המדינות התרבותיות המתגאות בשידור ציבורי, ובין השאר היא תגורש גם מן האירוויזיון. בשלב זה התברר כי אחת משתיים, או שקרעי אוויל או שהוא מעמיד פני כסיל. הוא הגיב כי חייב דין וחשבון רק לציבור בישראל ולא לגורמים זרים. איזו תפישה שטחית, שבמהותה משחקת לידי תנועת החרם על ישראל (BDS). שכן ה-BDS מעוניינת לדחוק את ישראל אל מחוץ למעגל המדינות התרבותיות, להדביק בה תו של מצורעת.
קרעי אינו ראשון בליכוד לפגוע במעמדה של ישראל בעולם. המבחן הוא תמיד בניסיון של השלטון להתנכל לחרות היוצר ולהשאיר בזירה רק את אלה שהממשל חפץ ביקרם, והם ניזונים ממנו בטובות הנאה ובכבוד מפוקפק. ביבי היה ראשון שעשה זאת ולא נחסם כראוי כאשר התערב לפסול חלק מהשופטים במפעל פרס ישראל. זה היה כבר לפני כעשור. רוב השופטים מחו, איימו לפרוש ומיד התקרנפו ושבו לוועדות הבחירה. אז הגיעה מירי רגב, שהכריזה בגאווה כי לא קראה את אנטון צ'כוב (אגב, מה כן קראה? את "תמול שלשום" לש"י עגנון? או "סיפור על אהבה וחושך" ש לעמוס עוז?).
ועתה, במקביל לקרעי, הכריז השר מיקי זוהר כי יבטל מענק שכבר אושר לסרט אשר תכנו אינו מוצא חן בעיניו. מה שמדאיג אינו הצעד הדיקטטורי המכוער של פוליטיקאי הפועל כצנזור אלא שעם-הספר עבר על ההודעה החמורה הזאת לסדר היום כאילו הייתה אבק פורח.
כולנו, שהיינו אמש בהפגנת הענק המרהיבה והמעודדת, וההמונים שנשארו לתמוך בה מבית1, מצהירים כי ממשלת העבריינים לגיטימית. היא נבחרה כחוק. אך היא הולכת ומאבדת את מעמדה הלגיטימי בהפיכה המשפטית ובשחיקת חופש הביטוי וההפגנה, ועתה גם במתקפה על היצירה העצמאית בכל התחומים.
בממשלה הזאת יש הרוצים לאזוק את יאיר לפיד ובני גנץ ולמנוע הפגנות ראויות בהודעות שווא של המשטרה כאילו יש חשש להפרות סדר, ובערעור מערכות המשפט והתרבות. אם חלילה יצאו תוכניותיהם הזדוניות של קרעי וזוהר לפועל תדע התרבות בישראל לתרגם לעברית את המילה הערכית "גלסנוסט". נחזיר את הנאורות, הפתיחות.

הערות

1. הדיווח המדויק של איזבל קרשנר וד"ר רונן ברגמן ב-NYT על ההפגנות תואר בטוויטר על-ידי איתן אבריאל כך: "הידיעה הזו בניו-יורק טיימס מלחיצה את נתניהו יותר מכל התקשורת המקומית... בלי אמריקה ובלי הווטו שלה באו"ם מי הוא ומי ישראל"? מצרף את חתימתי להערתו.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  16/01/2023   |   עודכן:  16/01/2023
+בנט: הצעת לוין כפי שהיא - מסוכנת
20:30 16/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה לשעבר טוען כי נדרשים שינויים מסוימים במערכת המשפט, אך אין ללכת לקיצוניות הפוכה של אובדן בלמים ואיזונים  ▪  "שני הצדדים צריכים להידבר מייד"

בנט. "ההצעה תפגע בכלכלה ובאזרחים" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+לוין: איש באופוזיציה לא הציע חוק לתיקון מערכת המשפט
19:57 16/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר המשפטים במליאה: "באים ואומרים לי: מה פתאום, מי אתה בכלל? אנחנו מספסלי האופוזיציה ביחד עם השופטים נקבע לך"  ▪  לפיד: "15 שנה הליכוד התנגד לרפורמה, אבל עכשיו המפלגה שלך מתייצבת מאחוריך כי זה מועיל להם"  ▪  מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי-האמון שהגישו סיעות האופוזיציה

השר לוין וח"כ לפיד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בעוד שבועיים: מרתון חקיקה של הקואליציה
17:52 16/01/23  |  עידן יוסף

בקואליציה מתכוננים למרתון הצבעות בפברואר. בהודעה שנשלחה מאתר יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ לחברי הכנסת, נאמר כי מ-1 בפברואר לא תואשר לחו"ל לאף חבר כנסת וכי מרתון החקיקה יימשך שבועות אחדים. השרה גלית דיסטל אטבריאן בטוויטר: "רה"מ נתן לי אור ירוק להקים מטה להסברת רפורמת לוין".

+ממנחם בגין ועד בנימין נתניהו
17:51 16/01/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

רוחות רעות מנשבות בשבועות האחרונים, רוחות של פלגנות, של שנאה, של זעם קדוש, של איומים, של ספינים, של שקרים, של חרדות, של פחדים, של סטיגמות וסטריאוטיפים, של דעות קדומות, של אימה ושל ניכור

בגין. מנע מלחמת אחים [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+נתניהו: שיח הרפורמות בתקשורת רדוד כדי ליצור תבהלת-שווא
17:30 16/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

"הרפורמה תצא לדרך, וכפי שלא נרתענו בעבר מהתקפות השמאל והתקשורת, איננו נרתעים מן הרעשים, מן הגינויים ומן המחאות  ▪  "ההפחדות אותן הפחדות, הרחבה אותה רחבה, העמותות אותן עמותות - רק השלטים מתחלפים"  ▪  "אין חדש תחת הכסף - הכסף הזר"

נתניהו. ברוב הדמוקרטיות יש פסקת התגברות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+דמוקרטיה - איזון וריסון בין 3 רשויות
09:08 16/01/23  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

מה שמדאיג ביותר הוא שהמוטיבציה לצמצום סמכויותיה של הרשות השופטת צמחה מתוך אינטרס אישי של ראש הממשלה המואשם בפלילים  ▪  בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה כבר שנים רבות ואם הייתה לו ביקורת על תיפקודה של הרשות השופטת הוא יכול היה לטפל בבעיה באמצעים העומדים לרשות משטר דמוקרטי

נתניהו. גורר מדינה שלמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מי הזיז את הגלימה שלי
08:40 16/01/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

נדמה כי שינוי ערכי, מהותי, עמוק ויסודי כמו מהפכת המשפט, מחולל פאניקה והיסטריה מיותרת אך טבעית

ברק. כיתת יורים [צילום: מתוך יוטיוב]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרעי בשרות ה-BDS
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרומן הלוהט בין השמאל ל BDS
באום  |  16/01/23 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
רבקה שפק-ליסק
מה שמדאיג ביותר הוא שהמוטיבציה לצמצום סמכויותיה של הרשות השופטת צמחה מתוך אינטרס אישי של ראש הממשלה המואשם בפלילים    בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה כבר שנים רבות ואם הייתה לו ביקורת על תיפקודה של הרשות השופטת הוא יכול היה לטפל בבעיה באמצעים העומדים לרשות משטר דמוקרטי
עמנואל בן-סבו
נדמה כי שינוי ערכי, מהותי, עמוק ויסודי כמו מהפכת המשפט, מחולל פאניקה והיסטריה מיותרת אך טבעית
עידן יוסף
ראש האופוזיציה נפגש בביתו עם ארנון בר-דוד וניסה לרתום אותו למאבק בתוכניות המשפטיות של הממשלה    כלל לא בטוח שבר-דוד ייענה לקריאתו של לפיד, ובשלב הזה הוא אפילו לא נותן אור ירוק לפרקליטים המוחים נגד חוק היועמ"שים להכריז על סכסוך עבודה
שרון אפק
דברי המשנה ליועצת המשפטית לממשלה לייעוץ וחקיקה בכנס איגוד המשפטנים [כ"ב בטבת תשפ"ג, 15.01.2023]
איתמר לוין
שרון אפק, כיום המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, מזהיר שהצעותיו של רוטמן יפגעו בהגנה המשפטית לבכירי צה"ל ומשרד הביטחון במישור הבינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il