X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מחצית מהצמיחה של 2010 [צילום: אנדי וונג, AP]
קצב הפתיחה של סין יעצב את המשק העולמי
בהנחה שגל הקורונה המחודש מגיע לשיאו, סין תתאושש בחודשים הקרובים וושינגטון פוסט: האתגרים עודם משמעותיים והתרומה למשק העולמי תהיה פחותה מבעבר, אך עדיין משמעותית

סין עוברת גל עז של קורונה, שאחריו אמורה לבוא התאוששות משמעותית בפעילות הצרכנית ובפעילות העסקית – היכולה למנוע את שקיעת המשק העולמי כולו למיתון, מנתח וושינגטון פוסט. בימים האחרונים עדכנו אנליסטים בוול סטריט כלפי מעלה את תחזיותיהם לצמיחה הסינית, בהנחה שגל הקורונה הגיע לשיאו מוקדם מן הצפוי.
קצב הפתיחה מחדש של סין, אחרי הסרת ה"אפס קורונה" הדרקונית בחודש שעבר, יעצב את תחזיות האינפלציה והצמיחה העולמיות. שערי המניות של חברות אמריקניות הפועלות בסין ייצאו נשכרות, כמו גם אטרקציות אמריקניות המושכות תיירים סינים.
עשרות מיליוני סינים חלו ובתי החולים הוצפו מאז תחילת דצמבר; במחוז הונאן, שמספר תושביו גדול משל גרמניה, חולים 90% מהתושבים. מבחן קריטי יהיה בהמשך החודש, כאשר העובדים יחזרו לכפריהם לראש השנה הסיני ועלולים לגרום לגל תחלואה גדול נוסף. אבל למרות כל הסכנות, יש סימנים שהכלכלה מתאוששת, כגון מספר הנסיעות ברכבת התחתית המתקרב לשגרה.
קטרי הצמיחה האחרים של המשק העולמי רחוקים מלפעול במלוא הקצב, מציין הפוסט. המשק האמריקני סיים בצורה חזקה את 2022, אך השנה יתקשה בשל הריבית הגבוהה. אירופה מצויה במיתון וליפן צפויה צמיחה מזערית של 1%. לעומת זאת, באסיה צפויה צמיחה של 4.4% ואולי אף יותר. ועדיין, יידרש לסינים זמן לחזור להרגלים של ערב הקורונה, כולל הקשרים לעולם החיצון שנותקו לחלוטין. ייתכן שבחודשים הבאים יינקטו שוב פעולות בלימה לפני התאוששות חזקה ביותר באביב. ואפילו אם לסין תהיה שנה חזקה, המשק העולמי ניצב בפני שנה של צמיחה אנמית.
מקבלי ההחלטות בסין מנסים לסייע כמיטב יכולתם. האינפלציה נמוכה והבנק המרכזי – בניגוד למגמה העולמית – הוריד אשתקד את הריבית ועשוי לעשות זאת שוב השנה. הממשלה גם עשויה לשוב ולהזרים הלוואות ליזמי הנדל"ן הגדולים, תוך נטישת מדיניותה הנוכחית שנועדה לצנן את הענף. סימנים להתאוששות כבר ניכרים: התיירים הסינים שוב יצאו לדרך, במיוחד ליעדים קרובים כמו הונג-קונג ותאילנד.
כאמור, גם בארה"ב מצפים להגעתם של מיליון סינים השנה, פי שלושה מאשתקד אך רק שליש מאשר ערב המגיפה; ההערכה היא שהמספר יחזור לקדמותו רק ב-2026, בשל דרישות הוויזה ובדיקות הקורונה. לפני המגיפה הייתה סין שלישית רק לבריטניה ויפן כמקור למבקרים זרים בארה"ב, אך התייר הסיני הממוצע מבלה בארה"ב שבועיים (לעומת עשרה ימים בממוצע) ומוציא יותר. בשנת 2019 הכניסו הסינים 33 מיליארד דולר לחברות תעופה, מלונות, אתרים ואוניברסיטאות בארה"ב.
הקצב בו יחזרו הצרכנים הסינים להרגלי ההוצאות שלהם, יקבע את כיוון המשק המקומי – מדגיש הפוסט. בחודש שעבר צנח אמון הצרכנים לשפל חסר תקדים, בשל החששות מפני שובן של מגבלות הקורונה. אבל העתודות של משקי הבית בבנקים זינקו ב-42% (שהם 4.8 טריליון דולר) מאז תחילת 2020. זה אומר, שהצרכנים הסינים יושבים על הר של מזומנים (יותר מכל הכלכלה הבריטית) אותו יוכלו לנצל לצריכה.

צריכה מקומית, לא ייבוא
אחרי חולשה מדאיגה [צילום: נג האן-גואן, AP]

חלק מהאנליסטים חוששים שהגידול בביקוש הסיני לנפט יעלה את מחירו, יחמיר את האינפלציה ויאלץ את הפדרל ריזרב ויתר הבנקים המרכזיים להמשיך להעלות את הריבית. אחת ההערכות היא שמחיר הנפט יגיע השנה ל-110 דולר לחבית לעומת 80 דולר כיום. אבל אפילו אם הצריכה הסינית תעלה, היא גם תחזור לייצא מדי יום 1.5 מיליון חביות של מוצרי נפט, כמו דיזל, שיוכלו להקל את לחצי המחירים; היא הפסיקה את הייצוא בסוף 2021 כדי לענות על הצרכים המקומיים.
רוב הגידול בצריכה המקומית יהיה על מסעדות, סרטים, אירועי ספורט ופעילויות אישיות אחרות, שהיו מחוץ לתחום בזמן הקורונה – ולא על מוצרים מיובאים. גם מותגי יוקרה יוכלו לצאת נשכרים מעליית המכירות בסין. ככלל, סין יוצאת מתקופה של חולשה מדאיגה: הצמיחה של 3.2% אשתקד הייתה הנמוכה ביותר מזה עשרות שנים, להוציא את 2020. תפוקת המפעלים ירדה ברציפות בחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר; אבטלת הצעירים עומדת על שיא של 19.9%. מגזר הנכסים ממשיך להיות שקוע בחובות המהווים אבן ריחיים על צוואר ההשקעות.
הצפי לטווח הארוך מאתגר עוד יותר, מציין הפוסט. האוכלוסייה בגיל העבודה מצטמקת; שוק הנדל"ן, המהווה 15% מן המשק, עודנו פגיע לירידה במחירים העלולה לגרום בעיות פיננסיות רחבות יותר. למרות שהצמיחה השנה בסין צפויה להיות גבוהה מאשר בארה"ב, אירופה ויפן, תרומתה להתאוששות העולמית תהיה פחותה מאשר זו שאחרי המשבר הפיננסי של 2008: בשנת 2010 הגיעה הצמיחה ל-10%, כפליים מהצפוי השנה. השורה התחתונה: לסין תהיה שנה חיובית, אך לא כמו שנים קודמות.

תאריך:  17/01/23   |   עודכן:  17/01/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קצב הפתיחה של סין יעצב את המשק העולמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
תופעות הלוואי של הקורונה מופיעות כעת, מדווח אקונומיסט, בדמות הטיפולים שנדחו והצוותים התשושים – והמצב עלול להחמיר עוד יותר בשנים הבאות בשל הזדקנות האוכלוסייה
איציק וולף
גורם רשמי במערכת הרפואה הסינית חשף שמאז הסרת המגבלות מתו בבתי חולים במדינה 59,938 בני אדם
רצף לוי, שושי אלטוביה
למשרד הבריאות היכולת לשפוך אור על סוגיית התמותה העודפת והקשר האפשרי שלה לחיסון הקורונה, ולחשוף לציבור ולקהילה המדעית את נתוני התמותה בחתך גיל, סטאטוס חיסוני וסיבות המוות    המשרד מתנהל בצורה מופקרת ומסרב לעשות כן, אף לאחר צו של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר הורה לו לחשוף את הנתונים
עידן יוסף
רשות המיסים תעניק ארכה להגשת השגות על החוב ופריסה ל-12 תשלומים    עוסקים ונישומים טוענים כי החיוב שבוצע על ידם כחלק מהמהלך הוולונטרי נעשה בטעות
איתמר לוין
מיליוני החולים ומאות אלפי המתים עלולים ליצור משבר אמון - צופה אקונומיסט    שי מצידו נותן צידוק מצמרר: האתגרים מחזקים את האדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il