X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דרעי. הפך למגניב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
בעקבות פסיקת בג"ץ נגד דרעי
איני מבין למה הציבור הש"סניק, שכולו ספרדים, המחזיר עטרה ליושנה, לא מוקיע את דרעי כאחרון הגנבים, כי הוא בגד בערך הכי מקודש לספרדים: כבוד, יושרה, ניקיון כפיים

אני האדם האחרון שמאמין בסטראוטיפים עדתיים, גזעיים ולאומיים. אני מתקומם בכל פעם שמדביקים תווית של נוכלים ליהודים, קמצנות לסקוטים, אלימות למרוקאים. כל אדם הוא יציר עצמו ויכול להיות אדם הכי מסודר בעולם שנולד במצרים והברדקיסט הכי גדול שנולד בגרמניה. יכול להיות משפטן דגול ממוסול ואידיוט מושלם שהוא בריטי. האדם הוא לא תבנית נוף מולדתו, עמו או משפחתו. האדם הוא תבנית אישיותו, שמושפעת כמובן מסביבה, אך מעוצבת בראש וראשונה מרצונו.
לכן, הטיעון המופרך שדרעי נפסל בגלל שהוא ספרדי נראה לי מוזר, בראש וראשונה כי אם בכל זאת יש סטראוטיפ שניתן להדביק על הספרדים הוא סלידתם מגנבים ומושחתים. ה"כבוד" הספרדי הפך לשם דבר לא רק בשיר "אדון לאון" אלא בתואר "ספרדי טהור - ס"ט", המבטא יושרה, כבוד, אצילות. אני עוד זוכר את השיחות הארוכות שהיו לי עם הארי רקנטי איך היינו מקוננים בשפת אמנו לדינו על השחיתות והגניבה, אובדן הערכים והאתיקה הבנקאית, שהגיעה לשיאה במשבר הבנקים.
אצלנו אין כינוי גנאי נורא יותר מ"גנב". אמי הייתה אומרת לי ש"מי שנולד עקום אף פעם לא מתיישר", שלא משנה מה יהיה מצבי הכספי והקשיים שאני נתון בהם הכי חשוב שאשאר אדם ישר, גם אם זה כרוך בעוני, כי העושר הכי גדול בעולם אינו כדאי אם דבק במוניטין שלך רבב. לאור זאת, איני מבין למה הציבור הש"סניק, שכולו ספרדים, המחזיר עטרה ליושנה, לא מוקיע את דרעי כאחרון הגנבים, כי הוא בגד בערך הכי מקודש לספרדים: כבוד, יושרה, ניקיון כפיים. אצלם גנב הפך למגניב!
אולם דרעי משחק את הקוזק (או הבאשיבוזוק) הנגזל, הופך את הכל לרדיפה על-רקע עדתי ואז צאן מרעיתו מצופף שורות, למרות שמנהיגו "עקום" בתפיסתו המוסרית, כמו שהביביסטים מצטופפים סביב מנהיגם עם שלושת כתבי האישום, אלה בגלל הטראומות של המעברות ואלה בגלל הטראומות של אלטלנה. למרות שבליכוד של פעם הערכים העליונים היו יושרה - בגין, ארליך, שמיר... כיום "טודוס לדרונים" כולם גנבים והכי מסוכנים הם עסקני החרדים "הגונבים פיתות ומנשקים מזוזות".
אין צדק בישראל
אך דבר אחד בכל זאת מוזר בהחלטות בג"ץ. הם מאוד נוטים לקולא אם צריך לפסוק לטובת עזמי בשארה, אם צריך לנכות טייקון מחשש לשימוש במידע פנים, הם דואגים לזכויות הפליטים שנכנסו שלא כחוק לישראל ושעושים את המוות לדיירי שכונות העוני. דרעי גנב פרוטות בהשוואה לגניבות של הטייקונים שמכרו את המניות שלהם רגע לפני המפולת ורוב התביעות הייצוגיות נדחות על הסף, כשהתיזה שלי לדוקטורט מתארת בפרוטרוט את התהליך איך מלבינים את הפושעים הכי גדולים.
למחרת מיציאתם לפנסיה הם מועסקים על-ידי הטייקונים כבוררים בשכר של מאות אלפי שקלים ואני היחידי שמתריע על ניגוד עניינים משווע זה. אז רפורמה צריך ועוד איך, אבל לא בכיוון שהליכוד וש"ס דורשים כדי להלבין גנבים אלא בדיוק ההפך כדי שהשופטים יכבידו את עולם על טייקונים נוכלים, על מחבלים ועוכרי ישראל, על העולם התחתון, על פורעי חוק, על משפחות הפשע. אין כיום צדק בישראל, בג"ץ לא עושה את עבודתו כפי שמצופה ממנו, יש עינוי דין, אין ייצוגיות הולמת לשכבות שלמות של העם - מזרחים, ערבים, ימניים, חבר מביא חבר, הם מנותקים מהעם, השתוללו באקטיביזם השיפוטי.
אבל הרפורמה צריכה להיות כפי שמוסבר בהרחבה בספרים שלי וכפי שגדעון סער, עפר ימיני, ויאיר לפיד דורשים. וטובה שעה אחת קודם. אם מכל הבלגן ימצאו את שביל הזהב בכיוון הזה זה יהיה מעולה, אבל אני מאוד חושש שתהיה רק פגיעה בדמוקרטיה והצדק לא ייעשה! בסוף מה שעלול לקרות זה שדרעי ימונה לראש ממשלה חליפי ואם חס וחלילה יקרה משהו לראש ממשלתנו האהוב נמצא את עצמנו בהנהגת ה"חליף כאליף מכלוף", שמקבל פקודות מבאבות ומאלוהים במקום מהכנסת ומהעם הריבון.
משהו עקום בחשיבה התחיקתית בישראל, כשאדם עם כתבי אישום לא יכול להיות שר או ראש עיר אבל יכול להיות ראש ממשלה או חליפי. איך זה עובר את מבחן הסבירות רק אלוהים יודע והמחוקק. כך, כפי שבזמנו אולמרט הגנב החליף את שרון כי היה ממלא מקומו, אנו עלולים למצוא את עצמנו בסיוט הנורא מכל - דרעי ראש ממשלה, והכל תלוי בכך שהמרדים של ביבי בקולונוסקופיה לא יפשל. רצינו ראש ממשלה מזרחי, קצב לא הספיק? אבל לא כפיל של עלי באבא, מה רע בהרמב"ם?
הכל אפשר להגיד על ביבי - נהנתן על גבול השחיתות, הטובע באמבטיה של שמפניה אפופה בעשן סיגרים, 3 כתבי אישום על שוחד מירמה והפרת אימונים, מניפולטור, שקרן ולא אמין, פופוליסט, סחיט של החמאס ושותפיו הקואליציונים, אבל טיפש הוא לא. כך, בהשוואה לגמדים מלחכי הפינכא שמסביבו הוא נחשב לאיינשטיין, בהשוואה לאיתמר בן-גביר, אבי מעוז, בצלאל סמוטריץ' ויצחק גולדקנופף הוא נחשב מתון, מגן הזכויות של הלהט"בים, מעלה רק ב"קצת" את תעריפי החשמל, ושמש העמים לעומת דרעי!

תאריך:  22/01/2023   |   עודכן:  22/01/2023
+גולדקנופ: החלטת זוהר בעניין השבת - אמירה ערכית
23:25 22/01/23  |  עידן יוסף

יו״ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופ: ״אני מברך את ידידי שר התרבות והספורט מיקי זוהר על החלטתו לעמוד לצד השבת ושומריה ולמנוע מימון תוכניות תרבות בשבת במסגרת פעילות משרדו. אמירתו הערכית של השר זוהר כי במשמרת שלו שומרי השבת לא יופלו היא חשובה ומגלמת בתוכה את מהות השמירה על הסטטוס-קוו ועל צביונה היהודי של המדינה״.
סגן שר התרבות ח״כ יעקב טסלר: ״עודכנתי בידי ידידי שר התרבות מיקי זוהר על כוונתו לבחון מחדש פעילויות שונות שהונהגו בשנה האחרונה במשרד התרבות, בין היתר מימון למיזם שבת ישראלית, ואני מברך על כך. אני סבור כי המימון הציבורי צריך להיות בראיה נרחבת, בעלת קונצנזוס רחב ככל הניתן, ללא הדרת ציבורים מסוימים וללא נקיטת פעולות אפליה בין האוכלוסיות בישראל. יש לעודד כל צעד שבא לחזק את שמירת הסטטוס-קוו, המגן על צביונה היהודי של המדינה".

+רשות הבדואים תועבר למשרד לשוויון חברתי
22:59 22/01/23  |  עידן יוסף

הממשלה החליטה, בהתאם לסעיף 31(ד) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר ממשרד הרווחה והביטחון החברתי למשרד לשוויון חברתי את שטחי הפעולה של הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ושל האגף הבכיר לפיתוח כלכלי חברתי בחברה הבדואית בנגב.

+הדיונים על הוצאת נתניהו לנבצרות יחלו השבוע
22:43 22/01/23  |  עידן יוסף

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה תחל השבוע בדיונים במשרד המשפטים, על האפשרות לחייב את נתניהו לצאת לנבצרות. בדיונים ישתתפו בכירים גם במשרד המשפטים וגם בפרקליטות (הארץ).

+הממשלה מקפיאה את מיזם חילון השבת
22:10 22/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהתאם להסכמים הקואליציוניים האוסרים פגיעה בסטטוס-קוו צפויה המדינה להפסיק לסבסד כניסות חינם לאתרי מורשת וידע הפתוחים בשבת אותו הנהיגה הממשלה הקודמת והמימון משבת ישראלית יישלל אם לא יהיה באירועים חילול שבת  ▪  השר לשעבר טרופר: כמה עצוב שיש מי שסוגר כעת את השער. השבת לא צריכה להיות כר למריבות אלא הזדמנות לחיבורים סביב תרבות, מורשת ורוח"

חילי טרופר חונך את מיזם שבת ישראלית
+ראשי סיעות הקואליציה סיכמו להסדיר חלוקת הסמכויות בין סמוטריץ' וגלנט
20:15 22/01/23  |  עידן יוסף

בישיבת ראשי קואליציה דובר על כך שהמנהל האזרחי צריך לאכוף יותר את החוק לגבי הפלשתינים בהמשך למסמך שהציג בן-גביר בממשלה. יוקם צוות שיטפל בחאן אל אח'מר, הצוות יכלול כנראה בין היתר את: יריב לוין, איתמר בן-גביר, יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' - טרם ברור אם יהיה קבינט. כמו-כן, יוסדרו הסמכויות בין סמוטריץ' וגלנט (ישראל היום).

+הנטיעות אושרו על-אף חשש מהתפרעויות בדואים
19:43 22/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנהלת קק"ל המשמשת כזרוע הביצוע של רשות מקרקעי ישראל אישרה בשיחה טלפונית את הנטיעות בנגב, לאחר הלחץ שהפעיל השר וסרלאוף

יצחק וסרלאוף [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+השר זוהר ימנה את ד״ר חיים פרלוק ליו״ר המועצה לתרבות ואמנות
14:13 22/01/23  |  מירב ארד

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ימנה את ד״ר חיים פרלוק ליו״ר המועצה לתרבות ואמנות. שר התרבות והספורט מיקי זוהר צפוי למנות את ד״ר חיים פרלוק ליו״ר המועצה לתרבות ואמנות.
ד"ר פרלוק עמד בעבר בראשות המועצה, בין השנים 2003-2015 וכעת מיועד לחזור לתפקיד. הוא אף שימש לסירוגין כיו״ר המדורים לתיאטרון, מוסיקה, פרינג׳, פסטיבלים, תרבות בקהילה, בתי ספר למשחק, תרבות ומורשת ו-תרבות ערבית והיה חבר בוועדות איתור שונות במשרד התרבות והספורט. בתפקידיו הציבוריים האחרים מכהן ד"ר פרלוק כיו״ר אגודת החתמים בישראל, חבר הנהלה בארגון ״ICLAM", יו״ר העמותה של בית החולים לחיות הבר, האגודה למען הקשיש בתל אביב-יפו ועוד. המינוי ייכנס לתוקף בעוד מספר שבועות לאחר סיום ההליך הפורמלי כנדרש בחוק ובכפוף לאישור הממשלה.

+הממשלה אישרה את המלצות וועדת סל שירותי הבריאות לשנת 2023
13:44 22/01/23  |  מירב ארד

היום אושרו בישיבת הממשלה המלצות הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות 2023 ובהן הכנסת כ-120 תרופות וטכנולוגיות, בהם טיפולים עבור למעלה מ-350 אלף אנשים בעלות כוללת של 650 מיליון ש"ח לשנת 2023, מתוכם 100 מיליון שייכנסו לתוקף ב-1.7.23. בין התרופות והטכנולוגיות הבולטות שיכנסו לסל:
מניעה ובריאות הציבור: חיסון כנגד שלבקת חוגרת לאוכלוסיות בסיכון ולבני 65 ומעלה, חיסון פרבנר כנגד דלקות ריאה, משקפי ראיה לילדים עד גיל 7, הרחבת הגילאים הזכאים לבדיקות סקר בהריון ועוד.

+הממשלה אישרה להאריך את הגדרת יישובים ואזורים כבעלי עדיפות לאומית
12:42 22/01/23  |  מירב ארד

הממשלה אישרה (יום א') את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להאריך עד לסוף חודש אפריל 2023 את הגדרת יישובים ואזורים כבעלי עדיפות לאומית.
הגדרת היישובים והאזורים נועדה, בין השאר, לצמצום פערים, לעידוד הגירה לאזורי הפריפריה ולחיזוק יישובים מרוחקים וכד'.

+רה"מ נתניהו פיטר את אריה דרעי מתפקידיו בממשלה
12:18 22/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נתניהו לדרעי: ״נאלץ בלב כבד, בצער רב, ובתחושה קשה ביותר להעבירך מכהונתך כשר בממשלה״  ▪  דרעי השיב: "שום החלטה שיפוטית לא תמנע ממני מלשרת את בוחרי ש"ס"  ▪  את הישיבה החרימו שרי הציונות הדתית בשל פינוי המאחז בשומרון

דרעי ונתניהו בישיבת הממשלה, היום [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+האופוזיציה מחרימה דיוני ועדת החוקה בכנסת
08:27 22/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שבעת חברי האופוזיציה החברים בוועדת החוקה הודיעו כי לא ישתתפו בדיונים כל עוד לא תונח בפניהם חוות דעת של הייעוץ המשפטי של הכנסת וכל עוד לא יובטחו הליכי דיון נאותים

שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ רוטמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
איציק וולף
שבעת חברי האופוזיציה החברים בוועדת החוקה הודיעו כי לא ישתתפו בדיונים כל עוד לא תונח בפניהם חוות דעת של הייעוץ המשפטי של הכנסת וכל עוד לא יובטחו הליכי דיון נאותים
איציק וולף
נתניהו ודרעי תיאמו ביניהם את מועד הפיטורים שייכנסו לתוקף ביום שלישי הקרוב    שרי הציונות הדתית יחרימו את הישיבה במחאה על פינוי מאחז ביום שישי
איתמר לוין
הבהירה אמש לנתניהו שהוא חייב לפטר את דרעי בעקבות פסיקת בג"ץ - אך לא הקציבה זמן לכך; חוק יסוד הממשלה ופסק הדין לא קובעים אף הם את לוח הזמנים
עידן יוסף
ביטול המכס יגדיל את מגוון הגבינות המיובאות כך שהצרכן יוכל ליהנות ממבחר רחב יותר של גבינות    שר האוצר: "אזרחי ישראל נאנקים תחת הנטל והצעדים הראשונים שלנו כוללים בלימה של העליות במחירים וכעת צעדים של פתיחת השוק לייבוא ותחרות"
איתמר לוין
ניתוח פסק הדין מלמד, כי דרעי אינו רשאי לקבל שום תפקיד ממלכתי בכיר    סביר להניח שעתידו של העבריין והשקרן הסדרתי ישוב ויעסיק את בתי המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il