X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סמוטריץ'. לא מזיז לו [צילום: רפי בן חקון, לע"מ]
"ארץ ישראל יפה", ולא
ורבים מאנשי ההיי-טק הישראלי בו השקיע העולם 54 מיליארד דולרים תוהים אם להסתלק עם כספם ממדינה בלתי דמוקרטית, וזה לא מזיז לבצלאל סמוטריץ'
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

ראשי המדע בישראל חברו יחד להזעיק ולהזהיר מפני ההפיכה המשפטית של יריב לוין בשליחותם של בנימין נתניהו ואריה דרעי, ולוין שם עצמו שופט והכפיש את בג"ץ שקיבל הכרעה ערכית לגרש עבריין משולש מן הממשלה;
אוי לו למדע בלי קשרים בינלאומיים וסיוע כספי, ואוי לה לישראל בלי המחקר, אבל ביבי שמבין זאת דבק בשלו, הוא יקדם. מה יקדם? לא את המדע אלא את שובו של דרעי לממשלה.
ורבים מאנשי ההיי-טק הישראלי בו השקיע העולם 54 מיליארד דולרים (לפי עינת גז, מנכ"לית מצליחה מאוד בנאומה בהפגנת המפץ בתל אביב), והם תוהים אם להסתלק עם כספם ממדינה בלתי דמוקרטית, וזה לא מזיז לבצלאל סמוטריץ'. לא כשר האוצר. גם לא בהבנתו המדעית (מישהו כתב לי כי זלזל בדרוויניזם. מתאים למי שתומך באפרטהייד במחלקת היולדות ובמאחזים בלתי חוקיים).
וכל כך הרבה טייסים ולוחמי סיירות ועורכי דין שהם השלד למערכת המשפט הישראלית ושופטים בדימוס מזהירים מפני ההפיכה השיפוטית של הממשלה, אך ביבי ולוין ודרעי ושמחה רוטמן בשלהם. ג'ו ביידן מזהיר את ישראל? היא מצפצפת. היא "עם לבדד ישכון".
אין מה שיכול לסייע לתנועת ה-BDS יותר מן ההפיכה השיפוטית המלווה בצנזורה על יצירות תרבותיות כפי שנוכחנו בשתי פעילויות ראשונות של השר מיקי זוהר ובהרס התקשורת הציבורית בתאגיד כאן-11 - נושא בו מתמחה השר הממונה ד"ר שלמה קרעי.
הממשלה הנוכחית מתנהלת כמו מפלגת השלטון בפולין שהרסה במתכוון את מערכת המשפט. היא תיעצר לא מפני ששוכנעה בטעותה אלא מפני שנתניהו חושש מן התגובה הדמוקרטית של ג'ו ביידן. אוי לנו, ואבוי לראש הממשלה.
אציג רק עוד תהייה היפותטית במידת-מה: נניח לרגע (רק לרגע ולצורך הדיון) שההפיכה השיפוטית משפרת במשהו את שלטון החוק. האם השיפור הזה שווה הרס כה גדול של העוצמה הצבאית (התלות באמריקה) והמדינית (עוד תלות בארצות הברית) ובמדע (האירופי) והכלכלית (בהשקעות ובסיוע מוושינגטון)? שניים מנגידי בנק ישראל בעבר יעקב פרנקל וקרנית פלוג חברו במאמר בידיעות אחרונות להזהיר מפני הנזק לכלכלה עקב שחיקת הדמוקרטיה הנישאת בכנפי ההפיכה השיפטית של ביבי-יריב. ולפיכך בוודאי שלא, וזה כאמור רק תיאורטי כי ההפיכה השיפוטית מזיקה כשלעצמה.
הממשלה הרעה הזאת קמה מפני שבפועל ביבי נמצא במצב של נבצרות, וכדי לארגן לעצמו שיבוש וביטול של משפטו הוא מוכן להקים קואליציה הזויה החותרת תחת הביטחון הלאומי והצדק הטבעי ורמת החיים השכיחה. אך אנו ננצח. כי המציאות תובעת זאת, ולא מפני שאנו מוכשרים מהם. כי ההפיכה השיפוטית חייבת להיבלם.
כי עמיחי שיקלי מבין שחוק השבות חייב להישאר כמותו ולהישען על יהדותו של סבא; כי זוהר שניסה למחוק את התרבות בערב שבת נתקל בביבי ועתה הוא כלשונו של חיים נחמן ביאליק - "מגורש במקלות, מכולכל פירורים/נעזב ונשכח מלב ומאל" ("איגרת קטנה"). כי נזכה לראות גם את ד"ר קרעי בוש מלהתבונן בפני מי שהיו עמיתיו באקדמיה (עד שבחר בפוליטיקה) ואולי עוד יחזור בתשובה. אמן, כן יהי רצון.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  23/01/2023   |   עודכן:  23/01/2023
+רוטמן: הכנסת באה להבהיר לעליון מה סמכויותיו, לא סמכויותינו
00:58 24/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יועמ"ש מערכת בתי המשפט עו"ד ברק לייזר: "מדוע הוחלט לבצע תיקון דרך חוק יסוד: השפיטה ולא בדרך המלך של חקיקת חוק יסוד: החקיקה? האם הסיבה לכך היא שכינונו של חוק יסוד חדש אורך זמן רב יותר?"  ▪  יו"ר ועדת החוקה: "חוק יסוד חקיקה אמור לעסוק בשאלת סמכויות הכנסת כגוף מחוקק. חובתנו להגביל את סמכויות השופטים, להבהיר להם את הקווים במסגרתם הם אמורים לפעול. זו חובתנו כאשר יש רשות ששוכחת את מקומה"

טלי גוטליב וניסים ואטורי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רה"מ נתניהו: "אנחנו בשיטפון של תעמולה על קץ הדמוקרטיה"
15:30 23/01/23  |  מירב ארד

רה"מ נתניהו בישיבת ש"ס: "אנחנו נתונים בשיטפון של תעמולה שקרית וכוזבת, אינסופית. הקו המנחה שלה הוא ״הקץ לדמוקרטיה״. ובכן, לא בקץ הדמוקרטיה אנחנו עוסקים אלא בהצלת הדמוקרטיה.
מהי דמוקרטיה? היא קודם כל שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט. איך אתה מבטיח ששלטון הרוב גם יגן על זכויות הפרט? איך מיעוט לא משתלט על הרוב? על-ידי איזון בין שלוש הרשויות - הרשות השופטת, המחוקקת והמבצעת.
האיזון הזה הופר במדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות. אתם לא תדעו שהוא הופר כי בערוצי התעמולה לא אומרים לכם את מה שאמר העיתון ״וול סטריט ג׳ורנל״ שאומר שבישראל קיים דבר שאין באף דמוקרטיה, אין חוסר איזון כזה באף דמוקרטיה, ולכן האפשרות לשמור על זכויות הרוב והפרט הושלכה הצידה. אנחנו באים להחזיר את האיזון הזה לישראל שהייתה פה במשך 50 שנותיה הראשונות ואז איש לא אמר ״קץ לדמוקרטיה״.
אנחנו במאבק מול תעמולה שקרית שאין כדוגמתה שניזונה כל הזמן מבערות וגם משקר מכוון. אנחנו לא נרתעים ולא נירתע.
ההחלטה אילצה אותנו שהשר אריה דרעי לא יכהן כרגע בממשלה, אבל אני לא מתכוון לוותר עליו. כי זה לא צודק. 400 אלף איש הצביעו בעד דרעי לשר בכיר, אין אחד מ-2 מיליון המצביעים שלנו שלא רצו לראות את דרעי בממשלה שלנו. לכן הייתה פה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואנחנו נתקן את זה".

+לפיד: "הצעתי לנשיא להקים ועדה שתבחן את הרפורמה"
14:49 23/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חשף בישיבת הסיעה שקיים שיחה עם הרצוג  ▪  "הנשיא בוחן את הרעיון"  ▪  הוסיף: "אני מאמין ומקווה שהוועדה הנשיאותית אכן תוקם ותמנע קרע נורא בעם ישראל ואת הרס הדמוקרטיה שלנו"

לפיד. ועדה בלתי תלויה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"החדירו סוסים טרויאנים למערכת הביטחון"
14:26 23/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר המחנה הממלכתי קרא לרה"מ "לעצור את הפארסה" ולהוציא אותו מהמשרד"  ▪  על הסערה במערכת המשפט: "מתחיל לשמוע מקרב גורמים בקואליציה שרוצים להגיע להסכמות"  ▪  טען כי צריך להגיע להסכמות הכרחיות

גנץ. "אל תשחקו בביטחון" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מי צריך את הרפורמה במערכת המשפט
11:15 23/01/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה

האם נתניהו רוצה מלוכה ללא בלמים? התשובה היא כן, הוא רוצה לרוץ בדרך שלו  ▪  הוא מאמין בכל ליבו שהוא האיש הנכון במקום הנכון  ▪  יהיו קרובים אליו שיאמרו שהוא טועה בדרכו, כי הוא עלול לשלם מחיר כבד, כשיסתיים המשפט, אך נתניהו מוכוון משימה

נתניהו. מוכוון משימה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ליברמן על הרפורמה המשפטית: "נתנגד לכל פשרה עם חבורת נתניהו-לוין"
11:01 23/01/23  |  מירב ארד

יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס (יום ב') לרפורמה המשפטית וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא סתם אומרים שהצדק חייב להיראות ושהדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות. ‏אנחנו תומכים בשינויים במערכת המשפט ומתנגדים למתן לגיטמציה לחבורת נתניהו-לוין. ‏מאז הקמתה, ישראל ביתנו, דוגלת בקבלת חוקה, בהקמת בית משפט לחוקה ובפסקת התגברות ברוב של 70 חברי כנסת".
ליברמן הוסיף: "אנשים טובים ונאיבים שמנסים להגיע לפשרה עם נתניהו ולוין פשוט הופכים את עצמם לשותפים למבצע החילוץ של נתניהו מהסבך המשפטי שלו. ‏ישראל ביתנו תתנגד לכל עיסקה, כל דיל וכל פשרה עם חבורת נתניהו-לוין".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
מירב ארד
חשף בישיבת הסיעה שקיים שיחה עם הרצוג    "הנשיא בוחן את הרעיון"    הוסיף: "אני מאמין ומקווה שהוועדה הנשיאותית אכן תוקם ותמנע קרע נורא בעם ישראל ואת הרס הדמוקרטיה שלנו"
מירב ארד
יו"ר המחנה הממלכתי קרא לרה"מ "לעצור את הפארסה" ולהוציא אותו מהמשרד"    על הסערה במערכת המשפט: "מתחיל לשמוע מקרב גורמים בקואליציה שרוצים להגיע להסכמות"    טען כי צריך להגיע להסכמות הכרחיות
מיכאל מירו
האם נתניהו רוצה מלוכה ללא בלמים? התשובה היא כן, הוא רוצה לרוץ בדרך שלו    הוא מאמין בכל ליבו שהוא האיש הנכון במקום הנכון    יהיו קרובים אליו שיאמרו שהוא טועה בדרכו, כי הוא עלול לשלם מחיר כבד, כשיסתיים המשפט, אך נתניהו מוכוון משימה
רפי לאופרט
ישראל נתונה במשבר שיסודו האחד הוא: כשל-חינוכי ואינטגרטיבי של אוכלוסיות במדינת-הגירה והשני: כשל-משילות שמקורו בהעדר הסכמה על מהותו של משטר דמוקרטי במדינה יהודית. טרנספורמציה של התמהיל הדמוגרפי הפנימי וכשל חינוכי ביצירת סינרגיה בין השניים, מיתרגם בהעדר חוקה וביוזמת והובלת מערכת המשפט למגנון שלטוני/משטרי חלופי לדמוקרטיה. הבחירות האחרונות קוראות תיגר על מנגנון זה. פתרון המשבר המשולב מחייב רפורמה סימולטנית בשניהם
דוד ארגז
על הכנסת לתקן את הפרצות המשפטיות שאפשרו לפסול את מינויו החוקי של דרעי    תיק דרעי החל בקול תרועה רמה והסתיים בקול ענות חלושה, "אפילו לא עכברון", כלשונו של היועץ מנדלבליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il