X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
החששות המוקדמים היו שגויים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
דבר אינו עוצר את השאיפה לרודנות
גלי מיארה ספגה השתלחות גסה רק משום שנחשדה במילוי תפקידה הממשלה ה-37 מבצעת כמעט מדי יום מהלך המלמד על נטיותיה הרודניות; הנה הרשימה עד כה

הממשלה ה-37 ממהרת להוכיח שהחששות המוקדמים מפניה היו שגויים. היא הרבה יותר גרועה מהאזהרות השחורות ביותר. כמעט מדי יום, פשוטו כמשמעו, מבצעים בנימין נתניהו ושריו איזשהו מהלך המלמד בבירור על נטיותיהם הרודניות. שום דבר לא עוצר אותם. לא ההיגיון ולא ההגינות, לא החוק ובוודאי שלא פסיקת בתי המשפט.
אמש (23.1.23) השתלחו ראשי הקואליציה - כולם שרים (וסגן שר אחד) - בצורה חסרת תקדים בגסותה ביועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה. התירוץ: פרסומים לפיהם במשרד המשפטים בוחנים האם יש לקבוע שנתניהו מצוי בנבצרות, בשל הפרות של הסדר ניגוד העניינים עימו. הסיבה האמיתית: רצון יוקד להיפטר ממיארה, אם משום שהיא מינוי של ממשלת בנט-לפיד, אם משום שהיא מתנגדת להפיכה המשטרית שלהם, אם משום שצריך בתפקיד הזה מישהו שיסגור את משפט נתניהו.
ראשי הקואליציה טענו שמיארה לא הכחישה את הפרסומים - וכלל לא טרחו לשאול אותה האם יש בהם ממש, לפני שלמעשה האשימו אותה בהפיכה-מעין-צבאית ובביצוע פעולה שמעליה מתנוסס דגל שחור (ביטוי שמקורו בטבח אזרחים חפים מפשע בכפר קאסם). רק לאחר פרסום מכתבם, הבהירה מיארה שלא קיימה דיונים כאלה; היא לא התייחסה לדיונים של גורמים אחרים במשרד המשפטים. אבל נניח שאכן היו, יש או יהיו דיונים כאלה; מיארה קיבלה פנייה בנושא מהתנועה לטוהר המידות והיא מחויבת לענות עליה, ומן הסתם בהמשך להתמודד עם הסוגיה בבג"ץ. כל מה שמיארה הואשמה בעשייתו הוא למלא את תפקידה: לבחון מהו המענה שעליה לשלוח. היא עוד לא אמרה כלום, היא עוד לא עשתה כלום.
אבל זה הספיק לחבורת ראשי הקואליציה. המשמעות היא שמבחינתם, אסור לעובד ציבור למלא את חובתו אם עבודתו לא תשא חן בעיניהם. המסר הוא ברור מאין כמותו: אל תעזו אפילו לחשוב לעשות משהו שסותר את העמדה הפוליטית שלנו. אם זוהי ההשפלה הבריונית הפומבית שסופגת עובדת ציבור בכירה ביותר, קל לשער מה עלול לקרות לעובדים זוטרים. נכון, הם לא יעסקו בנבצרות ראש הממשלה (שיש לה בסיס בחוק יסוד הממשלה!), אבל למה להסתכן בחמת זעמו של איזשהו חבר כנסת?
לא מדובר באירוע בודד או מבודד. ראו מה עוד עוללו הממשלה הזאת והקואליציה הזאת בתוך פחות מחודש:
  • היועצת המשפטית ונציגיה לא הוזמנו לשתי ישיבותיה הראשונות של הממשלה. המסר ברור: מיארה לא רצויה, ולא משנה אם המחיר הוא שהממשלה תקבל החלטות בלתי חוקיות כי איש לא יעיר לה. טוב, ממילא הייעוץ המשפטי נחוץ רק כאשר הוא מוחא כפיים.
  • יריב לוין ושמחה רוטמן מתכננים להעביר את ההפיכה המשטרית במהירות הבזק, תוך עקיפת הייעוץ המשפטי לממשלה והייעוץ המשפטי לכנסת. בשבוע שעבר ישב באולם ועדת החוקה היועץ המשפטי להנהלת בתי המשפט, אך לא קיבל את זכות הדיבור. הנימוק החצי-רשמי: הם ממילא נגד, אז אין טעם לשמוע אותם. כלומר: אין שום נכונות אפילו לשמוע דעה סותרת, גם כאשר מדובר בחקיקה חשובה ביותר ושנויה במחלוקת עזה ביותר.
  • בדיונים בוועדת החוקה מתעלם רוטמן מהתנגדויות האופוזיציה ואף מוציא מן החדר חלק מחבריה. הממשלה תדבר עם עצמה, תחליט בעצמה, תאשר בעצמה - ולעזאזל עם כל השאר.
  • חברים בקואליציה דיברו בגלוי על התעלמות מפסק דינו של בג"ץ בנוגע לאריה דרעי. כל מרכיביה - מראש הממשלה ומטה - מבטיחים שימצאו דרך לעקוף אותו, תוך רמיסת עקרון היסוד ולפיו במדינת חוק דמוקרטית המילה האחרונה היא של בתי המשפט ולא של הממשלה.
  • שלושה נהגים בשיירת ראש הממשלה הועברו מתפקידיהם, בניגוד לחוות דעת משפטיות מפורשות. השלושה הם עדי תביעה בתיק 1000. לעד אין זכות שתיקה ואדם המוזמן להעיד חייב להתייצב. במילים אחרות: הם מילאו את חובתם החוקית - ועל זה שילמו מחיר כבד.
  • איתמר בן-גביר דרש מהמשטרה למנוע מן המפגינים נגד הממשלה לחסום כבישים וצמתים (ובזה הוא צדק לגמרי) - אבל גם מחה נגד פינוי פורעי חוק שהקימו מאחז בלתי חוקי, ועמיתו בצלאל סמוטריץ' ניסה בפועל למנוע את הפינוי. המשמעות: דין אחד (יד רכה) לתומכי הממשלה ודין אחר (יד קשה) למתנגדיה.
  • שלמה קרעי הכריז על רצונו לסגור את תאגיד השידור כאן, והבטיח שהוא יוביל לכך שאופירה אסייג ואייל ברקוביץ - מבקרים חריפים של נתניהו - יעלו הרבה כסף לערוץ קשת. במילים אחרות: סתימת פיות על בסיס פוליטי.
  • מיקי זוהר הודיע על ביטול התמיכה ב"שבת ישראלית", בלא לבדוק כלל האם אין המדובר בהפרה של התחייבות שלטונית ואולי גם בהפרה של חוק התקציב. לפני כן הוא דרש מיוצריו של סרט להחזיר את התמיכה הממשלתית, בטענה שהסרט הוא אנטי-ישראלי (בכלל בלי שצפה בו). דהיינו: רמיסה של נורמות מינהליות בסיסיות.
  • בועז ביסמוט, שפעם התהדר בתואר "עיתונאי", מציע לאסור לפרסם הקלטת סתר שלא בהסכמת כל הצדדים המוקלטים בה. התוצאה: פגיעה אנושה בתחקירים עיתונאיים, כולל ובמיוחד בעניינם של אנשי שלטון.
זה ההספק של הממשלה ה-37 בחודש אחד. ולא דיברנו על המהפכה המשטרית עצמה ועל עשרות הסעיפים בהסכמים הקואליציוניים הרומסים זכויות של הרוב לטובת המיעוט (ואחר כך אותה ממשלה דורשת לממש את הרוב שלה), המאיימים להפוך את ישראל למדינה קנאית וחשוכה, העלולים להבריח מכאן את מיטב המוחות המקומיים ואת מיטב ההון הזר. אני לא מאמין שיש לממשלה הזאת תוכנית סדורה לרודנות/סמכותנות, מהסיבה הפשוטה שאני לא מאמין בכישורי הארגון של הפוליטיקאים הישראלים. אבל גם בלי תוכנית שכזאת, זוהי התוצאה הברורה.

תאריך:  24/01/2023   |   עודכן:  24/01/2023
+רפורמת בן-גביר: העלאת שכר, תוספת שוטרים ומשמר לאומי
21:59 24/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עיקרי הרפורמה של השר לביטחון לאומי כוללים הקמת משמר לאומי, תוספת של 40-20 אחוזים לשכר השוטרים וגיוס של 4,000 שוטרים בתוך שנתיים  ▪  המפכ"ל שבתאי: אני לא בובה של אף אחד

שבתאי ובן-גביר במסיבת העיתונאים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שר האוצר סמוטריץ' פרסם צו לביטול המס על משקאות ממותקים
20:51 24/01/23  |  עידן יוסף

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם להערות הציבור צו המבטל את מס הקנייה שהוטל על משקאות ממותקים, אשר נכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2022. המס הוטל בהתאם להחלטת הממשלה מס' 236 מיום 1 באוגוסט 2021 בנושא "קידום אורח חיים בריא".
כיום מוטל על משקאות עם 5 גרם סוכר, ל-100 מ"ל ומעלה, מס קנייה של 1.07ש"ח לליטר משקה, 6.46 ש"ח לליטר תרכיז, ו-6.46 ש"ח לק"ג אבקה. על משקאות עם פחות מ-5 גרם סוכר ל-100 מ"ל, מיצי פירות ומשקאות עם ממתיק שאינו סוכר - מוטל מס קנייה של 0.76 ש"ח לליטר משקה, 4.53 שקלים לליטר תרכיז ו- 4.53 שקלים לק"ג אבקה.
במסגרת הצו מוצע לבטל את מס הקנייה על משקאות מתוקים, וזאת בציפייה שביטול המס יפחית את מחירם של המוצרים לצרכן.

+הערב: פגישת יישור הדורים בין גלנט לסמוטריץ' בתיווך נתניהו
20:21 24/01/23  |  עידן יוסף

מיישרים את ההדורים: רה"מ נתניהו עורך הערב פגישה משולשת עם שר הביטחון יואב גלנט והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' כדי להסדיר את חלוקת הסמכויות ביניהם (חדשות 12).

+נתניהו וסמוטריץ' סיכמו את עקרונות תקציב 2024-2023
19:21 24/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה ושר האוצר סמוטריץ' מכריזים על תוכניות לצמיחה ותשתיות לכל שכבות האוכלוסייה  ▪  "הקואליציה מסכימה למדיניות פיסקלית אחראית ומאופקת בארבע השנים הבאות ומתחייבת להילחם ביוקר"

מדיניות שמרנית [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+היועמ"שית על תיקון פקודת המשטרה: להעביר את החוק בוועדת השרים לחקיקה
15:21 24/01/23  |  מירב ארד

הדיון בפקודת המשטרה נדחה בעקבות דרישת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה להעביר את החוק קודם בוועדת השרים לחקיקה. השר בן-גביר: "מדובר בהתנהלות מקוממת של מי שחושבת שוב ושוב שהיא מנהלת את ממשלת ישראל, ולא מייעצת לה".

+ממהפכה לשיתוק
14:18 24/01/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה

בשל ריצת האמוק וגישת הנקם שהדריכה והניעה את ביבי ואת שריו, תוך זמן קצר נקלעה החברה והמדינה למציאות של תוהו ובוהו  ▪  שר מפרסם הוראה, ומיד יוצאת הוראה סותרת או הודעת ביטול, שר אחר מוציא הנחייה ומשרד ראש הממשלה מבטלה

נתניהו. אדריכל המהפכה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ש"ס: אלו המחליפים של אריה דרעי
14:03 24/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שר הדתות מלכיאלי יכהן גם כשר הפנים, ויואב בן צור, המכהן כשר במשרד הרווחה, יכהן גם במשרד הבריאות

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כך לא פועלת ממשלה
09:04 24/01/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצער, ששר אחר באותו משרד, בצלאל סמוטריץ, שיש לו גם כן סמכויות ביטחוניות משמעותיות בתחום משרד הביטחון, הוא זה שתקף קשות ונמרצות בפומבי את החלטת של מי שמכהן כיום בתפקיד שר הביטחון של מדינת ישראל

לא חוקי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דבר אינו עוצר את השאיפה לרודנות
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ממשלה פאשיסטית מלא על מלא
סתם אחד  |  24/01/23 10:17
2
נדהם
אבי  |  24/01/23 10:46
3
לעצור את הרודנות של בג"צ
כנניהו המיסר   |  24/01/23 11:10
4
איתמר, דבר לא יעצור אותך בדרך
טירה  |  24/01/23 11:32
5
כנסו להגדרות
באום  |  24/01/23 12:43
6
אלף הבדלות מי עוד נבחר ברוב ?
סתם אחד  |  24/01/23 21:57
 
- ואללה נכון. חבל מאד
עובד 1  |  26/01/23 10:34
7
יריב לוין ורוטמן הם הדמוקרטים
ירמי  |  26/01/23 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
ניתנה אפשרות לסיעות קטנות של עד 3 ח"כים לעשות שימוש בהסדר הנורבגי    בוטלה התקרה של 5 חברי הכנסת מכל סיעה    החוק גם אוסר על התפטרות מהכנסת במהלך בחירות או ממשלת מעבר
עידן יוסף
שלושה ימים אחרי הפרסום על דיונים שבכוונתה לקיים, אומרת היועמ"ש לממשלה: "בניגוד לנטען בתקשורת, לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה"    ההכחשה המאוחרת של גלי מיארה מגיעה רק כעת ואינה מתייחסת לכוונה עתידית אולי לקיים דיונים בנושא
עידן יוסף
ראשי סיעות הקואליציה מניפים דגל שחור ליועצת המשפטית לממשלה: ״הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן - ניסיון הדחה בלתי חוקי״    נתניהו מתנגד בשלב זה לפיטורי מיארה
עידן יוסף
נתניהו, לוין ובכירי הקואליציה הגיעו לתמוך בדרעי: "בית המשפט רמס את רצון העם"    לוין הוסיף ותקף את בג"ץ: "כאשר יושבים אנשים ומשתמשים בכוח העצום שניתן בידם כדי להחליף את רצון העם - זה דבר שאי אפשר לקבל אותו"    דרעי: "נכבד את פסק הדין, אם מישהו חושב שתהיה הפיכה שלטונית בכל מיני החלטות מנהליות - הוא ימצא קואליציה חזקה"
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התקשורת היוצאת, לירן אבישר בן-חורין, פרסמה ב"רשומות" תעריפים, מהם משתמע כאילו הוחלט לאסור על מתחרים את הכניסה למרכזי חלוקת הדואר. הבעיה: שר התקשורת החדש שלמה קרעי, טרם הכריע בשימוע שפורסם בנושא    המשרד: "ההוראה המאפשרת גביית התעריף נמצאת בשימוע ולאחר שהשר יחליט לקבלה, ייגבה גם התעריף בגינה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il