X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זוהר. לא הספיק לחמם את כסאו [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
'עולם ישן עדי יסוד נחריבה'
התנהלותה של ממשלת נתניהו, מבשרת מגמה של מחיקת כל שרידי העבר, אם צריך ואם לא אבל למה להפעיל 9-D במסע ההרס? וכי אי-אפשר בלי נא בעין? לא עדיף שהכל יתנהל תחת דיון ציבורי רחב? ועם כל הכבוד הראוי? למה בדורסנות של אני ואפסי עוד? למה לא בתבונה, בהסכמה, בשום שכל?

הייתי רוצה להיות לרגעים אחידים זבוב על הקיר בלשכת שר התרבות החדש מיקי זוהר, כדי לעקוב מקרוב אחר הולדת ההחלטה - שבוטלה בינתיים - לריסוק מיזם השבת הישראלית. אבל הואיל ואין לכך היתכנות, אסתפק בשיחזור מדומיין. 'תביאו איזה פרויקט רציני של קודמי חילי טרופר', ציווה על מלחכי פינכתו. 'יש'!, זעק מן הפינה אחד היועצים. 'שבת ישראלית. זהו חילול שבת שמתנהל בחסותנו', שאג. והשר הטירון, שאפילו לחמם את כסאו לא הספיק, הורה לבטל מיד. 'להפעיל מוזאונים ואתרי מורשת, בעיצומה של שבת קודש? לבטל, ומיד. דרעי וגולדקנופף ישמחו. גם סמוטריץ' ואבי מעוז'.
למרבה המזל, היה זה גשר אחד רחוק מדי. מי שהתעורר ראשון היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהבין ששבת ישראלית רק מצמצמת חילולי שבת. אבל מדהים שזוהר עצמו, שבעבר הילל ושיבח את המיזם, לא חש בגודל האבסורד. וכי מה חשב? שמחיקת שבת ישראלית תוביל את כל עמך ישראל מהמוזאונים ישירות לבתי הכנסת? נו, באמת.
לידיעת מר זוהר: 'שבת ישראלית' היא אחת מנגזרותיה החיוביות של אמנת גביזון-מידן, שגירסתה הראשונה הוצגה בדיוק לפני 20 שנה, בינואר 2003, בחתימת המשפטנית המוערכת פרופ' רות גביזון (ז"ל) ויבלט"א הרב יעקב מדן ראש ישיבת ההסדר הר עציון שבאלון שבות. שניהם, כנציגים לא נבחרים של הציבור הדתי מזה והחילוני מזה, הבינו שמעמדה של השבת במדינת ישראל, שעודנה למרבה הצער מדינה חילונית, הולך ומתערער, ואין מנוס מפשרה הוגנת שתכלול ויתורים של שני הצדדים: מרכזי המסחר והתעשיה יושבתו בשבת, אבל אתרי תרבות ומורשת ייפתחו. כך לפחות יישמר צביון הפרהסיה בשבת.
יוזמתו הנואלת של זוהר לרסק את השבת הישראלית, ואת ההסכמה החברתית שנרקמה סביבה, מעוררת את החשד, שגורמים הרסנים בממשלת נתניהו-דרעי-סמוטריץ', הינחו את הנתונים למרותם, לפעול ברוח המנון האינטרנציונל הקומוניסטי: "עוֹלָם יָשָן עָדֵי הַיְּסוֹד נַחְרִיבָה... לֹא כְלוּם אֶתְמוֹל, מָחָר - הַכֹּל", ויעלה כמה שיעלה. הדוגמה הבולטת היא הסתערותו האלימה של שר המשפטים יריב לוין על מערכת המשפט. לא שהמערכת אינה זקוקה לטלטלה עזה, לסיכוך גלגליה בשֶמן הטוב של ההגיון הבריא. ברור שאין להסכים עם סמכויות היתר שהשיגה דווקא בגיבויו הנלהב של נתניהו, בממשלותיו הקודמות (כפי שנטען בטור זה מספר פעמים).
אבל למה להפעיל 9-D במסע ההרס? וכי אי-אפשר בלי נא בעין? לא עדיף שהכל יתנהל תחת דיון ציבורי רחב? ועם כל הכבוד הראוי? למה בדורסנות של אני ואפסי עוד? למה לא בתבונה, בהסכמה, בשום שכל?
זלזול בעבר
נראה שהממשלה החדשה מסתערת ברעבתנות, במין בולמוס של תאוותנות, לעקור נטוע. כל מה שבאמת טעון שידרוג (ויש!), וכל מה שלא. אפילו ח"כים טריים נסחפו, כמו בועז ביסמוט, שיוזם חוק להגבלת זכות הציבור לדעת. אבל השרים מסמנים את הדרך: השר קרעי למשל מבטיח לרסק את תאגיד השידור הציבורי. שרת התחבורה שלפה יוזמה לביטול הנת"צים. שר החינוך יואב קיש ביטל בהינף יד את רפורמת הבגרות של קודמתו.
תיעוד מפתיע לגבי התנהלותו של השר הממונה על החינוך, סיפקה דורון אופיר, תלמידת תיכון ברנקו וייס במודיעין, שהשתתפה בלהקת הזמר שהוזמנה 'לצבוע' את האירוע: "השרה היוצאת, ד"ר יפעת שאשא ביטון, פנתה בדבריה אל השר הנכנס, יואב קיש, אך הוא זילזל וקישקש בנייד. כשביקשה שיקשיב לה, הגיב: 'אנחנו שמענו אתכם שנה וחצי'. ועל דבריה למר קיש: 'אנחנו שותפים לאותה הדרך, בהצלחה', הגיב בזילזול: 'אנחנו לא שותפים לאותה דרך. משרד החינוך ישנה כיוון ואשיב את כל מה שהממשלה הקודמת ביטלה'".
הזילזול בכל מה שנעשה בעבר, אינו רק ברמה המיניסטריאלית. לפני כשנה מינה שר הדתות דאז מתן כהנא, את הדיין המוערך הרב בניהו ברונר, תלמיד חכם בעל שיעור קומה, שעסק בענייני הגיור בשנים האחרונות, לתפקיד החשוב של ראש מערך הגיור הממשלתי. בתפקיד זה פעל לטובת גיור ידידותי אך על-פי כל גדרי ההלכה, כדי להקל על שובם של המוגדרים כזרע ישראל לחיק היהדות.
לפני ימים אחדים נזרק הרב ברונר מהתפקיד. בשיחת טלפון יבשושית, של פקידה במשרד ראש הממשלה. אף מילת פרידה, ללא אמירת מילת תודה, בלי שום מכתב הערכה. "הסכם ההעסקה לא יוארך", התבשר בשיחת טלפון חטופה, כאילו מדובר בהזמנת ארוחת צהריים ב'ווֹלט'. לא שניתן לומר מילה רעה על מחליפו, הרב יהודה עמיחי. אבל למה להחליף את מומלצו של הרב דרוקמן זצ"ל, שבחוכמתו הצליח להפוך את הליכי הגיור לידידותיים, מחייכים, מקרבים? מה היה רע באיש של ספרא וסייפא - אב"ד לממונות ולגיור, בוגר 'מרכז הרב' והכולל לדיינות בפסגות, ד"ר לתנ"ך, לוחם בשריון, שאופיו, רוחב ראייתו ודעתו, השכלתו וחכמתו, עשאוהו למקובל על מרבית חוגי הציונות הדתית?
ובכלל, מה רע באדם שֶׁמְּאַהֵב שם שמים על הבריות, צנוע וענוותנותן, מאיר פנים לכל, איש שמייצג את 'דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם'? מצד שני, ייתכן שהיה בו ליקוי מובנה: כבר בעת מינויו התעוררו בלוטות השנאה של הח"כים החרדיים, שאחד מהם הגדיר את מינויו 'צלם בהיכל'. ליקוי מאורות? סיכלות? נקמנות? התנשאות? - למרבה הצער, הכל נכון.

תאריך:  30/01/2023   |   עודכן:  30/01/2023
+גנץ: הליכוד אשם בעיכוב הפטור מויזה לארה"ב
23:01 30/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון לשעבר שמע את בכירי הליכוד מתגאים בהתקדמות המדינית מול האמריקנים והאשים את הליכוד בסירוב לקדם את החקיקה הנדרשת בשל מה שהגדיר כ"מאבק שהכריזו בליכוד נגד אזרחי ישראל"

"נעשה הכל כדי לעמוד ביעד" [צילום: יח"צ]
+אושר מינוי שר הבריאות גם לשר העבודה
22:49 30/01/23  |  איציק וולף

מליאת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31(ג) לחוק יסוד: הממשלה, להקים את משרד העבודה ולמנות את השר יואב בן צור בהתאם לסעיף 31(א) לחוק-יסוד: הממשלה לתפקיד שר העבודה נוסף על תפקידו כממלא מקום שר הבריאות.
השר יחדל לכהן כשר נוסף במשרד הרווחה והביטחון החברתי. כמו כן, את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר לשר העבודה את הסמכויות הנתונות לשר הכלכלה והתעשייה לפי מספר חוקים.
ההחלטה אושרה ברוב של 53 חברי כנסת אל מול 40 שהתנגדו לה.

+בן-גביר: נדחתה דרישתי להטיל עוצר על השכונה ממנה יצא המחבל
15:59 30/01/23  |  עידן יוסף

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר אומר כי דרש להטיל עוצר בשכונה שממנה יצא המחבל, אך הדבר נמנע לנוכח התנגדות הגורמים המקצועיים במערכת הביטחון. בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית, אמר: "אבל הנחיתי את המשטרה לפעול בצורה נחרצת לאסוף כלי נשק גם על סמך מידע מודיעיני וגם פשוט לסרוק את הרשת, בטיקטוק בטויטר, בפייסבוק וכל מי שמרים נשק, מנופף בנשק, ייעצר".
לדבריו, המלחמה בטרור מתחילה בפעולות קטנות כמו יישום צווי הריסה לבתים בלתי חוקיים ואיסוף נשק. השר בן-גביר ביקש מהמשטרה להכין בנק מטרות ולאסוף מידע מודיעיני. עוד ביקש לשנות את התבחינים לאחזקת כלי ירייה ולהגדיל את מצבת העובדים באגף כדי לטפל בבקשות הרבות.
השר מבקש גם תקציב למשמר הלאומי, שהוא רואה בו חשיבות מכרעת להצלחה במאבק בטרור, ומתכנן להכניס חקיקה להטלת עונש מוות על מחבלים.

[צילום: תקשורת עוצמה יהודית]
+סמוטריץ': נוביל רפורמות ענק בכל תחומי העשייה הכלכליים
15:45 30/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר אומר כי קמפיין האופוזיציה לא יצליח לזעזע את הכלכלה החזקה של ישראל  ▪  ממליץ להתמקד בנתונים ובמספרים במקום ברעש פוליטי ומבטיח לאזרחים שהם יכולים לסמוך על הכלכלה, התעשיה והמוסדות הפיננסיים בארץ

סמוטריץ'. תוכנית לצמיחה ויציבות במשק [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'עולם ישן עדי יסוד נחריבה'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל מינוי של הצבוע מתןכהנא=פסול
ע_הראל  |  30/01/23 20:43
2
אם אפשר להרוס אז למה לא?
הירונימוס  |  1/02/23 18:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
שרי הממשלה התעמתו מול נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה בקבינט ובישיבת הממשלה בטענה לכבילת ידי הממשלה ובהתמהמהות באישור פעולות
עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו הנחה לבחון גירוש מחבלים לשטחי הרש"פ, פיטורים ללא שימוע לעובדים שתמכו בטרור וצעדי הרתעה כנגד משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור
מירב ארד, עידן יוסף
השרה עידית סילמן התנגדה להצעתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שנכנסה לתוקף ברגע אישורה בממשלה    במפלגות החרדיות מברכים וקוראים לרשתות להפחית מחירים
יוסף אליעז
אחרי שמפלגת ש"ס צברה כוח בדרכים שונות בחרו מנהיגיה, ואריה דרעי בראשם, לרכב שוב על השד העדתי    רוכב אמן אחר על אותו שד הוא דוד אמסלם שטען כי מפלגת הליכוד היא מפלג של יוצאי עדות המזרח
מירב ארד
בראש קבינט הדיור יעמוד שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף    לקבינט הדיור, יהיו סמכויות לקביעת מדיניות ממשלתית בתחום הדיור; לאישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול מדיניות הממשלה בתחומי המקרקעין, ייזום תכנון וביצוע בניה למגורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il