X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מלחמת יום הכיפורים להגנת הדמוקרטיה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
גבולות הלגיטימציה
אני יודע שביבי הוכה בהלם היקף המחאה, ובעיקר נוכחות צעירים כה רבים בהן הביאו אותו להבין כי הקש כבר מטפס לעבר גב הגמל
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

רוב האמריקנים רצו להיות במאה ה-18 בריטים. עד שהתברר להם כי השלטון המרכזי בלונדון מפלה אותם לרע. ברוגזם ערכו את "מסיבת התה" בבוסטון. הם השליכו למים חבילות תה שהגיעו מציילון. דוגמה יותר מעניינת: האמריקנים חויבו לבייל את הסכמיהם וחוזיהם שעה שבבריטניה היו התושבים פטורים מתשלום זה. אז נולדה הסיסמה "אין מיסוי בלי ייצוג". מלחמת השחרור האמריקנית - ברכה לכל האנושות - פרצה בלי שיוזמיה באמת רצו בה.
זה בדיוק מה שמאותתים עתה המוני בני ישראל היוצאים בקור וברוח להפגין בכיכרות נגד משטר הדיקטטורה-בדרך של בנימין נתניהו ויריב לוין ושמחה רוטמן. היה לא יהיה. כפי שאמרה זאת היטב ד"ר שקמה ברסלר (שוורצמן) שאנו ניאבק עד הגבול, ואם יהיה צורך יותר מכך. מפני שאנחנו לא נחייה במשטר בו המשטרה רשאית לחקור נייד של כל חשודה וחשוד. אך קואליציית ביבי מסדירה לח"כים ולעוזריהם החשודים בפלילים פטור ממה שמוטל על כל ישראלי. לא בא בחשבון.
ולא נחייה במדינת בועז ביסמוט - ליליפוט אידאולוגי - שרוצה לאסור על פרסום הקלטות חוקיות מפני שהן מזיקות לביבי, כזו בה נשמע בצלאל סמוטריץ' מעיר כי ראש הממשלה "שקרן בן שקרן". לא בא בחשבון. ולא נחייה במדינה בה רוב של 61 ח"כים - בהם עבריינים - יוכל להפוך על פניה הכרעה שיפוטית שהתקבלה ברוב מיוחס בבית המשפט העליון. לא בא בחשבון. אני יודע שביבי הוכה בהלם. היקף המחאה, ובעיקר נוכחות צעירים כה רבים בהן הביאו אותו להבין כי הקש כבר מטפס לעבר גב הגמל.
בדיוק בנקודה זו צפיתי הלילה בראיון של איש ההיי-טק תום ליבנה. הוא מוביל חברת ענק ומשלם מיסים במאות מיליונים, ואמר בראיון לעמליה דואק בערוץ-12 כי יירד מהארץ ויוציא מכאן את כספו. כמו האבות המייסדים הדגולים של אמריקה: "אין מיסוי בלי ייצוג". אין תשלום כל עוד המשטר הזה הופך את האזרחים לנחותים ונטולי מגן מפני עריצותו.
(נהניתי להיווכח כי מיד לאחר מכן נזעק שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להחניף לליבנה. "אנשים אחים אנחנו... מבטיחים לשמור בעזרת השם על ישראל יהודית ודמוקרטית..." בלה-בלה-בלה. מבטיח לשמור? תבטל את ההפיכה השיפוטית העריצה שלך, אדון סמוטריץ'. "אל תיגע במשיחיי", כלשונכם. לא בתלמידים. לא בבית המשפט. לא בחופש העיתונות. סתם מבטיח. "עיני מי תנקרו"? תום ליבנה שאיני מכירו אינו נראה לי תום-טומטום. הוא יודע שאי אפשר להאמין למילה של האיש שאתה, סמוטריץ', כינית שקרן-בן-שקרן, הלא הוא ביבי.)
עתה לתום ליבנה: איני מכירו. אך הוא הישראלי (כמו עינת גז הישראלית) שאני הוגה בו במצבה של ישראל. מצליח. שאפתן. אכפתניק. לא מסתגר במגדל השן ולא במגדל הכסף. יוצא לרחוב עימנו. משוחח בגובה העיניים. גם אינו לבד. יש עוד תום ליבנה באוניברסיטה ובמכון ויצמן. בקריית שמונה ובשדה בוקר. בבית המשפט העליון ובפרקליטות. במטוסי חיל-האוויר ובגדודי הרגלים. בהייטק בתל אביב ובאריאל. בבתי החולים שיבא וזיו. בתיכון בדימונה ובנתניה. כולם שואפים להגיע להישגים המקנים להם, ובאמצעותם לציבור, יתרונות ועוצמה וזכויות וכוח, ושום רוטמן המאיים על חופש השביתה לא יצליח להרתיעם.
עם התום ליבנה לשון רבים נוכל לשחזר את פעילותם של ג'ורג' וושינגטון ותומאס ג'פרסון, ולהחזיר עטרה ליושנה - את מגילת העצמאות עימה הוליד דוד בן-גוריון את ישראל ועם המסה על עליונות המשפט שהנחיל לאומה מנחם בגין. ואם הממשלה הזאת תנסה לגזול מאיתנו את אשר אסור לגעת בו ביד גסה ואצבעות משומנות כי אז מראש, מבעוד מועד, נודיע לה כבר עתה כי זה הגבול שלאחריו לא נכיר, כמובן, בלגיטימיות של הממשלה ובחוקיותה.
רק שיש לי מחלוקת אחת עם תום ליבנה. נדמה לי כי הייתי פחות או יותר בגילו - 35 שנים - כאשר נקראנו בבהילות לשרות מילואים. גולדה מאיר הכשילה את מאמצי השלום וכולנו נשאנו על כתפנו את מלחמת יום הכיפורים. אני זוכר שראיתי לראשונה את פניו של המח"ט האגדי שלנו נתן (נתק'ה) ניר והבנתי כי הממשלה טעתה בענק. עתה אני שואל את תום, מה היינו צריכים לעשות? לומר שהיות ויש לנו עסק עם ממשלה שכשלה - נלך הביתה? נשבות? לא נגיע? נסתלק? נפקיר את הילדות והילדים? בנות ובני הזוג? ההורים המבוגרים?
עכשיו, תום, מתנהלת מלחמת יום הכיפורים להגנת הדמוקרטיה, הציונות השפויה. תנטוש? תערוק? לא רוצה להאמין. אל תלך מאיתנו תום. אתה הישראלי שהוא בעיניי הסמל המיוחל לישראל יהודית ודמוקרטית וחזקה וצודקת ומתקדמת ומתורבתת ולומדת ומשכילה ומקורית ויוצרת, כל תום ליבנה בשטחו. נמשיך ביחד, בחייך.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  01/02/2023   |   עודכן:  01/02/2023
+מיארה: נתניהו מנוע מעיסוק ברפורמה המשפטית
09:26 02/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קובעת שהסדר ניגוד העניינים בשל משפטו של נתניהו אוסר עליו מעורבות כלשהי בקידום הרפורמה, כולל באמצעות הנחיות או נושאי משרות האמון בלשכתו

מיארה. במישרין או בעקיפין [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
נתניהו. הרפורמה תשרת אותו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+34 ארגוני סביבה יוצאים נגד הרפורמה המשפטית
09:10 02/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הארגונים, ובהם מן המובילים בתחום, טוענים שהיא תותיר "שמירת הסביבה ובריאות הציבור חשופות לרבבות איומים ללא כללים ממשיים למנוע אותם או אפילו להעלותם לדיון ענייני אצל מקבלי החלטות"

בית המשפט הגן על ים המלח [צילום: מריו טרויאני]
+הם לא מפחדים
22:12 01/02/23  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

לא הרפורמה המשפטית מעניינת אותם  ▪  כן המפגינים, הצייצנים, הכלכלנים (מה עניין הרפורמה לכלכלה?), ושאר הטרמפיסטים למיניהם  ▪  מה שמעניין אותם זה להדיח את ביבי וכל האמצעים הפסולים כשרים לכך  ▪  קץ הדמוקרטיה? איפה נאלמתם בממששת?  ▪  ולקינוח מילה שלי

מצג שווא [צילום: מתוך השידור החי של ההפגנה]
+הרפורמות החשובות
14:31 01/02/23  |  אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה

לפי תעמולת הכזב המופצת בכל מהדורות החדשות, רוצים עכשיו להגביל את סמכות בית המשפט העליון לבטל חוקים, אולם סמכות כזאת מעולם לא ניתנה לבית המשפט, ומשפטני-האופוזיציה יודעים זאת היטב

חיות. אינה מוכנה [צילום: שיר תורם, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גבולות הלגיטימציה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניסיון רציונלי אולי אחרון
עובד 1  |  2/02/23 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
אהרן פאפו
לפי תעמולת הכזב המופצת בכל מהדורות החדשות, רוצים עכשיו להגביל את סמכות בית המשפט העליון לבטל חוקים, אולם סמכות כזאת מעולם לא ניתנה לבית המשפט, ומשפטני-האופוזיציה יודעים זאת היטב
עידן יוסף
ניתוח ביניים של הדיונים בוועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן שערך המרכז לתקשורת ולדמוקרטיה מעלה כי יש רוב מוחלט למתנגדי הרפורמה המשפטית, ובאופן מובהק בקרב מומחים ואנשי מקצוע שאינם פוליטיקאים
מירב ארד
לדברי רוטמן "הנשיאה הוזמנה והגיעה בעבר לוועדת החוקה לדיונים על מערכת המשפט, היא יכולה לומר את דברה וזה לדעתי המקום הנכון"    הוסיף: "הניסיון לחסום את הליכי החקיקה חמור מאוד והניסיון לברוח מהידברות חמור"
איציק וולף
ראש הממשלה התראיין לרשת CNN והצהיר שישראל פעלה נגד התפתחות מסוימת בפיתוח כלי הנשק האירני    סרב לאשר או להכחיש האם ישראל אחראית למתקפת הכטב"מים השבוע באיספהאן
איציק וולף
המשנה לשעבר ליועמ"ש דיבר בוועדת החוקה והביע התנגדות לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, לביטול מוחלט של עילת הסבירות ולפסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת    "אם הרפורמה תעבור כפי שהיא זו תהיה פגיעה משמעותית באופי הדמוקרטי של המדינה ובלכידות החברתית שלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il