X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עיר ללא הפסקה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
הגיגים תתכ"ה
מגיפת בולענים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - כיכר לחם, אגדתי, קקפוניה, סוכן כאוס, חלול ומאיים "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט) שבת שלום

אַלּוּף הַתַּחְבּוּלוֹת
27 בינואר הוא יום השואה הביו-לאומי - לרגל שחרור מחנה אושוויץ בידי בעלות-הברית. לציון היום הזה הקדיש יעקב ברזילי, ניצול ממחנה ברגן בלזן, את שירו לזכר בנות ובני עמנו, שלא שרדו את התופת:
"הַגֶּרְמָנִים חִפְּשׂוּ אוֹתוֹ יוֹמָם וְלַיְלָה /
הוּא הָיָה אַלּוּף הַתַּחְבּוּלוֹת /
הֶעֱרִים עֲלֵיהֶם פַּעַם אַחַר פַּעַם /
כְּשֶׁגִּלּוּ אֶת מַחְבּוֹאוֹ /
כְּבָר הִסְתַּתֵּר בַּאֲחֻזַּת סְתָרִים אַחֶרֶת /
כָּל אוֹתוֹ זְמַן הֵצִיק לוֹ הָרָעָב /
כְּשֶׁשָּׁמַע אֶת אוֹבֶּרשׁטרוּמפִירֶר דִיכְטֶר /
מַכְרִיז עַל חֲנִינָה, /
הִתְפַּתָּה /
"כָּל מִי שֶׁיַּעֲזֹב אֶת מַחְבּוֹאוֹ" - הִיתַמֵם /
"יִהְיֶה חָפְשִׁי לִנְסֹעַ לְפַּלֶסְטִינָה, /
וְעוֹד יִזְכֶה בְּכִכָּר לֶחֶם, עִם נַקְנִיק מְשֻׁבָּח, /
צֵידָה לַדֶּרֶךְ". /
בְּעוֹדוֹ נוֹגֵס בַּלֶּחֶם נְגִיסָה רִאשׁוֹנָה /
כַּדּוּר פִּלֵּחַ אֶת גַבּוֹ /
כְּשֶׁהֻשְׁלַך לְקֶבֶר אַחִים /
לוֹפְתוֹת הָיוּ יָדָיו אֶת הַלֶּחֶם /
שֶׁיְּחַלֵּק בֵּין חֲבֵרָיו". //
מיתולוגי?!
אחד התארים המגוחכים ביותר ומהנפוצים ביותר בסלנג הנמוך ביותר של הישראלים הוא התואר, "מיתולוגי". הוא נובע מבּוּרות חריפה עד קשה ביותר. "מיתולוגי" הנו אגדתי. כלומר, מישהו, שלא היה במציאות, אלא נטוע באוסף של סיפורים (מיתוסים), הקשורים במסורות קדומות של קבוצת אנשים, עם, או תרבות, ועוסקים באלים ובגיבורים. מיתולוגי הוא משהו עתיק מאוד; ולא מישהו/י, שפגשת אמש.
כך, צץ המונח המקובל, "האקס המיתולוגי", מבלי שיש לו בסיס, וכמותו, כל מי שבסלנג הישראלי מדביקים להם את התואר הזה.
ראו, למשל, את הכותרת "ראש הלשכה המיתולוגי של אהוד ברק הלך לעולמו בגיל 62". עם כל הכבוד ליוני קורן ז"ל, שלא הכרתיו אישית - ראש לשכה של רמטכ"ל/שר/ראש ממשלה עד לפני זמן קצר אינו מישהו אגדתי.
צפוף בכיכר
פעם האחרונה הפגנתי, אם איני טועה, בתחילת שנת תשמ"ג, מיד לאחר הטבח, שעשו הנוצרים במחנות הפליטים סברה ושתילה. זאת, לאחר שהשמאל טפל על צבאנו את האחריות לטבח, במסגרת רצונו להפיל את מנחם בגין ואת הליכוד.
עשרות אלפים התכנסו בכיכר מלכי ישראל - כיום, כיכר רבין - בתל אביב, כדי לתמוך במנחם בגין, ראש הממשלה, ובאריאל שרון, שר הביטחון בעיצומו של מסע תרעלה, שניהל השמאל נגדם.
כעבור כשבועיים התכנסה באותו המקום ההפגנה המפורסמת של "ארבע מאות אלף", שכינסה "שלום עכשיו", והפגנה זו הפכה לאבן-דרך, וההפגנה למען בגין ושרון הועלמה מהדיווחים כלא-הייתה. כידוע, מאז 1977 יש לנו עיתונות אובייקטיבית מאוד, במסגרת מאבק העלית הישנה במי שנטלו ממנה את השלטון.
להערכתי, בכיכר מלכי ישראל ובסביבותיה לא נכנסים 400,000 איש, גם אם יישבו שניים זה על זה על כתפי כל מפגין. כך, גם בכיכר הבימה, שקטנה ממנה, לא נכנסים 80,000 איש; והיו שהגזימו, שהיו בהפגנה יותר ממאה אלף איש.
לפי מודל, שפיתחה המשטרה לפני כמה שנים, בצפיפות גבוהה בכיכר הבימה יהיו 42,800 מפגינים. ומה זו "צפיפות גבוהה" בעיני המשטרה? חמישה אנשים במטר רבוע (מ"ר). כנראה, יודעת משטרתנו דבר, שאזרחים מן השורה אינם יודעים, כיוון שגילתה במקומותינו זן אזרחים מורעבים במיוחד, שלא הצליחו לגדול. למיטב הבנתי, גם חמישה פעוטות אינם נכנסים לריבוע, ששטחו מ"ר אחד.
בשנים האחרונות נמנעה המשטרה מלדווח רשמית על כמות המשתתפים באירועים המוניים, אך הערכות פנימיות של קציניה מגיעות בדרך כלל לאמצעי התקשורת. והערכותיהם רק חלק מהקקפוניה, שמלבה את ההפגנות. ובהזדמנות זו, כדאי לשים לב לקטע של שי גולדן, הלועג לדיווחים הנלהבים של התקשורת על ההפגנות.
סתימת פיות הנה דמוקרטיה
לסילוק ד"ר גדי טאוב משורת הכותבים בעיתון הארץ קדם סילוק נוה דרומי מהארץ. כך, מדגים היטב העיתון לאנשים חושבניים את הכותרת, שלבש אחרי הבחירות בנובמבר - "דמוקרטיה אינה רק בחירות". וכמו הרבה שחצנים, אין העיתון (כלומר - עמוס שוקן, המוציא לאור) סותם את פיו, ונותן לגלי ההדף לחלוף. הוא טרח להסביר, כי דעות טאוב מסוכנות; ולכן, סתם את פיו. לדברי ההוגה הדגול שוקן, עמדת טאוב אינה לגיטימית, כיוון שהוא "סוכן כאוס"; ולכן, צריך להפסיק להשמיעה. כל זאת כשרוממות הדמוקרטיה על שפתיו ועל מקלדתו.
בינינו - שוקן צודק: מי שיקשיב לטאוב, עשוי להשתכנע, ולהבין עד כמה שוקן אינו מעוניין בדמוקרטיה, אלא בהשלטה חד-צדדית של עמדותיו על סדר-היום. וזה אינו חדש כלל, כיוון שהפך מזמן את עיתונו לזבלון פוליטי, המקדם רעיונות עיוועים, נגועים בשנאת יהדות ויהודים, כיאות לעיתון בעל תפוצה שולית.
מגיפה
מגפת הבולענים, שתוקפת את תל אביב, ממחישה עד כמה יסודותיה של העיר ללא-הפסקה לכאורה דלים וחלולים.
ירד מהפסים
כשגירשו את היהודים מגוש-קטיף, והשב"כ והמשטרה השתוללו בחסות בית המשפט העליון, כמו קג"ב, לא שמענו את עו"ד דוד חודק. כנראה, סבל באותו הזמן - כשזכויות אזרח בסיסיות נחמסו מאזרחי מדינת ישראל, בניגוד לחוק - מבעיות ראייה ושמיעה. וזו לא הפעם הראשונה, שבית המשפט, הפרקליטות והמשטרה עצמו את עיניהם ואת אזניהם לנוכח הפרה חמורה של זכויות אזרחים מן הימין. עדיין זוכר כיצד חבורות בריונים תומכי אוסלו (שברור מי ארגנן), פרצו לבתים פרטיים, כדי להסיר שלטים נגד הסכם האומלל, שאת פירותיו הבאושים אנחנו אוכלים גם כעת. עכשיו חרד עו"ד חודק מהדיקטטורה, שתפרוץ אם חס וחלילה יחזיר העם את השלטון לידיו. אולי מפני שבג"ץ הוא מגרש הבית של השמאל ההזוי הישראלי במאבקו לשינוי דמותה של מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת כל-אזרחיה.
עו"ד חודק, כמו השמאל, אינו יודע להפסיד בכבוד בבחירות, ואינו מוכן לקבל את דין הבוחר. מאז מהפך 1977 הולך השמאל בדרכי הבולשוויק יצחק בן-אהרן, ואינו מקבל את הכרעת הבוחר. כל פעם יש לו נושא חדש, שמניע את ההפגנות ואת התעמולה, שיש מי שמממנן ביד רחבה. הפעם, בשם הדמוקרטיה, החזרת האיזון בין שלוש הרשויות הנה דיקטטורה.
מעניין מה עושה המשטרה בעניין איומו להשתמש בנשק חם? לו היה זה עו"ד ימני - לבטח כבר היה בחקירה ובמעצר עד תום ההליכים.

תאריך:  05/02/2023   |   עודכן:  05/02/2023
+אסתר חיות תחרים את מפגש סמלי השלטון בכנסת
21:12 05/02/23  |  עידן יוסף

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות צפויה להחרים את מפגש סמלי השלטון מחר, ט"ו בשבט, בחגיגות יום הולדתה של הכנסת (וואלה). מוקדם יותר הודיעו מטעמה שהיא כלל לא תגיע לדיוני ועדת החוקה על הרפורמה המשפטית וגם אותם היא מחרימה.

+ארכה של שלושה חודשים לוועדה לבחירת שופטים
21:07 05/02/23  |  עידן יוסף

ועדת הכנסת הודיעה הערב כי היא תביא השבוע תיקון לתקנון הכנסת שייתן ארכה של שלושה חודשים להקמת הוועדה לבחירה שופטים. התקנון קובע ארבעה חודשים מכינון הכנסת, אמצע חודש מרס, התיקון ייתן לקואליציה פרק זמן עד אמצע יוני לשנות בחקיקה את הרכב הוועדה ולמנות אותה.

+עו"ד דוד חודק שוחרר לביתו בערבות
20:40 05/02/23  |  עידן יוסף

במשרדי היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) הסתיימה חקירתו של עו"ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות והוא שוחרר לביתו בערבויות.

+הרצוג: תעצרו רגע להידברות; לוין: אפילו לא לדקה
20:27 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה גינה בשיחה עם לוחמים את ביטויי ההסתה וקרא להידברות "כי יש רוב עצום בעם שהיה רוצה הידברות"  ▪  שר המשפטים מבהיר שהידברות תהיה רק בוועדת החוקה, והידברויות נועדו למסמס את הרפורמה

הרצוג וסגן עמרי אקשלמה [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+עו"ד דוד חודק נחקר ביאח"ה בחשד להסתה לאלימות
17:45 05/02/23  |  איציק וולף

חוקרי היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 זימנו לחקירה את עו"ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות והוא נחקר בשעה זו במשרדי היחידה.

+רוטמן: היה ברור שהתמצה דיאלוג הרשויות
17:34 05/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה הגיב על הודעת נשיאת העליון כי לא תופיע בפני הוועדה  ▪  המשנה ליועמ"ש: תוצאת הצעת החוק - הסרת בלמים ואיזונים בלי יצירת אלטרנטיבה משטרית ראויה

רוטמן. דוגמאות לשבריריות הקואליציה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הסתיימה החקירה באזהרה של זאב רז בחשד לעבירות הסתה לאלימות
17:17 05/02/23  |  איציק וולף

לפני זמן קצר הסתיימה חקירתו של זאב רז ביחידת הסייבר בלהב 433 בחשד לעבירות של הסתה לאלימות ואיומים והוא שוחרר לביתו בערבויות.

+"תוצאת הרפורמה - הסרת בלמים ואיזונים מהכנסת והממשלה"
14:49 05/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עו"ד סומפולינסקי: הרוב שנדרש לפי ההצעות לפסילת חוקים הוא חריג בכל קנה מידה  ▪  ומעל הכל מרחף גם ההסדר שמבקש לאפשר לממשלה ולקואליציה לשלוט על הליך בחירת השופטים בכל הערכאות, אשר יביא לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולפגיעה קשה בעצמאותה"

עו"ד אביטל סומפולינסקי בוועדת החוקה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מדד המחאה: רוב מתנגדי הרפורמה - אשכנזים בני +65
13:31 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחקר המכון לדמוקרטיה: שיעור המשתתפים ממוצא אשכנזי במחאות נגד הרפורמה המשפטית כפול משיעור המזרחים  ▪  שיעור המוחים מבני 65 ומעלה גבוה פי 3.5 משיעור בני 24-18  ▪  63% ממצביעי מפלגות הקואליציה רואים את הרפורמה בחיוב  ▪  הצפי למלחמת אזרחים שתכלול אלימות בין הצדדים שכיח פי שניים בשמאל (46%) מאשר בימין (24%)

מאפיינים דמוגרפיים דומים של המפגינים [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+תודה לכלות וחתני פרס ביטחון ישראל
12:07 05/02/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מן הראוי שראש הממשלה יאמץ במיוחד את האמירה החותמת של מאה וארבעים כלות וחתני פרס ישראל, הסבורים שהמעשים שמתבצעים בימים אלו "מהווים לא פחות מהפיכה משטרית, שתפגע קשות בדמוקרטיה הישראלית

עוזי עילם, בין החותמים [צילום: צילום משפחתי, בת המשפחה]
+יש גבול!
11:45 05/02/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

אני מפרסם את המאמר היום שוב, לנוכח התנהגותה המבישה של אותה ענת קם, "עיתונאית" קיצונית אשר מאתרגת את אבי חימי, היו"ר לשעבר של לשכת עורכי הדין, ומכשירה את מעלליו

חושבים שהם חושבים
+הרשות השנייה מנקה את דרוקר: "רביב לא הסית"
11:42 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציב הפניות דחה את תלונת ארגון בצלמו וקבע כי דבריו של פרשן חדשות 13 על כך שיישפך דם בעקבות הרפורמה המשפטית נהנים מהגנת חופש היצירה וחופש הביטוי  ▪  ייתכן שהיה מקום להביע את הדברים בדרך אחרת"

דרוקר. לא נמצא רבב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+משבר האמון הגדול ביותר בין ההיי-טק לממשלה
11:13 05/02/23  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

האיום של תום ליבנה, מנכ"ל ורביט, לרדת מהארץ חשף פן מרכזי בחוסר האמון בין מנהלי ההיי-טק לממשלה  ▪  על נתניהו והשרים מוטלת האחריות לנקוט צעדים בוני אמון כדי להרגיע את הרוחות - ולא רק מילים

אחד הגורמים הבולטים למשבר - ואולי גם המפתח לפתרון. ראש הממשלה, בנימין נתניהו [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+יו"ר ועדת החוקה ב-1989 חושף את הסעיף שמחק למשרד המשפטים
01:54 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ שמחה רוטמן על דברי אוריאל לין: "אני בהלם! מה שאמרת עכשיו הוא מהפכני ומדהים"  ▪  פרוקצ'יה: "כשמחפשים שופטים שיש להם נטייה פוליטית או צבע פוליטית, ממילא לא בוחרים את הטובים ביותר אלא את אלה שיכולים להתאים להתאים לאג'נדה"

לין. כשתוקפים חוק של הכנסת היא יכולה להתייצב בבית המשפט ולהגן עליו [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
ח"כ שמחה רוטמן על דברי אוריאל לין: "אני בהלם! מה שאמרת עכשיו הוא מהפכני ומדהים"    פרוקצ'יה: "כשמחפשים שופטים שיש להם נטייה פוליטית או צבע פוליטית, ממילא לא בוחרים את הטובים ביותר אלא את אלה שיכולים להתאים להתאים לאג'נדה"
עידן יוסף
בשירות הביטחון הכללי מזהים עלייה בשיח האלים והמסית מצד מתנגדי הרפורמה המשפטית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט    הפרקליטות: רואה בחומרה את הקצנת השיח הציבורי    נתניהו: מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול מיד נגד מי שמסית או מאיים ברצח, ואני גם מצפה מראשי האופוזיציה לדבר גם הם באותה תקיפות ובאותה עוצמה שדיברתי אני
עידן יוסף
הפגנות נגד השינויים המוצעים במערכת המשפט התקיימו בעשרות מקומות    המפכ"ל לשעבר: "אני שומע טענות חוזרות ונשנות לפיהן הציבור הדתי הפך להיות חומת המגן של השחיתות"    ראש עיריית ת"א חולדאי: ״אם ייגמרו המילים יתחילו המעשים. לא נעצור בכיכרות״
עידן יוסף
כתב בפייסבוק כי על ראש הממשלה חל דין רודף    חקירתו כפופה לאישור הפרקליטות    בליכוד קראו לשב"כ ולמשטרה לעצור את רז, בעוד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' האשים את ראשי האופוזיציה בהסתה חסרת אחריות לאלימות    לפיד גינה: "כל הסתה ואלימות רק פוגעת במלחמה להצלת המדינה"
עידן יוסף
שוחח בעצמו עם חברות דירוג האשראי ובנקי ההשקעות בניסיון להשפיע על עמדתם ביחס לרפורמה המשפטית וביקש מהשר רון דרמן לעסוק בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il