X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חיות. לא הגיעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ממלכתיות סלקטיבית
בשם הממלכתיות מסרבת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, להגיע לוועדת חוקה חוק ומשפט שבכנסת כדי להביע את דעתה בסוגיית הרפורמה ההיסטורית החשובה כל כך במערכת המשפט התעלמות ממלכתית

זילות המילה "ממלכתיות" בפוליטיקה הישראלית בעת הזו מקיפה ימין ושמאל, ונוגעת בנבחרי ציבור מכל הקשת הפוליטית אשר הינם מעת לעת דוגמה שלילית להתנהגות, להתנהלות. המחלוקות הינן ברכה, המאבקים מתוך כבוד הם זכות, היהדות מעודדת מחלוקת שהיא לשם שמיים, סכין מתחדדת בירך חברתה, זו דמותה של דמוקרטיה תוססת.
עם זאת, מיום שיבת עם ישראל למולדתו המאבקים הפוליטיים התקיימו, עברו עליות ומורדות, מה שאין כן בשנים האחרונות בהם השיח הזדהם באופן קיצוני והפך להיות שיח רעיל המתרחש בקרב רוב חברי הבית. נבחרי הציבור, מכל חלקי הבית, תרמו, כל אחד על-פי רמתו, לאיבוד הממלכתיות, להוזלתה, לפגיעה בה, לנגיסה בה, והשיח המתרחש בשנים האחרונות שראשיתו בחרמות ובנידויים והמשכו בשיח אלים, זחל וכרסם בממלכתיות בפה מלא.
הפגיעה בממלכתיות לא נולדה בשנה האחרונה כי אם התעצמה מאוד דווקא מצד אלו המנופפים בדגל זה, דווקא מאלה הנושאים את הממלכתיות ברמה, דווקא מאלה הנחרדים ממנופפי הידיים ומהמדברים בקול רם מידי לטעמם. כדי להמחיש את הכתמת הממלכתיות אציג חמישה אירועים משמעותיים, אירועים שהבהירו כי נשיאת שם הממלכתיות לשווא הינה מס שפתיים ותו לא.
עם השבעת ממשלת ישראל ה-24 בראשות בנימין נתניהו, המתינו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, לבואו של נשיא המדינה דאז, ראובן ריבלין. לתמונת ארבעת סמלי שילטון המתינו לשווא כי שנאתו של ריבלין לנתניהו ביטלה את הממלכתיות המתבקשת. נשיא בשיא הממלכתיות. מעשהו האנטי ממלכתי של האזרח מספר אחד היה המשך ההליכה על הסף, רגע לפני התהום, המשך החרם של חלק מהפוליטיקאים אשר הפכו את החרם על ראש הממשלה למהות, לעיקר, לחזות הכל, לפוזיציה שהשתרשה כאן.
אחר הדוגמה הרעה של נשיא המדינה לפוליטיקאים, לאזרחי המדינה, לדור העתיד, החרו החזיקו אחריו דמויות "ממלכתיות" נוספות, הממלכתיות הוכתמה והותרה הרצועה. בשם הממלכתיות ח"כ עופר כסיף וח"כ איימן עודה, סירבו ביום השבעת הכנסת להצטלם ליד דגל הלאום, דגל מדינת ישראל. סירבו בממלכתיות. בשם הממלכתיות נטש בהפגנתיות, ראש הממשלה לשעבר, יאיר לפיד, את מליאת הכנסת עם תחילת נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו, נטש בממלכתיות.
בשם הממלכתיות מסרבת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, להגיע לוועדת חוקה חוק ומשפט שבכנסת כדי להביע את דעתה בסוגיית הרפורמה ההיסטורית החשובה כל כך במערכת המשפט. התעלמות ממלכתית. בשם הממלכתיות החרימה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, במופגן מפגש של סמלי שילטון ונעדרה מהמפגש בלשכת יו"ר הכנסת, לרגל יום הולדתה ה-74.
הנשיאה חיות כן השתתפה בכינוס החגיגי במליאה בהשתתפות נשיא המדינה. מחאתה של הנשיאה חיות באה בתגובה למהלך הדמוקרטי והחשוב של רפורמת המשפט החשובה והנדרשת, רפורמה אליה מייחל הרוב המכריע של העם אשר בחר בממשלה נבחרת ברוב מובהק. החרמה ממלכתית. בשם הממלכתיות הבאישה שגרירת ישראל בצרפת, יעל גרמן, את ריחו של ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו בעת ביקורו בצרפת כאורח נשיא צרפת. הבאשה בשם הממלכתיות.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  07/02/2023   |   עודכן:  07/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי גבירצמן
מבחר המזונות וחומרי הגלם הכלולים בתזונהקיטוגנית מאפשר יצירת תפריט עשיר יותר הכולל אפילו לחמים, עוגות ועוד, כולם נשענים על חומרים גלם "מותרים" ונמדדים בכמות פחמימות וסוכרים מוגבלת
רן זיו
רעידת האדמה בטורקיה מציבה תמונת מצב מדאיגה - 1.6 מיליון דירות בישראל אינן ערוכות לעמוד בפני רעידת אדמה    "הסכנה לקריסת המבנים הישנים מחייבת בבהילות את קידום ההתחדשות העירונית"
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מנסה להפוך את העיר יריחו ל"בירת הטרור" בדרום הגדה    צה"ל והשב"כ חשפו תשתית חבלנית גדולה של חמאס במחנה הפליטים עקבת ג'בר סמוך ליריחו, הרש"פ אינה נלחמת בטרור והמאבק על השליטה באזור רק החל
איתן קלינסקי
אילנה המרמן אינה מסתגרת במגדל שן של עשיה ספרותית    היא מצליחה להעמיד סוף-סוף לדיון ציבורי נוקב במדינת ישראל, האמנם אנחנו מדינת חוק
אפרים הלפרין
מחד דורשים בכירי הקואליציה הכל כאן ועכשיו, הם מדברים על שינוי סדרי בראשית כהרף עין, המתנגדים מבקשים לדחות את הקץ ולהעביר את יישום הרפורמה לכנסת הבאה    אלה גם אלה טועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il