X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
קושניר ומוחמד בריאד, ספטמבר 2020 [צילום: AP]
קושניר קיבל 2 מיליארד דולר ממוחמד
לטראמפ וקושניר היו בעיות עסקיות קשות אחרי עזיבת הבית הלבן, אבל יורש העצר הסעודי מיהר לסייע תחקיר וושינגטון פוסט, חלק שני
טראמפ וקושניר חיבקו את מוחמד והרוויחו
איתמר לוין
הנשיא וחתנו-יועצו קידמו את יורש העצר הסעודי והגנו עליו אחרי רצח חאשוקג'י - ועכשיו קוצרים פירות עסקיים * תחקיר וושינגטון פוסט, חלק ראשון
לרשימה המלאה

כאשר סיים דונלד טראמפ את כהונתו כנשיא ארה"ב, המותג שלו היה בצרות. המלונות, אתרי הנופש ויתר נכסיו איבדו הכנסות ב-120 מיליון דולר ב-2020 בשל הקורונה ונשיאותו השנויה במחלוקת. הוא ניצב בפני חקירות מרובות בנוגע לפעילותו העסקית ומאמציו לגנוב את תוצאות הבחירות.
לג'ארד קושניר היו באותה קשיים קשיים הן בשל קשריו עם טראמפ והן בזכות עצמו. משפחתו נזקקה ב-2018 לסיוע של חברה קנדית, בשל החלטתו של ג'ארד לרכוש ב-1.8 מיליארד דולר בניין משרדים בניו-יורק; הקונגרס בודק האם מאחורי הסיוע הקנדי עמדה בפועל קרן העושר הלאומית של קטר. למרות חוסר נסיונו בניהול קרן הון פרטית, נזקק קושניר למיליארדי דולרים לעסקיו החדשים.
עד מהרה השקיעה סעודיה בשני האישים – קובע וושינגטון פוסט בתחקירו הנרחב (12.2.23). יום למחרת סיום כהונתו של טראמפ הקים קושניר את חברת A Fin Management והשתמש בה כדי להקים בהמשך השנה את קרן ההון הפרטית Affinity Partners. קרנות כאלו משתמשות לרוב בכספי המשקיעים כדי להיכנס לחברות בצמיחה. כאשר ביקש קושניר 2 מיליארד דולר מקרן העושר הלאומית של סעודיה, ארבעה מבין חמשת יועציה של הקרן התנגדו בשל חוסר נסיונו ומשום שרוב הסיכון יוטל על הסעודים. אבל לאחר זמן קצר אישר מוחמד את מלוא הסכום.
במרס 2022 דיווח קושניר לרשות ניירות הערך, ש-2.51 מיליארד דולר מתוך 2.54 מיליארדי הדולרים של הקרן הגיעו מ"אישים לא אמריקנים". הוא לא דיווח, כנדרש בטופס, שמדובר בקרן העושר הסעודית. הפוסט מעיר, כי החברה שבבעלות קושניר תקבל עמלה שנתית של 25 מיליון דולר מהקרן הסעודית וגם נתח מהרווחים שתשיג עבורה. קושניר הפך את קשריו עם מוחמד בימי הבית הלבן ליתרון שיווקי לעסקיו הנוכחיים. במצגת למשקיעים הוא מציין את עבודתו ב"ניהול מאמצי השלום במזרח התיכון" ואת פגישתו עם מוחמד ב-5.1.21.
המידע על תשלומים אפשריים שקיבל טראמפ מן הסעודים הוא מטריד עוד יותר, טוען הפוסט. עוד לפני שנכנס לחיים הפוליטיים, טען טראמפ שיש לו עבר ארוך ורווחי של עשיית עסקים עם סעודים. ביום בו הכריז על מועמדותו לנשיאות בטראמפ טאואר בניו-יורק, הוא מצא לנכון לציין: "אני אוהב סעודים. רבים נמצאים בבניין הזה". מאוחר יותר טען, שהסעודים "מוציאים 40 מיליון דולר, 50 מיליון דולר" על רכישת דירות ממנו. באוגוסט 2015 הקים טראמפ שמונה חברות קש ששמותיהן כללו את "ג'דה"- העיר השנייה בגודלה בסעודיה – וארבע מהן גם את המילה "מלון", אך הן לא התרוממו.

גולף בארה"ב, מלון בעומאן
טורניר גולף של LIV בטראמפ דוראל [לין סלדקי, AP]

בשנה שעברה אירחה LIV Golf, הנהנית מתמיכה סעודית, שני טורנירי גולף בנכסים של טראמפ. חברה זו, המתחרה ב-PGA Tournament היוקרתית, התקשתה למשוך שחקני גולף. לאחר ש-PGA ביטל טורניר במתקן של טראמפ בשל אירועי 6 בינואר, החל טראמפ לקדם את LIV
וקרא לשחקנים להשתתף בטורנירים שלה; הוא לא חשף כמה הרוויח מן השותפות. טורניר גדול יכול להכניס למארחים 3-2 מיליון דולר – לא כולל חסויות, מזון, שתייה ומוצרים נלווים.
בדצמבר שעבר חתם Trump Organization על הסכם עם חברת דאר אל-ארקם הסעודית לבניית וילות, מלון ומסלול גולף תחת מותג טראמפ בנסיכות עומאן, בתמיכת ממשלתה. הפוסט מזכיר, כי עסקות מיתוג כאלה היו בעבר אבן הפינה בעסקיו של טראמפ, אך ההסכם בעומאן הוא הראשון שלו מחוץ לארה"ב מאז סיים את כהונתו.
ומה עם מוחמד? הוא המשיך את עלייתו לצמרת וצפוי להפוך למלך כאשר אביו, סלמאן, ימות או יפרוש. הנשיא ג'ו ביידן, אשר במסע הבחירות שלו הבטיח להפוך את סעודיה "למצורעת כפי שמגיע לה" בשל רצח העיתונאי עדנאן חאשוקג'י, ביקר בממלכה ביולי שעבר וחכך מרפקים עם מוחמד. לאחר מכן קבע ממשלו, כי על-פי החוק הבינלאומי – מוחמד נהנה מחסינות ולא ניתן להעמידו לדין פלילי או אזרחי בשל רצח חאשוקג'י.
בינתיים ממשיכים טראמפ וקושניר ליהנות מהפירות הכספיים של יחסיהם עם סעודיה. טראמפ צפוי לארח השנה עוד שלושה טורנירים של LIV קושניר גייס לעסקיו לפחות עוד 500 מיליון דולר, וכעת היקף הקרן שבניהולו עומד על 3 מיליארד דולר; הוא לא מסר מהיכן הגיע הכסף.

תאריך:  13/02/23   |   עודכן:  13/02/23
+טראמפ וקושניר חיבקו את מוחמד והרוויחו
07:04 13/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הנשיא וחתנו-יועצו קידמו את יורש העצר הסעודי והגנו עליו אחרי רצח חאשוקג'י - ועכשיו קוצרים פירות עסקיים  ▪  תחקיר וושינגטון פוסט, חלק ראשון

טראמפ ומוחמד בריאד, 2017 [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קושניר קיבל 2 מיליארד דולר ממוחמד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כנגד הביידנים
פלג א  |  13/02/23 15:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איציק וולף
שני מקורות אישרו לרשת NBC כי בחלק מן המסמכים שנתפסו בביתו הפרטי של דונלד טראמפ בפלורידה היו מסמכים מסווגים ביותר שקשורים לסין ולאירן    בסוף השבוע זומן טראמפ להעיד בפני ועדת 6 בינואר
איתמר לוין
הגנרל מארק מיליי תכנן להתפטר לאחר שנאלץ לצעוד לצידו של טראמפ לכנסייה שהוצתה, ובמכתבו האשים את הנשיא בפוליטיזציה של הצבא וב"תמיכה ברבים מן הערכים שאנחנו נלחמים נגדם"
מירב ארד
באנון הורשע עקב סירובו לספק עדות או מסמכים לוועדה החוקרת את אירועי המתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר שנה שעברה    גזר דינו צפוי להינתן ב-21 באוקטובר
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס חושף: בשנים 2019 ו-2021 נדרשו ג'ים קומי ואנדרו מק'קייב, שהיו ראש הסוכנות וסגנו, לעבור הליך שומה מעמיק    הסיכוי שייבחרו במקרה היה לפחות אחד ל-20,000    הנציבות: הנציב - מינוי של טראמפ - אינו מעורב בתיקים ספציפיים
איתמר לוין
שני העיתונאים שמילאו תפקיד מרכזי בחשיפת פרשת ווטרגייט לפני 50 שנה - שהביאה לפרישת הנשיא ניקסון מהשלטון - משווים בוושינגטון פוסט בין שני הנשיאים שלדבריהם "הגדירו שתיים מן התקופות המסוכנות והמטרידות ביותר בהיסטוריה האמריקנית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il