X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כהן. הגיע ברכבת תחת אבטחה כבדה [צילום: שלומי אמסלם לע״מ משרד החוץ]
ציפייה בקייב מישראל לסיוע כלכלי וצבאי
ביקורו של שר החוץ הישראלי אלי כהן הוא ביקור ראשון של בכיר ישראלי בקייב מאז החלה הפלישה הרוסית לפני שנה. כהן צפוי להיוועד עם עמיתו האוקראיני דמיטרו קולבה אך גולת הכותרת תהיה פגישתו עם הנשיא זלנסקי

שר החוץ אלי כהן הגיע הבוקר לקייב ברכבת, והתקבל ע"י שגריר ישראל מיכאל ברודסקי. הביקור הזה חשוב, ולו משום שזהו ביקור ראשון של בכיר ישראלי בקייב מאז החלה הפלישה הרוסית לפני שנה. כהן צפוי להיוועד עם עמיתו האוקראיני דמיטרו קולבה אך גולת הכותרת תהיה פגישתו עם הנשיא זלנסקי.
עצם קיומו של הביקור מעיד על הציפייה בקייב מישראל לסיוע כלכלי וצבאי שלו זקוקה אוקראינה. זה קורה במקביל ללחץ של הממשל בווישנגטון על ישראל להפגין באופן ברור יותר תמיכה בקייב. כהן צפוי לפתוח באופן רשמי מחדש את השגרירות הישראלית בקייב, ולערוך סיור בעיר בוצ׳ה סמוך לקייב, שם ביצע הצבא הרוסי בשנה שעברה פשעי מלחמה קשים נגד אזרחים אוקראינים. בוצ׳ה הפכה ליעד כמעט קבוע של מנהיגים זרים בביקוריהם בקייב.
הביקור גם חשוב מעצם הכוונה של השר כהן להבהיר באופן רשמי שישראל מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה, אך מעניין יהיה לראות אם ההכרה הזו תכלול גם גינוי פומבי ברור, או אפילו התייחסות, לסיבה שהשלמות הזו נפגעה קשות ומי עומד מאחוריה. האם כהן יגנה את רוסיה באופן ברור ובפומבי? אני מעריך שלא.
שעות לפני הגעת הרכבת של כהן לקייב ביצעה רוסיה מתקפת טילים לילית על אוקראינה, שכללה ע"פ צבא אוקראינה 32 טילים, מהם נטען שיורטו 16. התקיפה הלילה התמקדה במערב אוקראינה, וחלק מהטילים פגעו בתשתיות אנרגיה במחוז לביב במערב המדינה.

תאריך:  16/02/2023   |   עודכן:  16/02/2023
+שר החוץ כהן: אי-אפשר להישאר אדיש נוכח סיפורי הזוועה
10:53 16/02/23  |  עידן יוסף

במסגרת ביקורו המדיני בקייב, ביקר שר החוץ אלי כהן בבוצ׳ה, אחד מפרוורי קייב שנפגעו קשות בתחילת המלחמה. לדבריו, "אי אפשר להישאר אדיש נוכח המראות הקשים וסיפורי הזוועה ששמעתי ונחשפתי אליהם כאן, ישראל מגנה כל פגיעה מכוונת בחפים מפשע".

+שר החוץ כהן יפתח מחדש את שגרירות ישראל באוקראינה
09:45 16/02/23  |  עידן יוסף

לראשונה מאז תחילת המלחמה באוקראינה לפני שנה, שר החוץ של מדינת ישראל מבקר בקייב. השר אלי כהן מקיים (יום ה', 16.2.23) ביקור מדיני בקייב במהלכו ייפגש עם הנשיא ולדימיר זלנסקי ועם שר החוץ דמיטרו קולבה. כהן יודיע על חזרת שגרירות ישראל באוקראינה לפעילות רציפה בקייב. שר החוץ הגיע הבוקר לקייב, בירת אוקראינה. כהן צפוי לבקר, בין היתר, בבאבי יאר ובבוצ'ה.
"בשנה האחרונה ישראל עמדה לצד העם האוקראיני ולצידה של אוקראינה", אמר כהן. "היום נניף את דגל ישראל בשגרירות ישראל בקייב אשר תחזור לפעילות רציפה במטרה לחזק את היחסים בין המדינות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציפייה בקייב מישראל לסיוע כלכלי וצבאי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דיבורים לחוד ומעשים לחוד
חשדנית  |  18/02/23 08:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
צבא המדינה זעיר, תקציב הביטחון קטנטן והחוקה מחייבת ניטראליות – אך ראשי מולדובה אומרים שהאיום מצד הקרמלין ברור ופונים לעזרת המערב, מדווח אקונומיסט
איתמר לוין
רוסיה תנסה לכבוש את כל חבל דונבס ותצפה לירידה בסיוע המערבי, אוקראינה תשאף לנתק את הגשר היבשתי לחצי-האי קרים
יאיר נבות
דיווחים זורמים מאזור העיר בחמוט במחוז דונצק על הפגזות ארטילריות כבדות מאוד של הרוסים על העיר ופרבריה. אחד ממפקדי הכוחות האוקראינים באזור כינה את ההפגזה "מטורפת וכאוטית"    מאוחר יותר היום בבריסל ייפגשו שרי ההגנה של מדינות ברית נאט"ו
איתמר לוין
הבעלים של קבוצת וגנר מספק בשר תותחים למלחמה באוקראינה, אך רבים תוהים האם יש לו שאיפות פוליטיות משלו - מנתח ניו-יורק טיימס    האם פריגוז'ין ייצא נגד הנשיא אם יימשכו המפלות בשדה הקרב?
יאיר נבות
הבית הלבן אישר את דבר הביקור    הנשיא ביידן יפעל להידוק קואליציית התמיכה בקייב    ביידן ייפגש עם נשיא פולין אנדז'יי דודה, ועם מנהיגי "פורום בוקרשט"    צפוי להיפגש גם עם הנשיא זלנסקי - לא ברור עדיין היכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il