X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברל כצנלסון [צילום: זולטן קלוגר/לע"מ]
השאלות שלא נשאלו
התקשורת לא העזה לשאול ולו שאלה אחת את מי מהמפגינים את העולזים, החוגגים, המניפים אל על את דגלי פלשתין, לא מצאה לנכון לשאול, אם הם אינם מתביישים ביום כזה להניף את דגל השמדת יהודי באשר הוא

איך אפשר להבין את היהודים, או שמא הישראלים, או שמא אנשי העולם הגדול נטולי הזהות, הדמוקרטים החרדים למדינת ישראל, כשביום בו מובאים לקבורה חללי הטבח שביצע המחבל הנתעב, עומדים אנשים אלה ובידיהם דגלי האויב, הדגל אשר בשמו יצא המחבל לטבוח ביהודים ובעובדת זרה, דגל שנאת היהודים והשמדת מדינת ישראל.
איך הישראלים הגאים, הציונים, אוהבי עמם וארצם, החרדים לאופיה של המדינה ובהם העילית של העילית הישראלית, כולל שני רמטכ"לים לשעבר אשר עם ישראל חב להם רבות, לא יצאו חוצץ נגד מניפי דגלי האויב? לא בציוץ, לא במאמר, לא באמירה, ממש כשלושה ההם שלא ראו, לא שמעו, לא פתחו פיהם.
כך בערב בו דם הנרצחים טרם יבש, תהליך עיבוד האבל על אובדן היקרים טרם החל, דמעותיהם של ילדים יתומים טרם יבשו, ליבם של הורים שכולים משווע לליטוף פני ילדם האהוב, אחים שבורים ורצוצים, סבתא מקוננת, אב קורא "קדיש" על בנו, חברה נזכרת בחברתה אשר שעות אחדות טרם שנרצחה, ישבה עימה לכוס קפה אחרון.
בערב בו כוחות הביטחון פועלים במלא אונם, במלא מאמציהם כדי לסכל את הפיגוע הבא, התקיימה הפגנה נגד רפורמת המשפט. ההחלטה לקיים את ההפגנה אינה הנושא, ההפגנה התקיימה, עשרות אלפי אזרחים יצאו מבתיהם למחות על מה שהם מאמינים, נגד מה שהם בטוחים כי הוא הרס מערכת המשפט. דווח בתקשורת המוטה להחריד כי ההפגנה נפתחה בדקה דומיה לזכר הנטבחים, הודלקו נרות נשמה, לא נשמעו שירים. אמת ויציב.
ברם, מה שהתקשורת "שכחה" הוא לשתף את הציבור, בקבוצה רעשנית, מניפת כרזות נגד הכיבוש, נגד חיילי צה"ל היקרים אשר פגעו במחבלים שהיו פצצות מתקתקות. "שכחה" להראות את עשרות האזרחים המפגינים ומניפים את דגלי האויב, דגלי פלשתין, אותו דגל שבשמו מבקשים לאבד, להשמיד, לטבוח יהודים בשל יהדותם. תקשורת המיינסטרים לא שמעה את הקריאות נגד הכיבוש, את ההסברים נגד "הטבח" בג'נין, לא ראתה את המפגינים "אוהבי" מדינת ישראל.
התקשורת לא העזה לשאול ולו שאלה אחת את מי מהמפגינים. את העולזים, החוגגים, המניפים אל על את דגלי פלשתין, לא מצאה לנכון לשאול, אם הם אינם מתביישים ביום כזה להניף את דגל השמדת יהודי באשר הוא. לא מצאה לנכון לראיין את הנואמים הרהוטים המזהים תהליכים, רואי השחורות. לא מצאה הייטקיסט בודד, היסטוריון אחד, כלכלן בעל חשיבות עצמית, חובב מחבלים נטול מודעות עצמית, משפטנים, חסידי חבר מביא חבר, כל החרדים לדמוקרטיה, לא מצאה אף אחד שיענה לשאלות שלא נשאלו.
לעומת שתיקת האילמים, חירשים עיוורים, בעלי הממון והתארים החשובים, מרגש היה לראות את המורה והתלמידות אשר במסגרת מחאה של תלמידים נגד הרפורמה מנעו ממש בגופן את הנפת דגלי פלשתין והבהירו למבקש להניף דגל אויב שיעשה זאת במקום אחר.
אין מתאים גם בעת הזו, העת בה יהודים במדינת ישראל שונאים את עמם, את עצמם, את אחיהם, את מדינתם, לצטט שוב את דבריו הנפלאים והעצובים של הוגה הדעות ברל כצנלסון, מראשי תנועת העבודה אשר נאם בחג הפועלים, אחד במאי 1936 "היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות"?
אכן, ברוסיה ב-1881, בעצם ימי הפרעות, ישבו בנים ובנות לעם ישראל והדפיסו בחשאי מתוך מסירות נפש, פרוקלמציות, הקוראות לפוגרומים, מתוך תקווה שהדם היהודי שיישפך יעזור להתקוממותו של המוז'יק הרוסי.
אכן יודעת ההיסטוריה העברית כל מיני רנגטים ודגנרטים. צורות של שמד. כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על-ידי ייסורי הדורות ומשא הנפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה' ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בפלשתינים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח - אל ידע מצפוננו שקט.
לגזור ולשמור, ברל כצנלסון, לא ברל "מהמשיחים וההוזים", "מהקיצונים", "משורפי האסמים" מהציונות הדתית, מהליכוד, מאגודת ישראל, מעוצמה יהודית. ברל כצנלסון.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  20/02/2023   |   עודכן:  20/02/2023
+נתניהו: חבל שארה"ב הצטרפה לגינוי ישראל
20:47 20/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את ישראל על אישור ההתנחלויות  ▪  ארצות הברית נמנעה מסיכול ההחלטה  ▪  לשכת נתניהו: החלטה חד-צדדית שמתעלמת מהטרור הפלשתיני

החלטה נגד ישראל [צילום: סת' ווניג, AP]
+סמוטריץ' דרש שהרמטכ"ל לא ישתתף בדיון
20:15 20/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה מקיים פגישה עם רב אלוף הרצי הלוי ועם שר הביטחון גלנט בנושא סוגיית הסמכויות ביו"ש  ▪  שר האוצר דרש שהרמטכ"ל לא ישתתף בפגישה וכשבקשתו נדחתה הודיע שלא ישתתף

הרמטכ"ל הלוי. הגיע למשכן הכנסת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - לשאת תמיד, מדינת-חסות, הסדרה, ליקוק פצעים, איפה-ואיפה והעזה ייחודית    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    שבוע טוב וחודש טוב    "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')
בעז שפירא
"ממשלת חלומות" - הרס, חורבן, עקירה, הפעלת כוח ואלימות נגד יהודים צדיקים, הסרת עוד סממן של ריבונות מחלק של אדמת ישראל, פגיעה בחסינות חברי כנסת באופן בוטה, משפיל ומבזה, מעצרים רבים וכאב לב גדול ובלתי נסבל ליהודים רבים מאוד בארצנו
יוני בן-מנחם
חמאס והג'יהאד האיסלאמי דוחפים לאינתיפאדה חדשה נגד ישראל בשבועות הקרובים בהשתתפות המגזר הערבי בישראל. בחמאס רואים בערביי ישראל את עקב אכילס של המדינה היהודית ומתכננים לרתום אותם שוב למאבק האלים כפי שהיה בחודש מאי 2021
איציק וולף, עידן יוסף
צעירים פלשתינים חסמו את הכבישים בשועפט באמצעות צמיגים בוערים    השר לביטחון פנים: יש להפריד בין הקולקטיב לבין אותם עבריינים. משטרת ישראל צריכה לגלות יד קשה ואפס סובלנות מול אותם פורעי חוק
איציק וולף
מאבטחי רשות המעברים עצרו שני תושבי ואדי ערה ושב"ח פלשתיני שניסו להבריח מאות כדורי רובה לשטחי הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il