X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איתן יחדיו [צילום: אוהד זוויגנברג/AP]
עת שלום ולא עת מלחמה
היחס אל המתיימרים לכנות עצמם מובילי המחאה חייב להיות ברור ונוקב חובה לפעול מולם בכל הכלים החוקיים, מול הבריונים, הקוראים למרד, למרי אזרחי, למלחמת אחים, לשפיכות דמים

התורה מלמדת אותנו: "לא תיקום ולא תיטור", איסור לבוא חשבון עם מי שהרע לך, איסור לנקום במי שהצר את צעדך, איסור לעשות לאחר את מה שהוא עשה לך, לגמול לו רעה כמו שגמל לך. היהדות באצילותה הלא מעוותת, במוסריותה הלא ניתנת לפרשנות, בהארת פניה לאדם, הורתה לנהוג באופן שונה לחלוטין במי שפגע, רמס, דרס, כלא, דיכא, עקר, גירש, החריב, השפיל, ביזה, כתש עד דק.
לנהוג באופן שונה גם במי שהביא לפתחנו בסיסי טרור, במי שהצטלמו עם רבי מחבלים, שחילקו להם רובים, שחגגו מדליית נובל, לא ראו, לא שמעו, לא הסבו פניהם אל מול אחיהם הקוברים את מתיהם למען "השלום", לא שעו לנאקתם, שוועתם לא עלתה לפניהם.
לכן, בימים סוערים אלה, בהם חלק מאזרחי מדינת ישראל מוחים במלא העוז, חרדים לעתידם ולעתיד המדינה, ממלאים את הכיכרות, צועדים ברחובות, קוראים בגרון ניחר, ומניפים שלטים (כך נראית דמוקרטיה תוססת ובמיטבה), נדמה כי יש להפריד בין המוחים לבין אלה המתיימרים להיות מובילי המחאה, בין האזרחים העצמאיים החשים חובה אזרחית להפגין, לבין המובילים בעיני עצמם, אלו חובבי הדם ואש ותימרות עשן.
האזרחים היקרים, המוחים המסורים, אוהבי מדינת ישראל, פטריוטים החרדים לדמותה של המדינה, אופיה וצביונה אוהבי דגל המדינה, מעוררים כבוד והערכה על מסירותם בהיותם אוהבי המדינה המונעים והפועלים מתוך תחושת אחראיות ומתוך דאגה כנה ואמיתית. אזרחים יקרים ונפלאים אלה, ראויים להנהגת מחאה ראויה יותר, אחראית יותר, נטולת אינטרסים, שאינה מונעת משנאה, מאיבה, משיבוש הדעת.
על כן, ראוי לכבד ולחבק את המוחים החוששים מתוצאות הרפורמה המשפטית, להבין את חרדותיהם, את כאביהם, את מצוקתם, לתת כבוד לכאב המבעבע בהם מעומק הלב.
היחס אל המתיימרים לכנות עצמם מובילי המחאה חייב להיות ברור ונוקב. חובה לפעול מולם בכל הכלים החוקיים, מול הבריונים, הקוראים למרד, למרי אזרחי, למלחמת אחים, לשפיכות דמים, לשלוח יד איש באחיו, הפועלים באופן קיצוני, אלים ומסוכן לפרום את המחבר ביננו, לסדוק את המכנה המשותף, איתם יש לבוא חשבון במסגרת החוק.
החברה הישראלית נמצאת במצב מורכב ומאתגר, ימים כאלה היו בעבר והעם בישראל צלח אותם, זה הזמן לקיים שיח על-פי מתווה נשיא המדינה. לכן, ראוי להפסיק להלך אימים על אזרחי המדינה, לעצור את המוניות לנתב"ג, לחסום את הברחת הכספים לחוץ לארץ, לאפסן את הנשקים, להניח לטנקים, לעצור את קורעי צווי המילואים, לנשום עמוק, לעצור את מבאישי ומפיצי דיבת ישראל בעולם. הדמוקרטיה הישראלית איתנה מכל רואה השחורות ונביאי הזעם והחורבן.
עמדנו איתן יחדיו על ערש הולדת המדינה, עמדנו איתן יחדיו כשקברנו את לוחמנו, עמדנו איתן כשקברנו את "קורבנות השלום", גם כשהיו מי שסרבו לעצור את הכנסת המחבלים בחליפה לשטחי מולדת, עמדנו יחדיו כשגרשו את אלפי אחינו ואחותנו מבתיהם, גם כשהיו מי שלגמו אספרסו ולא שמעו את נאקת אחיהם המגורשים, עמדנו איתן מול סערות הזמן, בנושאים חברתיים, דתיים, כלכליים והרוח הישראלית הטובה ניצחה.
כעת, החברה הישראלית עומדת מול משהו שונה. אזרחים אהובים ואוהבים, האחים המודאגים שלנו, ומובילים בעיני עצמם חסרי אחריות ומעודדי הריב והמדון, גם את הרוח הרעה הזו הרוח הישראלית תנצח, ביחד.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  23/02/2023   |   עודכן:  23/02/2023
+ברק: אין לנו חוזה עם דיקטטור בתחפושת
20:40 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה לשעבר טוען כי אם חקיקת הרפורמה המשפטית לא תיעצר - ישראל תהפוך לדיקטטורה בתוך שישה שבועות  ▪  "כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב אלא חובתו"

ברק. הממשלה מתקפלת או נופלת מול 3.5% אזרחים עיקשים [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+ברקת: בהיי-טק אומרים שהכלכלה תתרסק
20:13 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הכלכלה הביע בישיבת הממשלה העוסקת בתקציב המדינה חשש מפני ההשלכות הכלכליות של רפורמת המשפט  ▪  "נפגש עם אנשי היי-טק והם מודאגים מאוד  ▪  הכלכלנית הראשית: זה יכול להתגלגל כמו כדור שלג, סכנה משמעותית

ברקת, סמוטריץ' ונתניהו. "תקציב מהודק" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+"כל עוד החקיקה נמשכת - אין הידברות"
19:12 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר המשפטים לשעבר הצהיר כי הוא מעוניין בהידברות וכי הוא סבור שהאקטיביזם השיפוטי גם אחראי למצב שבו ישראל נמצאת, אך הדגיש שכל עוד  ▪  "זאת רמיה וניסיון לפגוע באופוזיציה ובהתנגדות הציבור למהלכי הממשלה"

סער. "אנחנו בדרך למדינה שונה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סולם יעקב (פרנקל)
18:43 23/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

"הנה באו אלה והטילו אותו אל בור תחתיות, לא באשמת האינפלציה העולמית, לא בגלל התנכלות זרים. זה משבר Home made, דרדור כחול-לבן מתוצרת ביבי ולוין"

פרנקל. נסער [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הכלכלנית הראשית: הרפורמה המשפטית עלולה לפגוע במשק ובהשקעות
13:51 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שירה גרינברג כתבה בנומרטור שהוגש לממשלה במסגרת דיוני התקציב כי ככל שהרפורמה המשפטית תיתפס על-ידי השוק כפוגעת בחוזקם ובעצמאותם של מוסדות המדינה וככזאת שמגבירה את חוסר הוודאות - עלולים להיפגע הפעילות הכלכלית במשק וההשקעות הפרטיות

גרינברג. "המחקרים מוצאים קשר בין עצמאות מוסדות המדינה לצמיחה כלכלית" [צילום: דוברות האוצר]
+נאסר מימון ממשלתי להסברה של הרפורמה המשפטית
10:55 23/02/23  |  עידן יוסף

תוכניתה של השרה גלית דיסטל אטבריאן לקמפיין הסברה לרפורמה המשפטית לא תמומן מכספי ציבור. דיסטל פנתה ליועת המשפטית של משרד ראש הממשלה לגבי מימון ממשלתי לקמפיין הסברה מתוכנן בעד תוכניתה של הממשלה לרפורמה במערכת המשפט, אך סורבה בטענה כי הקמפיין "מעורר קשיים משמעותיים" ולא יוכל לשמור על תדמית ניטרלית.
השרה דיסטל ציינה כי הקמפיין נועד להיות דו-צדדי ולשקף גם דעות נגד הרפורמה, וטענה כי היועמ"ש אוסרת עליה לתווך את האמת.

+הרצוג ביטל נסיעה ליפן כדי להמשיך במאמצי הגישור
10:35 23/02/23  |  עידן יוסף

הנשיא יצחק הרצוג היה אמור לצאת ליפן בחודש הבא, יחד עם עוד כ-100 אנשי עסקים, אך חברי המשלחת קיבלו הודעה מבית הנשיא על דחיית הביקור. נאמר להם כי "בשל המשבר החוקתי והחברתי, ועקב המאמצים הבלתי פוסקים לקדם הידברות, הביקור יידחה" (וואלה).

+מכתב גלוי למצביעי הליכוד
07:38 23/02/23  |  רבקה שפק -ליסק   |   לרשימה המלאה

התוצאה של תוכניותיהם של לוין ונתניהו תהיה חיסול הדמוקרטיה, הפיכת ישראל למדינת עולם שלישי בשל ההתמוטטות הכלכלית והשארת ההגנה על המדינה מאויביה לתפילות האברכים

מדינת הלכה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אני פוחד מחורבן הבית הלאומי
07:12 23/02/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני מצטרף לנאבקים, שעוד היום יחול השינוי ההכרחי כדי שלא נגיע לחורבן ביתנו הלאומי השלישי, הבית היפה והאהוב, שנבנה בדם וביזע מאז תחילת העלייה הראשונה בשלהי המאה ה-19

שרטון של מציאות מדממת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
על-פי המוצע בית המשפט לא מבטל את החוק אבל מביע את עמדתו והכנסת תחליט    "מבין את החששות מתרחיש קיצון ולכן נשק יום הדין יהיה פסילה אמיתית"    סגלוביץ': "רק בזכות פסילה כלשהי נמנע מצב בו המדינה תעמוד בפני טריבונל בינלאומי"
דן מרגלית
למרות מסע השקרים של בנימין נתניהו ויריב לוין ושמחה רוטמן והקרנפים שהרימו את 63 הידיים הפרלמנטריות בעד חוקי הדיקטטורה גם הם יודעים כי רוב האומה רוצה לגונן על הדמוקרטיה מפניהם
עידן יוסף
ח"כ סעדה: הביקורת של היועצת המשפטית לממשלה על החוק נובעת מתוך הרצון לשמור על החסינות שלהם ומתוך הרצון למנוע גוף שיבקר את הפרקליטות    ח"כ גנץ: אתם לא באתם לדבר, לא באתם לתקן - אתם הורסים
עידן יוסף
שר המשפטים: בתהליך אנטי דמוקרטי בוצעה הפיכה כאשר ביהמ"ש לקח לעצמו סמכות לפסול חוקים    לפיד: ראש הממשלה האמיתי יריב לוין העדיף לתת למדינה הזו להתפרק רק כדי לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים
עמנואל בן-סבו
החולמים על הדמוקרטיה, המגינים עליה, לא רק גנבו את הטנק מאתר ההנצחה, אלא גם השחיתו אותו בכיתובים בזכות הדמוקרטיה    לאחר שעוכבו בעקבות המעשה "ההרואי", רוחם לא נפלה, תוכנית ב' יצאה לאוויר העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il