X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרנקל. נסער [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
סולם יעקב (פרנקל)
"הנה באו אלה והטילו אותו אל בור תחתיות, לא באשמת האינפלציה העולמית, לא בגלל התנכלות זרים. זה משבר Home made, דרדור כחול-לבן מתוצרת ביבי ולוין"
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

נגיד בנק ישראל בדימוס הפרופסור יעקב פרנקל ניצב בשורה הראשונה של כלכלני העולם. היכרותנו ארוכת שנים. הוא ידען, בקיא בפרטים, מתון, שקול, מתהלך בפסגת העולם המשקי בארץ ובחו"ל כבתוך שלו.
הלילה צפיתי בו בראיון עם דני קושמרו בערוץ-12 כפי שלא ראיתיו מעולם. הוא נסער מחקיקת הזוועה של העבריינים המוסריים בנימין נתניהו ויריב לוין ושמחה רוטמן המכשכש (ומקשקש) אחריהם בזנבו הפוליטי.
המשק הישראלי ידע שנים מרהיבות, הסביר פרנקל, ועלה מעלה מעלה כבסולם יעקב, והנה באו אלה והטילו אותו אל בור תחתיות. לא באשמת האינפלציה העולמית. לא בגלל התנכלות זרים. זה משבר Home made, התבטא, דרדור כחול-לבן מתוצרת ביבי ולוין.
עוד אפשר לעצור, קרא פרנקל, לא מאוחר. אך מי יאזין? הממשלה במרוץ אמוק אל בור תחתיות. להידבר איתם? כל אחד יודע כי זה בבחינת "דבר אל העצים ואל האבנים".
היכן העמיד ביבי את ישראל המשגשגת? רעש האדמה החזק ביותר בטורקיה מוכת אסונות הטבע אירע ב-2016. לא באדמה. בבנק ובשוק ובית המשפט ובתקשורת. במה שעושה ביבי עתה ליתומים ולאלמנות ולעסקים ולביטחון הלאומי ולשער השקל הקדימו הנשיא טאיפ רג'פ ארדואן. הביביסטים צריכים רק לפקוח עיניים ולהבין. זו טרגדיה כלכלית וחברתית, ואולי גם ביטחונית.
בשעת חצות קיבלתי וידאו מאת עמיתיו של יואב קיש לטייסת הקרב בחיל-האוויר. הם זעקו אליו בשם הריעות. הוא סירב להאזין. "וישמן ישורון (יואב) ויבעט".
לפיכך נחבוש במוצאי שבת את הסוסים וניפגש ברחוב קפלן. כה חיוני שנגיע רבים ככל האפשר. לבל יחשבו אנשי הזדון בממשלה כי עלה בידם לייאש אותנו, לגרום לנו לרפיון ידיים וברכיים.
ברור שנחריף את המאבק. אך "הלחם והחמאה" הייתה ונותרת ההפגנה. הדגל הכחול-לבן. הנאום הקולח. עוד צעדים לא אלימים שמוקדם עדיין לחשוף אותם. הלחן העברי. "והעיקר, והעיקר, לא לפחד כלל".
אנו יודעים מאבותינו כי "ארץ ישראל נקנית בייסורים". בתוך כך גם להתבונן בשפלות הרוח של טייס הקרב יואב קיש ובלוחם סיירת מטכ"ל אבי דיכטר, ששחה רוחם. הם הייסורים. ועליהם נתגבר.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  23/02/2023   |   עודכן:  23/02/2023
+ח"כ אוהד טל: בלית ברירה - הרפורמה תעבור ללא קונצנזוס
21:54 23/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כים מיש עתיד: "מה ימנע מהממשלה לחוקק חוק שמי שפוקד את בית הכנסת לא יצטרך לשלם מיסים?"; "לא ירחק היום בו ראש ממשלה ימנה כאן את ילדיו לשרים"  ▪  ח"כ דן אילוז: "יש אדם אחד שמונע הסכמה רחבה וזה יאיר לפיד"

טל. "ביטוי נפלא לדמוקרטיה" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ברק: אין לנו חוזה עם דיקטטור בתחפושת
20:40 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה לשעבר טוען כי אם חקיקת הרפורמה המשפטית לא תיעצר - ישראל תהפוך לדיקטטורה בתוך שישה שבועות  ▪  "כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב אלא חובתו"

ברק. הממשלה מתקפלת או נופלת מול 3.5% אזרחים עיקשים [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+ברקת: בהיי-טק אומרים שהכלכלה תתרסק
20:13 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הכלכלה הביע בישיבת הממשלה העוסקת בתקציב המדינה חשש מפני ההשלכות הכלכליות של רפורמת המשפט  ▪  "נפגש עם אנשי היי-טק והם מודאגים מאוד  ▪  הכלכלנית הראשית: זה יכול להתגלגל כמו כדור שלג, סכנה משמעותית

ברקת, סמוטריץ' ונתניהו. "תקציב מהודק" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+"כל עוד החקיקה נמשכת - אין הידברות"
19:12 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר המשפטים לשעבר הצהיר כי הוא מעוניין בהידברות וכי הוא סבור שהאקטיביזם השיפוטי גם אחראי למצב שבו ישראל נמצאת, אך הדגיש שכל עוד  ▪  "זאת רמיה וניסיון לפגוע באופוזיציה ובהתנגדות הציבור למהלכי הממשלה"

סער. "אנחנו בדרך למדינה שונה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הכלכלנית הראשית: הרפורמה המשפטית עלולה לפגוע במשק ובהשקעות
13:51 23/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שירה גרינברג כתבה בנומרטור שהוגש לממשלה במסגרת דיוני התקציב כי ככל שהרפורמה המשפטית תיתפס על-ידי השוק כפוגעת בחוזקם ובעצמאותם של מוסדות המדינה וככזאת שמגבירה את חוסר הוודאות - עלולים להיפגע הפעילות הכלכלית במשק וההשקעות הפרטיות

גרינברג. "המחקרים מוצאים קשר בין עצמאות מוסדות המדינה לצמיחה כלכלית" [צילום: דוברות האוצר]
+נאסר מימון ממשלתי להסברה של הרפורמה המשפטית
10:55 23/02/23  |  עידן יוסף

תוכניתה של השרה גלית דיסטל אטבריאן לקמפיין הסברה לרפורמה המשפטית לא תמומן מכספי ציבור. דיסטל פנתה ליועת המשפטית של משרד ראש הממשלה לגבי מימון ממשלתי לקמפיין הסברה מתוכנן בעד תוכניתה של הממשלה לרפורמה במערכת המשפט, אך סורבה בטענה כי הקמפיין "מעורר קשיים משמעותיים" ולא יוכל לשמור על תדמית ניטרלית.
השרה דיסטל ציינה כי הקמפיין נועד להיות דו-צדדי ולשקף גם דעות נגד הרפורמה, וטענה כי היועמ"ש אוסרת עליה לתווך את האמת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
שירה גרינברג כתבה בנומרטור שהוגש לממשלה במסגרת דיוני התקציב כי ככל שהרפורמה המשפטית תיתפס על-ידי השוק כפוגעת בחוזקם ובעצמאותם של מוסדות המדינה וככזאת שמגבירה את חוסר הוודאות - עלולים להיפגע הפעילות הכלכלית במשק וההשקעות הפרטיות
רבקה שפק -ליסק
התוצאה של תוכניותיהם של לוין ונתניהו תהיה חיסול הדמוקרטיה, הפיכת ישראל למדינת עולם שלישי בשל ההתמוטטות הכלכלית והשארת ההגנה על המדינה מאויביה לתפילות האברכים
איתן קלינסקי
אני מצטרף לנאבקים, שעוד היום יחול השינוי ההכרחי כדי שלא נגיע לחורבן ביתנו הלאומי השלישי, הבית היפה והאהוב, שנבנה בדם וביזע מאז תחילת העלייה הראשונה בשלהי המאה ה-19
עמנואל בן-סבו
היחס אל המתיימרים לכנות עצמם מובילי המחאה חייב להיות ברור ונוקב    חובה לפעול מולם בכל הכלים החוקיים, מול הבריונים, הקוראים למרד, למרי אזרחי, למלחמת אחים, לשפיכות דמים
עידן יוסף
על-פי המוצע בית המשפט לא מבטל את החוק אבל מביע את עמדתו והכנסת תחליט    "מבין את החששות מתרחיש קיצון ולכן נשק יום הדין יהיה פסילה אמיתית"    סגלוביץ': "רק בזכות פסילה כלשהי נמנע מצב בו המדינה תעמוד בפני טריבונל בינלאומי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il