X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עכשיו 14. פיק של 9.2% בשיא [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
למה ערוץ 14 מתחזק
בעוד סוקרים ופרשנים מנסים לשכנע את כולנו כי מאות אלפי בוחרי ימין החליטו לעבור מגוש לגוש, אנחנו מזהים מגמה הפוכה שצריכה להטריד דווקא את כלי התקשורת עצמם: מאות אלפי צופים ומאזינים עושים את הדרך ההפוכה מכלי התקשורת המזוהים עם המחאה
ביטאון מפלגתי
ארבע שנים וחמש מערכות בחירות החזירו אותנו לעידן של קום המדינה: אז לכל מפלגה היה עיתון יומי. היום ניתן לומר כי לכל מפלגה, או לכל גוש, יש ערוץ טלוויזיה

דרמה בכנסת, ברחובות ובעיקר בתקשורת עם המון שידורי Live. כולם מנסים לבחון מה באמת חושבים הישראלים ובאיזה צד הם תומכים יותר. כל המערכות חזרו לפרסם בימים האחרונים סקרי מנדטים, בכולם לא פחות מ-5 (!) מנדטים עוברים מגוש לגוש. והנה לכם ההוכחה שהמאבק מצליח.
גם אנחנו הצגנו סקר בסוף-השבוע האחרון, אבל המגמה אצלנו שונה בתכלית. בסקרים שלנו אין תזוזה בין הגושים, למרות השוני בעמדות הציבור ביחס לרפורמה. אבל נו, מה אנחנו מבינים בסקרים.
בעוד סוקרים ופרשנים מנסים לשכנע את כולנו כי מאות אלפי בוחרי ימין החליטו לעבור מגוש לגוש, אנחנו מזהים מגמה הפוכה שצריכה להטריד דווקא את כלי התקשורת עצמם: מאות אלפי צופים ומאזינים עושים את הדרך ההפוכה מכלי התקשורת המזוהים עם המחאה - לעומק ערוץ עכשיו 14 המציג קו מערכתי שתומך ברפורמה.
ככלל, בשנים האחרונות נחתך בשליש אחוז הצופים במהדורות השבט. הצופים עברו לצפייה נדחית או לרשתות החברתיות. שנים התרגלנו לראות את גרף הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות לפי היררכיה ברורה.
בגרפים של מחצית השנה האחרונה רואים את קשת 12 עם כ-15% אחוזי צפייה בממוצע, אחריה רשת 13 עם כ-7% רייטינג בממוצע, אחריהן כאן 11 עם כ-4% רייטינג בממוצע (למעט תקופת המונדיאל), ובתחתית התייצבה האחות הקטנה עכשיו 14 עם כ-2.5% אחוזי צפייה.
ארבע שנים וחמש מערכות בחירות החזירו אותנו לעידן של קום המדינה: אז לכל מפלגה היה עיתון יומי. היום ניתן לומר כי לכל מפלגה, או לכל גוש, יש ערוץ טלוויזיה.
ערוץ 14 הולך וכובש נתח משמעותי וגדל של מצביעי ימין, ורק הם. חדשות 12, מהדורת השבט ההיסטורית, הולכת ושוברת שמאלה. במחקר אחרון שלנו הגדירו את עצמם 78% מצופי מהדורת 12 כאנשי מרכז או שמאל. רק 22% מצופי חדשות 12 מזהים את עצמם כאנשי ימין או ימין נוטה למרכז. במהדורת כאן 11 צופים רק 23% תומכי ימין.
עוד עולה מהנתונים שדגמנו, כי במהדורת החדשות של רשת 13 צפו עד לאחרונה יותר מ-35% בוחרי ימין. הנתונים הללו היו עדכניים כשבוע לפני ההודעה על עזיבתם של שני הטאלנטים הימניים של הערוץ, שרון גל ואילה חסון. סביר להניח כי הנתונים עוד השתנו מאז, וכפי הנראה מפת הרייטינג הולכת להשתנות דרמטית עוד יותר.
קחו למשל את תוכנית הדגל של עכשיו 14, 'הפטריוטים', ששוברת את שיאי הרייטינג של עצמה בכל שבוע ועולה בקצב כמעט אקספוננציאלי. השבוע כבר התייצבה התוכנית על כ-7% רייטינג, עם פיק של 9.2% בשיא. בעקבותיה זינקה מהדורת החדשות של עכשיו 14 והתייצבה על כ-5% רייטינג, תוך שהיא עוקפת את ערוצי כאן 11 ורשת 13. כל מומחה בתחום יודע כמה קשה לשנות הרגלי צפייה, ואם זה קורה, כמה קשה מאוד להחזיר את הגלגל לאחור.
לא נתפלא אם בתוך כמה חודשים נראה שני ערוצי תקשורת חזקים ודומיננטיים: קשת 12, עם נטייה חזקה למרכז - שמאל, ועכשיו 14 עם נתח גדל והולך של תומכי ימין, כשהפער ביניהן רק הולך ומצטמצם. הרחק מהן נראה קרבות תחתית בין רשת 13 וכאן 11 על פלח שוק קטן והולך של צופים מהמרכז - שמאל, אך בעיקר בגילים המבוגרים.
הנתונים למעלה נכונים לסוף ינואר. איך הגרף ייראה בסוף פברואר, ומי נוהר ולאן בדיוק?! מבטיחים לעקוב.

גילוי נאות: חברת דיירקט פולס הינה הזרוע המחקרית של ערוץ עכשיו 14
הכותב הוא מנהל המחקרים בחברת דיירקט פולס
תאריך:  03/03/2023   |   עודכן:  03/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ישראל דורשת מארה"ב להניח על השולחן איום צבאי ואמין כדי להרתיע את אירן מפני הריצה לפצצת גרעין, אבל האמריקנים רוצים לראות שיני במדיניות ממשלת נתניהו בנושא הפלשתיני ובנושא הרפורמה המשפטית
יאיר נבות
בסרטון אומרים החמושים בין השאר: "אנחנו לא נלחמים באזרחים ואנחנו לא הורגים אנשים לא חמושים. עכשיו הגיע הזמן שאזרחי רוסיה הפשוטים יבינו שהם לא עבדים. לעורר מהומה, להילחם"
איתן קלינסקי
מצוה לשמור בלבבות את אור הנר, זו מצוה לשמור בלבבות את האור המוסרי והמחויבויות לחברה, בה ההון האנושי-הרוחני הזך והנקי הוא הגורם המנווט את חיי החברה, ולא ההון הפיננסי-הגשמי בכל כיעורו
אלי אלון
מצוקת הקבורה בישראל הולכת ומחריפה. בתי הקברות הולכים ומתרחבים. במדינת ישראל נפטרים כארבעים אלף אנשים מדי שנה ובשיטת הקבורה המסורתית ('קבורת שדה') נדרשים מאות דונמים לצרכי קבורה כל שנה. הערכה היא, כי בעשורים הקרובים לא יהיה מספיק מקום בארץ לקבור את כל הנפטרים
עמנואל בן-סבו
אני מודאג מאוד מההסתה הפרועה והשיטתית של חלק ממובילי המחאה, מודאג מהדממה שגזרו על עצמם אנשי התקשורת המומחים בהעצמה, בניפוח, בהוצאה מפרופורציה של כל דבר הבל מהימין וכעת אל מול הסתה פרועה, אלימה ובריונית, דוממים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il