X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הגנרל מארק מילי. בביקור הכנה בישראל [צילום: אוליבייה מאתיס/AP]
תיאום אמריקני ישראלי לקראת אפשרות הסלמה אזורית
ממשל ביידן חושש מפני הסלמה אזורית בעקבות התקרבותה של אירן לפצצה הגרעינית הראשונה שלה. ביקורו המפתיע של שר ההגנה האמריקני באזור נועד להדק את התיאום הביטחוני והמדיני של ארה"ב עם בנות בריתה במזרח התיכון ובראשן ישראל

ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל מארק מילי הגיע בסוף השבוע לישראל ונועד עם בכירי מערכת הביטחון, מדובר בביקור חשוב שמהווה הכנה לביקורו של שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין בישראל ביום חמישי הקרוב.
ארה"ב מודאגת משתי התפתחויות עיקריות: מההסלמה ביהודה ושומרון שעלולה להתפתח גם להסלמה אזורית ולהתפשט לגבול רצועת עזה ודרום לבנון ומההתפתחויות באירן בתחום הגרעין, אירן מתקרבת לקו האדום של העשרת האורניום ברמה של 90% שיאפשר לה לייצר פצצת גרעין ראשונה.
לפני כמה ימים אמר קולין קאהל, תת-מזכיר ההגנה לענייני מדיניות של ארה"ב כי אירן יכולה לייצר מספיק חומר בקיע לייצור פצצה גרעינית בתוך 12 ימים. גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי ביקורו המפתיע של שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין במזה"ת הוא ביקור חשוב והוא יכלול את ישראל, מצרים וירדן. הביקור יתקיים לפני מפגש ההמשך של פסגת עקבה שאמור להתקיים בעוד כמה ימים בשארם א-שיח' במצרים.
שר ההגנה האמריקני אמור להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, עם עבדאללה מלך ירדן ועם נשיא מצרים א-סיסי, נראה שהביקור ימקד בשני נושאים עיקריים:
  • התוכנית האמריקנית - הצלת התוכנית הביטחונית האמריקנית שגיבש הגנרל מייק פנזל למלחמה נגד הטרור הפלשתיני באמצעות גיוס ואימון אלפי אנשי ביטחון פלשתינים שיתפרסו בצפון הגדה. האמריקנים חוששים כי הפיגוע האחרון בעיירה חווארה שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים והתגובה האלימה של המתנחלים לפיגוע פגעו במוטיבציה של הצדדים ליישם את התוכנית האמריקנית. האמריקנים ידרשו מישראל לפצות את תושבי חווארה שנפגעו מההתפרעויות ולהעניש את המתנחלים שהיו מעורבים בהן. ממשל ביידן חושש מקריסת ההבנות שהושגו במפגש עקבה לאחר ההתבטאויות של השרים בן-גביר וסמוטריץ' שהתנערו מהסיכומים במפגש ומבקש לוודא שראש הממשלה נתניהו וממשלתו מחויבים למה שסוכם.
  • הסכנה האירנית - היערכות אמריקנית חדשה עם בנות בריתה באזור לאור ההתפתחויות המדאיגות באירן בעניין העשרת האורניום לרמה המתקרבת ל-90% בעוד ארה"ב עסוקה בהתמודדות עם המלחמה באוקראינה ושיתוף הפעולה הצבאי ההדוק בין אירן לרוסיה. גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי אירן הפכה לסכנה עולמית וכי האיומים שהיא מייצרת אינם מתמקדים רק ברחבי המזרח התיכון, הם מאתגרים את העולם כולו. לדבריהם, אירן רואה הזדמנות פז בתלות הצבאית של רוסיה ביכולות הצבאיות של אירן בתחום המל"טים והטילים כדי להתקדם לעבר פצצת הגרעין.
הרוסים זקוקים למל"טים והטילים האירנים לצורך המלחמה באוקראינה והם מוכנים להבטיח לאירן סיוע טכני בעניין מנגנון ייצור הפצצה הגרעינית וגיבוי מדיני במועצת הביטחון של האו"ם על-ידי הטלת וטו על כל הצעת החלטה נגד אירן, ארה"ב מבינה כבר את הבעיה ומתחילה להיערך בהתאם.
השבוע ייצאו לוושינגטון השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי לדיונים עם בכירי הממשל על הסכנה האירנית ועל ההסלמה ביהודה ושומרון לקראת חודש רמדאן, בירושלים מקווים שהביקור יוביל להזמנת ראש הממשלה נתניהו לפגישה עם הנשיא ביידן בבית הלבן בקרוב שבמרכזה יעמוד נושא הסכנה האירנית.

תאריך:  04/03/2023   |   עודכן:  04/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיאום אמריקני ישראלי לקראת אפשרות הסלמה אזורית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פוריםשפיל
ד"ר סטריינג'לאב  |  4/03/23 16:42
2
הם מזמן עברו את הסף
שם-כותב  |  4/03/23 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
ישראל דורשת מארה"ב להניח על השולחן איום צבאי ואמין כדי להרתיע את אירן מפני הריצה לפצצת גרעין, אבל האמריקנים רוצים לראות שיני במדיניות ממשלת נתניהו בנושא הפלשתיני ובנושא הרפורמה המשפטית
איציק וולף
ארצות הברית נמנעת מלהצטרף לצרפת, לבריטניה ולגרמניה בגינוי התקדמות האירנים בהעשרת אורניום לרמת סף גרעינית    השר לעניינים אסטרטגיים והיועץ לביטחון לאומי ייפגשו בשבוע הבא בוושינגטון עם בכירים אמריקנים
איציק וולף
שר הביטחון שוחח עם שר ההגנה האמריקני ואמר לו שישראל מוטרדת מהמשך העשרת האורניום בפרויקט הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
אירן חידשה את המלחמה הימית נגד ישראל ומל"טים אירניים תקפו מיכלית נפט ישראלית בים הערבי בתגובה על התקיפה של המוסד הישראלי באיספהאן. אירן הפכה ליצואנית עולמית של מל"טים והקהילה הבינלאומית חייבת לגבש מנגנון הרתעה וענישה אפקטיבי של אירן
עידן יוסף
הסוכנות לאנרגיה אטומית הודיעה כי איתרה העשרות אורניום ברמה של 84% באירן, שישה אחוזים מהנדרש כדי לייצר נשק גרעיני    באופוזיציה תוקפים את ראש הממשלה נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il