X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברק. קבע את "מבחן בוזגלו" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
בוזגלו סבל מאפליה
שמו של בוזגלו בתחילת הדרך הדיף ניחוח של נחיתות לעומת אח"מים במעמדו של ידלין, ורק בהמשך הפך ברק את עורו של בוזגלו ושידרג את מעמדו להיות שווה בין שווים כפי שהינו כיום

מבחן בוזגלו הידוע נוצר על-ידיי אהרן ברק בימי פרשת ידלין. ברק היה אז היועץ המשפטי לממשלה, ואשר ידלין שהיה מנכ"ל קופת חולים - התמנה ע"י הממשלה דאז (ממשלת רבין הראשונה) לתפקיד נגיד בנק ישראל. לאחר שהתמנה, וטרם כניסתו לתפקיד, החלו לזרום אל המשטרה ידיעות שהחשידו את ידלין בקבלת שוחד. בעקבות החשדות החליט ברק לפתוח בחקירה נגד ידלין, ובשלב מסוים הוחלט לזמנו לחקירת משטרה.
ידלין, שחשש מהתנפלות העיתונאים והצלמים בכניסה לתחנת המשטרה, ביקש להחקר בביתו או בחדר בבית מלון הרחק מזרקורי התקשורת. ואולם ברק התנגד לכך בכל תוקף וקבע כי "דין ידלין כדין בוזגלו", ועל ידלין להופיע לחקירה בתחנת המשטרה כאחד האדם.
כך אפוא קבע ברק את "מבחן בוזגלו", שהפך מאז לסמל מובהק של עיקרון השוויון והוא משרת אותנו מאז בנאמנות (פחות או יותר...) עד ימינו אלה ממש. אלא שבמזוודה הזו של ברק הייתה תחתית כפולה ובתוכה נמצא בוזגלו אחר לחלוטין - הפוך במאה ושמונים מעלות מבוזגלו מיודענו.
הכיצד?
ובכן, בתחילת חקירת החשדות נגד ידלין התנהלה החקירה תחת איפול כבד. החקירה הסודית התנהלה אז בניצוחם של היועמ"ש אהרן ברק (בסיוע המשנה שלו - לימים השופט העליון - מישאל חשין, שהיה אז המשנה ליועמ"ש) וכן בניצוחו של ראש אגף החקירות - לימים השופט העליון - יעקב קדמי, וכן קצין החקירות - אימת עברייני הצווארון הלבן - בנימין זיגל. אבל אהרן ברק חשש באותם ימים כי שמו של ידלין כחשוד יתחיל להסתובב במסדרונות וידלוף החוצה.
כעדות לרגישות החקירה יספר לימים בנימין זיגל בספרו, כי במהלך הדיונים הסודיים שהתנהלו באותם ימים הציע ברק לנוכחים להימנע מלנקוב בשמו המפורש של ידלין, אלא לכנותו בכינוי - מעין שם קוד.
ושם הקוד שנבחר ע"י ברק היה - בוזגלו.
אכן רעיון מבריק, שהרי מי יעלה בדעתו שמאחורי איזה חשוד בשם בוזגלו מסתתר אח"מ בשם ידלין. ובכלל, את מי זה מעניין שישנו איזה בוזגלו חשוד בפלילים?
הנה כי כן, בתחילת הדרך השתמש ברק בבוזגלו למטרה הפוכה לחלוטין מזו ששימשה את ברק בהמשך הדרך - באשר בתחילת הדרך הועיד ברק לבוזגלו משימה לשמור על מעמדו של החשוד המורם מעם, ולהיות לו מעין מגן אנושי.
ובמילים אחרות, שמו של בוזגלו בתחילת הדרך הדיף ניחוח של נחיתות לעומת אח"מים במעמדו של ידלין, ורק בהמשך הפך ברק את עורו של בוזגלו ושידרג את מעמדו להיות שווה בין שווים כפי שהינו כיום.

תאריך:  07/03/2023   |   עודכן:  07/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוזגלו סבל מאפליה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האחריות לתיקון למי שקלקל
ג'ון מרשל  |  15/03/23 17:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
ביהמ"ש במוסקבה האריך בחמישה חודשים וחצי את מעצרו של איש האופוזיציה    מצבו הרופאי מדרדר    הוא נעצר באפריל 2022 בפתח ביתו במוסקבה    הרקע למעצר היה התבטאות שלו נגד המלחמה ברשתות החברתיות    הוא עומד בפני עונש מאסר אפשרי של 24 שנים בגין "בגידה חמורה"
חנן שי
החלטה אדמיניסטרטיבית שמנוגדת לערכיה של 'מגילת העצמאות' שהשופט ברק קיבל ב-1980, חוללה את העיוותים המשפטיים שאותם הרפורמה המשפטית נועדה לתקן    ביטולה של ההחלטה, שלימים ברק עצמו התנער ממנה, תייתר את הרפורמה ולפיכך תביא לעצירתה ולביטולה    אם בהכרזת המדינה בן-גוריון כתב ביומנו ש'גורלה בידי כוחות הביטחון', בעמידתה כעת על עברי פי פחת, גורלה בידי הנשיאה חיות
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים בפתח טוענים כי התוכנית הביטחונית האמריקנית להחזרת הביטחון בגדה נועדה לכישלון והרש"פ לא תוכל לבצעה. האירועים בחווארה פגעו קשות בסיכויים לתיאום ביטחוני בין ישראל לרש"פ והרגעת השטח וחמאס ממשיך לחמם את האווירה לקראת רמדאן
רבקה שפק ליסק
ממשלת נתניהו מערערת את היסודות של המדינה ב-5 תחומים: ההפיכה המשטרית, העברת מיליוני שקלים לחרדים למרות שאינם תורמים דבר למען המדינה, כניעה לחרדל"ים בנושא הפלשתיני, הפיכת ישראל למדינת הלכה דוגמת אירן וניתוק הקשר עם התפוצות, בעיקר עם יהדות ארה"ב
יוסף אורן
אחרי שהתאמץ "להמית" בכל ספריו את החזון הציוני ואחרי שהכריז שהציונות כבר השלימה את חזונה בעצם הקמתה של המדינה בתש"ח, ב-1948, הגיע לבסוף יהושע עצמו ברומן "המנהרה" למסקנה שרעיון שתי המדינות של לובה אליאב כבר לא יוכל להתממש במזרח-התיכון, ולכן החליט לסיים את מסעו הרעיוני, לכונן שלום בין היהודים והפלשתינים, בתמיכה בפתרון עוד יותר קיצוני - ייסודה של מדינה דו-לאומית בין נהר הירדן לים התיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il