X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איזנקוט. הכוח שהיה אמור להביא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
גדי איזנקוט פורע שטרות
רוב מכריע של הציבור חושב שמערכת המשפט זקוקה לתיקון 7 מנדטים שאיש לא מדבר עליהם וגם, כמה כסף הפסידה תקשורת המיינסטרים מתחילת המחאה? טור פרשנות מורחב

פחות מארבעה שבועות נותרו לסיום מושב החורף של הכנסת, המועד המיועד להשלמת החקיקה של שני התיקונים הראשונים ברפורמת לוין: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואי מעורבות בג"ץ בחוקי יסוד. בינתיים, ובהלימה למזג האוויר בחוץ, הטמפרטורות בתקשורת וברחובות רק עולות.
אז מה מסתתר מתחת לעשן המדורות בחווארה והחסימות באיילון?
נתחיל בהערת מערכת: לא ראיתם ולא תראו בערוצי תקשורת המיינסטרים שאלות פשוטות וממוקדות כמו "האם אתם בעד שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים?" "האם אתם בעד או נגד מעורבות של בג"ץ בפסילת חוקים ובאיזה רוב?" או למשל, "האם אתם בעד או נגד קציבת כהונת נשיא בית המשפט העליון?" כל אותם תיקונים הם חלק מהרפורמה. למה זה ככה? כי התשובות לשאלות האלה מראות שיש תמיכה מובהקת של מעל 60% לרוב מוחלט של השינויים.
אנחנו דוגמים את עמדות הישראלים בכל שבוע, והעמדות נותרות יציבות. זו גם הסיבה שאין שינוי משמעותי במפת המנדטים, בניגוד לסוקרים שטעו לפני הבחירות וממשיכים עם ה"טעות הנגררת" שלהם גם היום.
אבל יש שני שינויים מעניינים שעולים מהסקרים ומשפיעים גם על מפת המנדטים, ושווה להתעכב עליהם: 1. המחנה הממלכתי עולה בשלושה מנדטים אותם היא מקבלת משני אגפים שונים: מנדט אחד מגיע מהליכוד ושני מנדטים מגיעים מיש עתיד שנחלשת, בניגוד למה שמציגים בחלק מהסקרים. 2. לא פחות מרתקת, היא ההתחזקות של בני גנץ בהתאמה לראשות הממשלה בקרב מצביעי המרכז שמאל. לראשונה מזה שנה וחצי, גנץ נצמד ללפיד בהתאמה לראשות הממשלה. לפיד מפסיד בסקר הנוכחי יותר מ-10% שעברו לגנץ.
אז למה דווקא גנץ ולמה על חשבון יש עתיד?
הסקרים שלנו מראים כי רוב מכריע של הציבור חושב שמערכת המשפט זקוקה לתיקון. 40%, בעיקר מימין, תומכים ברפורמה במתכונתה הנוכחית, 4% נוספים יתמכו בה ללא הכללת פסקת ההתגברות, ו-34% "בעד הרפורמה, אך רק בהסכמות ושינויים שיביאו לתמיכה רחבה יותר בכנסת". סך הכל אנחנו עומדים על 78% תמיכה בשינויים כאלו ואחרים במערכת המשפט, מול 22% בלבד שמתנגדים לכל שינוי ומתעקשים להשאיר את המצב הקיים.
מבין הקבוצה שתומכת ברפורמה "אך ורק בהסכמות ושינויים שיביאו לתמיכה רחבה", בולט מאוד הנתון הבא: 62% מקבוצה זו הם בוחרי המחנה הממלכתי, כלומר לפחות 7 מנדטים שמצטרפים לתמיכה ברפורמה בנוסף ל-64 אצבעות שכבר יש לקואליציה.
הידברות, שיח והסכמות הן המילים החמות עכשיו אצל הפוליטיקאים, והרבה פחות אצל חלק ניכר מהפרשנים והשדרנים שתומכים ב"אסטרטגיית הכאוס", לפיה ככל שיהיה רע יותר - ככה יהיה טוב יותר. האחרונים יוצרים את מסך העשן הכבד שמסתיר מהישראלים ומהפוליטיקאים את נתוני האמת ביחס לתמיכה ברפורמה וביחס לפתרון הרצוי.
הנשיא הרצוג יזם פשרה ושוקד על הבנות. יש שאומרים שההסכמות מוכנות, רק אין מי שמעז לחתום עליהן. גדי איזנקוט וחילי טרופר יזמו קריאה משותפת להידברות עם אדלשטיין ודנון מהליכוד. בני גנץ פרסם תמיכה במהלך. הציבור מבין כי ראשי כחול לבן הפכו להיות "המבוגר האחראי" והוא מתגמל אותם על כך בהתחזקות של שלושה מנדטים. אותם מנדטים שגבי איזנקוט היה צריך להביא לפני הבחירות, הוא כנראה מביא עכשיו.
ומה יהיה בסוף? תפתחו יומנים ל-27 במרס. שבוע הדיונים האחרון בכנסת. אז יתרחשו כל הדילים, ההסכמות והתיקונים. למה לא כבר עכשיו אתם שואלים? כי ככה זה בפוליטיקה. אם אפשר להתקוטט, לטנף, לצעוק על היריב ועל הדרך לקבל חשיפה ורייטינג, אז למה לא בעצם.
והערה אחרונה לסיום שאין דרך לטייח אותה: תקשורת המיינסטרים שעובדת מלא-מלא על תדלוק המחאה, משלמת גם היא את מחיר חוסר האחריות. נכון להיום הערוצים הללו מופסדים "על הנייר" ב-50 מיליון ש"ח, 2% רייטינג שנתי שנדדו לערוץ 14. סביר להניח שעד סוף הגל הנוכחי ינדדו עוד אחוז או שניים. בתעשיה הזו יודעים כולם: מי שעבר, כבר לא יחזור.

לעדכונים השוטפים בערוץ הטלגרם של דיירקט פולס
הכותב הוא מנהל המחקרים בחברת דיירקט פולס.
תאריך:  12/03/2023   |   עודכן:  17/03/2023
+הרשות השנייה: לא היה מקום לשידור הראיון של רוטמן בשבת
14:31 12/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציב פניות הציבור קיבל את תלונת התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, אך בחר שלא לנקוט עיצומים כנגד חברת החדשות  ▪  חברת החדשות: "לא הייתה כל כוונה לפגוע ברגשותיו ואנו מצרים על כך אם נפגע"

יגאל מוסקו ושמחה רוטמן [צילום: מן הטלוויזיה]
+"עדיף לא להגיע לפשרה מאשר פשרה גרועה"
14:23 12/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הזהיר כי ממחירים הרסניים אם הממשלה לא תקבל את פסיקת בית המשפט העליון  ▪  הוסיף: מי שנמצא ב"קו ההגנה הראשון" על ערכי מגילת העצמאות הם מוסד היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון

מנדלבליט. הזהיר ממשבר חוקתי [צילום: יניב קופל]
+יציאת ההון האנושי מסוכנת יותר ממעבר ההון הכספי לחו"ל
10:39 12/03/23  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

התוכנית המשפטית של הממשלה כבר גורמת ליציאה של הון אנושי רב וטוב מההיי-טק הישראלי לחו"ל  ▪  הם לא יחזרו לכאן אם ישראל לא תישאר מדינה דמוקרטית  ▪  על הממשלה לקחת זאת בחשבון

כדאי שמי שיעברו בנמל התעופה בן גוריון יהיו אנשי היי-טק שחוזרים לישראל ולא כאלה שיוצאים ממנה עקב התוכנית המשפטית [צילום: משה שי/פלאש 90]
+רוטמן: "לא הסכמתי עם הנשיא, אבל אפגש איתו היום"
10:34 12/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ציין: " העובדה שלכל אורך התקופה לא הוצגה הצעה אופרטיבית אחת מאוד מתסכלת אבל נמשיך לפעול לטובת כל אזרחי ישראל, גם אחרי מבול ההשמצות והשקרים, נמשיך להושיט יד"  ▪  הוועדה דנה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ומניעת ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד

רוטמן. "רוב מוחלט של העם מבין שיש צורך ברפורמה" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+שוחרר בתנאים מגבילים בן 46 שתקף מפגינים באמצעות פטיש
10:31 12/03/23  |  איציק וולף

המשטרה שחררה בתנאים מגבילים תושב גבעתיים בן 46 שתקף אמש מפגינים באמצעות פטיש. החשוד, המתגורר ברחוב ויצמן, ירד מביתו עם פטיש ושבר באמצעותו מקלות דגלים של מפגינים. שוטרים שנכחו במקום עצרו את התוקף.
מן המשטרה נמסר כי החשוד הובא לחקירה בגין היזק לרכוש במזיד והפרת הסדר הציבורי שבסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.

+לא הלכתי לעזאזל ולא שלחתי את ישראל לעזאזל
10:10 12/03/23  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

הפעם, לראשונה מקום המדינה, יש סכנה קיומית למדינה  ▪  כבר חשבו שזה יקרה במאי 1967, במלחמת יום כיפור, אחרי עליית בגין לשלטון, אחרי אוסלו והאינתיפאדה השנייה

חבורת מוחשתים [צילום: מרק ישראל סלם]
+גנץ: על נתניהו לפטר את בן-גביר לפני שיקרה אסון
23:40 11/03/23  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ, קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר את השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר.
"יושב השר האחראי על המשטרה ומדווח לציבור מדיון שיבוצים ואת דעתו של המפכ"ל על ניצב מכהן שמפקד על אירוע בשטח ועתיד להתמנות לתפקיד ראש אגף ההדרכה של משטרת ישראל. חישבו על שר ביטחון שיושב באולפן ומעדכן על דעתו של הרמטכ״ל על אלוף בצה״ל מתוך דיון שיבוצים פנימי. בן-גביר לא כשיר ופוגע אנושות בשדרת הפיקוד של המשטרה. על נתניהו לפטר אותו לפני שיקרה אסון", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+המשטרה עצרה 3 מפגינים שחסמו את איילון
22:21 11/03/23  |  איציק וולף

המשטרה עצרה שלושה מן המפגינים שחסמו את נתיבי איילון, סמוך למחלף ארלוזורוב.

+השוטרים פיזרו את חוסמי איילון; הנתיבים נחסמו במקום נוסף
22:19 11/03/23  |  איציק וולף

כוח משטרה פיזר את המפגינים שירדו לאיילון באזור מחלף ארלוזורוב. כעשרים מפגינים נוספים ירדו לאיילון צפון מרחוב יגאל אלון, סמוך לרחוב קרמצקי. כוח משטרה נערך לפיזורם.

+מפגינים החלו לחסום את נתיבי איילון
21:48 11/03/23  |  איציק וולף

עשרות מפגינים החלו לחסום את נתיבי איילון באזור מחלף ארלוזורוב. כוח משטרה פועל לפיזור ההפגנה.

+מארגני המחאות הודיעו: ביום חמישי הקרוב - החרפת המאבק
20:48 11/03/23  |  איציק וולף

מובילי המחאות נגד הרפורמה המשפטית הודיעו (שבת, 11.3.23) כי יקיימו ביום חמישי הקרוב יום מחאות נוסף וכינו את המחאות הללו "יום החרפת ההתנגדות". עוד ציינו כי הם מתכוונים לשבש את המראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לביקור המדיני המתוכנן לו בברלין.
"זהו אחד השבועות הקריטיים במאבק לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית מפני אלו שמנסים להביא לחורבנה. לא נקבל שום מהלך שיפגע בדמוקרטיה הישראלית", ציינו.

+שבתאי: טעיתי בשיקול הדעת; לא אכנע ללחץ פוליטי
20:17 11/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפכ"ל המשטרה טען כי הזזת ניצב עמי אשד מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב הייתה מתוכננת כחלק מסבב מינויים רחב, אך הודיע כי יקבל את עמדת היועמ"שית ביחס להקפאת המהלך ורמז שלא יתפטר מתפקידו

"יש מפכ"ל אחד למשטרה" [צילום: משטרת ישראל]
+כ-50 אלף מפגינים נגד הרפורמה בהפגנה בחיפה
19:29 11/03/23  |  איציק וולף

כ-50 אלף מפגינים נאספו במרכז הכרמל להפגנה נגד הרפורמה המשפטית. זה מספר המפגינים הגדול ביותר שהתקבץ בחיפה מאז החלו ההפגנות נגד הרפורמה לפני כעשרה שבועות.

+2,000 מפגינים נגד הרפורמה בצומת כרכור; כמה חסמו את כביש 65
19:24 11/03/23  |  איציק וולף

יותר מ-2,000 בני אדם מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בצומת כרכור. מספר מפגינים פרצו את המחסומים שהקימה המשטרה וחסמו את כביש מספר 65.

+הקרן החדשה לישראל - בין מממני ההפגנות
19:16 11/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל הקרן, דניאל סוקץ', הודיע על קמפיין חירום לגיוס כספים למען ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית במטרה להגדיל את כמות המפגינים הקושרים בין הפגיעה בדמוקרטיה לבין הכיבוש המתמשך ביהודה ובשומרון

מפגינים נגד הרפורמות המשפטיות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+עשרות אלפים מתקבצים בת"א; המפכ"ל ימסור הודעה
19:01 11/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עשרות אלפי מפגינים בתל אביב ובמקומות רבים בישראל מוחים זה השבוע העשירי נגד הרפורמה המשפטית  ▪  רב-ניצב יעקב שבתאי ימסור בשעה 20:00 "הודעה משמעותית"

שבתאי. ביום חמישי הודיע על הדחת מפקד מחוז ת"א [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גדי איזנקוט פורע שטרות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוסר האמינות של פילבר
משה דב  |  12/03/23 10:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
מפכ"ל המשטרה טען כי הזזת ניצב עמי אשד מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב הייתה מתוכננת כחלק מסבב מינויים רחב, אך הודיע כי יקבל את עמדת היועמ"שית ביחס להקפאת המהלך ורמז שלא יתפטר מתפקידו
איציק וולף
מנכ"ל הקרן, דניאל סוקץ', הודיע על קמפיין חירום לגיוס כספים למען ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית במטרה להגדיל את כמות המפגינים הקושרים בין הפגיעה בדמוקרטיה לבין הכיבוש המתמשך ביהודה ובשומרון
איציק וולף
עשרות אלפי מפגינים בתל אביב ובמקומות רבים בישראל מוחים זה השבוע העשירי נגד הרפורמה המשפטית    רב-ניצב יעקב שבתאי ימסור בשעה 20:00 "הודעה משמעותית"
עדו נתניהו
בתחילה, לא התכוונתי לכתוב מאמר תגובה ולהתייחס שוב לסילופים עליי ועל בני משפחתי, כשהפעם זה מגיע מפקודיו של יוני. אולם, בכל זאת החלטתי להגיב, בעיקר בגלל אמירה אחת שלהם שהטרידה אותי מאוד ושאינה נותנת לי מנוח
יואב יצחק
היועמ"שית מיארה הוציאה צו-ביניים לשר לביטחון לאומי המבטל בפועל את החלטתו בעניין ניצב אשד, וזאת מבלי ליתן לו את יומו    זו התנהלות לקויה המחדדת עוד יותר את הצורך לקבוע בחקיקה מסודרת את סמכויותיו/מגבלותיו של מוסד היועץ המשפטי לממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il