X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
לחם עבודה
הספר מעניק כלים פרקטיים, אשר מסייעים לקורא לדעת את זכויותיו ולהבין את דיני העבודה בצורה טובה יותר בנוסף, בספר זה המשפט העברי נחשף במלוא הדרו
[צילום: "לחם, עבודה"]

פרק מתוך הספר
צבי בר ניב ז"ל היה משפטן ישראלי, אשר כיהן בין היתר כפרקליט המדינה וכנשיא הראשון של בית הדין הארצי לעבודה. בעשרה בנובמבר 1948 פרסם בר ניב מאמר בעיתון 'דבר' שכותרתו הינה: "מגמות דיני עבודה בישראל". במסגרת המאמר פרס בר ניב את התזה כי "דיני העבודה, יותר מכל מסכת אחרת של דינים, משקפים בכל מדינה את התנאים הכלכליים והחברתיים, את תנאי התוצרת ויחסי התוצרת באותה מדינה".
נוסף לכך, בר ניב דרש את התאמת דיני העבודה למציאות הארצישראלית, תוך שהוא מקונן על כך כי דיני העבודה אינם מבטאים את המציאות הכלכלית והחברתית שבה אנו חיים. דיני נזיקין, פרשנות חוזים, המשפט הפלילי והמשפט החוקתי הם נושאים משפטיים חשובים, שלא פעם דוחקים את תחום דיני העבודה לקרן זווית. תחום זה נתפס אצל רוב הציבור כתחום המתמקד בניתוח תלושי שכר, חישובים מתמטיים של פיצויים וגמר חשבון בין עובד למעביד, הא ותו לא.
אך המעיין בדיני העבודה ובפסקי הדין מקבל הזדמנות להיחשף למבנה הגנטי הייחודי של העם היושב בציון. עולם משפטי מיוחד בעל אלמנטים מורכבים היוצרים איזון עדין בין מארג שלם של זכויות. אין תחום משפטי שנדרש להתכתב עם תמורות הזמן והטכנולוגיה, כמו תחום דיני העבודה. בתוך כך, תחת עלטה ולא מעט אבק, שוכן במסדרונות הספריות האקדמיות תחום המשפט העברי.
תחום זה נתפס לא פעם בשיח הציבורי כדתי בלבד, בעל שפה מאתגרת וחוסר רלוונטיות לחיים המודרניים. העם העברי אשר חידש את השפה העברית, החיה את התרבות העברית ושימר את השמות העבריים, השאיר את המשפט העברי לעמים אחרים. השופט אנגלרד ז"ל ציין כי החייאת תחום המשפט העברי זהה בחשיבותה להחייאת השפה העברית, כדי ליצור את היצירה של דור התחייה הלאומית. מטרת הספר היא להעניק זרקור עכשווי לתחום דיני העבודה ולבצע איחוד בין שני תחומי משפט, העברי והישראלי.
החיבור בין תחומים אלו אינו השוואתי בלבד ועוסק ברקימה של עבר והווה. איחוי זה עוסק בתפירת העתיד ובשאיבת עקרונות מנחים אשר יכולים להיות המפתח לעולם משתנה, הדורש התאמה משפטית עדכנית. המשפט העברי שייך לציבור הישראלי ושיטתו ייחודית בעולם כולו. באוניברסיטאות רבות בעולם לומדים עקרונות אלו, מנתחים טקסטים משפטיים ומתפלפלים בשיטות מלומדי המשפט העברי השונות.
אל לעם העברי לשכוח כי ייחודיותה של שיטה זו נמצאת בתבניות החשיבה, בחוקים, בהכרעות, בנוסחאות לחלוקה, בפשרות ובמרקם החברתי שלה, המותאמים לנפש הישראלית. על כן, פרשנות המשפט העברי לעולם דיני העבודה מדגימה במעט את האיכות, הרעיונות, המחשבות והטעמים שיש בעולם זה. הדרך לחיבור בין המשפט הישראלי למשפט העברי מתחילה קודם כל בעריכת היכרות של המשפט העברי וחשיפה לכלל האזרחים באמצעות הנופך הקסום שבו. ההכרה בצדדים השונים והמגוונים של המשפט העברי, אל מול אלה של המשפט הישראלי כמקבילים ומשלימים, מאפשרים תרומה ייחודית למערכת החשיבה שלנו והרחבת אופקים לממשק הסובב את כולנו - זהו תחום דיני העבודה.
ספר זה חולק לשערים אך אין הכרח להיכנס דווקא בשער הראשון. כל אחד ואחת מוזמנים לבחור את השער המתאים ֵ להם, כדי להצטרף עימי למסע משפטי ואנתרופולוגי בשבילי העבריות והישראליות, אל עבר עולם דיני העבודה, אשר אומנם השתנו במהלך ההיסטוריה אך יחסי עובד-מעביד והסיטואציות היומיומיות בעבודה ומחוצה לה, נותרו כשהיו.

על הספר
"לחם, עבודה": הספר החדש והמרתק על המשפט העברי, עולם דיני העבודה, משפט הזקנה, שביתות ועוד
▪  ▪  ▪

עולם דיני העבודה רלוונטי לכולם. אין אדם שלא נתקל בחוקים של דיני העבודה במקום העבודה שלו. לא רבים יודעים כי מעבר לחוקים מסתתרת מציאות ייחודית המגלמת את הדינמיקה הפנימית שיש לאופי הישראלי להציע.
בין הנושאים המצויים בספר: המשפט העברי בראשית מדינת ישראל, עולם דיני העבודה, משפט הזקנה, שביתות, בתי הדין לעבודה, פרטיות עבודה, שוויון הזדמנויות, אפליה, הלנת שכר, שעות נוספות, ימי מחלה והגנה על עובדים חושפי שחיתות במקום העבודה. בנוסף, בספר מפורטים החוקים ופסקי דין עדכניים שעיצבו ומעצבים את סביבת חיינו ובימינו אנו.
מלבד הסקירה, הספר מעניק כלים פרקטיים, אשר מסייעים לקורא לדעת את זכויותיו ולהבין את דיני העבודה בצורה טובה יותר. בנוסף, בספר זה המשפט העברי נחשף במלוא הדרו, תוך השוואה למשפט הישראלי, ומזמין להתבוננות מחודשת. 'הקמח' ו'התורה' מקיימים דיאלוג מחודש, פילוסופי, משפטי ודתי עם 'הלחם' ו'העבודה' תוך קריאה לחישוב מסלול מחדש.
המחבר, עו"ד שלמה יעקובוביץ מגלם בספרו "לחם עבודה" את עולמו הרב גוני, הכולל הסמכה לרבנות, משרד עורכי דין לדיני עבודה וחמישה תארים אקדמיים בתחומים שונים. לאחר שכתב מספר ספרים לקהיליית המשפטנים, דוגמת "עבודה זרה - ממשקים של דיני עבודה ועובדים זרים" ו"משפט וגנטיקה", לצד עבודה יומיומית בבתי הדין לעבודה בייצוג מעסיקים ועובדים, עו"ד יעקובוביץ בוחר לחלוק את חוויותיו וידיעותיו עם הקהל הרחב, הנתקל במושגים המשפטיים בעבודתו או בתלוש השכר אך אינו מוצא זמן ומקום להעמיק בהם, תוך שימוש בשפה עכשווית ויומיומית.
ניתן להתרשם/להזמין בקישור כאן

תאריך:  12/03/2023   |   עודכן:  12/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירי אברהם
"בספר זה מגולם לפניכם סיפור חייו של אדם נדיר ומיוחד, איש תורה ואדמה, שירה וחזנות. רומנטיקן חסר תקנה, שהוא גם לוחם אמיץ, גם איש משפחה וגם בליין תאב חיים"
עדי דקל
שתי הנובלות בספר נעות בצירים מקבילים ועם זאת, יש ביניהן השקה מדוקדקת ומיוחדת    חפץ, שזהו ספרו הראשון, משתמש בכתיבה מדויקת ובעומק רב ומתאר בשתי הנובלות יחסים לא ממומשים, ומצליח להיכנס לתודעת הדמויות המספרות והמסופרות
משה ניסנבוים
ספר חדש למועמד לרב הראשי הספרדי לישראל    הספר "רצועה מיהודה" הוא למעשה חקירה הלכתית עמוקה החל מש"ס ופוסקים, הרמב"ם, ומרן הרב יוסף קארו ע"ה ועד לספרות ימינו, האם מותר לעלות להר-הבית, באיזה תנאים ובאיזה מקומות, כאשר ישנם מקומות שלכל הפוסקים אסור להיכנס ויש בזה כיום איסור כרת
משה ניסנבוים
הספר "שלנו בטאבו" פורש לפני הקוראים את תולדות רכישת הקרקעות בארץ ישראל החל באברהם אבינו בתקופת המקרא, עבור ליהושע חנקין בראשית ימי שיבת ציון, וכלה בגואלי הקרקע ביהודה ושומרון לאחר מלחמת ששת הימים ועד ימינו
משה ניסנבוים
"לכל אחד מאיתנו יש סיפור אחד לפחות על קקי, מקום מוזר, תנאים מוזרים, צורה מוזרה או כל סיפור מצחיק כזה או אחר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il