X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברק.טקטיקן בחסד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
איך אהרן ברק השתלט על תנועת ש"ס
הנשיא ברק ישב במקביל בראש שני הרכבים שדנו בתיקים שעניינם שירותי מילה: תיק אחד בעניין רשלנותו של המוהל (האורתודוקסי) ח"כ ניסים זאב, והתיק השני בעניין העתירה המבקשת להשוות את מעמד שירותי המילה שאינם אורתודוקסים לאלה האורתודוקסים

במחצית שנות התשעים ארע בירושלים מקרה מזעזע. במהלך ברית מילה שנערכה לתינוק פלוני החל דימום שלא פסק. וכדי לעצור את הדימום חבש המוהל את התינוק חבישה לוחצת. הדימום אכן פסק אבל במקומו התפתח נמק. התינוק הובהל לבית החולים אבל היה זה כבר מאוחר מדי: חלק בגודל של שני שלישים מאיבר מינו של התינוק - נשר.
הוגשה תביעת נזיקין לבית המשפט המחוזי, ונפסק שם שהמוהל התרשל ועליו לפצות את התינוק בסכום כולל של כשש מאות אלף שקל. המוהל עירער לבית המשפט העליון בטענה שהאשם אינו בו, אלא באחרים כגון בית החולים, הרופא וכו'. במקביל הוגש ערעור מטעם התינוק, שביקש, בין היתר, להגדיל את סכום הפיצוי שפסק לו בית המשפט המחוזי.
למרות ערעורו - ועוד קודם שמיעת הערעור - נדרש המוהל לשלם את הסכום שנפסק כנגדו בבית המשפט המחוזי. כיוון שהמוהל, שהיה מטופל בעשרה ילדים, לא היה מסוגל לשלם את הסכום, ננקטו נגדו הליכי הוצאה לפועל והוטל עיקול על משכורתו - כל זאת בנוסף לפגיעה הקשה במוניטין שלו כמוהל.
ובינתיים נבחר המוהל כחבר בית המחוקקים - הלא הוא חבר הכנסת ניסים זאב מתנועת ש"ס.
במצב עניינים זה, נמצא ח"כ זאב בהמתנה מורטת עצבים - עינוי דין ממש - לתוצאות הערעור בבית המשפט העליון. שהרי מי שיכול היה לחלץ את ח"כ זאב ממצוקתו הכלכלית הקשה וגם לטהר את המוניטין שלו היה בית המשפט העליון - אם יקבל את ערעורו.
מי שמשבץ את הרכב השופטים שידון בערעורו של חבר הכנסת הינו, כידוע, הנשיא אהרן ברק. ואת מי מינה הנשיא ברק לשבת בהרכב - כלומר בראש ההרכב? את עצמו. ועכשיו מי שיכול היה לחלץ את ח"כ זאב ממצוקתו, לא היה בית המשפט העליון בעלמא, אלא הנשיא ברק בכבודו ובעצמו. במילים אחרות: גורלו של חבר הכנסת - הנמצא במצוקה אישית קשה - היה תלוי במוצא פיו של נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק.
צריך לשאול ביושר: היכול היה אותו חבר כנסת למלא את תפקידו בעניינים הנוגעים לתחומו של נשיא בית המשפט העליון, מבלי שתהיה כל השפעה לעובדה שאותו חבר כנסת המתין, באותו זמן ממש, המתנה מורטת עצבים לפסק דינו של הנשיא עצמו?
היכול היה אותו חבר כנסת - נוכח תלות אישית שכזו - להרשות לעצמו לנאום או להצביע בכנסת, בעניינים הנוגעים לתחומו של הנשיא, באופן ש"ירגיז" את הנשיא או יתעלם לחלוטין מרצונותיו? וכאשר המדובר בחבר כנסת מסיעת ש"ס, הרי שהדברים אינם מצטמצמים לאותו חבר כנסת בלבד. שכן, כל מי שמצוי בהוויה הפוליטית יודע היטב שמפלגת ש"ס - הרבה יותר ממפלגות אחרות - הינה מפלגה הומוגנית וצנטרליסטית שהייתה נתונה אז באופן מוחלט למרותו של הרב עובדיה יוסף. חברי הכנסת של ש"ס - לא רק שלא הסתירו את העובדה הזו, אלא שעליה הייתה גאוותם. ברור היה, אפוא, כי במצב עניינים שכזה - אחד מחברי הכנסת של ש"ס ייקלע לצרה, צפוי שיזכה לסיוע מצד חבריו - בין שיעשו זאת מרצונם, בין בהוראת הרב עובדיה.
ולא פחות חשוב:
ברית המילה הינה מצווה חשובה - שמא החשובה ביותר - בדת ישראל. לא יכול היה להיות ספק, כי מה שארע בברית המילה ההיא הגיע לידיעתו של הרב עובדיה יוסף. די אם נציין בהקשר זה שהמוהל, ניסים זאב, הינו תושב ירושלים וברית המילה נערכה בירושלים.
אכן, הרב עובדיה יוסף, על-פי עקרונותיו והכרתו - לא נזקק לפסק דין של בית משפט אזרחי כדי לקבוע אם המוהל התרשל בתפקידו. ואולם הרב עובדיה יוסף בוודאי היה מודע היטב לסכנת הפגיעה העלולה להיגרם, בקרב הציבור החילוני כמובן, לערך המקודש של ברית המילה כתוצאה מקביעת בית המשפט העליון שהמוהל התרשל בתפקידו.
לא מן המותר בהקשר זה לציין כי מוסד ברית המילה - כפי שהוא נתפס על-ידי הזרם האורתודוקסי ביהדות - סבל, ועדיין סובל, מתחרות קשה מצד מוהלים (רופאים) שאינם מוכרים על-ידי הרבנות האורתודוקסית, וברור שרשלנותו של ח"כ זאב איננה מוסיפה יוקרה למילה האורתודוקסית כנגד מתחריה.
זאת ועוד, יש בישראל המתנגדים לעריכת מילה מכל סוג שהוא, ודי אם נזכיר בהקשר זה את קיומו של גוף בשם "העמותה נגד חיתוכים באברי המין בתינוקות".
ברור, אפוא, שהרב עובדיה יוסף - אפילו שלא הכיר בהלכותיו של בית המשפט העליון - היה מעוניין מאוד שבית המשפט העליון ינקה את המוהל מרשלנותו, דבר שאף ישקם את המוניטין של אותו מוהל בקרב הציבור. הנה כי כן, עניינו האישי של ח"כ זאב התפשט והפך - בנסיבותיה המיוחדות של מפלגת ש"ס - לעניינה של התנועה כולה.
הנשיא ברק הכיר כמובן את "הקוד הגנטי" הזה של תנועת ש"ס, והוא ידע היטב כי בנסיבותיה המיוחדות של תנועה זו מספיק לפעמים "לצוד" חבר כנסת אחד כדי לקנות בכך כוח השפעה גם על חבריו. כלומר, שהנשיא ברק ידע היטב כי ברגע שימנה עצמו כשופט - ראש ההרכב - בערעורו של ח"כ זאב, הוא ישיג בכך יכולת השפעה לא מבוטלת, לא רק על ח"כ זאב אלא על הסיעה כולה. יכולת ההשפעה הזו תעמוד בתוקפה למשך כל תקופת ההמתנה לפסק הדין - תקופה שארכה כשנתיים וחצי.
יצוין שבאותם ימים ביקש הנשיא ברק לערוך שינויים יסודיים ועמוקים (שנקראו אז "רפורמה"...) במערכת בתי המשפט, אבל הדבר נתקל במחלוקות והתנגדויות שונות - לרבות בוועדת החוקה של הכנסת.
והנה מתברר, שכחדשיים לפני מתן פסק הדין בערעורו של ח"כ ניסים זאב התכנסה ועדת החוקה של הכנסת במגמה לשנות באופן משמעותי את הסמכויות הכספיות של בתי המשפט המחוזיים והשלום, וזאת במטרה לווסת את לחץ התיקים ולהזרים כמות מסיבית של תיקים מהמחוזיים לשלום. עדות לחשיבות שיוחסה לדיון האמור הייתה בעצם העובדה שהנשיא ברק עצמו נכח בוועדה בעת ההצבעה - עד שהיו שראו בעצם נוכחותו משום הפעלת לחץ בלתי הוגן על חברי הכנסת כדי שיצביעו בעד עמדתו. האם השפיעה נוכחותו של הנשיא ברק על מי מהמצביעים - לא נדע.
ואולם דבר אחד היה ברור: עובדת נוכחותו של הנשיא בהצבעה לא הייתה אמורה להשפיע - כהוא זה - על אופן ההצבעה השלילית של נציגיה של תנועת ש"ס בוועדה. שכן, מן המפורסמות היה שתנועת ש"ס נמנתה על המתנגדים המושבעים של בית המשפט העליון ושל הנשיא ברק במיוחד, והדבר השתקף בנאומים ובהצבעות של נציגיה בכנסת. די אם נזכיר בהקשר זה את הדם הרע והעויינות של ש"ס, ושל הרב עובדיה במיוחד, כלפי הנשיא ברק מאז שברק הדיח את הרב עובדיה מכהונת דיין בבית הדין הרבני הגדול בנימוק שהרב עובדיה מעורב בפעילות פוליטית בתנועת ש"ס. ונזכיר בהקשר זה את דרשת "בועלי הנידות" הידועה של הרב עובדיה כנגד בית המשפט העליון, וכן את דבריו לאחרונה של בנו ממשיכו הרב יצחק יוסף בגנות אהרן ברק עצמו.
והנה מתברר - למרבה ההפתעה - שנציגי ש"ס הצביעו הפעם פה אחד בעד עמדתו של הנשיא ברק.
ובכן, מה זה קרה הפעם?
כלי התקשורת הביעו תמיהה על אופן הצבעת נציגי ש"ס בוועדה עד כדי העלאת חשדות שמא נרקח כאן "דיל" כלשהו עם הנשיא ברק.
מכל מקום, השופט ברק ידע אל נכון, שחברי הכנסת של ש"ס לעולם לא יודו שהצביעו לטובתו בשל השיקולים דלעיל. שהרי אם יודו בכך - תהא זו הודאה בהשפעת שיקולים זרים על אופן הצבעתם ומעילה בתפקידם כחברי כנסת.
הנה כי כן, הנשיא ברק, תוך ניצול סמכותו כנשיא לשבץ את עצמו לדון בתיקים כאלה ואחרים שהוא "חפץ ביקרם", השיג כוח השפעה על מפלגת ש"ס, אבל היא לעולם לא תודה בכך וכמובן שלא תזדעק כנגד הדבר. אהרן ברק פעל כאן תוך "שקט תעשייתי" מושלם והשיג את מבוקשו.
השופט ברק מרבה לצטט את השופט העליון האמריקני-יהודי פליקס פרנקפורטר האומר כי: "אין לו לשופט לא חרב ולא ארנק...". אבל מסתבר, כפי שראינו, שהשופט ברק הסתדר לא רע גם בלא הפריטים החשובים הללו.
וכיצד הסתיים עניינו של ח"כ זאב? השאלה למעשה איננה רלוונטית לענייננו. שהרי, כפי שראינו, ברק השיג את כוח ההשפעה על ש"ס עקב ההמתנה לפסק דינו שכאמור ארכה כשנתיים וחצי. ואז בא פסק הדין וטפח על פניו: ערעורו של ח"כ זאב לא רק שנידחה, אלא שסכום הפיצויים שהוא נדרש לשלם - הוגדל באופן משמעותי (כתוצאה מהערעור שהוגש מטעם התינוק).
(הערה: וכאילו לא די היה בנזק הנוראי שנגרם לתינוק האומלל הזה, התברר שפסק הדין בעניינו (ע"א 2055/99) התפרסם תוך פרסום שמו המלא. התקשרתי מיידית למנהל בתי המשפט דאז, יגאל מרזל, שפעל בחריצות ראוייה לציון, ומחק מהפסק את שם התינוק והחליף אותו בשם "פלוני". בנוסף לכך השתדל מרזל אצל המפיצים הפרטיים של הפד"י, שכבר קיבלו לידיהם את פסק הדין, כדי שיתקנו בהתאם. כיום הפלוני הזה הוא גבר בן קרוב ל-30)
אבל הסיפור המזעזע של ברית המילה לא יהיה שלם אם לא נביא כאן התרחשות נוספת הנוגעת לעניין: מתברר שבמקביל לתיקו של ח"כ ניסים זאב התנהל בבית המשפט העליון תיק נוסף שאיים לקצץ במעמדה של המילה האורתודוקסית. המדובר בפעילותה של מרפאה פרטית (שמה: "מילה טובה") שהעניקה שירותי מילה באמצעות רופאים מומחים. מרפאה זו, שלא הייתה מוכרת על-ידי הרבנות הראשית, ביקשה לפרסם על לוחות המודעות בבתי היולדות את שירותיה ואת שמות הרופאים הפועלים מטעמה. בתי החולים הממשלתיים דחו הבקשה ונימקו זאת בהוראת משרד הבריאות (שבראשו כיהן אז השר שלמה בניזרי מתנועת ש"ס) שעל פיה רק מוהלים המוכרים על-ידי הרבנות הראשית יכולים לפרסם שמותיהם על לוחות המודעות.
המרפאה עתרה, אפוא, לבג"ץ שיבטל את הוראת משרד הבריאות ויאפשר גם פרסום של שירותי מילה שאינם מוכרים על-ידי הרבנות הראשית. הנשיא ברק מינה את הרכב השופטים שידון בעתירה, ובראשו - את עצמו.
וכך, הנשיא ברק ישב - במקביל - בראש שני הרכבים שדנו בתיקים שעניינם שירותי מילה: תיק אחד בעניין רשלנותו של המוהל (האורתודוקסי) ח"כ ניסים זאב, והתיק השני בעניין העתירה המבקשת להשוות את מעמד שירותי המילה שאינם אורתודוקסים לאלה האורתודוקסים.
הנשיא ברק מינה לצידו בהרכב שידון בעתירת הרופאים, את השופט אדמונד לוי - ולא במקרה: השופט לוי היה איש דתי אורתודוקסי חובש כיפה. ולא רק שהשופט לוי שובץ בהרכב, אלא שהשופט ברק הטיל עליו לכתוב את פסק הדין. האם השופט הדתי אדמונד לוי חשק בשיבוצו לתיק הזה דווקא? ומשכבר שובץ לתיק הזה, האם השופט הדתי אדמונד לוי התלהב - דווקא הוא מחברי ההרכב - לכתוב את פסק הדין? בהקשר זה לא מן המותר לציין, שבאותם ימים כיהן השופט אדמונד לוי בבית המשפט העליון במעמד של שופט זמני.
על מעמדו של שופט במינוי זמני אומר פרופ' למשפטים עלי זלצברגר: "בבית המשפט העליון מכהנים שופט או שניים במינוי שכזה, כאשר ברוב המקרים תקופת המינוי משמשת מבחן לצורך מינוי של קבע בבית המשפט. קשה לומר שלשופטים במינוי זמני שכזה יש עצמאות שיפוטית מבנית רבה".
השופט אדמונד לוי כתב, אפוא, את פסק הדין וקבע שחוק יסוד חופש העיסוק מחייב לקבל את עתירת המרפאה. השופט ברק הצטרף בהסכמה לפסק דינו של השופט לוי. ומכיוונה של תנועת ש"ס - דממה. ממתינים שם לפסק הדין בעניין רשלנותו של המוהל ח"כ ניסים זאב.
והנה, לא עוברים יותר מארבעים ושמונה שעות ומתפרסם גם פסק הדין בעניינו של ח"כ זאב הקובע, כזכור, שהוא התרשל בתפקידו כמוהל. היתכן, שאך מקרה הוא ששני פסקי הדין הללו התפרסמו בסמיכות כזו? הכל ייתכן.
אבל לא שכחנו: ברק מינה עצמו לשבת בראש שני ההרכבים וכך הוא שלט בלוחות הזמנים בשני התיקים. וכך כל מי שהיה מנסה להתקומם כנגד פסק הדין המכיר במעמדם של המוהלים הלא אורתודוקסים, היה מסתכן בכך שינופפו מולו בפסק הדין של המוהל האורתודוקסי הרשלן.
ובכלל, פסק הדין המכיר במעמדם של המוהלים הלא אורתודוקסים, ניתן הרי על-ידי שופט דתי מהזרם האורתודוקסי.
ומה כל זה אומר? שברק הוא גם טקטיקן בחסד. השאלה היא אם בנקיטת טקטיקות מבריקות מעין אלה - אין בג"ץ יוצר לעצמו תדמית של מעין "סוחר" או מניפולטור בפסקי הדין שלו.

תאריך:  19/03/2023   |   עודכן:  19/03/2023
+סמוטריץ': המהלך של רוטמן תואם עם לוין וראשי הקואליציה
00:43 20/03/23  |  עידן יוסף

יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ' כתב בקבוצת ואטסאפ של פעילי הציונות הדתית: "חברים, קצת סבלנות. אין עוד מה להסביר. בכל מקרה, שמחה לא עושה שום דבר לבד. הכל מתואם עם יריב ועם ראשי הקואליציה".

+אמסלם על פשרת רוטמן: "לא בשביל זה ניצחנו בבחירות"
23:49 19/03/23  |  עידן יוסף

ח"כ דוד אמסלם הגיב לפרסום לפיו פשרת רוטמן כוללת שני מינויי שופטים לקואליציה, והיתר בהסכמת הופוזיציה, וצייץ בטוויטר: "שמחה ידידי, זה לא הזמן להתקפל או לוותר! לא בשביל זה ניצחנו בבחירות - הציבור שבחר בנו מצפה לשינוי מהותי! לא נתמוך בפארסה הזו, נקודה!".
עמיתו ח"כ משה סעדה הגיב לפשרה: "לא השתתפתי במשך חודשיים בדיונים הממושכים של ועדת חוקה, כדי לסיים עם מתווה שירוקן למעשה את הרפורמה מתוכן. אם היא אכן נכונה, אז ההצעה שפורסמה מנציחה את המצב הקיים ומונעת את התיקון לו ייחלנו במערכת המשפט".

+במשרדי הממשלה מתקיימים דיונים למנוע פיצוץ הטקסים הממלכתיים בידי פעילי המחאה
23:32 19/03/23  |  עידן יוסף

במשרדי הממשלה ובמרכז ההסברה - המטה לטקסים ולאירועים ממלכתיים מתקיימים בימים האחרונים דיונים, שמטרתם לבחון תרחישים שטקסי הזיכרון ויום העצמאות יופרעו וישובשו, בהם טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, על-ידי פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. מדובר בהיערכות של בידוק מקפיד לצד תוספת סדרנים (חדשות 12).

+מיכאלי קוראת להתנגד לריכוך: "צלם בהיכל"
23:24 19/03/23  |  עידן יוסף

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "מינוי שני שופטים לעליון במינוי ישיר ובוטה של הקואליציה זה לא ריכוך הרפורמה, זה ההפך הגמור - זה להכניס צלם להיכל. להכניס לתוך היכל הצדק והדמוקרטיה שופטים שכל מחויבותם היא לקואליציה שמינתה אותם. הונגריה ופולין על סטרואידים. קוראת לחבריי באופוזיציה להתנגד נחרצות. אסור ליפול בפח".

+משילות ודמוקרטיה: לא להשאיר את זכות הווטו בידי השופטים
23:21 19/03/23  |  עידן יוסף

תגובת התנועה למשילות ולדמוקרטיה לשינויים המוצעים בוועדה לבחירת שופטים: "אנו רואים בחומרה את הויתור על הדרישה הבסיסית ביותר והיא מינוי שופטים על-ידי נבחרי הציבור ללא יכולת וטו של שופטים. ההצעה החדשה שמעניקה זכות וטו על מינוי שופטים לבית המשפט העליון החל מהמינוי השלישי, לא מקובלת. בעוד שניתן להכיל דרישת רוב של שבעה במינוי שופטים לביהמ״ש העליון, שתחייב את תמיכת נציג השופטים או את תמיכת נציג האופוזיציה, לא ניתן לקבל דרישה שתחייב בכל מחיר תמיכה של נציג השופטים, שכן מדובר בהשארת זכות הווטו בידי השופטים".

+נתניהו שוחח עם ביידן על הרפורמה המשפטית
23:13 19/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשיחת טלפון ביניהם אמר נשיא ארה"ב לראש הממשלה שיש לבצע שינויים מהותיים ונתניהו השיב כי ישראל הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה ותוססת  ▪  השיחה התמקדה באיום האירני ובהרחבת מעגל השלום  ▪  שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס אישר בציוץ בטוויטר כי הפצוע בפיגוע בחווארה הוא אזרח אמריקני

נתניהו בשיחה קודמת עם ביידן
+הקואליציה מאמצת מתווה מרוכך לבחירת שופטים ודוחה את יתר סעיפי הרפורמה לקיץ
20:02 19/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כל ראשי הקאליציה מגבים את רוטמן ולוין וקוראים להידברות עם האופוזיציה  ▪  ח"כ גוטליב: הריכוך הוא מתווה כניעה, לא אגיע יותר לדיוני הרפורמה בוועדת החוקה  ▪  בכיר באופוזיציה: זו לא הצעת פשרה, זה מה שהוא תכנן מהיום הראשון

רוטמן. הצעה מרוככת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+חיילים יורשו להשתתף בהפגנות - על אזרחי
18:24 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הפרקליטה הצבאית הראשית קבעה כי חיילים בסדיר וקצינים עד דרגת סגן אלוף יוכלו להשתתף במחאה נגד הרפורמה המשפטית כל עוד ילבשו בגדים אזרחיים ויתרחקו ממוקדי חיכוך

הפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר ירושלמי [צילום: דובר צה"ל]
+בג"ץ: בן-גביר לא יתן למשטרה הנחיות פעולה
14:03 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עמית נמנע מלהוציא צו ביניים נגד התערבותו של בן-גביר בפעילות המשטרה בעת ההפגנות נגד הרפורמה, בנימוק שיש הסכמה שהוא רשאי רק להתוות מדיניות אך לא להתערב באופן ביצועה

בן-גביר. לא "לאזכר" את המדיניות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+בג"ץ לא ידון בהרחקת נתניהו מהרפורמה
13:53 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דחה על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע להסדר ניגוד העניינים של נתניהו  ▪  לא דן בבקשתו של נתניהו לבטל את הנחיית מיארה האוסרת עליו לטפל ברפורמה

שטיין. נזף בתנועה ובנתניהו [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+רוטמן מציע שינוי בנציגות השופטים בוועדה לבחירת שופטים
13:51 19/03/23  |  איתמר לוין

ח"כ שמחה רוטמן מציע, ששלושת השופטים שיהיו חברים בוועדה לבחירת שופטים - בהרכבה אחרי הרפורמה - יהיו נשיא בית המשפט העליון ועוד שניים משופטיו המכהנים. הצעתו המקורית של רוטמן הייתה שהשלושה יהיו הנשיא ועוד שני שופטים בדימוס, אותם ימנה שר המשפטים בהסכמת נשיא בית המשפט העליון. אין כל שינוי בליבת ההצעה: ששת החברים הנוספים יהיו שרים וחברי כנסת, חמישה מתוכם - נציגי הקואליציה, כך שתובטח שליטתה בוועדה. כמו-כן, רוטמן דבק בהצעתו לפיה המניין החוקי לכינוס הוועדה יהיה חמישה חברים, כך שהקואליציה תוכל לכנס אותה ולקבל החלטות גם בלא השופטים ונציג האופוזיציה.

+הצד הנכון
13:23 19/03/23  |  מיכל אגמון   |   לרשימה המלאה

‏אנחנו לא צריכים "לדמיין מה הרוב יוכל לעשות למיעוט" עם הכוח שיהיה לו - אנחנו יודעים בדיוק מה המיעוט עושה כאן לרוב העם כבר שלושים שנה  ▪  רק שלהבדיל משופטי בג"ץ, נבחרי הציבור עומדים כל הזמן למשפט העם ולכן הרבה יותר קל לסמוך עליהם שלא ילכו נגד המוסר והצדק

דיין. קל לזכות באהדת הקהל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עשרות טייסים בחיל-האוויר הודיעו שלא יתייצבו למילואים
12:22 19/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שלחו הודעות למפקדים כי השבוע יקדישו את עיקר זמנם להידברות ולהגנה על הדמוקרטיה  ▪  הבהירו כי לא יתייצבו לאימונים אך ישתתפו בפעילות מבצעית

לא יתייצבו לאימונים, אך ימשיכו בפעילות המבצעית [צילום: דו"צ]
+נתניהו: מצפה מהמפכ"ל והרמטכ"ל למנוע חסימות וסרבנות
11:54 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הצהיר כי הממשלה לא תשלים עם קריאות לסרבנות ועם הסתה לאלימות  ▪  "נחזיר את האיזון בשיקול דעת ואחריות באופן שישמור על זכויות יסוד של אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל"

נתניהו. "מצפה לאכוף את החוק" [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
+חובת ההוכחה
11:21 19/03/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - לא דובים ולא תרופות, לחצים, בבוכרה היפה, אגרוף קמוץ, איתור, מרידה וצרות בצרורות  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)

הרצוג. לצד מי הוא? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו מכנס את ראשי הקואליציה לדיון בפשרה
11:02 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

במהלך הדיון צפויים ראשי הקואליציה להחליט על תיקונים שיוכנסו לחקיקה והאם להאט מעט את תהליך החקיקה באופן שבו חלק מפרטי הרפורמה המשפטית ימתינו למושב הבא של הכנסת

כינוס לדיון בריכוך הרפורמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יש ליזום פטיציה בנוגע לחובת שירות צבאי
09:59 19/03/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה

זה לא מוסרי ולא ייתכן שמי שלמעשה לא שירת בצבא ובוודאי שאינו משרת במילואים ישלח את בעלינו, בנינו, ונכדינו להגן על המדינה

הגיע זמנם להתגייס [צילום: פלאש 90]
+השעה לחשיפה
09:27 19/03/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

אילנה דיין ואמנון אברמוביץ' אינם זקוקים לכל חשיפה באשר לעמדותיהם הפוליטיות. הן ברורות, ואינן זקוקות להתעטף במעין רשת-הסוואה. ל"מים הקרים" הם קפצו מזמן ורק בשוגג סברה אילנה דיין כי הגיעה השעה לחשיפה, ולא רק בימים סוערים אלה. ולמה מועלות על הכתב מלים אלה? ללמדכם הצופים, כי כמעט כל ביטוי, כמעט כל הערה הנאמרת באולפן טעונה בעמדה פוליטית

דיין. מה יום מיומיים? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הרצוג לא מזהיר אלא מאיים
09:03 19/03/23  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה

היעד שלך צריך להיות - לפנות לשונאים (אתה הרי יודע בדיוק מיהם) ולומר להם די  ▪  זאת משימתך  ▪  זה כלל לא תפקידך לגבש מתווה - את זה תוכל לעשות אם תתפטר מן הנשיאות ותרוץ לכנסת כדי לכהן שוב כמחוק

הרצוג. מי שמך? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"מתווה העם" מלבה את היצרים
08:55 19/03/23  |  חיים משגב   |   לרשימה המלאה

"מתווה העם", כהגדרת הנשיא, עשוי לכונן בישראל, למיטב הבנתי, תאוקרטיה משפטית. יכולתם של נבחרי הציבור לשלוט תישלל מהם כמעט לחלוטין. לא בכדי השמחה כה גדולה במערכת המשפטית. הצעתו של הנשיא הופכת, בפועל, את בית המשפט העליון ביחד עם פרקליטות המדינה, המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה לכל יכולים. על פיהם יישק דבר. נבחרי הציבור יהיו מחויבים לציית להוראות היועמ"ש. השופטים ימשיכו לשלוט בוועדה לבחירת שופטים והאכיפה הבררנית תימשך

הרצוג. נטוע עמוק בעולם הפוליטי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+דיקטטורת השופטים
08:53 19/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

ידידי וחברי הרבים אשר רוממות הדמוקרטיה בגרונכם, אנא מכם, הפעילו את התאים האפורים שבמוחכם  ▪  שונאינו מטמטמים לכם את המוח  ▪  על-מנת לבחון את הסכנות שבאובדן הדמוקרטיה, בהשוואה לסכנות המקבילות הקיימות היום, יש לשקול את כל השיקולים שבעניין ולתת לכל שיקול משקל ראוי, ובגלל שאתם מתעלמים מהפיל שבחדר, מסקנותיכם דפוקות לגמרי

רוטמן. שחצן, מתנשא [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+650 חיילי מבצעים מיוחדים וסייבר: לא נתנדב למילואים
08:38 19/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מחריפה מחאת חיילי המילואים עם הודעה של מאות אנשי מערך המבצעים המיוחדים והסייבר ההתקפי של צה"ל כי לא יתייצבו לשירות התנדבותי לנוכח הכוונה לאשר היום סופית את חוק הנבצרות

החרפה של צעדי המחאה מצד חיילי מילואים [צילום: פלאש 90]
+הפיכה על אדני שקר
08:26 19/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הנימוקים המרכזיים של מחוללי ההפיכה המשטרית הם שקריים, בלתי רלוונטיים או חסרי ביסוס עובדתי. החל ממה שהם באמת עושים, דרך ההינתקות ואהרן ברק וכלה במסתננים ובגיוון

הפגנה אמש בתל אביב [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך אהרן ברק השתלט על תנועת ש"ס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ספקולציות שגובלות בפיגור שכלי
משה דב  |  19/03/23 16:07
2
אתה תמצית הפיגור השכלי, ההערצה
אחד מעיר זרה  |  20/03/23 01:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
עמית נמנע מלהוציא צו ביניים נגד התערבותו של בן-גביר בפעילות המשטרה בעת ההפגנות נגד הרפורמה, בנימוק שיש הסכמה שהוא רשאי רק להתוות מדיניות אך לא להתערב באופן ביצועה
איתמר לוין
דחה על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע להסדר ניגוד העניינים של נתניהו    לא דן בבקשתו של נתניהו לבטל את הנחיית מיארה האוסרת עליו לטפל ברפורמה
מיכל אגמון
‏אנחנו לא צריכים "לדמיין מה הרוב יוכל לעשות למיעוט" עם הכוח שיהיה לו - אנחנו יודעים בדיוק מה המיעוט עושה כאן לרוב העם כבר שלושים שנה    רק שלהבדיל משופטי בג"ץ, נבחרי הציבור עומדים כל הזמן למשפט העם ולכן הרבה יותר קל לסמוך עליהם שלא ילכו נגד המוסר והצדק
מירב ארד
שלחו הודעות למפקדים כי השבוע יקדישו את עיקר זמנם להידברות ולהגנה על הדמוקרטיה    הבהירו כי לא יתייצבו לאימונים אך ישתתפו בפעילות מבצעית
איציק וולף
הצהיר כי הממשלה לא תשלים עם קריאות לסרבנות ועם הסתה לאלימות    "נחזיר את האיזון בשיקול דעת ואחריות באופן שישמור על זכויות יסוד של אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il