X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שוטרים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
הוקרה לכחולי-המדים
אין לחכות עשרות שנים כדי להודות לשוטרי ישראל. אני בטוח שגם המפגינים מודים בסתר ליבם: טוב שיש כחולי-מדים ששמים להם גבולות בעת רתיחה, מוצדקת או לו

הנה תמונת זיכרון של סופר עברי, מלפני 107 שנים בעיר ביילורוסית: "הלילה היה ליל ירח והשעה הייתה אחת אחר חצות. הכפור בעיצומו, עשרים מעלות מתחת לאפס. עברתי על פני ההצטלבות של הרחוב הראשי, שם מתחת לפנס עמד על משמר ה'גורדובוי' (שוטר). מתוך שעמום או מתוך טוב-לב או מתוך שתי הסיבות יחד, הוא בירך אותי ב'שלום', ומכיוון שאני הייתי אז מאוד פרוגרסיבי, לא עניתי לו ב'שלום' על הברכות. הרהרתי אז: הנה הוא עומד ה'גורדובוי' על משמר המשטר הרקוב הצאריסטי, שראספוטין הוא מסמלו".
ממשיך הכותב ומספר: "מאז עברו למעלה מארבעים שנה, ובעל הרהורים אלה, הנער של אז, עומד עכשיו על סף זיקנה, לא נשאר לי אלא לבקש סליחה מה'גורדובוי', על שלא עניתי לו ב'שלום' על ה'שלום' שלו. יותר ממה שה'גורדובוי' שמר על כיסאו של ניקולאי השני, הוא שמר על החנויות שבבית האדמו"ר ר' שמרל-נוח ועל בית המדרש שבו למדו חסידים את ה'תניא', כשהם משעינים את גבם אל התנור המוסק, ובשעה זו עמד ה'גורדובוי' בחוץ על המשמר, קופא מקור"...
נזכרנו בסיפור זה למראה ה'גורדובוי' הישראלי, השוטר העברי, כשהוא בפעולה מאומצת, מלחיצה, מנסה לשמור על החוק והסדר שמופרים כמעט מדי יום ביומו בערי ישראל. הוא אינו עומד בכפור, הוא אינו בודד בחשכה, אבל מלאכתו קשה בהרבה. עליו להדוף את אחיו המפגינים אל מחוץ לנתיבים הראשיים, ולאפשר הן את ההפגנות החוקיות והן את התנועה הסדירה.
אילו ברוסיה הצארית היה מדובר, כי אז השוטרים היו מקבלים פקודה לירות לתוך ההמון, לשפוך דם ולפזר בלא רחמים את המפגינים. רבים מהם היו נלקחים ל"אי שם" בלי שנודע גורלם. ב"ה, אין הדבר כך אצלנו. השוטרים פועלים על-פי חוק ועל-פי פקודות מאופקות, ואין זה קל להם. נאבקים בהמון שמנסה לפרוץ גדרות, לחסום כבישים, והם אחיהם, בני עמם, שמבקשים בדרך זו למחות על הרפורמה המשפטית. מה עובר בראשו של 'גורדובוי' כזה כשהוא מתעמת פיסית, פנים אל פנים, עם מפגין? כלום נוח לו הדבר? כלום אין הוא מבין את "הצד השני"? מבין גם מבין, אבל את עבודתו-שליחותו עליו לבצע, בהתאם לפקודה שקיבל.
דומני כי כמו אותו שוטר משנת 1917 אי-שם בכפור הרוסי, איננו מוקירים די את השוטר שלנו. גם על המשימה המאומצת שלו, גם על רגשות שבוודאי הוא מבליע בליבו. הנה כי כן, בישראל השרויה בתוך שסע עמוק, עדיין יש מי שעומדים על משמר הסדר הפנימי, ממלאים את תפקידם הקשה, כאשר המריבות בצמרת, בין השר לביטחון לאומי לבין המפכ"ל - הן ממנו והלאה.
רוח הסרבנות המסוכנת, המתפשטת בקרב אנשי מילואים בצבא, הגיעה גם אל מפקדי משטרה בעבר. נקווה שאין היא משפיעה על פיקוד המשטרה ושוטריה בהווה. ואכן, הם מבצעים עבודתם נאמנה. נכון, יש שוטרים שהרחיקו לכת בעת פיזור הפגנות, נחקרו במח"ש, אבל בסך-הכל ראויה המשטרה שלנו לצל"ש על הימים המאומצים שעוברים עליה, בכוחות שאינם מספיקים לתת מענה לכל אלימות או פרעות, כאן ושם. כך בימים רגילים ועל אחת כמה וכמה בימים סוערים אלה.
אותו סופר שהזכרנו לעיל, אירגן לימים, ב-1930, הפגנת מרי ראשונה בתקופת המנדט. ההפגנה הייתה נגד סגן שר המושבות הבריטי שהגיע לתל אביב. החמישה הוכו באכזריות על-ידי השוטרים הבריטיים (יהודים!), הסופר שלנו הופל על הריצפה, משקפיו נשברו והוא נלקח על גבי עגלה למשטרת יפו, כאשר קלגס בריטי רכוב על גבו. השוטר המנדטורי היה ידוע בקשיחותו הן כנגד לוחמי חרות יהודים והן כנגד אספסוף ערבי. כל האמצעים היו כשרים בעיניו לבצע את "משימתו".
אין זה כך במדינה כה מסובכת כישראל. השוטר שלנו מפעיל לרוב כוח וסמכות במשורה, לא בשרירות. בין אם בהפגנות של יהודים ובין אם בהתפרעויות של ערבים. ההפגנות מותרות על-פי חוק, אבל כשהמפגינים מתגרים בו, עליו להגיב בידיעת מגבלות הכוח הנתון לו, ויש שבסערת ההתכתשות, הוא מפעיל כוח יתר. אותו שוטר אינו נהנה משכר הולם. ראוי על כן לומר מילה טובה לשר בן-גביר, שהשיג תוספת של תשעה מיליארדי שקלים למשטרה, שתאפשר גם שיפור משכורות, גם גיוס צעירים נוספים לשורותיה. ואולם את ההוקרה הציבור צריך לתת.
אין לחכות עשרות שנים כדי להודות לשוטרי ישראל. אני בטוח שגם המפגינים מודים בסתר ליבם: טוב שיש כחולי-מדים ששמים להם גבולות בעת ריתחה, מוצדקת או לא. ועוד פרט לסיום: שמו של אותו סופר שהוזכר פעמיים לעיל הוא ד"ר אב"א אחימאיר ז"ל.

תאריך:  20/03/2023   |   עודכן:  20/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוקרה לכחולי-המדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כבר מזמן הם לא כחולי מדים
צופה מהצד  |  20/03/23 15:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
כבר בעבר דרש הנשיא את הפסקת חקיקת הרפורמה כדי לאפשר הידברות, כאילו שאי אפשר גם לחוקק וגם לדבר    אבל, שגיאתו הייתה שלא דרש במקביל את הפסקת המחאה    כאשר צד אחד נדרש לשבות מתפקידו - החקיקה - ואילו הצד האחר אינו נדרש לשבות ממהלכיו - המחאה - נוצר חוסר איזון המעיב על "מתווה הנשיא"
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור החלו בהכנות מעשיות להסתת הרחוב הפלשתיני נגד ישראל במהלך חודש רמדאן, הטריגר הינו האסירים הביטחוניים ומסגד אל-אקצה    לצה"ל והשב"כ יש יתרון גדול על קבוצות הטרור החמושות בגדה שמנהלות קרב התשה אבוד שיסתיים בניצחון ישראלי
איתן קלינסקי
אני מוצא לנכון ליידע את כבוד השר בפעילות של ארגון הג'וינט - בפעילות "השמאלנית המאד רדיקלית" שהיא "מסוכנת ועוינת מאוד לעם היהודי"
ירון זליכה
למרות התקפות אישיות מצד התקשורת, הסכמתי לראיון אצל אילנה דיין. מוטי גילת הזהיר אותי מאמבוש מתוכנן, והגעתי מוכן לקרב. אבל בתום הראיון ביקשה דיין להקליט אותו מחדש
יוסי דר
הנשיא ברק ישב במקביל בראש שני הרכבים שדנו בתיקים שעניינם שירותי מילה: תיק אחד בעניין רשלנותו של המוהל (האורתודוקסי) ח"כ ניסים זאב, והתיק השני בעניין העתירה המבקשת להשוות את מעמד שירותי המילה שאינם אורתודוקסים לאלה האורתודוקסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il