X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן שכטמן [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
כיוון לא טוב
חומות בונים מלבנים של שנאה, תקוות בונים מלבנים של הערכה וכבוד במקום להאשים את החרדים בכל הרעות החולות המתרחשות בעולם ומתרגשות לבא עלינו, בנה גשר קטן של שיח מתוך כבוד, מתוך הערכה לדבקותם, לאמונתם, לחינוכם

"האתגר הגדול בישראל הוא הדמוגרפיה. המדינה הולכת בכיוון לא טוב, אני מפחד פחד מוות מהאתיופים", גזענות.
"האתגר הגדול בישראל הוא הדמוגרפיה. המדינה הולכת בכיוון לא טוב, אני מפחד פחד מוות מהבדואים", זעם.
"האתגר הגדול בישראל הוא הדמוגרפיה. המדינה הולכת בכיוון לא טוב, אני מפחד פחד מוות מהערבים", גזענות.
"האתגר הגדול בישראל הוא הדמוגרפיה. המדינה הולכת בכיוון לא טוב, אני מפחד פחד מוות מהלהט"בים", הומופוביה.
"האתגר הגדול בישראל הוא הדמוגרפיה. המדינה הולכת בכיוון לא טוב, אני מפחד פחד מוות מהמזרחיים", ביזיון.
"האתגר הגדול בישראל הוא הדמוגרפיה. המדינה הולכת בכיוון לא טוב, אני מפחד פחד מוות מהאשכנזים", סערה.
"האתגר הגדול בישראל הוא הדמוגרפיה. המדינה הולכת בכיוון לא טוב, אני מפחד פחד מוות מהחרדים", את דברי הבלע הללו כתב לא אחר מאשר חתן פרס נובל, פרופ' דן שכטמן, נגד החברה החרדית בהכללה פרועה, שלוחת רסן, גזענית ואוטו אנטישמית.
המשיך פרופ' שכטמן והוסיף, "החרדים מתרבים במהירות, הם ברוכי ילדים ואלה אנשים שבהגדרה נגד חינוך, השכלה ועבודה. הם חולבים את מדינת ישראל".
דברי ההסתה הנוראיים הם ההוכחה הכל כך פשוטה וברורה שהשכלה עילית אינה ערובה לחכמה ולתבונה, תארים ופרסים אינם חומת מגן נגד גזענות יהירות ושנאת האחר.
אמות הסיפים לא זעו, הפרופסור גס הרוח והמסית לא הוקע אל עמוד הקלון הציבורי, הנשיא לא יצא בהודעה מגנה, ראש הממשלה לא יצא חוצץ, התקשורת אטמה אוזנה, עצמה עיניה, דילגה בקלילות האופיינית למתחזים להיות עיתונאים ואפילו לא רמזה על משהו פגום באמירה מסיתה וחמורה זו.
שוו בנפשכם איך המדינה הייתה מזדעזעת ת"ק פרסה על ת"ק פרסה, אלו הצהרות, אלו גינויים, אלו תביעות ודרישות להתנצלות, אלו משמרות מחאה, איזה מצור היה על לשכתו בטכניון, אלו מוחים סוערים היו ממתינים ליד דלת ביתו, לו רק במקום חרדים היו נאמרים דברים אלה על ערבים, להט"בים, בדואים, מזרחיים, אשכנזים, אתיופים, רוסים.
אפשר, מותר וחובה לבקר כל חברה, מתוך כבוד לאמונותיה, ערכיה, כן, גם את החברה החרדית אשר נאבקת באופן מעורר התפעלות על ערכיה ואמונותיה. אפשר לדבר על תהליכים פנים חרדיים המתרחשים, אפשר לחלוק על הקצב, על המספרים, אפשר לעודד את השילוב בוודאי אך לא בגרזן של הכנעה כי אם במלקטת מנתחים.
היהירות, הפטרונות, ההתנשאות וההכללה הגסה בדבריו של פרופ' שכטמן, מעקרים שיח אמיתי אפשרי, יסודי ומעמיק אודות חלק מהסוגיות אותן העלה ובהחלט ראויות לדיון.
הסגנון והארומה העולה ממנו סוגרים ונועלים כל אפשרות לשיח על מהות, חוסמים כל יכולת לבירור הדברים המשמעותיים, את המהות החליפה הפטרונות וגסות הרוח ובכך החמיצה את שעתה וסתמה את הגולל על כל שיח ראוי ומכבד.
במציאות חברתית ראויה והגונה היה חשוב מאוד לדון על דבריו של פרופ' שכטמן בכובד ראש, ברם, נדמה כי בימים אלה בהם הפוזיציה שולטת בכל, ימים בהם זכות הדיבור ניתנה לארס הרעלן ושיח השיסוי שולט בכל, ראוי היה כפליים להיזהר בדברים ובאופן הצגתם.
אל נא תפחד מאחיך החרדים, אל נא תדאג מהם. במקום להאשימם בכל הרעות החולות המתרחשות בעולם ומתרגשות לבא עלינו, בנה גשר קטן של שיח מתוך כבוד, מתוך הערכה לדבקותם, לאמונתם, לחינוכם, אין לי ספק שיד מושטת מצידך תמצא יד אחות. חשוב לזכור, חומות מקימים מלבנים של שנאה, תקוות בונים מלבנים של הערכה וכבוד.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  21/03/2023   |   עודכן:  21/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיוון לא טוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נכון ל"ת
יפה כתבת  |  21/03/23 18:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
המוסד הישראלי חיסל בדמשק בכיר של הג'יהאד האיסלאמי שתכנן פיגועים נגד ישראל במהלך חודש רמדאן. ישראל חידשה את החיסולים הממוקדים בסוריה ובלבנון של בכירים בארגוני הטרור אשר פועלים להביא לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל בשבועות הקרובים, צפויים חיסולים נוספים
עדי דקל
הספר קטן ומאגד בתוכו שירה, אמנות, עיצוב ובד בבד-טיפול נפשי    הוא מזמן קריאה מרתקת ושונה, אחרת בנוף, ובעיקר, שובה את הלב
דן מרגלית
ואז הידיים רועדות, אולי לא בפעם הראשונה אך בפעם הראשונה בפומבי    והוא קורא, והיד מורדת בו    הוא ממשיך לקרוא מן הטקסט המוכן, התובעני - והרעד עיקש, אינו חולף ומירי רגב נתפסת עוקבת אחרי כף ידו
יאיר נבות
זהו ביקורו הראשון של הנשיא הסיני במדינה זרה מאז שנבחר לכהונה שלישית וחסרת תקדים בחודש אוקטובר. ביקורו האחרון ברוסיה היה ב-2019    לאחר הביקור צפוי הנשיא הסיני לקיים שיחת ווידאו עם הנשיא זלנסקי, לראשונה מאז הורחבה הפלישה הרוסית בפברואר שעבר, כדי לדון עמו בתוכנית השלום שפרסמה בייג׳ין
דן מרגלית
שמע לי בנימין, אתה כבר מרגיש בעצמך אלא אם אתה אטום ברגשותך כמו לוין    המקורבים כבר לא כל כך מתקרבים אליך    לא מחפשים צילום דיוקן עימך    לא כולם באים לקדם פניך בנתב"ג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il