X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברק. תדמית של סבא חביב [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
אהרן ברק נתן את האות
דבריו הקיצוניים והאפוקליפטיים של אהרן ברק לערוצי הטלוויזיה יצאו ובאו לאוויר העולם בדיוק מאותו מקום בתודעתו שבו נולדו פסקי הדין וההחלטות שלו כשהיה שופט ונשיא בית המשפט העליון. זה אותו אהרן ברק המהפכן

רבים מנסים להדביק לאהרן ברק תדמית של איזה סבא חביב ולא רלוונטי, תדמית שהיא מנותקת לחלוטין מהאיש שעודד והמריץ את הציבור בחמת זעם - באמצעות שלושת ערוצי הטלוויזיה - לצאת למאבק ולהפגנות, לאחר שהכריז מפורשות שהרפורמה היא תחילת חורבן הבית השלישי. ברק הודה במו פיו באוזלת ידו של בית המשפט להגן על העם ולכן על העם לצאת להגנה על עצמו.
הרטוריקה מחרישת האוזניים של אהרן ברק משקפת את מבנהו הנפשי שמעולם לא ידע מנוחה, ואת הלך רוחו כלפי תוכנית הרפורמה. אבל היא גם בבואה נאמנה של הרטוריקה שהגיחה מגרונו מפעם לפעם במשך השנים כדי לקדם עניינים שעמדו ברום עולמו המשפטי, או כדי להצמית כל מי שניסה במהלך השנים להציב סימן שאלה בעניין כזה או אחר הנוגע להגותו המשפטית.
הרטוריקה הקיצונית של ברק כשדיבר על "חרוזי רעל", "חורבן הבית השלישי", "מהפכה של טנקים", "אני מוכן לעמוד בפני כיתת יורים" וכו' - הרטוריקה הזו מעלה מן האוב את הצהרתו בראיון לאחד הביטאונים של לשכת עורכי הדין - שם הוא אמר פעם כי (ציטוט): "פרופורציות זה המקצוע שלי".
אהרן ברק אומר "צר לי שחושבים שאני הבאתי את התקלה הזאת" ובכך הוא למעשה מזמין את הציבור לברר את חלקו ותרומתו ההיסטורית לטירוף המערכות שאוחז בימים אלה את המדינה, וכיצד הגענו עד הלום. אין שום מקום להשוות בין אהרן ברק לבין איזה לבלר ממשלתי שמרגע שיצא לפנסיה הוא נבלע ונעלם מעבר לאופק. הספרים ופסקי הדין של ברק לא יצאו לשום פנסיה והם ימשיכו לעצב את התודעה שלנו עוד הרבה שנים גם מקברו (בריאות שלמה עד 120)
דבריו הקיצוניים והאפוקליפטיים של אהרן ברק לערוצי הטלוויזיה יצאו ובאו לאוויר העולם בדיוק מאותו מקום בתודעתו שבו נולדו פסקי הדין וההחלטות שלו כשהיה שופט ונשיא בית המשפט העליון. זה אותו אהרן ברק המהפכן.
מכל מקום, בימים אלה שההיסטוריה מתרחשת אל מול עינינו ממש, דומה שהרטוריקה האפוקליפטית והסוחפת של אהרן ברק, שתרמה - ללא ספק - לעיצוב תודעתם של המונים בציבור הרחב - עד שהוציאה אותם אל הרחובות - חייבת עכשיו לפנות את מקומה לרטוריקה מפייסת ומתונה יותר מצידו, וזאת - גם בשים לב לכך שברק עצמו מודה כי "צריכים להיות שינויים חוקתיים" ומדבר על ויתורים הדדיים "מתוך רצון להגיע להסכם".

קטעים מדבריו של אהרן ברק לערוצי הטלוויזיה

"חודשים על חודשים, שנים בעצם, שתקתי משום שאמרתי לעצמי: התבונה, הסבירות, תגבר על הרעה המתרחשת לאט-לאט. אבל המחשבה הזאת לאט-לאט הולכת ונעלמת ולכן אני לא רציתי להימצא במצב שישאלו אותי: ולמה אתה אז שתקת? ולכן אני לא יכול לשתוק יותר...
...השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שנאספו במשך השנים וחיבר אותן ביחד לאיזושהי שרשרת שהיא חונקת את הדמוקרטיה הישראלית והתוצאה היא ביטול הביקורת השיפוטית בישראל. אין לך רעה גדולה מזאת כמהפכה חוקתית. הדבר המקביל ביותר זה מהפכה של טנקים...
...הרפורמה הזאת היא שרשרת, מחרוזת של חרוזים, והחרוזים אינם מזהב או מכסף אלא מרעל, ואם המחרוזת הזאת תעלה על צווארנו ותוגשם במלואה, אני רואה בזה תחילת חורבן הבית השלישי. משום שחורבן הבית השלישי נגרם ע"י מלחמת אחים, שהמחרוזת, ההצעות האלה, היא בעצם הצונאמי שיביא אותה.
יידע נא כל אחד מהמיליונים, אזרחי המדינה ותושבי המדינה, שאם הרפורמה הזאת תיכנס לתוקפה, הזכות שלכם לכבוד, הזכות שלכם לחרות, הזכות שלכם לחיים, תיפגע באופן קשה, ולא יהיה בית משפט שאליו אפשר לפנות...
...אנחנו לא מדברים בתאוריה, אנחנו לא מדברים בשאלות על-כנסת-ממשלה-בית משפט. לא, זה לא כנסת-ממשלה-בית משפט, אנחנו מדברים בך, בזכויות שלך. יהודי, ערבי, חרדי, לא חרדי. הזכויות של כל אחד מכם, על-פי ההצעה הזאת, הן בסכנה, סכנה גדולה. אין מי שיגן עליהן...
...צר לי שרואים בי אויב העם. אני תמיד חשבתי שאני משרת את העם הזה, שאני עושה כל מה שביכולתי ושפסקי הדין שנתתי, אלפים, הם פסקי דין שמתחברים עם ההיסטוריה שלנו, עם הציונות שלנו, עם הביטחון שלנו. אני לא רואה את עצמי כאקטיביסט בכל מקרה, אני לא רואה את עצמי כשמרן בכל מקרה. אז צר לי שחושבים שאני הבאתי את התקלה הזאת. אם היו חושבים שלהרוג אותי זה יפסיק את כל הטלטלה הזאת, אז אני מוכן לעמוד לפני כיתת יורים...
...שואלים אותי: האם העם לא יכול, באמצעות נציגיו בכנסת, לשנות את מה שהוא רוצה? תשובתי היא כן, הוא יכול לשנות מה שהוא רוצה, אבל לא במסגרת הכרזת העצמאות שלנו. צריך לעשות הכרזת עצמאות חדשה שבה לא מנוסחים החזון הציוני והחזון של זכויות האדם לכל אדם, של שוויון.
בכל ההצעות שמובאות ויובאו בכנסת יש הצעות גזעניות. אז שיעשו הכרזת עצמאות חדשה, כן, אפשר. העם יכול לעשות הכול.
שום בית משפט לא יכול להגן על עם שלא מגן על עצמו. והעם צריך להגן על עצמו...
...מה שהשתנה הוא התוכנית שהציג שר המשפטים, חבר הכנסת יריב לוין. בצורה מאוד ברורה, חדה וחריפה, אני חושב שיש סכנה ברורה ומוחשית לדמוקרטיה הישראלית. אם התוכניות האלה יתגשמו, תהיה לנו דמוקרטיה פורמלית, דמוקרטיה שאין בה איזונים. יהיו לנו למעשה, רק רשות אחת – ראש הממשלה, משום שבית המשפט יחדל למלא את הפונקציות הרגילות שהוא ממלא בחברה דמוקרטית. וזו לא דמוקרטיה...
...לולא ארבעה מקומות של מרצ, הכל היה הפוך. העם אז לא היה רוצה את כל המהפכה הזאת, נכון? יש לנו חברה מפולגת 'פיפטי-פיפטי', ובחברה שהיא מפולגת פיפטי פיפטי, צריכים להיות שינויים חוקתיים, אני לא בעד להשאיר את המצב הקיים. אני בעד שינויים, אני רק רוצה שיח על שינויים, אני רוצה הסכמות רחבות עד כמה שאפשר, על שינויים...
...אני אומר שפסקת ההתגברות ב-61 משמעותה שאין ביקורת שיפוטית - מה שאומר לאזרחים, שפסק דין שנתן בית המשפט העליון, שמגן על האזרח כאזרח...כל פסק דין כזה יכול להתבטל על-ידי אותו רוב שחוקק את החוק הזה. נו, אז מה נשאר מזכויות האדם? תישאר דמוקרטיה, אבל זאת תהיה דמוקרטיה חלולה. היא תהיה דמוקרטיה פולנית, כמו עכשיו, היא תהיה דמוקרטיה הונגרית. היא תהיה דמוקרטיה טורקית. זה מה שיהיה. כדי למנוע דמוקרטיה חלולה צריך לחזק אותה מכל מיני צדדים. כלומר, שמישהו יבוא ויגיד לכנסת – עד כאן.
נכון, אצלנו אין חוקה פורמלית אבל יש חוקי יסוד שהכרזת העצמאות הכירה בהם...
...אני בעד רפורמות. אני נגד שינויים לא טובים. מה שחשוב לי לומר, שעם ישראל ידע, אם הרפורמה הזאת מהתחלה ועד הסוף תיכנס לתוקפה, כל הזכויות החוקתיות וההלכתיות שהיו לנו במדינת ישראל מקום המדינה עד הרגע הזה בסכנת הכחדה. מי שייפגע בראש ובראשונה זה כל יחיד ויחיד – הזכויות שלהם, כבוד האדם שלהם, החיים שלהם, הגוף שלהם, הקניין שלהם, החופש האישי שלהם, התנועה שלהם, חיי היום-יום שלהם.
אם לא מגיעים להסכמות אז צריך לנהל מאבק, רק במסגרת החוק, כמובן. אבל אם צריך עוד פעם הפגנות בבלפור אז שיהיו הפגנות בבלפור. אין לנו מדינה אחרת. אין לנו ארץ אחרת...
...אני רוצה להודיע לכם עם יקר שלי, אני היהודי הזקן בן ה-86, שמכיר את זה היטב, מבין את השינויים ויודע לאן זה יוביל – זה לא יביא לחיזוק בית המשפט, זה יביא להרס בית המשפט, משום שהורסים את הפרדת הרשויות...
...בית המשפט העליון הוא כיפת ברזל של המדינה שעומדת מול הפגזות קשות עליה ממדינות ומגופים חוץ-מדינתיים. כיפת הברזל הזאת תיעלם. יוגשו תביעות בפני בית הדין הבינלאומי הפלילי וישראל לא תוכל לבוא, משום שישאלו אותה מי השופטים, אלו השופטים העצמאיים שדיברתם עליהם? זה בעצם פולין זה בעצם הונגריה, לא תהיה כיפת ברזל...
...לו הייתי שופט היום הייתי מתפטר במצב בו הרפורמה עוברת. אנחנו הולכים בדרך של פולין, הונגריה וטורקיה ואפילו קיצונית יותר...
...אני לא פסימיסט ולא אופטימיסט אני משתדל להיות ריאליסט. הריאליזם הזה יהיה מותנה בתגובה של ראש הממשלה, של שר המשפטים ושל שרים אחרים בממשלה, ושל חברי הכנסת לקריאה מהלב שלי אליכם אנא תנהלו משא-ומתן. שחצי אחד של העם ינהל משא-ומתן עם החצי השני של העם. נעשה ויתורים כל אחד יוותר ונגיע להסדר מוסכם. לא בכפייה לא בכוח לא באיומים, אלא מתוך רצון להגיע להסכם".

תאריך:  25/03/2023   |   עודכן:  25/03/2023
+סביבת שר המשפטים: שלא כמו גלנט, יכבד וימתין עם תגובתו עד שנתניהו ישוב לארץ
22:14 25/03/23  |  איציק וולף

בסביבת שר המשפטים, יריב לוין, אמרו בעקבות ההצהרה של שר הביטחון גלנט, כי "שלא כמו שר הבטחון, שר המשפטים יכבד את ראש הממשלה וימתין עם תגובה לשובו ארצה".

+ח"כ סעדה: אם גלנט לא מאמין בדרך - הוא מוזמן להניח את המפתחות
21:58 25/03/23  |  איציק וולף

ח"כ משה סעדה (הליכוד) קרא לשר הביטחון, יואב גלנט, להתפטר אם הוא לא מאמין בחקיקת הרפורמה המשפטית.
"סיעת הליכוד הכריעה באופן ברור שצריך להתקדם עם החקיקה. אם השר גלנט לא מאמין בדרך, הוא מוזמן להניח את המפתחות ולא לעשות ״מעשה בנט״ למיליוני מצביעי הימין", אמר.

+מטה מאבק ההייטקיסטים: נמשיך במאבק נחוש עד שהחקיקה תיגנז
21:38 25/03/23  |  איציק וולף

המטה המאוחד של מחאת ההייטקיסטים הודיע בעקבות הצהרת שר הביטחון כי ימשיך במאבק עד שחקיקת הרפורמה תיגנז.
"אנחנו קוראים לממשלת ישראל לעצור את החקיקה באופן מיידי לפני שיגרם הרס עצום לבטחון, לחברה ולכלכלה", ציינו במטה.

+ח"כ קלנר: לא אהיה שותף להפיכת המוני ישראל שירגישו סוג ב' בחגים הלאומיים
21:35 25/03/23  |  איציק וולף

ח״כ אריאל קלנר (הליכוד) הצהיר בתגובה להצהרתו של שר הביטחון, יואב גלנט, כי לא יהיה שותף לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית.
"מי שנכנע לאלימות וסרבנות בגלל שינוי הרכב ועדה למינוי שופטים, יקבל אותה במבצעים צבאיים, החלת ריבונות וכל מדיניות אחרת שהפרבילגים לא מקבלים.
במקום לטפל בביריונים, הם מקבלים מעמד של אדוני הארץ. לא אהיה שותף לזה לעולם. מחויב להמוני בית ישראל, שלא ירגישו אזרחים סוג ב' בחגים הלאומיים", אמר.

+גנץ: ברגע שתיעצר החקיקה - נגיע לשיח
21:26 25/03/23  |  איציק וולף

יו״ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיב על הצהרת שר הביטחון גלנט והתחייב שמפלגתו תגיע לשיח מתוך כוונה להגיע להסכמות לאומיות ברגע שתיעצר חקיקת הרפורמה המשפטית.
"השר גלנט אמר היום דברים נכוחים שצריכים להיות צלצול השכמה בכל בית בישראל. לא רק הדמוקרטיה בסכנה, לא רק החוסן שלנו בסכנה - גם ביטחון ישראל בסכנה.
קורא לו ולחברים נוספים בליכוד להודיע שיצביעו נגד החקיקה השבוע, ומתחייב כי ברגע שתיעצר החקיקה נגיע לשיח מתוך כוונה להגיע להסכמות לאומיות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+השר קרעי: שר הביטחון נכנע תחת לחץ השמאל
21:22 25/03/23  |  איציק וולף

שר התקשורת, שלמה קרעי, הגיב על הצהרת שר הביטחון שקרא לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית ואמר כי הוא מבקש סליחה ממצביעי הליכוד על שר הביטחון שנכנע לדבריו תחת לחץ השמאל.
"מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי בין דמוקרטיה לדיקטטורה ושר הבטחון שלה בוחר בדיקטטורה ונותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית. לא מבטלים את הכרעת העם בשביל ליטוף מהתקשורת והאליטה. זה לא דמוקרטי. אסור לאפשר זאת", אמר.

+גלנט: צריך לעצור את תהליך החקיקה
21:00 25/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון הצהיר כי יש לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית  ▪  "כשר הביטחון של מדינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר שהשסע חודר לצבא ההגנה לישראל. לדבר הזה לא אתן את ידי"

גלנט. כאב ואכזבה בעוצמה שבה לא נתקלתי מעולם [צילום: משרד הביטחון]
+זכר הרוע
19:13 25/03/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - חרדה, שילוב, קריטריון מיוחד, רוע ופשרה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  חודש טוב  ▪  "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמוד א')

חומש [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+אנרכיה כמחזה תעתועים
10:07 25/03/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

תנועת האנרכיה בישראל מפעילה בחסות האופוזיציה סדרת פעולות שעיקרן חתירה לביצוע הפיכה שלטונית אנטי-דמוקרטית במסווה של מאבק למניעת דיקטטורה, כשהיא פועלת בתפר שבין כוחו העודף של בג"ץ שהושג במרמה לחולשת האופוזיציה. במסגרת זו אין היא בוחלת בשקרים, חזיונות שווא, פגיעה באינטרסים חיוניים של המדינה וחבלה - ביכולת המשילות של הממשלה הנבחרת, בסיוע ותמיכת בג"ץ

מהפיכת נגד לשלטון הלגיטימי של הימין [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+היחסים המיוחדים עם ארה"ב בסכנה
09:37 25/03/23  |  אלדד שביט, צ'ק פרייליך   |   לרשימה המלאה

ביידן הדגיש השבוע באוזני נתניהו את דאגתו בסוגיה הפלשתינית והרפורמה המשפטית  ▪  יש חשיבות עליונה לשמירת הערכים המשותפים שבבסיס היחסים בין המדינות

התמיכה עלולה להישחק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אהרן ברק נתן את האות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מרד של בג"ץ.
עובד 1  |  25/03/23 16:52
2
חתיכת שקרן, ושקרנית גם חיות
האזרח ר.  |  25/03/23 17:35
3
רפורמה עכשיו
רפורמיסט מלא  |  1/04/23 09:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
רפי לאופרט
תנועת האנרכיה בישראל מפעילה בחסות האופוזיציה סדרת פעולות שעיקרן חתירה לביצוע הפיכה שלטונית אנטי-דמוקרטית במסווה של מאבק למניעת דיקטטורה, כשהיא פועלת בתפר שבין כוחו העודף של בג"ץ שהושג במרמה לחולשת האופוזיציה. במסגרת זו אין היא בוחלת בשקרים, חזיונות שווא, פגיעה באינטרסים חיוניים של המדינה וחבלה - ביכולת המשילות של הממשלה הנבחרת, בסיוע ותמיכת בג"ץ
אלדד שביט, צ'ק פרייליך
ביידן הדגיש השבוע באוזני נתניהו את דאגתו בסוגיה הפלשתינית והרפורמה המשפטית    יש חשיבות עליונה לשמירת הערכים המשותפים שבבסיס היחסים בין המדינות
עידן יוסף
יו"ר המטה למען א"י אומר כי הפגנות נגד הרפורמה בת"א ובחיפה אושרו למרות שאינם עומדים בכללי ועדת החקירה לאסון מירון, ולנהלי המשטרה ומד"א - לפי מקדם תפוסה של 1 מ"ר לאדם    כמו-כן, לא הועמד ציוד חילוץ ורפואה כמתחייב
ד"ר עדו נתניהו
שופטים חורגים מגבולותיהם ומבטלים חוקים על סמך דעותיהם וערכיהם האישיים, מה שמוביל לאוליגרכיה אינטלקטואלית, לערעור הדמוקרטיה ולהפיכת המדינה לחסרת חוק. אינטלקטואלים כמו אהרן ברק, המחזיקים בתפיסה גבוהה יותר של משפט וממשל, הם האחראים למגמה מסוכנת זו. מי שתומכים בדעה זו לא צריכים לשאת שלטים פרו-דמוקרטיים בהפגנות, מכיוון שהם נגד הדמוקרטיה
רפי לאופרט
תנועת האנרכיה מפעילה בחסות האופוזיציה סדרת פעולות שעיקרן חתירה לביצוע הפיכה שלטונית אנטי-דמוקרטית במסווה של מאבק למניעת דיקטטורה, כשהיא פועלת בתפר שבין כוחו העודף של בג"ץ שהושג במרמה לחולשת האופוזיציה. במסגרת זו אין היא בוחלת בשקרים, חזיונות שווא, פגיעה באינטרסים חיוניים של המדינה וחבלה - ביכולת המשילות של הממשלה הנבחרת, בסיוע בג"ץ. מובילי הרפורמה כשלו בהסברת תוכניתם ומהלכיהם ולכן עליהם לשנות את נוהלי המאבק ולהתמיד במטרות. המפתח הוא דעת הקהל!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il