X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מתחם מחנה סירקין
המחדל של פינוי מחנות צה"ל
מבדיקה שערכנו בלשכת הקבלנים, התברר כי אותה ביורוקרטיה ואותו אי-תיאום בין הזרועות השונים, המאפיינים את שוק הדיור בכלל, מאפיינים גם את המערכת הצבאית, המשומנת לכאורה

אם זה לא היה עצוב כל כך הייתי צוחק. אבל זה עצוב. עצוב מאוד. דוח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה חושף כי פינוי מחנות צה"ל, אחד האתגרים הגדולים ביותר של שוק הדיור, מונח כאבן שאין לה הופכין, זאת למרות כותרות הענק שהיו על פינוי בסיסים דוגמת שדה דב וסירקין.
ובכן, מהנתונים של משרד מבקר המדינה מתברר כי מתוך כ-70 אלף יחידות דיור שכבר אושרו לבנייה במסגרת מחנות צה"ל שכבר פונו זה מכבר, רק 11 אלף מצויות בשיווק, כשמתוכן רק כ-6,800, כלומר פחות מ-10 אחוזים(!) נבנות בפועל וגם כאן מדובר בתהליכים ממושכים של 3 עד 6 שנים לפחות.
ובמילים אחרות, רק לקראת שנת 2030 יעמדו על-כנן אלפי יחידות דיור בודדות, זאת מתוך המאסה הגדולה שהייתה אמורה כבר להיות בשלבי בנייה, זאת במסגרת מה שמכונה תמ"א 47, תוכנית ענק המשלבת פינוי מחנות צה"ל הממוקמים במרכז הארץ והעתקתם לנגב, כשבד בבד ישמשו השטחים היקרים מפז הללו לטובת, כאמור, כ-70 אלף יחידות דיור חדשות שייבנו בלב אזור הביקוש.
מבדיקה שערכנו בלשכת הקבלנים, התברר כי אותה ביורוקרטיה ואותו אי-תיאום בין הזרועות השונים, המאפיינים את שוק הדיור בכלל, מאפיינים גם את המערכת הצבאית, המשומנת לכאורה. זה מתחיל בעובדה שאותם מחנות אלטרנטיביים שבונה צה"ל בדרום הארץ, עדיין אינם מוכנים, כשבמקרים רבים אנשי הקבע פשוט אינם ששים לעקור מהמרכז המפנק אל הדרום הרחוק.
סיבה נוספת הינה בכך שבמשרד הביטחון, שהיה אמון על קידום הפרויקטים וקיבל בתמורה סכומי עתק, במקום לקדם בו-זמנית את פינוי כל הבסיסים, החליט משום מה לפנות אותם ב"טור", כלומר להתעסק במשך שנים ארוכות עם כל בסיס ובסיס, מה שגרם כמובן לאובדן זמן של שנים ארוכות ויקרות.
אדגיש כי אין מדובר כאן במחדל נישתי ונקודתי, אלא במחדל שמשפיע ללא ספק על עקומת היצע הדיור במהלך השנים האחרונות. אשתקד, בשנת 2022, לדוגמה, היו בסך-הכל כ-70 אלף התחלות בנייה, כשמתוכן רק כ-8 אחוזים בלבד(!) כתוצאה מפינוי מחנות צה"ל. ברור כי אם מחנות היו מפונים ונבנים בו זמנית, אזי אחוז זה היה גבוה פי כמה וכמה.
יתרה מכך: רוב רובם של מחנות צה"ל המתפנים, בתוכם שדה דוב, סירקין, מתחם השלישות ברמת גן ועוד, ממוקמים היכן שערכי הקרקע גבוהים במיוחד, מה שממחיש את גודל המחדל ואת משמעותו הכלכלית, הן לרשויות המקומיות, הן לקבלנים ובמיוחד לשוק הדיור בכלל.
אין לי אלא לקוות שמקבלי ההחלטות בממשלה וברשויות המקומיות, ובמיוחד במשרד הביטחון, יתנו את דעתם על נתונים לא סבירים אלה ויפעלו במרץ להשלים את המלאכה, הן במחנות המתפנים והן, כמובן, במחנות החדשים שבעיר הבה"דים ובכלל, מה גם שיכנס כסף לקופתה המתרוקנת של המדינה מהקיפאון בשוק הנדל"ן.

הכותב הוא נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו".
תאריך:  26/03/2023   |   עודכן:  26/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
התרשמתי מאוד מההתנגדות הנחרצת של איש תנועת קהלת, פרופסור גדעון ספיר, לביטול שיטת הסניוריטי (שיטת מינוי השופט הוותיק) במינוי של נשיא לבית המשפט העליון    כן הוא גם נחרץ בהתנגדותו למתן שליטה מוחלטת למפלגות הקואליציה במינוי השופטים
עמנואל בן-סבו
המחאה הלגיטימית אשר חוללה והוכתמה על-ידי חלק ממוביליה המופקרים וחסרי האחריות, מעבר לתהום שפערה בחברה הישראלית, מעבר להפרות הסדר, מעבר לימי השיבוש, ימי ההתנגדות ימי השיתוק גרמה לנזק עצום לכלל עם ישראל, למשך השנים הבאות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - חרדה, שילוב, קריטריון מיוחד, רוע ופשרה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    חודש טוב    "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמוד א')
יאיר נבות
צבא אוקראינה ממשיך לקלוט את המערכות והציוד שסיפק לו המערב הוא גם מקבל מטוסי קרב נוספים מדגם "מיג 29" ממדינות כמו פולין וסלובקיה    חשוב יותר האוקראינים מתחילים לקלוט את טנקי ה"לאופרד" הגרמנים, כמו גם מאות נגמ"שים מתוצרת מערבית
יוסי דר
דבריו הקיצוניים והאפוקליפטיים של אהרן ברק לערוצי הטלוויזיה יצאו ובאו לאוויר העולם בדיוק מאותו מקום בתודעתו שבו נולדו פסקי הדין וההחלטות שלו כשהיה שופט ונשיא בית המשפט העליון. זה אותו אהרן ברק המהפכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il