X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הדרישה: 15 דולר לשעה [צילום: דמיאן דובארגנס, AP]
לקבע את עליית שכר השכבות הנמוכות בארה"ב
וושינגטון פוסט קורא להעלות את שכר המינימום הפדרלי, דווקא לאחר שבשלוש שנות הקורונה השתפר משמעותית מצבם של בעלי השכר הנמוך

ייתכן שבקרוב יהיה צורך למתג מחדש את המאבק להעלאת שכר המינימום בארה"ב ל-15 דולר לשעה. בעיקר בשל שוק העבודה החזק, מספר האמריקנים המשתכרים כיום פחות מסכום זה הוא 20.6 מיליון, לעומת 39 מיליון לפני הקורונה – מוסר וושינגטון פוסט.
שכרם של עובדי רשתות מזון מהיר, מטפלים ביתיים, שרתים ואחרים עלה לפני המגיפה בשיעור צנוע, בעיקר משום ש-30 מדינות העלו את שכר המינימום בהם ליותר מ-7.25 דולרים לשעה שקבע החוק הפדרלי. אבל הנסיבות השתנו בצורה דרמטית מאז הקורונה, בדמות שוק העבודה החזק. עובדים רבים, במיוחד בעלי שכר נמוך, הבינו במהלך הקורונה שהם יכולים להשיג שכר גבוה יותר וגמישות רבה יותר.
העובדים חזרו באיטיות למשרות הידועות לרעה בשכר הנמוך בהן – במסעדות, מלונות, מעונות יום, חנויות ושירותי בריאות ביתיים. גם כאשר המעסיקים מצליחים למצוא עובדים, הם מתקשים לשמר אותם לאורך זמן. עובדים בתחומי האירוח והמסחר ממשיכים להתפטר בקצב גבוה מאשר לפני הקורונה. הרשתות החברתיות מסייעות להפיץ מידע על עבודות בשכר גבוה יותר במגזרי האיחסון, הבנייה והעבודה המשרדית מרחוק.
מחפשי עבודה אפילו לא מעיפים מבט לעבר משרות בהן השכר הוא פחות מ-20 דולר לשעה. החברות נאלצות להגיב: רק שליש מהעובדים משתכרים כיום פחות מ-20 דולר, לעומת מחצית ב-2019. במילים אחרות: 16 מיליון אמריקנים הגיעו לרף ה-20 דולר מאז פרצה המגיפה.
המפתיע הוא שהעלייה לא הייתה בכל הדרגים, סבור הפוסט. לראשונה מזה שנים רבות, שכרם של עובדים ללא תואר אקדמי עלה מהר יותר משל בעלי התארים, מה שמסייע להסביר את הירידה בהרשמה ללימודים אקדמיים. עליית השכר בשלבים הנמוכים של הסולם בשלוש השנים האחרונות מחקה כמעט רבע מהפער בינם לבין בעלי השכר הגבוה, פער שהתרחב בהתמדה בארבעת העשורים האחרונים.
גורם מפתח בשינוי הוא הסיוע הממשלתי בזמן הקורונה. ממשלות אירופה סיפקו סיוע שאפשר לעובדים להיוותר במשרותיהם. בארה"ב פוטרו 22 מיליון איש, אבל הם קיבלו סיוע נדיב במיוחד. הוא אומנם הגיע באיחור, אך אפשר לרבים לבצע שינוי ניכר בחייהם ולחפש משרות טובות יותר. בעלי ההכנסות הגבוהות דרשו לעבוד יותר מהבית; בעלי ההכנסות הנמוכות דרשו העלאות שכר.
לצד זאת, סבלו העובדים מהאינפלציה הגואה. בעלי השכר הנמוך נמנו על הבודדים ששכרם עלה מהר יותר מאשר המחירים, אך למרות זאת מצבם של רבים החמיר משום שמוצרי היסוד שהם צורכים (מזון, אנרגיה, דיור) התייקרו יותר מאשר הסל הממוצע.
אלו הם לקחים חשובים בשאלת הסיוע לעניים, טוען הפוסט. יש הוכחות נחרצות לכך שבעלי שכר נמוך, במיוחד צעירים, השתמשו בסיוע הממשלתי כדי לשפר את פוטנציאל ההשתכרות שלהם – מה שמסייע למשק כולו, כי יש להם יותר כסף לצריכה. אבל אין ביטחון שהתוצאות החיוביות יתמידו. מיתון עלול לגרום פיטורים המוניים ואולי גם הורדות שכר לנותרים. יהיה זה נבון לנסות לקבע את ההישגים הקיימים על-ידי העלאת שכר המינימום הפדרלי, רעיון פופולרי אפילו במדינות רפובליקניות; כמעט 4 מיליון אמריקנים עדיין משתכרים פחות מעשרה דולרים לשעה.

תאריך:  28/03/23   |   עודכן:  28/03/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקבע את עליית שכר השכבות הנמוכות בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הבנק שמרכזו בצפון קרוליינה רוכש ב-72 מיליארד דולר פקדונות בשווי 88.5 מיליארד דולר    נכסים ב-80 מיליארד דולר יישארו בידי FDIC שתנסה למכור אותם
איתמר לוין
מאמר המערכת של וושינגטון פוסט קורא למערב להגיב על חיזוק הקשרים בין מוסקבה לבייג'ינג, וגם לנצלו בניסיון לסיים את המלחמה
איתמר לוין
תמונה שנוצרה בבינה מלאכותית הפכה לוויראלית ומדגימה כיצד הטכנולוגיה עלולה לשמש להפצת ידיעות כוזבות מזיקות - מתריע וושינגטון פוסט
איתמר לוין
הנשיא צודק בקידום העלאת גיל הפרישה גם ללא הסכמת הפרלמנט - סבור אקונומיסט - אך התוצאה עלולה להיות שמחליפו ב-2027 יהיה מהימין הקיצוני
איתמר לוין
מניות הבנק הגרמני צנחו בשבוע שעבר, ואקונומיסט מסביר שאמנם יש לו בעיות - אך מצבו הכללי טוב; הסיבה היא החששות שגרמה נפילת הבנק השווייצרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il