X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. ידו על התחתונה [צילום: מרק ישראל סלם]
סיבוב ראשון, גונג
לא נפעמתי כאשר הכריזה יונית לוי כי צפויות תוצאות דרמטיות לשני סקרים שערך מנו גבע בעבור הטלוויזיה ביבי יצא וידו על התחתונה בכל הקשור לניהול הממשלה, ומשבר ההפיכה המשפטית במיוח
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

מובס ומותש התייצב הלילה בנימין נתניהו מול הקהל, וחזר לתאר את "משפט שלמה" התנ"כי בלי שהשלימו, ולא יכולתי להחליט לעצמי אם הוא יותר שקרן מדמגוג או להפך. לולא ידעתי כי תרבות "הסמולנים" זרה לו הייתי מתארו במילותיה של המשוררת רחל - "דקל שפל צמרת". מאוד שפל צמרת.
קרן מרציאנו, בגיבוי מיונית לוי, אמרה את הדברים בפשטות: הרי מה שביבי הסכים לו עתה התבקש לעשות לפני זמן רב בלי התופעה (המסוכנת) של הסרבנות ובעוד מיליארדים רובצים במשק הישראלי ולא מועברים לחו"ל.
מה ביקשו ממנו ומשני "זנבות האודים העשנים הללו" בפוליטיקה הישראלית יריב לוין ושמחה רוטמן אם לא לחדול מבולמוס החקיקה ולנהל משא-ומתן בלי אקדוח של ההצבעות בכנסת המכוון לעבר הרקה של האופוזיציה?
ביבי מבין רק את שפת הכוח, ולכן האומה הפסידה כה רבות כדי להגיע הלילה אל נקודת ההתחלה. כאותו לקוח בבנק, שהכספר ניסה לשכנעו ולא צלח עד שעבר לחדרו של המנהל. זה סטר פעמיים על לחיו והלקוח ניאות לשנות את גישתו. בשובו לכספר נשאל מה במפגש עם המנהל שכנע אותו לשנות את גישתו? והשיב: "המנהל יודע להסביר". כך גם ביבי. 12 שבועות של הפגנות מזהירות, והוא התרסק אל נקודת ההתחלה.
לפתע הוא נרגש. ממלכתי. "של כולם". אך עדיין בעזות מצחו יש לו טענות אל שר הביטחון יואב גלנט, אשר הדחתו עוררה תדהמה בכל רחבי המדינה ובמסדרונות הפנטגון בוושינגטון, ויתרה מזאת - בחוצפתו הוא מאיים שישאיר אותו על מכונו רק אם יתפטר מהכנסת. לא יקום ולא יהיה, וסביר להניח כי הנבון בשרי הממשלה הזאת אריה דרעי יישר את ההדורים בלי התשלום המכוער שתובע ביבי לצרכיו האישיים.
ניהול מהלכיו של נתניהו לכינון דיקטטורה חשף את הירידה התלולה בכושרו הביצועי. בניתוקו מן הציבור - לרבות תומכיו - לא רק מעד אלא הותיר נכלמים את כל שרי וחברי סיעתו שהגנו עליו בתופים ובמחלות, ובדיעבד כפה על לוין ואיתמר בן-גביר להיחשף כתאבי שררה ומנעמי השלטון, שכן לא התפטרו גם כשהוא "זרק אותם לכלבים".
לא בדיוק, רק כמעט. שכן בן-גביר סחט ממנו התחייבות להקמת משמר לאומי, וזה פגע ממאיר בפני עצמו. לוין, כפי שצוטט בערוץ-12, השיב בשלילה עצובה לשאלה "התחיינה העצמות היבשות האלה"? הוא לא מאמין שביבי יחזור להפיכה המשטרית, וחש כי נתניהו נכנע, ומי כמותו מכיר את מנהיג הליכוד? (רק שאם כן - מדוע נשאר על-כנו? מכונית? לשכה? נושאי כלים? בלי עקרונות?)
במצב זה לא נפעמתי כאשר הכריזה יונית לוי כי צפויות תוצאות דרמטיות לשני סקרים שערך מנו גבע בעבור הטלוויזיה. ביבי יצא וידו על התחתונה בכל הקשור לניהול הממשלה, ומשבר ההפיכה המשפטית במיוחד, והליכוד היה מאבד שבעה ח"כים אילו נערכו הבחירות עתה.
בנסיבות אלה נענו הן בני גנץ והן יאיר לפיד - כמעט בעל כרחם - ליוזמה לנהל משא-ומתן על ההפיכה המשפטית. אומנם קיים חשש כי שוב יעלה בידי נתניהו לסוב אותם בכחש כפי שנהג בגנץ, אך ברור לחלוטין כי לא הייתה להם ברירה אלא אם כן היו מאכזבים ציבור גדול כאוקיינוס אשר תמך במחאה אבל לא נטל בה חלק פעיל.
והמחאה? מה עליה? ציבור פטריוטי-דמוקרטי אדיר גילה את עצמו, ובעצמו, עוצמה אדירה שלא תבוא לביטוי אלא אחת לשנים רבות. עתה הוא פעלתני ולוהט, ושלשום בערב התרוננו לראותו בנתיבי איילון מוחה על פיטוריו ההזויים של גלנט, וייתכן כי אין למצות עוד את המאבק בסיכול ההפיכה השיפוטית בלבד.
כפי שמרבה לומר בימים אלה מי שהיה ניצב במשטרה ומועמד לראשות עיריית חיפה עורך הדין יעקב בורובסקי - ידיד קרוב, לגילוי נאות - שחוזר על ארבע האותיות פעם אחר פעם: "חוקה. חוקה. חוקה". אפשר כי זה היעד ההיסטורי הבא של תנועת המחאה תוך מאמץ להגיע להסכמה רחבה, שתכלול גם חלק ניכר מן הציבור הדתי החושש מפניה, שכן הוא סבור שזו ניתנה כבר על הר סיני.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  28/03/2023   |   עודכן:  28/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיבוב ראשון, גונג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על העיוורון
דורי  |  29/03/23 12:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון פרידמן
ההסכם שנחתם בין סעודיה לאירן על חידוש הקשרים לפני כשבועיים עורר חששות בישראל ואופטימיות בעולם הערבי. הוא נחשב לתרגיל מבריק בדיפלומטיה של אירן, תוך ניצול המלחמה הקרה בין סין לארה"ב, לשבירת המצור עליה. אך למעשה, סיכוייו של ההסכם להצליח קלושים מכל הסיבות האפשריות. מדוע ארה"ב וישראל ייצאו בסוף נשכרות?
שלמה פילבר
כדי ליתח את המעבר במנדטים מגוש ימין לגוש השמאל נכון לבחון את ההשפעה של נאומים על דעת הקהל ואת חשיבות העיתוי בסקרי הבחירות המתפרסמים בערוצי הטלוויזיה
אייל נהרי
על-מנת למנוע, חלילה, משבר בשוק המשכנתאות, על בנק ישראל, בראש וראשונה הנגיד, ובתאום עם כל הרגולטורים הרלוונטיים, ובד בבד גם הבנקים המסחריים, לפעול באופן מידי למציאת פתרון בר קיימא לנוטלי המשכנתאות
דב גולדפלם
מעולם לא נעשתה רפורמה מוצדקת כל כך בשלומיאליות גדולה כל כך    ההתעלמות שלי מהעולם לא תפתור את המשבר אבל המצב שבו שני הצדדים הולכים על סף התהום ומוליכים את המדינה לעברי פי פחת כשאין לי, האזרח הקטן, שום יכולת להשפיע על מובילי המאבק משני הצדדים, מביא אותי לנסות להתנתק
דן מרגלית
לא נעים לי להודות, אבל אחרי 77 הפגנות בלי נהג על חשבון האומה ודלק ממאגרי האוצר ומלחכי פנכה למכביר - נהניתי לראות את לוין באור טבעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il