X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לדעת רבים הדמוקרטיה אינה בסכנה [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
אסור שהאנרכיה תישאר ללא תגובה הולמת
שביתה או הפגנה הן אמצעי בדמוקרטיה להבעת דעה מצד קבוצות חברתיות שאין בידיהן דרכים אחרות לפנות לדעת הציבור. בהיותו מנוצל במידה, זו אכן הבעת-דעה בחורגו מגבול המידה הראויה, הופך הוא לאנרכיה - דרך אלימה וגסה להפעלת לחץ על הציבור; זו כבר אינה דעה. מאחר שההתנגדות לרפורמה המשפטית התדרדרה לאנרכיה, אסור שתופעה זו תישאר ללא תגובה הולמת

החוגים האנרכיסטיים הפועלים בישראל מאז פרסום תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת, עושים זאת במטרה להפיל את השלטון הדמוקרטי החדש שנבחר. בכדי להסוות את כוונתם האמיתית, מבקשים הם לשוות לאנרכיה אותה הם משליטים וכופים - על שכבות רחבות בציבור המתנגדות בתוקף למהלכיהם - אופי של מאבק על הדמוקרטיה. אלא שלדעת רבים מאוד הדמוקרטיה כלל אינה נתונה בסיכון ואינה זקוקה להגנה. יתר-על-כן, דינמיקת החיים הציבוריים מחייבת בחינה תקופתית של המציאות והתאמת הדמוקרטיה הפעילה לשינויים המזיקים הנוצרים במהלכה.
כחלק מטיעוני הסרק המועלים על ידם, מכנים החוגים המתנגדים לרפורמה המשפטית שיוזמת הממשלה את הרפורמה כ"הפיכה משטרית": מוקד השינויים נוגע לבחירת שופטים לבית המשפט העליון שלו חשיבות מיוחדת בנוגע לעבודתו כבית משפט לחוקה. שפתו המשפטית של בית המשפט העליון "גמישה" וב-26 האותיות העבריות מצליחה להטעות ולבלבל ציבור אזרחים רחב ולטעת בין גורמים בחו"ל - ידידים ויריבים - תחושה שבביהמ"ש עוסק בדמוקרטיה כשלמעשה מנסה הוא לשמר במרמה - דיקטטורה של אוליגרכיה משפטית שהפכה בפועל - במרוצת מחצית היובל האחרון - למבצר זכויות-יתר לקבוצות אליטה שונות המבקשות לשמר מציאות זו כמות שהיא.
תוך אימוץ פרשני חופשי של קביעת בג"ץ כי הפגנה היא "הבעת דעה" המשקפת זכות-יסוד דמוקרטית, הפכוה האנרכיסטים ותומכיהם לסדרה של מחזות קשים בהפעלת לחץ אישי וקבוצתי על מתנגדיהם. בסיוע משאבים כלכליים נרחבים1 מופעל אמצעי זה במשך שבועות, בעוצמה רבה ככלי לשיבוש אורח חייהם של אזרחים רבים (בהם מתנגדים מובהקים לדעותיהם ולמעשיהם). היקף הפרות הסדר גורם נזק כלכלי וחומרי לנכסים ציבוריים רבים. בהעסיקם גורמי אכיפת חוק - משטרת ישראל והשב"כ - בטיפול בגחמותיהם, משבשים הם את המאבק בפשיעה ובטרור. בהיות המשטרה "קצרה" בכוח-אדם מקצועי לשמירת הסדר הציבורי ומשקיעה משאבים ב"משטור ההפגנות" כעיסוק מרכזי, מהווה מצב זה הפרעה סדרתית לפעולתה האזרחית הכוללת. כתוצאה מכך נפגעת איכות חיי תושבים רבים ונגרמות אבדות מצד הפשע המאורגן "החוגג" כמו גם האלימות המשפחתית. החסות שהפגנות בלתי-שקולות ובלתי-מדודות אלה מקבלות מהיועצת המשפטית לממשלה ומבג"ץ הן חבלה מובהקת ומכוונת בזכויותיהם של אזרחים ומכוונת נגד הממשלה הנבחרת. הגיבוי חסר הרסן והאוטומטי לו זוכות ההפגנות, מהווה לצד הקנוניה החד-צדדית גם שירות למטרותיו ההגמוניות של בג"ץ עצמו. זהו אחד ממקורות הדחיפות לבצע רפורמה משפטית במערכת בתי המשפט באופן שיחזירה למצב מבוקר ומאוזן עם כלל הצרכים של המשק הלאומי.
בהפגנות הימים האחרונים, שעלו מדרגה בעוצמתן - מתוך תחושת המפגינים של "אנו ואפסנו עוד" - לא טופלו כראוי הפרות סדר קשות, במיוחד בתחומי התחבורה, חופש התנועה והזכות לפרטיוּת. מהתנהלות-עבר של המשטרה ברור שהדפוס החדש בהתנהלותה, מקורו לא רק בחוסר-יכולת אובייקטיבית אלא גם מחוסר-רצון של מפקדיה "להסתבך" עם בג"ץ. מאידך-גיסא, השוטרים בשטח עבדו קשה מאוד אך במידה מוגבלת של הצלחה. בחלק מהמקומות אליהם הגיעה האנרכיה - כמעט ללא שליטה ובקרה - חרגה זו מגבולותיה עד כדי פגיעה ביחידים ובנציגי ציבור.
אירועי-תגמול יהיו בלתי-נמנעים
לא ראינו עד 26.3.2023 הפגנות-נגד משמעותיות מצד אוהדי הקואליציה וממצדדי הרפורמה המשפטית. דומה שהפעם, בירושלים במיוחד, ניתן היה לראות בהפגנת הנגד של "הימין" (לפי אומדנים שונים כ-150 אלף משתתפים) לאן תתגלגל ישראל אם תגברנה תגובות אלה ותתפרסנה על ישובים נוספים. הערכתי היא שאם תתמיד האנרכיה בשיבוש החיים הסדירים של מאות אלפי ישראלים הרי שאירועי-תגמול גדולים וחריפים הם בלתי-נמנעים.
כתופעת-לוואי ליוזמות הלא ברוכות של הנ"ל ראינו "טרמפיסטים" שונים דוגמת ההסתדרות הכללית, האוניברסיטאות, מערכת החינוך הציבורית, לשכת עורכי הדין וחברות כלכליות גדולות. אלה הצטרפו להפגנות באמצעות "שביתות הזדהות" מוזרות שבחלקן - כגון האוניברסיטאות - חייבו בפועל גם מתנגדי מחאה להשתתף, בכך שסגרו מוסדות, השביתו לימודים ושירותים ציבוריים שונים (לטעמי באורח בלתי-חוקי), ללא תגובת השלטונות המקומיים. לא הבנתי ממזכיר ההסתדרות, למשל, מה לארגון פרופסיונאלי ולוויכוח משפטי-פוליטי או מדוע השביתה ההסתדרות פעילויות חיוניות דוגמת נתב"ג ללא כל סיבה ממשית. לא הצלחתי לעמוד על הרציונל שבין השבתת האוניברסיטאות הממומנות בהיקף נרחב מתקציבים ציבוריים - ללא סיבה ממשית - לניסיונות לסתימת פיות המתנגדים להשבתה זו. האין אוניברסיטה מרכז מובהק של חופש דיבור וריבוי דעות ועמדות? אותן שאלות נוגעות גם למערכת החינוך הטרום אוניברסיטאית. דומה שלא מעטים בין המורים והמנהלים נטלו דרור לעצמם לנהל על גב הציבור הרחב ואפילו בשמו - אף כי במרמה - פעילות "דמוקרטית" לכאורה אולם דיקטטורית-אנרכיסטית למעשה. על הממשלה ושר החינוך להידרש לסוגיות אלה ולהטיל סנקציות כלכליות ואישיות על כל מי שחרגו מסמכותם, עשו "שבת" לעצמם, נהגו בשחיתות מוסרית ותוך כדי מעילה באמון. באנרכיה יש לטפל כבאנרכיה!.
התגרות ולא הבעת דעה
סיפורי ההפגנות של השבועות האחרונים מבליטים במיוחד את הנזקים שפסיקות בג"ץ בלתי אחראיות השיתו על הציבור הישראלי. עצם ההגדרה המוכללת של הפגנה כהבעת דעה ללא קשר לשאלה כיצד היא מתנהלת ועד כמה היא מצייתת לתנאי הרישיון והוראות המשטרה, היא שקר וכזב. העובדה שהיא מתנהלת במרחב הציבורי שבו תדיר עולה מספר המתנגדים לדעה בהרבה על מספר התומכים בה הפגנה מתריסה היא מעשה התגרות ולא הבעת דעה. אין סיבה שהציבור כולו יהיה נתון לשרירות לב המפגינים, כאשר ישנן דרכים למנוע או למתן זאת. מרגע שהפגנה הופכת להפרת הסדר הציבורי היא עולה על קו פורק-עול המוביל להתפתחותה של אלימות. בתחום זה כשלה משטרת ישראל -כשל מערכתי - לאורך כל התקופה וטוב תעשה אם תקיים בהקדם דיון פנימי לחשבון נפש. מעמדם הציבורי של המשטרה והפיקוד העליון שלה איננו מזהיר והמשך המציאות הנוכחית בשמירת הסדר הציבורי - תדרדר אותו במהירות לממדים בעיתיים במיוחד.
הערכתי היא שחרף הודעת רה"מ על השהיית החקיקה בנושא בחירת שופטי בג"ץ עד לחזרה מפגרת הכנסת במטרה לתת הזדמנות להידברות, ינסו "מוסדות האנרכיה" לחבל במחווה זו באמצעות פעולותיהם ברחובות. בכדי למתן את התחושה שהשיבושים ברחובות ימשיכו חד-צדדית כמעט באופן מלא כמו גם להפחית את העומס על ציבור הפגנות הנגד שבוא יבואו, אני מציע לימין להגיב (אחרי "הפגנת המיליון המתוכננת") בשביתות-שֶבֶת ביתיות - "אנרכיה פסיבית" או "שביתת היעדרות". משמע: היעדרות נרחבת ממקומות עבודה לפי קריאת מארגני המהלך2 והרחבתה לפי צרכי המאבק.
תומכי הרפורמה המשפטית נמנים ברובם על האוכלוסייה המשרתת ומתפעלת את רוב המערכות המשקיות במדינה. לפיכך, "שביתת-שבת" ביתית מקיפה, גם אם אינה מוחלטת תשבש באופן ניכר את הפעילות המשקית בלי להידרש להוצאות נכרות נוספות לאירגונה ושינועה. לאחר הסדרה משפטית של מהלך זה בתקנות או בחקיקה (בעיקר איסור פיטורין כמו בהפגנה אחרת כלשהי), תוכל הממשלה לווסת את אפקט השיבושים בכך שאם יחרוג מגבולות סבירים, יתקל בתגובה אפקטיבית שקל יחסית להפעילה בהינתן שתהיה לה תמיכה ציבורית נרחבת. ב"שביתת-שבת" ביתית ישתתף כל מי שירצה לתמוך במטרותיה ויהיה מוכן לשאת במעט אי-הנעימות הכרוכה בכך. זו לא תחול על שירותים חיוניים, כגון: מים, חשמל, מגן דוד אדום ושירותי הצלה, בתי חולים פעוטונים וכ"ב.
יש לפרסם הסבר מפורט של המהלך ע"י המארגנים לפני ביצועו.
אין ספק שהרעיון המרכזי הטמון במחאה לה אנו עדים הוא שיבוש שרירותי של סדרי החיים. עם הפעלת השיטה הנ"ל החוסכת קשיי ארגון וניהול גדולים, חייבת הממשלה לפצות את הציבור באמצעות הפניית האנרגיה הנחסכת - לקידום של תוכניות פיתוח והאצת הפעילות המשקית עם הפריפריה במרכז!

הערות

1. מקור חלקם הגדול הוא ככל הנראה בגורמים מחוץ לישראל, במיוחד בארה"ב, שלהם אינטרס בחיזוק האופוזיציה בישראל.
2. את זמני ההשבתה ניתן לנצל לבילוי משפחתי, מסוגים שונים, כאשר המשק מבין את ההשבתה הנובעת מההיעדרות כקריאת כיוון של הריבון

תאריך:  02/04/2023   |   עודכן:  02/04/2023
+ביידן חס על אירן ונוזף בישראל
21:09 02/04/23  |  דוד מ' וינברג   |   לרשימה המלאה

נשיא ארה"ב מתלונן על הדמוקרטיה הישראלית ומייבש את נתניהו כדי להתמודד עם התעקשותה של ישראל לפעול נגד אירן

ביידן. סיכון לא מחושב [צילום: אוון ווצ'י/AP]
+העותרים: נתניהו בניגוד עניינים שיטתי
20:29 02/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עשרות בכירים מבקשים מבג"ץ להטיל על נתניהו קנס ואף מאסר, בטענה שהוא מפר שוב ושוב את האיסור לעסוק בעניינים הנוגעים במישרין למשפטו

חלוץ. בין העותרים [צילום: נטשה צ'צ'יק]
+ת"א: מאות מתומכי הרפורמה מפגינים מול בית אריאלה
20:00 02/04/23  |  עידן יוסף

מול בית אריאלה בתל אביב מפגינים בשעה זו מאות מתומכי הרפורמה המשפטית. הם מניפים את דגלי הלאום ודגלי הליכוד.
מול מוזאון תל אביב ארגנה תנועת הביטחוניסטים עצרת נגד הסרבנות בקריאה להוציא את הפוליטיקה משורות צה"ל.

+השרה רגב: אחרי יום העצמאות ממשיכים בחקיקת הרפורמה
18:32 02/04/23  |  איציק וולף

שרת התחבורה, מירי רגב, הצהירה כי לאחר פגרת האביב תשוב הקואליציה לחקיקת הרפורמה המשפטית.
"הרפורמה רק הושהתה ויש תאריך מאוד ברור למושב הבא. מיד אחרי יום העצמאות אנחנו ממשיכים בחקיקה. אם לא יביאו איתנו להסכמות, נחזור למתווה שאושר בקריאה ראשונה ואותו נעביר בקריאה שנייה ושלישית", אמרה למגזין 'מלוכדים' של מפלגת הליכוד.

+אושרה הקמת משמר לאומי; ועדה תחליט למי יהיה כפוף
17:00 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ההצעה אושרה לאחר שהממשלה הצביעה בעד קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה השונים ולמרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה שדרשה לקיים לפני ההקמה עבודת מטה

בן גביר. "מודה לנתניהו על הגב שהוא נותן לי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו לבג"ץ: אני מחויב לעסוק ברפורמה
14:55 02/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שבג"ץ לא אסר עליו ב-2020 לעסוק בוועדה לבחירת שופטים, שהיא הנושא היחיד שכעת על הפרק - וממילא לא הפר את פסק הדין ואין מקום להליכי בזיון ביהמ"ש

מבקש לפסול את חוות הדעת [צילום: מרק ישראל סלם]
+ערים בלילה, בלי טראומה
14:45 02/04/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ביבי אינו חדל מניסיונו לבצע סיבוב פרסה בדעת הקהל הישראלית, ובכל שלב נדחה, והולך ונחלש  ▪  כל אחד ואחד מהמפגינים היה בבחינת סטירת לחי ציבורית מהדהדת לתחמן הלאומי בנימין נתניהו

מאות אלפים [צילום: יפעת גדות]
+ח"כ רוטמן על הפריצה למשרדי קהלת: "גיבוי ותמיכה מדוברים בולטים בשמאל הישראלי"
14:42 02/04/23  |  מירב ארד

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן בתוגבה לפריצה למשרדי פורום קהלת בירושלים: "יש רק דבר אחד שיותר גרוע מפריצה אלימה ותקיפה במשרדים של גוף מחקר כמו פורום קהלת. וזה הגיבוי והתמיכה שהדבר הזה מקבל מדוברים בולטים בשמאל הישראלי.
אין להם שום זכות לדבר על דמוקרטיה, כשהם מגבים ומצדיקים הפרת חוק ואלימות כנגד אנשים שמחזיקים בדעות אחרות."

+"הרופאים ששבתו אנשים מהסוג האכזרי"
12:21 02/04/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני מתקשה להבין, איך מצליחה שרת ההסברה במדינת ישראל לעלות על שרטון של בוטות לשון ואלימות מילולית קשה חסרת בלמים נגד מאות רבות של רופאים בישראל שהשתמשו בנשק השביתה

דיסטל-אטבריאן [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+בלשכת בן גביר תוקפים את המפכ"ל אך מסכימים להכפיף המשמר הלאומי למשטרה
10:43 02/04/23  |  איציק וולף

בלשכת השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, תוקפים את מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, בעקבות פרסום מכתבו המתריע מפני הקמת משמר לאומי כפוף לשר.
"יש בכירים במשטרה שלא רוצים משמר לאומי, בגלל מלחמות אגו. השר נתן שלושה חודשים למשטרה להציג תוכניות רציניות אך בפועל אין שום התקדמות", טענו בלשכתו של בן גביר. עוד טענו כי השר והמפכ"ל הכריזו במסיבת עיתונאים משותפת על הקמת משמר לאומי תחת המשטרה, אלא שמאז הבירוקרטיה במשטרה מונעת את התקדמות המהלך להקמת המשמר הלאומי שהשר מנסה לקדם. "לכן החליט השר בן גביר כי הוא לא ייתן למלחמות פנימיות במשטרה לעכב את הקמת המשמר הלאומי", אמרו.
לדברי מקורביו של בן גביר, קיים קונצנזוס שלפיו חייבים משמר לאומי כדי לדאוג לביטחון האישי, להילחם בתופעת אחזקת הנשק הלא חוקית, במלחמות הפשע, בטרור החקלאי. "לכן המשמר הלאומי יוקם. אם המשטרה תציג תוכנית רצינית נשקול בחיוב לעשות זאת דרך המשטרה. אם לא - המשמר יפעל תחת המשרד לביטחון לאומי", אמרו.

+הבלוף הגדול מכולם
10:16 02/04/23  |  יחיאל גוטמן   |   לרשימה המלאה

הזוית המשפטית  ▪  השרים וחבר הכנסת לשעבר, פשוט מבלפים שהם אומרים שארה"ב היא הדוגמה החיה למימוש הרפורמה

נתניהו. שילך כבר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+בן-גביר: הכאת המפגינה - אירוע חמור
07:48 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר לביטחון לאומי אמר כי על-אף שהוא נותן בדרך כלל גיבוי לשוטרים - הוא מוטרד מן התקרית שבה הכה פרש משטרתי מפגינה  ▪  יו"ר מפלגת העבודה פנתה בנושא אל מפכ"ל המשטרה

הפרש מכה את המפגינה, אמש [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+המשטרה: שני מפגינים סיכנו את הסוס והפרש שעליו
00:50 02/04/23  |  עידן יוסף

בהמשך לסרטון בו נראית מפגינה על איילון מורחקת תוך שימוש בכוח מפרש משטרה, מבהירה המשטרה, כי לאחר מתן הוראת פיזור למוחים על כביש 20, תוך התראה לפיה מדובר בהפגנה בלתי חוקית וייעשה שימוש בכוח, הניפו שני מוחים שלטי מחאה ומוט של דגל לעבר ראשו של סוס משטרה, באופן שסיכן את הסוס, את הפרש ואת המוחים עצמם. הפרש הרחיק את המפגינה תוך שימוש בכוח סביר מהסוס.
לדברי המשטרה, אין זה מקרה ראשון הערב בו מוכים סוסים באמצעות מוטות עץ המשמשים לשלטים ודגלים, מצורפים תצלומים של סוס שנפגע ע"י המוחים בתקרית אחרת במהלך ההפגנה בכביש 20.

[צילום: דוברות המשטרה]
[צילום: דוברות המשטרה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסור שהאנרכיה תישאר ללא תגובה הולמת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מי מפריע לכם לאופרט, מי?
הירונימוס  |  2/04/23 12:01
2
ועיקר שכחתי
הירונימוס  |  2/04/23 13:00
3
לכוון את המתקפה לראש הנחש
עובד 1  |  3/04/23 14:16
 
- ואגב, חשוב להוסיף
עובד 1  |  3/04/23 23:55
4
כל הטוען
קלמן1  |  6/04/23 23:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
השר לביטחון לאומי אמר כי על-אף שהוא נותן בדרך כלל גיבוי לשוטרים - הוא מוטרד מן התקרית שבה הכה פרש משטרתי מפגינה    יו"ר מפלגת העבודה פנתה בנושא אל מפכ"ל המשטרה
עידן יוסף
שלושה חשודים בני 19 נעצרו בהפגנה בקפלן כשברשותם גז פלפל וכלי תקיפה    מספר המפגינים השבוע היה נמוך משמעותית ברקע הודעת נתניהו על השהיית הרפורמה
יואב יצחק
מנהיג טוב נבחן לא רק אם קיבל החלטה נכונה לשעתה (לפטר את גלנט מתפקיד שר הביטחון), אלא גם בהימנעות מיישומה אם בדיעבד מתברר נזקה    על-אף הודעתו הפומבית, על נתניהו להימנע מהוצאת מכתב פיטורין לגלנט, כפוף לכך שגלנט יתן את חלקו: התנצלות על עיתוי הודעתו וגינוי מוחלט של תופעת הסרבנות
עו"ד יוסי דר
האם הטייסים הסרבנים - במסגרת מאבקם כנגד משטר רודני - רשאים להשתמש בציבור הרחב והתמים, הזקוק להגנתם, כמנוף לחץ וכקלף מיקוח פוליטי? האם הטייסים הסרבנים רשאים להחזיק בבני הציבור התמים כבני ערובה?    במאמר שפרסמה שופטת בית המשפט העליון פרופ' דפנה ארז היא מחייבת התנדבות בשל עילת ההסתמכות
מוחמד ותד, אפרים לביא, מורן דיטש, מאיר אלרן
התשובה: חוסר אמון בממסד, הרגשה שמדובר במחלוקת פנים-יהודית וגם טעויות של ההנהגה    בימים האחרונים דומה היה שמסתמן שינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il