X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מוקדי משיכה [צילום: אבשלוםששוני/פלאש 90]
המטרו כאתגר אסטרטגי למדינת ישראל
גוש-דן המורחב מונה כיום 4 מיליון תושבים בקירוב ועומד על סף קריסת תחבורה ותשתיות בכלל, שלא לדבר על זיהום סביבתי הולך וגובר

קראתי לאחרונה דברי ביקורת של התאחדות הקבלנים על כך שהמטרו בגוש-דן תגרום לעצירת קידום פרויקטים חדשים, זאת במיוחד עקב עצירת תמ"א 38 במתחמי הנושקים לתחנות המתוכננות והחלפתה בתמ"א 70 שתאפשר זכויות בנייה הרבה יותר נרחבות, גולל מגדלים.
אינני מעוניין לגעת ביקולים האיזוטרים וקצרי הראות שהביאו את ההתאחדות לצאת בקמפיין כה נרחב נגד המטרו, אולם העמדה שלנו, בלשכת הקבלנים, הינה חד-משמעית - קידום המטרו. שכן לא מדובר רק בפרויקט תחבורתי חיוני למדינת ישראל ולגוש-דן העתידי, אלא גם בעל משמעות אורבנית לאומית ונדל"נית מרחיקת לכת ויש לעשות את הכל על-מנת לקדם אותו, ויפה שעה אחת קודם.
אתחיל מכך שגוש-דן המורחב מונה כיום 4 מיליון תושבים בקירוב ועומד על סף קריסת תחבורה ותשתיות בכלל, שלא לדבר על זיהום סביבתי הולך וגובר. על-פי תחזיות שמרניות, יכפיל המטרופולין את מספר תושביו עד שנת 2050 ל-8 מיליון בקירוב, וישרת לפחות 13-12 מיליון ישראלים שיעבדו, יבקרו ויבלו בו.
העובדה שהמטרו, בשונה ממערכת התחבורה הקיימת, כולל הרכבת הקלה, יאפשר הפרדה מפלסית מוחלטת מעל ומתחת לפני הקרקע, תייצר פתרון תחבורה מושלם, בדיוק כפי שקורה במטרופולינים גדולים אחרים בעולם, דוגמת ניו-יורק, לונדון, פריז, ברלין ועוד. יתרה מכך: הוכח בכל רחבי העולם כי המתחמים הסובבים את תחנות המטרו מבוקשים במיוחד נדל"נית ומהווים מוקדי משיכה למגורים, מסחר, בילוי וכו'.
דוגמה מובהקת לכך מהווה מתחם הקנרי וורף (מזח הקנרי שבמזרח לונדון, שהיה אזור שכוח אל עד לשנות ה-90 של המאה שעברה. מהרגע שנסלל קו רכבת תחתית אליו, הפך למבוקש במיוחד, כולל מתחם עסקים מהמובילים שבבירה הבריטית. וכך, בדיוק, יקרה גם אצלנו, באותן 115 תחנות מטרו המתוכננות לקום בכל רחבי גוש-דן. רובן ככולן יהפכו להיות מוקדי משיכה אטרקטיביים למגורים, עסקים, בילוי והסעדה. רבים מהם, מתוכנים להיות במתחמים הנחשבים כיום למוזנחים ומתפוררים לעילא ולעילא.
לפרוטוקול: אין לנו בלשכת הקבלנים דבר וחצי דבר כנגד התמ"א 38. אדרבה. חייבים גם להמשיך אותה בשיא הקצב גם לאחר תום המנדט שלה באוקטובר השנה. אולם, וזה אולם גדול, באותם מתחמים הנושקים לתחנות החדשות, המטרופולין זקוק וחייב תוכנית רבת היקף ומעוף שתתואם אסטרטגית לגוש-דן העתידי.
דוגמה קטנה, אחת מיני רבות, מהווה נקודת היציאה של המטרו (וגם הקו האדום של הרכבת הקלה) במרכז בת ים. יישום התמ"א 70 סביב תחנת היציאה, יהפוך תוך שנים מעטות את בת ים מעיר שינה מנומנמת לעיר גדולה וחזקה עם מרכז עסקים, מגורים, מלונאות ובילוי, מרחק דקות הליכה ספורות מחוף הים ו-10 דקות נסיעה במטרו למרכז תל אביב.
וזוהי, כאמור, רק דוגמה אחת. על כן שומה עלינו להתייחס לתוכנית המטרו בכלל ותמ"א 70 בפרט ברמה האסטרטגית, הלאומית, הכלכלית והחברתית, ולא דרך פריזמה צרה של אכלו לנו, שתו לנו". ודי לחכימא ברמיזא... הדבר היחיד שצריך בתוכנית הזאת היא לפעול מהר בלי סחבת וביורוקרטיה!

הכותב הוא נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו".
תאריך:  03/04/2023   |   עודכן:  03/04/2023
+ישיבת דירקטוריון הרכבת פוזרה ללא הסכמה
13:49 03/04/23  |  עידן יוסף

הדיון בדריקטוריון הרכבת על פיטורי המנכ"ל פוזר בלי הסכמות, ולכן ההדחה של מיכה מייקסנר תתעכב.

+הדחת מנכ"ל הרכבת: היו"ר מנע כניסת מנהלת רשות החברות הממשלתיות
11:00 03/04/23  |  עידן יוסף

דיון דרמטי בדירקטוריון רכבת ישראל על הדחת המנכ"ל מיכה מייקסנר. אנשי רשות החברות הממשלתיות, המתנגדים להדחה, לא הורשו להיכנס לישיבה על-מנת לחוות דעתם נגד ההליך. יו"ר הדיקטוריון משה שמעוני מנע את כניסתם. מנהלת רשות החברות הממשלתיות, עו"ד מיכל רוזנבוים, הגיעה לדיון באופן חריג. בכיר במשרד התחבורה התבטא: ״לא זכור לי שמשרד האוצר מנהל את רכבת ישראל״.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המטרו כאתגר אסטרטגי למדינת ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מוצר חדש מאפשר לנשים לדרג את הבטיחות של קווי התחבורה הציבורית בהם הן נוסעות    היישום נועד לסייע לנשים הנוסעות עצמאית לתכנן מסלול נסיעה בטוח עבורן    שיטת הדירוג פתוחה לנשים בלבד כדי לוודא שהדעה והדירוג הם מנקודת מבט נשית
עידן יוסף
חישמול הרכבות יופסק בערבי החג ומוצאי החג על-מנת לאפשר שירות רכבות מיטבי בימי החג    קו חיפה-ת"א יתוגבר וכך גם קווים בדרום    שינויים גם בקווים בחול-המועד
עידן יוסף
עידן יוסף
עצירת העבודות שהמנכ"ל אישר תהיה רק בשבוע הזה ובשבוע הבא    המנכ"ל: ״אם תבוצע עבודה בשבתות הנ״ל, הגורם המבצע יהיה אחראי למשמעויות הנגזרות"    ניתן להעריך כי העבודות בשתי השבתות הקרובות לא קיבלו היתר עבודה מזרוע העבודה במשרד הכלכלה
עידן יוסף
איך לשלב את רכיבת האופניים שלך עם תחבורה ציבורית? נוהל חדש קובע - אין להכניס אופניים לא מתקפלים לאוטובוסים עירוניים, אוטובוסים בין עירוניים מאפשרים אופניים בתא המטען, אך לנהגים יש שיקול דעת לגבי אופניים בגודל חריג או מלוכלכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il