X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. ראש ממשלה שקרן [צילום: מרק ישראל-סלם]
אורחי מירילשוילי, ערוץ-14
בהנחה שאין קשר אסור ופסול ביחסי ביבי עם מיראשווילי איני מבין כיצד אדם סביר יכול לתמוך בראש ממשלה שקרן, אבל זו כבר סוגיה אחרת ובכן, בהתחשב בכך שבעל ההון מחזיק כחוק בערוץ טלוויזיה - הוא רשאי להטות אותו לטובת "השקרן-בן-שקרן" כפי כינויו של נתניהו בפי בצלאל מוטריץ'
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בשעה 18:00 לערך חששנו חברתנו רותי שרף, דנה ואני שמא ההפגנה מול ביתו של הטייקון יצחק מירילשוילי - הבעלים של ערוץ-14 - תהיה דלה מדי ולא תזכה לרישומה הראוי. הצטיידנו בדגלי כחול-לבן המצויים בבתינו ככיתת כוננות בגבול עזה ונסענו לרחוב חבצלת השרון 17, הרצליה. ניצבנו מול מבצר.
תחילה היינו מעטים מול חומה גבוהה ואיש שצילם אותנו מן החצר בשרותו של הטייקון, בן בריתו של בנימין נתניהו וככל הנראה גם של ולדימיר פוטין. אך תוך זמן מה גאה הלב. הרחוב נמלא במפגינים. באו אזרחים. הייטקיסטים. מי שמפתח מערכות חינוך ולימוד. בתו של טייס בכיר שנהרג בקרב. עורכי דין. אנשי הייטק. עובדי המוסד לשעבר. גם אנשי תקשורת.
סיפרו דברים בעייתיים על הביוגרפיה של הטייקון. לא אכנס לזה.
בהנחה שאין קשר אסור ופסול ביחסי ביבי עם מיראשווילי איני מבין כיצד אדם סביר יכול לתמוך בראש ממשלה שקרן, אבל זו כבר סוגיה אחרת. ובכן, בהתחשב בכך שבעל ההון מחזיק כחוק בערוץ טלוויזיה - הוא רשאי להטות אותו לטובת "השקרן-בן-שקרן" כפי כינויו של נתניהו בפי בצלאל מוטריץ'.
אומנם ערוץ-14 לא התברך בסגנון עיתונאי ראוי אלא בהסתה, ובכל זאת אני חש כי בג"ץ נזהר מאוד במקרים כאלה מקביעה שהדברים מגיעים כדי פסילה, וטוב שכך. מכל מקום על-פי גישתי העוצמה היהודית וערוץ-14 מזה ובל"ד מזה אינם מצויים עדיין במתחם הנבצרות אם כי מעוררים בעיניי סלידה.
אלא מה? הבעיה היא כמה פתחון פה ניתן בערוץ-14 למחנה היריב? האם נשמרת האתיקה הנדרשת מכלי התקשורת מכל הסוגים? אציג שלוש השוואות:
  • בתוכניתו המעולה של דני קושמרו ב"אולפן ששי", שהייתה גדושה בביקורת על נתניהו, הוא פינה שני כסאות לאמיר איבגי ולגלעד שרון, תומכי נתניהו והליכוד.
  • הארץ מבטא באורח חד-צדדי התנגדות נחרצת להתיישבות ביהודה ובשומרון, ובכל זאת העמיד את עמודיו בקביעות למשה ארנס המנוח ולישראל הראל ייבדל לחיים ארוכים, שניהם אנשי ארץ-ישראל השלמה.
  • ישראל היום בעריכת עמוס רגב היה מכשיר תעמולה של ביבי. לימים פורסמו אפילו העתקי השיחות בקו הטלפון נתניהו-רגב וחשתי מבוכה בעבור העורך. בכל זאת רגב נאבק באנשי ביבי, שתבעו לחסל את שתי הפינות האופוזיציוניות בעיתון מאת מרדכי (מוטי) גילת ושלי, ומנע את פיטורינו. המהלך הבזוי הופקד בידי יורשו בועז ביסמוט, כעת ח"כ מטעם ובחסות נתניהו.
זו הבעיה האתית עם העסק התקשורתי-תעמולתי של מארישווילי. אין בו קול אופוזיציוני ראוי, ואיני מתכוון למי שמתייפיף ומכריז על עצמו כי הוא במחנה בני האור אבל בכל עניין ועניין תומך דווקא בנתניהו ובחל בסגנון שיש בו הסתה מכוערת. על-רקע זה יש לא רק היתר להפגין מול ביתו של הבעלים.
אתיקה ראויה? בתנאי שיופיעו בקביעות עיתונאים או בעלי אישיות ציבורית כשקמה ברסלר ואליעד שרגא וגונן בן יצחק, או מי מהעיתונאים הרהוטים והלהוטים להציג כראוי את העמדה ההפוכה, בלי להתייפייף.
רבים - בהם גם צעירות וצעירים מרניני לב - התייצבו ברחוב חבצלת השרון בהרצליה. אני מקווה שאחזור ואפגש עם "הדור הלא נכון" שלהם, שכל כך אכפת להם, והם הפטריוטים האמיתיים. מרישווילי לא יצא הלילה אל המפגינים. גן נעול (זוכרים את ספרו המרטיט של בנימין תמוז בשם זה? בין עמודיו מופיעה ארץ-ישראל היפה והאהובה בדמותה של אישה נערצת. היו ימים). הכל נעול.
המזער הנדרש ממנו להבין כי כל עוד הוא עומד בראש ערוץ המזכיר ימים אפלים לא רק באירופה של שנות ה-30 במאה שעברה אלא גם בימיו של דונלד טראמפ בבית הלבן - חובתנו הלאומית-ציבורית לסעור בכניסה לביתו.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  04/04/2023   |   עודכן:  04/04/2023
+ביה"ד: פרקליט לא ישתתף בהפגנות נגד הרפורמה
14:18 04/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נשיא בית הדין לעבודה בחיפה, יגאל גלם: מדובר בהפגנות בנושא מדיני, עמדת היועצת המשפטית מצויה בלב המחלוקת ונציבות שירות המדינה היא הרשות המוסמכת

נושאים שבמחלוקת פוליטית [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+ביבי יותר מהאפיפיור
13:10 04/04/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ביבי מנמק את אי-הדחתו של גלנט ב"החמרת המצב הביטחוני"  ▪  איני מאמין לו אוטומטית  ▪  אם גלנט והרצי הלוי יאשרו שיש החמרה במצב הביטחוני - אאמין

נתניהו. שרלטן [צילום: מרק ישראל-סלם]
+"שנגיד בנק ישראל לא יתערב בפוליטיקה"
12:44 04/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השרים שיקלי ואליהו תוקפים את פרופ' אמיר ירון על פרסום התרעות מפני פגיעה בכלכלה הישראלית אם הרפורמה המשפטית תחוקק  ▪  "מייצר אפקט פיגמיליון ופוגע דה-פקטו בכלכלת ישראל"

פרופ' ירון. "לא נתערב בהחלטות הריבית" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פוטרת אם אמת דיברתה
12:34 04/04/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה

המאמץ להנדס מודעות ולסרב לאפשר לעם לדעת את האמת הם מיסודות הדיקטטורה, אי-אפשר להבין ולקבל את המציאות שאליה נקלענו

נלחם וגם ננצח [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+איזונים שימנעו השתלטות על הרשות השופטת
12:26 04/04/23  |  שמחה רוטמן   |   לרשימה המלאה

שופטים צריכים להיבחר על-ידי העם באמצעות נציגיו בכנסת כדי למנוע השתלטות מוחלטת של בית המשפט על-ידי המערכת הפוליטית  ▪  כיצד לאזן בין הצורך הזה בהשפעה ציבורית לבין חשיבותה של עצמאות שיפוטית, לרבות מינוי שופטים לתקופות ארוכות יותר, הגנה על שכרם והקשיה על הדחתם?

תרחיש קיצון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורחי מירילשוילי, ערוץ-14
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
דן מרגלית, יש שני צדדים למטבע
פגאסוס  |  6/04/23 12:49
2
דן מרגלית "שופר" של "המחאה"
פגאסוס  |  7/04/23 18:15
3
כל הכבוד! אבל לא סיימנו, תהיה
שי  |  25/04/23 03:13
4
לאדם התוהה שלא מבין
נושמת חמצן   |  20/05/23 18:53
5
טמבל
יחיע  |  9/06/23 11:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
נשיא בית הדין לעבודה בחיפה, יגאל גלם: מדובר בהפגנות בנושא מדיני, עמדת היועצת המשפטית מצויה בלב המחלוקת ונציבות שירות המדינה היא הרשות המוסמכת
דן מרגלית
ביבי מנמק את אי-הדחתו של גלנט ב"החמרת המצב הביטחוני"    איני מאמין לו אוטומטית    אם גלנט והרצי הלוי יאשרו שיש החמרה במצב הביטחוני - אאמין
איציק וולף
השרים שיקלי ואליהו תוקפים את פרופ' אמיר ירון על פרסום התרעות מפני פגיעה בכלכלה הישראלית אם הרפורמה המשפטית תחוקק    "מייצר אפקט פיגמיליון ופוגע דה-פקטו בכלכלת ישראל"
יוסי אוחיון
המאמץ להנדס מודעות ולסרב לאפשר לעם לדעת את האמת הם מיסודות הדיקטטורה, אי-אפשר להבין ולקבל את המציאות שאליה נקלענו
שמחה רוטמן
שופטים צריכים להיבחר על-ידי העם באמצעות נציגיו בכנסת כדי למנוע השתלטות מוחלטת של בית המשפט על-ידי המערכת הפוליטית    כיצד לאזן בין הצורך הזה בהשפעה ציבורית לבין חשיבותה של עצמאות שיפוטית, לרבות מינוי שופטים לתקופות ארוכות יותר, הגנה על שכרם והקשיה על הדחתם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il