X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גנץ. "גאון אסטרטגי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הגיגים תתל"ח
הגנרל המקסיקני
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - כעבור 63 שנה, טעיתי, המסתערב נתפס, הדלפה וזכייה

הַשִּׁיבָה לְבֶּרְגֶן-בֶּלְזֶן
לקראת יום השואה והגבורה, מקדיש יעקב ברזילי, ניצול מחנה הריכוז ברגן-בלזן, את שירו, "השיבה לברגן בלזן", לשורדות ולשורדים - באיחולי קריאה זוכרת:
"לֹא בִּקְרוֹנוֹת קוֹטְלֵי אָדָם נָסַעְתִּי,
לֹא בְּרַכֶּבֶת דּוֹהֶרֶת בְּכִוּוּן אֶחָד
מְרַחֵף הָיִיתִי בְּרֶכֶב שָׁמַיִם
לִפְגֹּשׁ אֶת אָבִי,
שֶׁעֲצְמוֹתָיו מְדַשְׁנוֹת
אֲדָמָה אֲרוּרָה
וְאֶפְרוֹ מְשַׁיֵט בִּנְהָרוֹת.
אֲסַפֵּר לוֹ
שֶׁלֹּא נֻתְּקָה הַשַּׁלְשֶׁלֶת,
שֶׁהַאַייזְנֶרִים מִתְרַבִּים
וְהַשֶּׁמֶשׁ כְּבָר לֹא מִתְחַבְּאָה.
אָזַמְזֵם בְּאוֹזְנָיו תְּפִלָּה
שֶׁהָיָה שָׁר לִי בַּיַּמִים הַנּוֹרָאִים:
"בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה יִכָּתֵבוּ
וּבְיוֹם צוֹם כִּפּוּר יֵחָתֵּמוּ"
וְהוּא יְלַטֵּף אוֹתִי בְּזִכְרוֹנוֹת
יַנִּיחַ עַל כְּתֵפַי גַּעְגּוּעִים
וְיִשְׁאַל בְּלִי אוֹמֶר,
בְּעֵינָיו
"מָתַי אֵאָסֵף אֶל אַדְמַת אָבוֹתַי"?
וַאֲנִי אֶאֱסֹף אֶת אַבָּא עַל כֹּל חֲלָקָיו
וְאַרְכִּיב אוֹתוֹ מֵחָדָשׁ
אַעֲמִיק עַד קַרְקָעִית הַיְקוּם
אֶצְלֹל בִּנְהָרוֹת
לְהָבִיאוֹ, אֶל אֶרֶץ אָבוֹת".
היישר מהמקפצה
סליחה, טעיתי. כתבתי בטורי הקודם, שהאתנן הראשון, שתקבל חונטת הגנרלים על ההפיכה הצבאית שביצעה למען השל̤ט עלינו ללא-מצָרים את חונטת המשפט, תהיה הקלה בפסק-דין בג"ץ בעניין תוספות הרמטכ"ל השערורייתיות; והנה - המנה הראשונה באתנן הייתה, בפועל, סגירת תיק המימד החמישי, אחרי שהמשטרה והפרקליטות ניהלוהו ברשלנות ובחוסר עניין, שהצביעו מראש על כוונתן הזדונית למסמס את התיק - כהרגלן, בכל הקשור לאנשי שלומן (עיינו בערך רות דוד).
בקיצור - ארבעה מיליוני שקלים הוענקו לחברה שבני גנץ עמד בראשה, ובין חברי הנהלתה היה רם בן-ברק. הציבור אמור לבלוע את הרפש, שהאכילו עמית איסמן, פרקליט המדינה, ולשתוק - כי הגנרלים הצליחו בלי ירייה אחת להציל את הדמוקרטיה עאלק, שמנהלות חונטת המשפט וחונטת הגנרלים, שמשתפות פעולה נגד העם בישראל בכל המישורים.
במארס 2019 פרסם מבקר המדינה דוח, שבמסגרתו תוארו, בין היתר, כשלים, הנוגעים להתקשרות (ללא מכרז) בין משטרת ישראל לבין חברת המימד החמישי, שנועדה לבחון התאמה של פלטפורמה טכנולוגית של בינה מלאכותית לעבודת המשטרה ולהטמעתה במשטרה.
באי-רצון נפתחה בדיקה, שהפכה לחקירה פלילית, וכעת - לבדיחה. בתחילה ניהלה משטרת ישראל את החקירה, והיועץ המשפטי החליט להעבירה לרשות התחרות. הרשות בליווי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), חקרה משך כארבע שנים חמישה-עשר עובדים בממד החמישי וכמה שוטרים, אך לא את רוני אלשיך, המפכ"ל, ולא את בני גנץ.
לבסוף אימץ פרקליט המדינה את המלצות פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) ומשנהו לעניינים פליליים, לסגור את התיק נגד החשודים בשל עילות שונות ומשונות. תוך כך, התעלם איסמן מחומרת הפרשה, מהיעלמות קניין רוחני של המשטרה (מידע פילי ומודיעיני על כל אזרחי ישראל), ובעיקר מהעובדה, כי המימד החמישי ניסתה למכור את התוכנה לקטר, ללא כל אישור ממשרד הביטחון, והפעילה לשם כך בשכר את גנרל ג'ון אלן האמריקני.
במעשיה על המקפצה שוב הדגימה מערכת אכיפת החוק את הידוע לכל - ההחלטה להעמיד לדין בישראל אינה תלויה בעובדות אלא בזהות החשוד. לדעתי, אין זה סוף-פסוק, והפרקליטות הולכת להיכנס לקרב קשה ומתיש מול אנשים, שהשקיעו את השנים שבזבזה במתכוון הפרקליטות, בלימוד הפרשה ובאיסוף שיטתי של מסמכים ושל עדויות על גיבוריה.
גיבור
באסרו-חג פסח ייחנך בצופים שבשומרון פארק "האחים" על שם אלישע איבזוב (שמואל), לוחם לח"י, וזו הזדמנות לספר בגבורתו. איבזוב נולד בברית-המועצות, ובהיותו בן שנה עלתה משפחתו ארצה. הוא הצטרף למחתרת לח"י בשנת 1945. השתתף בפיצוץ בניין הסראיה (שבו שכנו מוסדות השלטון העות'מני והבריטי) בכיכר השעון ביפו בארבעה בינואר 1948. בבניין ישבה באותו הזמן מִפקדת הכנופיות הערביות. איבזוב ורחמים חכמוב (ריגולטו), לוחמי לח"י, התחפשו לערבים, ובתיעוד מזויף עברו את מחסומי הביקורת, נכנסו ליפו, והעמידו משאית טעונה בחומרי נפץ ליד המפקדה הערבית. שומרי הבניין חשדו בהם, ירו ורדפו אחריהם, אך איבזוב וחכמוב הצליחו להימלט בשלום לתל אביב. בניין הסראייה נהרס כליל, וקבר תחתיו כשבעים פורעים ומנהיגיהם. הפעולה השפיעה קשות על המוראל של ערביי יפו.
בחמישה במארס 1948 יצא איבזוב במשאית נפץ לאזור שכם, כדי לפוצץ את מפקדתו של פאוזי קאוקג'י, מפקד צבא ההצלה הערבי. במחסום באזור הכפר טייבה - כיוון שמורה הדרך הערבי בגד בו - נעצר איבזוב, נחקר, ועונה.
כשאיבזוב לא שב, כעבור כשבוע, הבינו מפקדיו, שמשהו השתבש בתוכנית. לח"י חטף נכבדים ערביים מהכפר שייח' מוניס כבני-ערובה לשחרורו, אך איבזוב הוצא להורג קודם לכן. לפירוק מטען החבלה הובאו שני מומחים בריטיים לחומרי-נפץ (השניים, שהיו אחראים לפיצוץ ברחוב בן-יהודה בירושלים). המשאית התפוצצה, והשניים נהרגו, ועמם שני בריטים וכמה ערבים. לאחר הפיצוץ נשפט איבזוב, הוצא להורג, וגופתו נטמנה במערה בפאתי הכפר חנין.
לאחר קום המדינה פעלו בני משפחת איבזוב, בעזרת אלוף הרב שלמה גורן, הרב הראשי לצה"ל, לאתר את גופתו, ולהביאה לקבורה במדינת ישראל. אלישע איבזוב נטמן בסוף ספטמבר 1950 בחלקה הצבאית בבית-העלמין נחלת יצחק בתל אביב. היישוב צופים ליד קלקיליה נמצא על גבעה, שמתחתיה הוסגר אלישע איבזוב לרוצחיו.
פוטש
למרות הכחשות "המוסד", אני (הידוע כטיפוס שלילי מיסודו) מאמין לדיווח על הדלפה מהפנטגון, שבכירים בארגון עודדו מפגינים נגד הרפורמה המשפטית ועובדים במשרד להשתתף בהפגנות. ראו, למשל, ראיון עם דוד מידן, בכיר-גמלאי של "המוסד", שהגיב בסוף פברואר על האישור, שנתן, בניגוד לתקנון שירות המדינה (תקשי"ר), ראש "המוסד" לאנשים לא-בכירים בארגונו להפגין נגד הממשלה.
הפוטש, שבינתיים טרם הייתה בו ירייה אחת, שחוללו חונטת הגנרלים וחונטת המשפט, מקיף את כל מערכת הביטחון וחלקים גדולים מהפקידות בשירות הציבורי. סימן מקדים לפוטש הייתה הזמנתו של בני גנץ לראיינוֹ, לרגל "סיכום המדינה", אם הימין יעלה לשלטון. הגנרל, שלא הצליח לנצח מעולם את אויבי ישראל (עיינו בערך "צוק איתן"), וידוע כהוגה יצירתי ורב-אנפין, חזה עוד לפני אחד בנובמבר מה יקרה אם ר"ל יובס השמאל, שמייצג את העלית הישנה, בבחירות. קשה לי להאמין, שההתמרדות (הסרבנות וההפגנות) ספונטנית, הרבה מאוד מחשבה והון - גם זר - הושקעו בפוטש, שבינתיים נחזה כמצליח. ואל נשכח לרגע - ההתמרדות תורגלה היטב בהתפרעויות סביב הבית ברחוב בלפור.
אם ממשלת ישראל לא תיכנע למתמרדים, ייפתח השלב הבא בפוטש, וכנראה יהיה אלים. לכן, חשוב שהמטה הארצי של המשטרה בצד מחוללי הפוטש. לו ח"ו עוללו אנשי ימין שמץ ממה שעוללו עד כה המתמרדים - בחסימת כבישים ובאלימות - המשטרה הייתה דורסת אותם בחרי-אף. אם אינכם מאמינים - שאלו את האתיופים, את החרדים ואת המפגינים נגד המשטרה בפרשת הריגת אהוביה סנדק. וזו רק רשימה חלקית של קורבנות אלימות המשטרה נגד מי שאינם מהמגזר הנכון, הפריווילגי.
והנה שוב פער הגנרל המקסיקני גנץ את פיו, ולא "נאום הכלניות" 2.0 היה בפיו, אלא קביעה-הוראה מה על הצבא לעשות בעקבות ירי הרקטות. כזכור, בינואר אמר הגאון האסטרטגי בעקבות ירי מרצועת עזה: "כל רקטה, וכל בלון - צריכים לקבל מענה התקפי, חד וברור" שהרי בהזיותיו כך נהג, כרמטכ"ל וכשר ביטחון.
הטוב בעולם
ויסקי "אלמנטס שרי" (כשר - לא לפסח) של מזקקת "מילק אנד האני" (חלב ודבש) הישראלית נבחר ל"סינגל מאלט" הטוב בעולם בתחרות World Whisky Award, שמארגן "ויסקי מגזין", ונחשבת לתחרות הגדולה והיוקרתית בעולם. בתחרות השתתפו כששת אלפים סוגי ויסקי מרחבי העולם.
מזקקת "מילק אנד האני" מיפו החלה להפיץ את תוצרתה רק לפני שלוש שנים, ועדיין אין לה מוניטין עולמי. הזכייה בפרס תוכל לשנות זאת, ולהפוך את המזקקה האלמונית למפורסמת ביותר ואת תוצרתה למבוקשת.

תאריך:  10/04/2023   |   עודכן:  10/04/2023
+ראשי האופוזיציה על נתניהו: תפסיק להתלונן ולך לעבוד
21:28 10/04/23  |  איציק וולף

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר בתגובה להצהרת ראש הממשלה כי במקום לקיים מסיבות עיתונאים ולהאשים אחרים בצרות שגרמה הממשלה הקיצונית והכושלת בתולדות המדינה, הגיע הזמן שנתניהו ושריו יפסיקו להתבכיין וייקחו סוף סוף אחריות. "ביטול פיטוריו החפוזים והשערורייתיים של שר הביטחון גלנט הם צעד נכון ואני מברך עליו, עכשיו תפסיקו כבר להתלונן ולכו לעבוד", אמר.
דברים ברוח דומה אמר גם יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, אשר אמר כי "בבכיינות לא בונים מנהיגות".

+נתניהו: גלנט נשאר בתפקידו, עובדים יחד
20:39 10/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה האשים את האופוזיציה ואת המחאה נגד הרפורמה בהחלשת ישראל מבחינה ביטחונית והצהיר כי הוא שם מאחור את חילוקי הדעות הקשים שהיו בינו לבין שר הביטחון, יואב גלנט, וכי הוא עובד יחד איתו בכל החזיתות הביטחוניות

נתניהו. ליאיר בני אפס מעורבות בפיטורי שר הביטחון [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+נקבע מותה של לאה די, שנפצעה בפיגוע שבו נרצחו בנותיה בבקעה
15:56 10/04/23  |  מירב ארד

בית החולים הדסה עידכן (יום ג', 10.3.23) כי נקבע מותה של לוסי (לאה) די, שנפצעה בפיגוע הירי שהתרחש ביום שישי האחרון בבקעת הירדן, ובו נרצחו שתי בנותיה.
עם פציעתה פונתה לוסי די בת ה-48 במסוק להדסה עין כרם כשהיא במצב אנוש, שם נלחמו הצוותים על חייה לאורך הימים האחרונים, ביחידת הטראומה, בחדר הניתוח וביחידה לטיפול נמרץ בה טופלה.
מבית החולים הדסה נמסר: "לצערנו, למרות מאמצים עילאיים ובלתי פוסקים, עקב פגיעתה האנושה, הצוות נאלץ לקבוע היום את מותה. צוות השירות הסוציאלי בהדסה יחד עם הנהלת המועצה המקומית אפרת וגורמי הרווחה של המועצה, מלווים את המשפחה בשעותיה הקשות. בני המשפחה הודו בחום לצוות בהדסה אשר עשה ככל הניתן ובכל דרך על-מנת להציל את לוסי ולא ויתר עד לרגעיה האחרונים.
למרות הצער והשבר הגדול, החליטה המשפחה לתרום את איבריה של לוסי על-מנת להציל חיים אחרים. המרכז הרפואי הדסה משתתף בצערה הגדול של המשפחה".

לאה (לוסי) די ובנותיה [צילום: באדיבות המשפחה]
+מלחמה בטרור - מתקפה או מגננה
12:40 10/04/23  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

הטרור האיסלאמי והפלשתיני נלחמים בישות היהודית משלהי המאה ה-19, לפני הקמת המדינה ולפני 1967 תוך דבקות בעקרונות חיסוליים המפורטים באמנות הפתח ואש"ף (8 ו-3 שנים לפני 1967), ובמערכת החינוך לשנאה שהקים מחמוד עבאס ב-1993 בעקבות הסכם אוסלו

כרסום בתדמי ההרתעה [צילום: נאסר אישטייה/פלאש 90]
+רמדאן הדמים
09:30 10/04/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

18 וחצי שנה עברו והנכד שלנו, כמו כל לובשי המדים בצבא, בשב"כ, במג"ב ובמשטרה, עומדים במערכה נגד הטרור המתועב, ההולך ומתגבר וגובה מחיר דמים מכל מזדמן בדרך. הרגיעה המיוחלת לא הגיעה. רמדאן הפך לחג של דמים. חג איסלאמי שבו יוצאים בחג פסח שלנו לדרוס, לדקור בסכינים, לירות במכוניות על נוסעיהן, לשגר טילים - הכל כדי לגרום לכמה שיותר נפגעים

זירת הפיגוע בבקעה. שתי אחיות נרצחו בדם קר [צילום: דוברות מד"א]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגנרל המקסיקני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המוסד מניע אותי
שטורם אברהם  |  11/04/23 05:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוסי אחימאיר
18 וחצי שנה עברו והנכד שלנו, כמו כל לובשי המדים בצבא, בשב"כ, במג"ב ובמשטרה, עומדים במערכה נגד הטרור המתועב, ההולך ומתגבר וגובה מחיר דמים מכל מזדמן בדרך. הרגיעה המיוחלת לא הגיעה. רמדאן הפך לחג של דמים. חג איסלאמי שבו יוצאים בחג פסח שלנו לדרוס, לדקור בסכינים, לירות במכוניות על נוסעיהן, לשגר טילים - הכל כדי לגרום לכמה שיותר נפגעים
איציק וולף
המשטרה ושירות הביטחון הכללי בוחנים חשדות שלפיהם חלק מן המתבצרים במסגד שבהר-הבית הכניסו לתוך המסגד מטעני חבלה שנועדו לפגוע בכוחות הביטחון
איציק וולף
אם הבחירות היו מתקיימות היום הייתה מפלגת המחנה הממלכתי בראשות גנץ הופכת לגדולה ביותר עם 29 מנדטים, בעוד הליכוד הייתה מתרסקת ל-20 מנדטים    48% ממצביעי הליכוד שהשיבו לסקר אינם מרוצים מתפקוד נתניהו כראש ממשלה
איציק וולף
ראש האופוזיציה הודיע לראש הממשלה כי הממשלה תקבל גיבוי לכל פעולה שעליה ימליצו זרועות הביטחון במלחמה נגד הטרור ומול אויבי ישראל וקרא לו להודיע על הסרה סופית מהשולחן של פיטורי גלנט
איציק וולף
יפעלו בגזרות מרכז, צפון, חוף ודרום לטובת חיזוק הביטחון במרכזי הערים ובמוקדים הומי אדם ויצטרפו לשש פלוגות מג״ב במילואים שגויסו בשבועות האחרונים ושכבר מבצעות פעילות מוגברת לצד הכוחות הסדירים בגזרות ירושלים, עוטף ירושלים ובמרכז הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il