X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מה חוסם את הישראלים לעלות לתחבורה הציבורית
החסמים שבגללם פחות אנשים נוסעים באוטובוסים
מחקר מצביע על כך ששיפור האמינות, הזמינות והמהירות של שירותי התחבורה הציבורית, כמו גם הגברת הנגישות, הם הגורמים הקריטיים ביותר שיניעו אנשים להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית. הורדת מחירים עשויה להוות תמריץ עבור חלקם, אך ייתכן שהיא לא מהווה גורם משמעותי עבור רבים

מהם הגורמים שיניעו אנשים להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית? בדיקת משרד התחבורה מראה, שאמינות השירות היא המכשול העיקרי להגברת השימוש בתחבורה הציבורית, בעיקר בקרב מי שכבר משתמש בה. משתתפי הבדיקה זיהו אמינות נמוכה בנושאים כמו אי-ביצוע נסיעה, אי-עצירה בתחנות, אי-עמידה בזמנים וחוסר מידע לגבי זמן הגעת האוטובוס.
בסקר שערכה יחידת המחקר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, המשתתפים חולקו לשתי קבוצות: אלו המשתמשים באופן קבוע בתחבורה ציבורית ואלו שאינם משתמשים בה כלל.

התגובה השכיחה ביותר משתי הקבוצות הייתה הצורך בשירות אמין יותר, כאשר 49% מהמשתמשים ו-44% ממי שאינם משתמשים בחרו באפשרות זו. נתון זה מצביע על כך ששיפור האמינות של שירותי התחבורה הציבורית הוא קריטי כדי לעודד יותר אנשים להשתמש בה.
התגובה השנייה בשכיחותה הייתה זמינות השירות בקווים הדרושים, כאשר 40% מהמשתמשים הרגילים ו-54% מהלא-משתמשים בחרו באפשרות זו. נתון זה מצביע על כך שהבטחת שירותי תחבורה ציבורית זמינים דווקא במסלולים שאנשים צריכים היא חיונית גם כדי להגביר את השימוש.
שירות מהיר יותר היה גם גורם קריטי עבור שתי הקבוצות, כאשר 40% מהמשתמשים הרגילים ו-36% מהמשתמשים שאינם משתמשים בחרו באפשרות זו. נתון זה מצביע על כך ששיפור המהירות של שירותי התחבורה הציבורית יכול גם לעזור להגביר את השימוש.

מחירי נסיעות נמוכים היו פחות קריטיים, כאשר רק רבע (25%) מהמשתמשים הרגילים ו-9% מהמשתמשים שאינם משתמשים בחרו באפשרות זו. נתון זה מצביע על כך שאמנם מחירים נמוכים יותר עשויים להוות תמריץ עבור חלק, אבל זה לא יכול להיות גורם משמעותי עבור אנשים רבים. בסך-הכל, התעריפים בישראל נמוכים יחסית לשאר העולם, כך שרפורמות "דרך שווה" (מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן) ו"צדק תחבורתי" (מירי רגב) אינן בהכרח זרז להגדלת השימוש בשירות.
לבסוף, 17% מהמשתמשים הרגילים ורבע (25%) מהמשתמשים שאינם משתמשים הצהירו כי תחנה קרובה יותר לנקודת המוצא או היעד שלהם תגרום להם להשתמש יותר בתחבורה ציבורית. נתון זה מצביע על כך ששיפור הנגישות של שירותי התחבורה הציבורית יכול גם לעזור להגביר את השימוש.

שיפור אמינות, זמינות ונגישות
איך מתגברים על חסמים לשימוש בתחבורה ציבורית
▪  ▪  ▪

יוזמות שונות, יעדים ומדדים סביב נושאי האמינות מבוצעים על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, המדגישה את חשיבותם באמצעות שקיפות, פיקוח, בקרה ואכיפה ובאמצעות אסדרה.
פתרונות לחסמים אלו יכולים לכלול תחזוקה וניטור טובים יותר של כלי רכב ותשתיות, שיפור התקשורת עם הנוסעים בנוגע לתקלות והפרעות בשירות, הרחבת מסלולים ושעות השירות, מתן שירות תכוף יותר לאזורים בעלי ביקוש גבוה, הגדלת מספר כלי הרכב במסלול והצעת שירותים נוספים בשעות השיא. עבור מי שאינם משתמשים, שיפור הנגישות באמצעות הגברת השירות באזורים מועטים ותקשורת טובה יותר לגבי אפשרויות התחבורה הציבורית עשויה לעודד יותר אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית.

לרשות הארצית לתחבורה ציבורית יש כמה אסטרטגיות ויוזמות לטיפול בסוגיית אמינות התחבורה הציבורית. הפיקוח, הבקרה והאכיפה נעשים באמצעות פיתוח כלים טכנולוגיים, לרבות מדידת מהימנות באופן שוטף, שקיפות באמצעות פרסום פומבי שוטף של דוחות מדידת מהימנות קו והטמעת כלים טכנולוגיים שבמרכזם כלי מדידה עבור אגף הפיקוח והבקרה. דוחות תקלות מופקים באופן שוטף עבור מחלקת הפיקוח והבקרה באוטובוסים עם תקלות במערכות לטובת אכיפה יעילה יותר מול המפעילים. כמו-כן, הושק הניסוי הטכנולוגי הראשון לזיהוי אוטובוסים שסוטים מהמסלול או מדלגים על תחנה.
האסדרה נעשית כדי לשפר את הבקרה מול המפעילים. הרשות לתחבורה ציבורית יצאה בניסוי להטמעת מדד אמינות כמדד שירות במכרזים עתידיים לתפעול תחבורה ציבורית. הוקם צוות משימה בראשות סגן מנהל הרשות לבחינת דרכי התמודדות עם תופעת אי-העצירה בתחנות. הצוות יגיש את המלצותיו בשנה הקרובה ויבחן בין היתר היבטי אסדרה ושיפור הטיפול בתלונות הנוגעות לאי-הגעה וגם לאי-עצירה בתחנות.

שיפור איכות המידע לציבור בנוגע לזמני הגעה של אוטובוסים הוא אסטרטגיה מרכזית נוספת לשיפור אמינות התחבורה הציבורית. הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית החלה בפרסום מאגר מידע חודשי עדכני על נתוני הגעת קווים לתחנות. המאגר זמין לציבור הרחב. הרשות משפרת ומעדכנת באופן שוטף את זמני הגעת האוטובוסים לתחנות על-מנת שהמפתחים יוכלו לשלבם בישומונים ולהנגיש מידע מדויק יותר לציבור. כמו-כן נעשית פריסת שילוט דיגיטלי בתחנות ברחבי הארץ. בשנת 2021 יצאה לדרך תוכנית לפריסה ארצית של כ-2,000 שלטים דיגיטליים. מדי חודש מוצבים עשרות שלטים דיגיטליים ביישובים שונים, ועד סוף השנה יוצבו לפחות 250 שלטים ברחבי הארץ.
שיפור האמינות, הזמינות והנגישות של שירותי התחבורה הציבורית ושל התשתיות (נתיבי תחבורה ציבורית), כמו גם הגברת הידע והתקשורת לגבי אפשרויות התחבורה הציבורית, הם גורמים קריטיים שיניעו אנשים להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית. על-ידי טיפול בחסמים המונעים מאנשים להשתמש בתחבורה ציבורית, ניתן יהיה ליצור מערכת תחבורה בת-קיימא ויעילה יותר שתועיל לכולם.

תאריך:  13/04/2023   |   עודכן:  13/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החסמים שבגללם פחות אנשים נוסעים באוטובוסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
במרכזי השירות של "על הקו" לא ניתן שירות בימים האחרונים בעקבות מתקפת סייבר    לנוסעים לא נמסרה הודעה ונציגי השירות יושבים באפס מעשה
עידן יוסף
אוטובוסי התחבורה הציבורית גומאים למעלה מ-14 מיליון ק"מ בשבוע, שווה ערך לסיבוב הירח פעמיים ביום    חמשת הקווים המובילים נוסעים יותר מ-50,000 ק"מ בשבוע, עם למעלה מ-6.2 מיליון נסיעות מדי יום, ומהירות בין עירונית ממוצעת של 41 קמ"ש
עידן יוסף
פתיחת נתיבי התחבורה הציבורית בנתיבי איילון קיצרה את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית במקטע בצורה דרמטית    וגם: כיצד השפיע המהלך על מהירות המכוניות הפרטיות?
עידן יוסף
מסוף כורדני משתרע על שטח של כ-18 דונם וכולל 55 מקומות חנייה לאוטובוסים של חברות אגד וסופרבוס וחדרי התרעננות לנהגים    יאפשר למפעילים גמישות תפעולית ויסייע במניעת נסיעות סרק בתפוסה נמוכה
רוני מזרחי
גוש-דן המורחב מונה כיום 4 מיליון תושבים בקירוב ועומד על סף קריסת תחבורה ותשתיות בכלל, שלא לדבר על זיהום סביבתי הולך וגובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il