X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. מצורע פוליטי [צילום: רונן זבולון/פלאש 90]
שקרן סיטוני
בנט ואברמוביץ' הזכירו לנתניהו כי הוא מצורע פוליטי בקרב מנהיגי העולם, שקיימו יחסים ידידותיים עם קודמיו זה הנזק החמור מכולם שביבי המיט עד כה ב-100 ימי שלטונו
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בנימין נתניהו שוב השתלט הלילה על מסכי הטלוויזיה, והסית והסיט והבטיח מה שאינו יכול או רוצה לקיים. אמנון אברמוביץ' בערוץ-12 ציטט ממנחם בגין כנגד מי שמילא, אינו דובר אמת - אבל כמה אי-אמת סיטונית אפשר לומר? איני יודע על מי דיבר בגין לפני עשרות בשנים, אבל אברמוביץ' קלע למטרה בציינו כי הדברים תואמים את ביבי. כמה שקרים אפשר להפיץ בנאום ירוד אחד?
לשטף הפרשנויות שפקד הלילה את התקשורת אוסיף גם משהו משלי. כפי שכתב חנניה רייכמן בתרגמו את משלי איוואן קרילוב: "מן הים הכללי, וטיפה משלי". אז הנה טיפה משלי:
  • ביבי נכנע ללא תנאי בפרשת פיטורי יואב גלנט. ראיתי את ייסוריו הרבים בשברו ובהודיעו במלים מכובסות כי חזר בו. מגיע לו. הפיטורים היו זדון, וכן ההשתהות עד הודעתו הלילה.
עתה אני מתנצל על המשפט הבא, שאינו ראוי להיכתב, אבל מה לעשות? חולשת אנוש שלי: קוראי טוריי יעידו כי מן הרגע הראשון להדחה המגונה הפצרתי בגלנט לא לנהל כל משא-ומתן על התנצלות כלשהי לביבי, והערכתי כי לנתניהו לא תהיה ברירה אלא להניף דגל לבן ללא תנאי. הערב זה קרה.
והערה אחרונה בנדון: יואב גלנט, איני יודע אם אתה חובב שירה ולחנים. אם כן - מציע לך להתמקד לרגע בשירו של ז'אק ברל בתרגומה הנפלא של נעמי שמר ובקולו הייחודי של יוסי בנאי - "אהבה בת 20". אנא קרא את השורות הבאות ואולי תהדהד באוזניך גם המנגינה:
"אני מכיר את כישופיך/
את השקרים והסודות./
צריך תמיד לפקוח עין/
ולהישמר ממלכודות."
ביבי לא גמר עימך. ביבי לא סלח לך. הוא השאיר הכל מאחור עם פצצת זמן. ברגע שיוכל לחזור לזדונו. היזהר ממלכודות. "לא ינום ולא יישן שומר ישראל".
  • אהוד יערי הצביע במדויק שנתניהו איים על משטרו של בשאר אסד (איום כזה של הרמטכ"ל דאז יצחק רבין על המשטר בסוריה, שלראשונה שיתף בשורותיו קומוניסט, שימש זרז למתיחות בין שתי המדינות אם כי לא הוא גרם לפיקוד הערבי המשותף להחליט לתקוף את ישראל ולגרום למלחמת ששת הימים). ביבי עושה זאת כי הוא מעוניין לייצר מתיחות ביטחונית (בתקווה שתיעצר לפני פעילות צבאית ממשית). זה המסד להכפשתו את תנועת המחאה כאילו היא מחלישה את ישראל. כמה פעמים אפשר לחזור בהקשר לנתניהו על אמרתו של סמואל ג'ונסון כי "הפטריוטיזם הוא מקלטו של הנבל"?
  • פילוג? הוא גורם לו בהצעת חוקי הדיקטטורה, שהם שינוי אופיה של הדמוקרטיה במדינה. המורשת היהודית קבעה כי "המשנה (פתח תחת ה-ש, סגול תחת ה-נ) ידו על התחתונה". לא במובן שהוא מפסיד אלא שהוא מתחיל את מהלכו בנחיתות מובנת. ביבי הוא המשנה בחוקיו הזדוניים. יש לדעתו מתיחות ביטחונית ברמה גבוהה מהרגיל? יואיל וימשוך בחזרה את חוקי הדיקטטורה, שיצרו את התוהו ובוהו.
  • נפתלי בנט הדף את שקריו של נתניהו בעניין הסכם הגז עם לבנון. חיזבאללה, בניגוד לשקריו של ביבי, אינו צד להסכם. אך הנה, ביבי בשלטון. אם ההסכם כה רע ונעשה עם ארגון הטרור - מדוע חלפו 100 ימים ולא ביטל אותו? כי הוא יודע שההסכם ראוי. רק משתמש בו להשמצת קודמיו בתפקיד בנט ויאיר לפיד.
  • בנט ואברמוביץ' הזכירו לנתניהו כי הוא מצורע פוליטי בקרב מנהיגי העולם, שקיימו יחסים ידידותיים עם קודמיו. זה הנזק החמור מכולם שביבי המיט עד כה ב-100 ימי שלטונו.
  • בצלאל סמוטריץ' כינה את ביבי "שקרן בן שקרן." אולי טעה. אין עדות שאביו הפרופסור בנציון נתניהו היה שקרן. חג שמח.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  11/04/2023   |   עודכן:  11/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקרן סיטוני
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הסכם הגז
נילי רייך   |  12/04/23 01:36
2
הסכם הגז הלבנוני-- מסריח
פרסאוס  |  13/04/23 17:19
3
לא הייתי מחכה לתגובה ל"ת
אבנרר  |  13/04/23 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
כל עוד יהודים מותקפים ו"כוחות הביטחון" עוצרים את המותקפים - אין זו ממשלת ימין    כל עוד החמאס מפציץ את ערינו ומנהיגי הרוצחים מהלכים חופשי ברחובות עזה - אין זו ממשלת ימין
דן מרגלית
הממשלה הנוכחית לא רק זדונית אלא גם נרפית    היא לא התכוננה לקראת חודש רמדאן    מה בין זה לבין אסון מירון? שבגליל לא אירע מעולם אסון עד למוות הטראגי של החוגגים בקבר רשב"י בל"ג בעומר לפני כשנתיים, ואילו בהר-הבית הכל צפוי וידוע מראש
יוסי אוחיון
קריעת ים סוף - למרות שפרעה מלך מצרים מצא את מותו באירוע ולא נוכל להזמינו לעדות, ניתן לשלול בוודאות כל קשר שלו "להסכם", שהרי שדה הגז נתגלה הרחק מים סוף, בים התיכון
אלי אלון
אחת מתאונות הרכבת הפחות ידועות התרחשה בספטמבר 1961 צפונית לעתלית כאשר רכבת התנגשה במשאית צבאית שניסתה לחצות את המסילה ובה נהרגו 5 צעירים בבני 19-22
איתן קלינסקי
הנביא ישעיהו הבהיר לנו, שבימים שהנדבכים המוסריים של החברה שלנו עולים על שרטון של הסתאבות מוסרית אין כל משמעות לפולחן הזבחים והקורבנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il