X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ערוץ 13. עלול לשלם את מחיר הקו שבו נקט [צילום: מן הטלוויזיה]
בודקים את "בדיקת העובדות"
תזוזה מהירה חלה בערוצי התקשורת, כאשר קשת 12 נוטה לכיוון מרכז-שמאל וערוץ 14 זוכה לתמיכה מצד צופי ימין. נוף המדיה המשתנה עשוי להשפיע לרעה על רשת 13, שעלולה לעמוד בפני סגירה או שינויי בעלות. בנוסף, נשמעה ביקורת על האובייקטיביות ובדיקת העובדות של התקשורת, כאשר משתמשי מדיה חברתית בודקים עיתונאים בזמן אמת
רשת 13 תיפגע
מי שכנראה תשלם לאורך הזמן את מחיר השינויים הללו במפת התקשורת תהיה רשת 13 חסרת המשאבים. לא יהיה מופרך לומר שעד סוף השנה רשת עלולה להיסגר, או להחליף בעלים לאיש עם כיס עמוק במיוחד שימשיך לממן את ההפסדים שלה

למה ערוץ 14 מתחזק
שלמה פילבר
בעוד סוקרים ופרשנים מנסים לשכנע את כולנו כי מאות אלפי בוחרי ימין החליטו לעבור מגוש לגוש, אנחנו מזהים מגמה הפוכה שצריכה להטריד דווקא את כלי התקשורת עצמם: מאות אלפי צופים ומאזינים עושים את הדרך ההפוכה מכלי התקשורת המזוהים עם המחאה
לרשימה המלאה

רק לפני פחות מחודש וחצי, שנראים בישראל כמו נצח, כתבנו כאן כי "לא נתפלא אם בתוך כמה חודשים נראה שני ערוצי תקשורת חזקים ודומיננטיים: קשת 12, עם נטייה חזקה למרכז שמאל, ועכשיו 14 עם נתח גדל והולך של תומכי ימין, כשהפער ביניהן רק הולך ומצטמצם..."
כמו הרבה דברים שהתרחשו באחרונה בישראל בקצב אקספוננציאלי, גם התהליך הזה התרחש בתוך שבועות ספורים בלבד. איש כבר לא מרים גבה לראות את תוכניות ערוץ 14 תופסות באופן כמעט שיטתי את המקום השני בטבלאות הרייטינג.
אמש, כאשר הסתדרו הכוכבים למשך 20 דקות בראיון של ראש הממשלה נתניהו, ערוץ 14 הוביל למספר דקות על פני קשת 12, כשב'פיק' אף נגע ב-11.3% רייטינג.
מי שכנראה תשלם לאורך הזמן את מחיר השינויים הללו במפת התקשורת תהיה רשת 13 חסרת המשאבים. לא יהיה מופרך לומר שעד סוף השנה רשת עלולה להיסגר, או להחליף בעלים לאיש עם כיס עמוק במיוחד שימשיך לממן את ההפסדים שלה.
שתי אפיזודות מהשבוע האחרון מלמדות עד כמה התקשורת נמצאת באופסייד מול הציבור:
1. "בדיקת עובדות" זו המצאה של הניו-יורק טיימס וה-CNN מול הנשיא לשעבר טראמפ, שעשה שימוש לא קטן ברשתות החברתיות בעובדות חלקיות ולא תמיד מדויקות, כדרכם של פוליטיקאים. מולו התייצבה העיתונות ה"אחראית" לוודא שהציבור לא מקבל "פייק ניוז".
בשלושת החודשים האחרונים הוסרו הרבה מסכות, וגם הניסיון להיראות אובייקטיבים מת. ערוצי הטלוויזיה המסחריים היו מהמובילים בחד-צדדיות: בשידורי פרשנות, בערוצים פתוחים ובפריצות שידור על כל פעולת מחאה איזוטרית. המרחק משם לפרסומי 'פייק' היה קצר.
כך קרה עם מכתב "המג"ד של נתניהו". לקחו מספר דקות עד שהעוקבים ברשתות החברתיות עשו בדיקת עובדות לתאריכים, באופן שהביך את העיתונאים שפרסמו את המכתב.
2. השבוע שודרו שתי הלוויות קורעות לב בערוץ 14. הראשונה של שתי האחיות מאיה ורינה די, והשנייה אחרי 48 שעות של האמא לאה (לוסי) די.
הלוויות ממלכתיות משודרות בכל העולם. בעידן הדיגיטלי הן מאפשרות להמונים להיות שותפים בחוויה מרחוק.
בישראל מתרחשים עשרות אירועי ענק עם מאות אלפי משתתפים ומאות אלפים נוספים של תומכים ומזדהים מרחוק כמו מעמד הסליחות בכותל, חגיגת מירון ולחלופין הלוויות ענק של מנהיגים דתיים חשובים (כמו הרבנים שך, יוסף, קניבסקי, דרוקמן ואחרים).
רק בשנים האחרונות ולאור לחץ גדול, החלו חלק מערוצי הטלוויזיה להעביר שידורי Live מהאירועים הללו. מדידת הרייטינג מראה כי באירועים הללו יש פיק גבוה מאוד של צופים, למרות שזה לא כלכלי, כי לא ניתן להכניס פרסומות באמצע ההספדים.
בשעת ההלוויות השבוע צפו הרבה ישראלים שהזדהו עם משפחת די. לא תמצאו לכך זכר בערוצים המסחריים, והצופים שליבם בער עברו לערוץ 14 לצפות בהספדים קורעי הלב של הילדים שנותרו.
רק ערב קודם נפתח שידור חי למשך שעה מחסימת איילון צפון בידי עשרות תל אביבים שהחליטו להפוך אותו למדרחוב, רק כי לא אהבו משפט בנאום של ראש הממשלה.
כשהבעלים, העורכים, המפיקים והכתבים של שאר הערוצים יתעוררו, הם יגלו כי הם באופסייד ויתרת צופי הימין כבר נטשה אותם גם היא.

לעדכונים השוטפים בערוץ הטלגרם של דיירקט פולס
הכותב הוא מנהל המחקרים בחברת דיירקט פולס
תאריך:  14/04/2023   |   עודכן:  14/04/2023
+למה הם באמת מתכוונים
09:19 14/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

פשרות והסכמות נוסח נתניהו  ▪  שופטים שמרנים וחופש ביטוי נוסח ההפיכה המשטרית  ▪  "ישראל השנייה" נוסח הביביסטים  ▪  "גזענות" נוסח ש"ס  ▪  אובייקטיביות נוסח משטרת המחשבות

מי מהם נולד במעברה [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
פשרות והסכמות נוסח נתניהו    שופטים שמרנים וחופש ביטוי נוסח ההפיכה המשטרית    "ישראל השנייה" נוסח הביביסטים    "גזענות" נוסח ש"ס    אובייקטיביות נוסח משטרת המחשבות
איציק וולף
ראש הממשלה טען כי אינו מסכים עם הנוסח המקורי של הרפורמה המשפטית הכולל העברת מטוטלת הכוח ממערכת המשפט לצד השני    טוען כי בינו לבין גלנט היו חילוקי דעות גם בנושאים לא ידועים
אפרים הלפרין
מעורבות הנשיא בוויכוח פוליטי נוקב היא תמוהה ומוזרה    מכורך הנסיבות ומתוך הרגשת הדחיפות שיצרו שני הצדדים בהתנהגותם חסרת האחריות לחלוטין, גם פתרונות תמוהים ומוזרים ראויים לניסוי, על-אף הסיכוי המאד נמוך שיועילו    הניסוי כושל כל יום יותר ויותר, הסיכויים מצטמצמים והסיכונים גוברים
אפרים הלפרין
עד לאחרונה היה הסכם בלתי כתוב בין עם ישראל למשרתים בצה"ל שעם השרות לא משחקים    טייסים ובכירים אחרים הפרו ברגל גסה את ההסכם הבלתי כתוב הזה    לוויכוח בין "דיקטטורת השופטים" לבין "דיקטטורת השולטים" נמצא פתרון גרוע מכל "דיקטטורת הטייסים"
רון בריימן
הרוב המכריע מקרב המפגינים דורש את ראשו של נתניהו, כאשר דמוקרטיה או זכויות האדם והאזרח או שלום, כל אלה כלל אינם מעניינים אותו    כאשר זו מטרת המוחים אין מנוס מאישור לאלתר של חוקי הרפורמה - ולא כל מיני חוקים אחרים ומיותרים - לפני שהרחוב המתלהם יפסול את פתקי ההצבעה של הבוחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il