X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לנצח באהבה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
הילדים משם שלימדו אהבה
בערב יום השואה התשפ"ג אני מבקש לספר את סיפורה הנורא של השנאה, את סיפור אובדן צלם אנוש של מי שנבראו כבני אדם, את סיפורו של היהודי הנצחי, היהודי שהביא לעולם את האור העצום המאיר את כלל האנושות, היהודי שהחושך כיסה עליו

הימים ההם חוזרים אל האודים המוצלים מאש בכל יום, בכל שעה, מעוררים חרדות איומות, פחדים עצומים, געגועים, זיכרונות, מתים החיים עימם כל הזמן בלכתם, בשוכבם ובקומם. ערב יום השואה והתקומה, הגבורה והזיכרון התשפ"ג ונדמה שהעולם נוהג כמנהגו. אנטישמיות כבר אינה מילה שמזעזעת את אמות הסיפים, שנאת יהודים הייתה למטבע עובר לסוחר, שנאת מדינת ישראל היא גלגול חדש-ישן של שנאת היהודי באשר הוא.
העולם הנאור, הליברל, למד מהר מידי לחיות עם האנטישמיים, עם מכחישי שואה ועם סתם גזענים, לנהל את החרפה הגדולה שהמיט האדם על האנושות. האנטישמים כבר אינם מגונים, אינם מוקעים אל עמוד הקלון, אינם מצורעים, אינם גזעניים שונאי יהודים, כל יהודים, הם "רק" שונאי יהודים, שנאה שחלקם ינקו מיום הולדתם מחלב אימם.
בערב יום השואה התשפ"ג אני מבקש לספר את סיפורה הנורא של השנאה, את סיפור אובדן צלם אנוש של מי שנבראו כבני אדם, את סיפורו של היהודי הנצחי, היהודי שהביא לעולם את האור העצום המאיר את כלל האנושות, היהודי שהחושך כיסה עליו.
אני מבקש לספר על הילדים שפגשתי בבגרותם, חלקם כבר אינם בחיים, חלקם עדיין מתעוררים עטופים בזיעה קרה בכל לילה, גופם הזקן רועד ממש מאימת הימים ההם, והם חיים את קולות הירי, את אוושות השוט המצליפים, את צעדי הקלגסים, את נביחות הכלבים, את קריאת "שמע ישראל" אחרונה, את הצווחה מקפיאת הדם, את הדממה, את הזוועה שתלאה עט אומן מלתאר.
אני מבקש לספר על ילדים יהודים שנולדו לאהוב, לשמוח, להביא לעולם אור ענק וברגע אחד פגשו בשנאה הנוראה, בחושך העצום, מוישל'ה, אהרון, יונה, נפתלי, מרים, זאביק, יפה, ילדים שהחזיקו את אלומת אור חייהם עד יומם האחרון, נאחזו בה בכל כוחם כדי לא לטבוע בתהומות השנאה. ילדים יהודיים ממשפחות שונות, עם ערכים שונים, אמונות שונות, ילדים שלא ידעו מהי שנאה, לא ידעו לשנוא, לא ידעו כי עוד רגע קט עולמם ייחרב על ראשם, עוד רגע יהיו עדים לאם כל השנאות, אם כל הזוועות, אם החורבן ואיבוד צלם האדם.
ימי הסופה והסער
ילד וילדה יהודים בפולין או בגרמניה, בעירק או ביוון, בהולנד או בהונגריה, ילדים שלא נזקקו להזמנה אל התופת, אל מעיינות השנאה המבעבעים, היא הוגשה להם במנות גדושות, נוראיות, חונקות.
ערב יום השואה התשפ"ג, הילדים משם שפגשתי, נראו כמו השכן ממול, כמו השכנה לספסל הלימודים באוניברסיטה, נראו כמו האדם העמל היוצא לעבודתו, כמו הרופא מאיר הפנים, כמו החזן המרגש בקולו, כמו הרפתן החולב פרתו, אנשים מהשורה שליבם שתת מיגון לזכר הימים המושתקים ההם, ימי הסופה והסער.
מוישל'ה, אהרון, יונה, נפתלי, מרים, זאביק, יפה, בחרו לאחר החושך הגדול, לאהוב, לחיות, לבנות, להקים משפחה, להתמודד עם מפלצות השנאה שהפכו את לילותיהם לגיהינום של זעם וחרדה. הם חינכו את בניהם ובנותיהם, נכדיהם וניניהם, לאהוב, לתרום, לבנות, להוסיף אורות זוהרים בעולם, הם העבירו אליהם את אלומת החיים בה נאחזו כשהשנאה איימה להטביע כל.
שנאת היהודים אינה משתנה, בוודאי שאינה נעלמת, היא רק פושטת ולובשת צורה, מצמצמת עצמה בעת הצורך, ניצבת בשיא כיעורה בעת שעת רצון, נעטפת במילים מכובסות, נוכחת נפקדת ובעיקר נוכחת במלא קלונה וחרפתה.
מוישל'ה, אהרון, יונה, נפתלי, מרים, זאביק, יפה, נולדו באהבה הרחק ממדינת ישראל, בגלות הדוויה, חוללו בשנאה, עלו לארץ ישראל, נטעו כרם, בנו בית, הקימו משפחה אוהבת, בנו חייהם סביב האהבה, מתעוררים כל בוקר מחדש בתחושה שמה שהיה יכול שוב להיות. רק שהפעם, מוישל'ה, אהרון, יונה, נפתלי, מרים, זאביק, יפה, הם בני חורין, במולדתם, עם צבא מוסרי וחזק, עם מדינה מפוארת, כבר לא הילדים חסרי ההגנה, חסרי הבית, גולים בעולם.
אהבת האדם
ולמרות הביטחון, למרות ההבטחה השנתית בימי הזיכרון והאקסים, כי לא עוד, כי נזכור ולא נשכח והצהרות חשובות המתאיידות אל מול הרוחות הרעות, הרוחות האפלות של מפיצי שנאת היהודים בעולם. הם חוזים מקברם, מביתם, מקירות ליבם איך שוב שנאת היהודים מרימה ראש, צועדת ברחובות גרמניה ופולין, ארה"ב ואירן, הונגריה ולבנון, ירושלים ולונדון, צרפת ושוודיה, שוב אותה שנאה הקוראת להשמדת היהודים, כל היהודים ללא הבדל, גם המומרים, גם המשומדים, גם המתנכרים, גם המתבוללים, כל היהודים.
רוחם האיתנה של המחנכים לאהבת האדם, מוישל'ה, אהרון, יונה, נפתלי, מרים, זאביק, יפה, היא רוח הניצחון, היא אלומת האור המאירה בחושך המכסה את העולם המאפשר למצעדי השנאה לצעוד באין מפריע ברחובה של עיר. רוח הילדים היהודים ההם נצחה אז והיא תנצח גם היום, לנצח.
את הרוח היהודית, רוח נצח ישראל, לא יוכלו עוד להכניע, הילדים משם, איבדו את עולמם, צפו בחורבנם, נותרו בודדים עטופים יגון וצער על ערמת הריסות חייהם, ובכוח האהבה, האמונה, התקווה, בכוח הרוח היהודית הנצחית קמו מאפר והעמידו אנדרטאות של אהבת אדם, אנדרטאות של תקומה.
כשתפגשו שוב בשונאי יהודים, באנטישמים צועדים בטבורה של עיר ומצדיעים במועל יד, במכחישי שואה, במאיימים להשמיד את היהודים עד האחרון שבם, נשמו עמוקות והיזכרו ברוח האהבה האיתנה של הילדים, מוישל'ה, אהרון, יונה, נפתלי, מרים, זאביק, יפה, את שנאת היהודים, שנאת האדם ננצח באהבה, ברוח היהודית שאין שני לה, רוח התקומה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  16/04/2023   |   עודכן:  16/04/2023
+זוכרים את השואה: מבני ציבור הוארו בצהוב
23:55 16/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עמותת אביב לניצולי השואה, בשיתוף השלטון המקומי והשלטון האזורי, האירו את מבני הרשויות ומבני ציבור נוספים בצהוב, כדי להעלות למודעות את החשיבות בשמירה על כבודם ורווחתם של ניצולי השואה ותמיכה בהם

עיריית חיפה מוארת בצהוב [צילום: עיריית חיפה]
+מחר יוארו מבני ציבור בצהוב
12:58 16/04/23  |     |   לרשימה המלאה

עמותת אביב לניצולי השואה, בסיוע השלטון המקומי והשלטון האזורי, יאירו את מבני הרשויות ומבני ציבור נוספים בצהוב, ערב לפני יום השואה, כדי להעלות למודעות את החשיבות בשמירה על כבודם ורווחתם של ניצולי השואה

יוסף קליינמן, ניצול שואה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
עידן יוסף
הליגה נגד השמצה (ADL) פרסמה דוח המדרג חברות מדיה חברתית ופלטפורמות משחק מקוונות על המאמצים שלהן להילחם בתוכן הכחשת שואה    אף פלטפורמה שנבדקה לא קיבלה ציון גבוה יותר מ-"C+" במאמציה למתן ולהסיר תוכן הכחשת שואה, כאשר Twitch ו-YouTube הן הפלטפורמות עם הדירוג הגבוה ביותר
איציק וולף
הנספח של ההסכם החדש בין ממשלות ישראל ופולין כולל רשימת מוזאונים מומלצים על-ידי הפולנים לביקור משלחות ישראליות    בין המוזאונים - אתרים שמהללים פולנים שרצחו יהודים במלחמה ואחריה    אין הכרח שהתלמידים יבקרו במוזאונים הבעייתיים    משרד החינוך: בתי הספר יבחרו מתוך הרשימה אתר אחד בלבד
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - כעבור 63 שנה, טעיתי, המסתערב נתפס, הדלפה וזכייה
איתמר לוין
פרנץ היה התובע הראשי במשפט האיינזצגרופן, לאחר ששכנע את מפקדו להעמיד לדין את מי שרצחו מאות אלפי יהודים בבריה"מ
איתמר לוין
התשובה לשאלה זו תלויה בהגדרה של "הצלחה" - וזו נובעת ממטרותיהם של המורדים    וגם: על עיתוי המבצע לחיסול הגטו ועל מכתבו האחרון באמת של מרדכי אנילביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il