X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
צ'יזיק. "אני אעזוב אתכם לדקה"
שיפוט מהיר / אפרים צ'יזיק
"אני מנחש מה אנחנו עושים"
השופט אפרים צ'יזיק בקיא יותר מן הצדדים בהליכי חדלות הפרעון המתנהלים לפניו. הכנה מצוינת ותשומת לב לכל פרט מאפשרות לו להתקדם במהירות, ביעילות ובצורה נבונה ומאוזנת

השופט: אפרים צ'יזיק, בית משפט השלום בחיפה
המועד: יום שלישי, 28.3.2023, שעה 09:00
הנושא: חדלות פרעון
זו כבר תופעה קבועה: עורכי דין בתיקי חדלות פרעון מנהלים מו"מ באולם, דקות אחדות לפני תחילת הדיון. למה לא בנחת לפני כן? התירוץ של "פה נפגשים ממילא" אינו תקף בעידן הסלולר, הווידאו והזום. זה מקרין חוסר רצינות, במיוחד כלפי החייבים והנושים; והמדור כבר ראה כיצד חייבים נלחצים בפתח האולם להגיע להסכמות. בתי המשפט יכולים לתרום מעט לצמצום התופעה בכך שהדיונים יתחילו בדיוק בזמן.
השופט אפרים צ'יזיק נכנס בשעה 09:10, ניגש מיד לעניין ומוכיח שהוא התכונן היטב: "אני אולי אנסה לקצר קצת את התהליך. החובות פה יחסית לא גבוהים וראיתי את ההודעה של הנאמן לגבי היתר הבנייה שקיים. אני אבקש לקבל יותר פרטים על הנקודה הזאת, כי אם יש זכויות במקרקעין והחובות הם פחות מ-200,000 שקל, אנחנו כמעט לא זקוקים לשומה".
צ'יזיק מקבל את הפרטים הנוספים שביקש, מקשיב בתשומת לב והכל נרשם בפרוטוקול. הוא גם שם לב לכל נקודה: "היתר הבנייה הוא על שמו". בא-כוח החייב: "על שם המשפחה". צ'יזיק: אז הנאמן כתב לנו משהו לא מדויק" - אך הנאמן מסביר. בא-כוח החייב מציין שההליך נמשך כבר שנתיים ומרים לצ'יזיק להנחתה:
"אז הגיע הזמן לקדם אותו לסיום. גם כלפי הבעלים האחרים יש לו זכות חוזית. צריכים פה להגיע לדיבידנד משמעותי שמוודא שאנחנו פועלים בהתאם לכללים שקיימים. לכן אני אומר את זה בזהירות. הסתכלתי על פסק הדין של השופט [בבית המשפט למשפחה בחדרה] והוא מתייחס בדיוק לשאלות שאנחנו מתייחסים אליהן.
"פה יש בעיה. השווי לכאורה של הזכויות התכנוניות מוערך על-ידי השופט ב-180,000 שקל. הוא מחייב אותו לשלם לאשתו לשעבר 50%. אם נצרף את יכולת ההשתכרות, זה מגיע ל[דיבידנד] שך 90%-80%. זה לצערו של אדוני [בא-כוח החייב]. אני לא יכול לקבוע קביעה עובדתית שונה מזו של השופט ששמע את היחיד ואת אשתו לשעבר. לכן אני חושב שצריך להגיע למספר ביחד.
"נניח שאנחנו מנסים למצוא את הדרך החוצה. הבעיה שלי היא ההכנסות [של החייב]. הוא עדיין חי מקיצבת השלמת הכנסה? הוא עובד במשרה עם הכנסה מאוד מאוד קטנה". בא-כוח החייב: "6,000 שקל [בחודש]". צ'יזיק: "וזה הוא עם שני ילדים". בא-כוח החייב: "הילדים קטנים". צ'יזיק: "הם בני 13 ו-15; בשנה הבאה נוהגים". יש עוד נקודה: "רציתי לשאול לגבי אביו של החייב. הוא גר באותו נכס? מעל, מתחת?" - באותה דירה.
צ'יזיק מתקדם: "פה צריך לנמק, זה לא על רגל אחת. פסק דין יישלח לצדדים. אני מנחש מה אנחנו עושים. צריך לחשוב על זה לעומק". הוא פונה לבא-כוח החייב: "אני חושב שהיחיד יתקשה להגיע ל[דיבידנד של] 100% מכל הנסיבות האישיות. מצד שני, לאור הזכויות [במקרקעין], פחות מ-80% יהיה להחטיא את המטרה. קשה לי להאמין שהנאמן יסכים לפחות מ-100% ולכן צריך לתת פסק דין.
"לפי הדין הפשוט והברור, זה תיק של 100%. מוצדק לנסות למצוא את הדרך קצת לשייף את זה, אבל לא הרבה". הוא מחייך: "אני צריך למצוא את הנימוקים לנקודה בה הצלחתי להרגיז את כולם, שכולם מסתכלים ואומרים: מה הוא עשה פה".
"זו הייתה אחת הבעיות בתיק"
צ'יזיק עובר מיד לתיק הבא. בא-כוחו של החייב אומר שכמעט יש הסכמה, כל המחלוקת היא על 100 שקל בתשלום החודשי ומבקש את התערבותו של בית המשפט. צ'יזיק: "לא רציתי לגנוב לאדוני את השורה הראשונה ולומר שהצעת הממונה [על חדלות פרעון] נראית לי מאוד הגיונית. בטווח של 60 חודשים הפער כל כך קטן".
בא-כוח החייב מסביר את עמדתו ומציין בין היתר שהחייב משלם מזונות, וצ'יזיק שב ומפגין את בקיאותו: "זו הייתה אחת הבעיות בתיק, שיש חוב בדין קדימה בגלל המזונות". בא-כוח החייב מעיר שהפער הוא 33,000 שקל - "כסף קטן" - ומקבל תגובה מיידית: "אם 33,000 שקל זה כסף קטן, אז 100 שקל זה ודאי כסף קטן".
בא-כוח הממונה מציינת, כי אשתו של החייב אינה עובדת ונוטלת הלוואות - התנהלות שאינה מתאימה למשפחה בחדלות פרעון. צ'יזיק: "אני ראיתי שהיא נכה בשיעור משמעותי". בא-כוח הממונה: "57%". צ'יזיק: "זה משמעותי. כדי לעבור את הרף של 40% צריך מאמץ מאוד גדול". בעוד בא-כוח הממונה אינה זוכרת מתי ניטלו ההלוואות, צ'יזיק שולף מיד: מאי 2021; "בקיאות מדהימה", אני רושם לעצמי.
"ראיתי שהיא עבדה בחברת סיעוד", ממשיך צ'יזיק. "57% נכות ועוד משרה חלקית זה כן הגיוני. בדוח כתוב שהיא עבדה במשרת סיעוד" - ועוד הערה שלי: "בקיא יותר מהצדדים". כיום האישה אינה עובדת, משיבים הצדדים לשאלתו.
לצ'יזיק יש הצעה מקורית: "אני אעזוב אתכם לדקה. אם האישה לא עובדת, זה קצת משנה את המשוואה. שווה להחליף כמה מילים, אני אחזור בעוד חמש דקות". הצדדים מגיבים והמסקנה היא שהם מעדיפים פסק דין כאן ועכשיו. צ'יזיק מתחיל להכתיב ומאחור החייב מהנהן בראשו: הוא בהחלט מדייק בפרטים. צ'יזיק מציין את נסיבות היווצרות החובות ואת עמדות הצדדים.
הממונה על חדלות פרעון ביקש לקבוע תשלום חודשי של 1,300 שקל. "אני סבור שלאור כל הנסיבות עמדת הממונה נכונה, אולם אני סבור שראוי להקל קמעה עם היחיד מתוך רצון ליצור שיקום כלכלי אמיתי ולא לדרדר אותו עוד יותר למעגל החובות" - ולכן התשלום יהיה 1,200 שקל לחודש.
אבל צ'יזיק לא סיים, ותשומת הלב שלו לכל פרט באה כעת לידי ביטוי מעשי. "בשים לב שמדובר באי מיצוי כושר השתכרות, הנאמן מפנה [לעובדה] שהתא המשפחתי נוהג בצורה שאינה נכונה ואינה ראויה לחדלות פרעון. עמדת הממונה נראית בעיני: יש לקבוע תקופת תשלומים מוארכת לפי החוק, דהיינו 60 חודשים".
השורה התחתונה:
הכנה מצוינת, בקיאות מרשימה בפרטים ותשומת לב לכל מילה בדיון מאפשרים לצ'יזיק לקדם את התיקים במהירות, ביעילות ובעיקר בצורה שקולה וראויה. המדור היה באולמו זמן קצר - הדיון הבא התבטל - וזוהי הכוכבית היחידה שיש להציב.
יעילות: 9.
מזג שיפוטי: 9.

תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אני מנחש מה אנחנו עושים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שופט מוכן לכל
יוסי  |  9/05/23 13:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שיפוט מהיר
איתמר לוין
השופט ישראל פת בקיא בפרטים ומוכן היטב, אנושי מאוד ורוצה לסייע לצדדים. אלא שהדברים באים על חשבון היעילות ואף מובילים אותו לאבד שליטה על עורכי דין המתנהגים בצורה חסרת כבוד זה כלפי זה וגם כלפי פת עצמו
איתמר לוין
השופטת זוהר דיבון-סגל נתקלת בבעיות הקבועות של דיונים פליליים, וכאשר היא יכולה לבצע את מלאכתה – הדבר נעשה תוך הקפדה מרשימה ויעילה על הפרטים, לצד תודעת שירות כלפי מי שלא ממש מתמצאים במתרחש
איתמר לוין
חצי שעה, שעה וחצי - זה הזמן שנדרש לסניגורים להגיע לאולמו של השופט ציון סהראי בעוד דיוני המעצרים נמצאים בעיצומם. זוהי תופעה פסולה, הפוגעת בעיקר בעצורים המוחזקים בתנאים קשים    סהראי מפגין יעילות, בקיאות בפרטים וניהול נאה של הדיונים - ככל שהוא מצליח לקיים כאלה
איתמר לוין
צעקות הדדיות מלוות בהכפשות, כולל של רבנים שכלל אינם באולם, מאפיינים את דיוני התביעות הקטנות בידי ריבי לב-אוחיון. אין לה שליטה כלשהי על האולם, הצדדים משתוללים וכלל לא ברור כיצד היא יכולה להבין את הטענות ולהכריע בהן
איתמר לוין
השופט איתן קורנהאוזר הולך לקראתה של נאשמת בגניבת סמארטפון בנסיבות חריגות, אך אז חל מפנה מפתיע בסיפור    לפני כן הוא מפגין שילוב נאה של יעילות, אנושיות ושימת לב לפרטים
רשימות נוספות
"יש לה חלון, היא יכולה לחפש"  /  איתמר לוין
"תוכנית טיפולית היא תפירה עילית"  /  איתמר לוין
"מישהו יצטרך לשלם לי"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il