X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מכונת דומיניון. פיצוי מהגבוהים בהיסטוריה [צילום: ג'ון בייזמור, AP]
פוקס תפצה את דומיניון ב-787.5 מיליון דולר
רשת החדשות חזרה ללא הרף על השקר של טראמפ, לפיו מכונות ההצבעה של דומיניון זייפו את התוצאות לטובת ביידן פוקס לא התנצלה, אך הודתה שחלק מהפרסומים היו כוזבים

רשת החדשות פוקס ניוז תפצה את חברת דומיניון, יצרנית מכונות הצבעה ממוחשבות, ב-787.5 מיליון דולר. זאת, לאחר שהרשת הימנית שבשליטת רופרט מרדוק חזרה שוב ושוב על השקר של דונלד טראמפ ואנשיו, ולפיו מכונות דומיניון זייפו את תוצאות בחירות 2020 לטובתו של ג'ו ביידן. פוקס היא רשת החדשות בכבלים הנצפית ביותר בארה"ב.
ההסכם על הפיצוי הושג אמש (18.4.23), במועד בו עמד להיפתח בבית המשפט בעיר וילמינגטון שבמדינת דלאוור שלב ההוכחות בתביעת לשון הרע שהגישה דומיניון בשנת 2021, בסך 1.6 מיליארד דולר. השופט אריק דייוויס דחה במספר שעות את תחילת הדיון, כאשר המושבעים כבר ישבו במקומותיהם, כדי לאפשר לצדדים להשלים את פרטי ההסדר. זהו אחד הפיצויים הגבוהים ביותר בתולדות ארה"ב בתביעות לשון הרע, ובמסגרתו הודתה פוקס שחלק מפרסומיה בנושא היו כוזבים.
ההסדר חוסך לפוקס משפט שאמור היה להימשך שבועות ארוכים ואת חקירותיהם הנגדיות של בכיריה, כולל מרדוק עצמו (שאמור היה להעיד כבר השבוע) ומגישים בכירים שהם תומכי טראמפ מובהקים וקולניים, כמו טאקר קרלסון, שון האניטי ומריה ברטימורו. שלב גילוי המסמכים כבר היה מביך במיוחד מבחינת פוקס, שכן התכתבויות פנימיות גילו שבכיריה ידעו שאין כל ראיה לטענת הזיוף - ובכל זאת הם ועמיתיהם דבקו בה בפומבי ללא הרף וללא כל היסוס.
מאידך-גיסא, פוקס לא חויבה להתנצל אלא כאמור רק הודתה חלקית בשידור כזבים. דומיניון מצידה קיבלה כאמור סכום עתק, וחסכה לעצמה שנים של מאבקים משפטיים יקרים במיוחד בערכאות השונות. בנוסף לכך, קיימת חשיבות ציבורית רבה לפסק הדין, שכן סקרים מלמדים שרוב הרפובליקנים ממשיכים להאמין לשקריו של טראמפ בנוגע לבחירות, אשר היו הדלק מאחורי אירועי 6 בינואר. כמעט אין מבין אלו שהפיצו אותם - מטראמפ עצמו, דרך עורכי דינו ועד רבבות שהדהדו אותם - לא שילמו מחיר כלשהו עליהם.
דייוויס קבע בהחלטה מקדמית, כי דומיניון אינה צריכה להוכיח שהטענה הייתה שקרית, אלא שפוקס שידרה אותה בכוונה תחילה או מתוך רשלנות רבתי. בחלק ממדינות ארה"ב, יש להוכיח כוונת זדון או רשלנות שכזאת כדי לזכות בתביעות לשון הרע, ולא די להוכיח שהפרסום היה שקר (בניגוד לישראל, בה די להוכיח את עצם הפרסום ונטל הוכחת ההגנות הקבועות בחוק מוטל על הנתבע).

ההתכתבויות חשפו התנהלות מכוונת
המטרה: להחזיר את הצופים [צילום: מארק לניהאן, AP]

טראמפ חוזר ללא הרף על השקרים בנוגע לתוצאות הבחירות, למרות שבתי המשפט בכל רחבי ארה"ב ובכל הערכאות – כולל בית המשפט העליון וכולל שופטים שהוא עצמו מינה – דחו את כל עשרות העתירות שלו ושל תומכיו נגד התוצאות. ערב תחילת הדיון בתביעתה של דומיניון, קרא טראמפ לפוקס לדבוק בגרסתה ושב וטען – ללא כל בסיס עובדתי – שיש "אין ספור ראיות" להוכחת טענת הזיוף.
כאמור, שלב גילוי המסמכים אפשר לדומיניון לפרסם כמות עצומה של התכתבויות פנימיות, אשר חשפו את ההתנהלות הפנימית בפוקס לאחר הבחירות. עלה מהן, כי מנהלי הרשת, מפיקים ושדרים בכירים פעלו במכוון כדי למשוך בחזרה צופים שנטשו את פוקס לאחר הפסדו של טראמפ, ובמיוחד לאחר שהיא הייתה הראשונה להודיע על נצחונו של ביידן במדינת המפתח ג'ורג'יה.
פוקס איבדה צופים לטובת ערוצים ימנים קיצוניים כמו Newsmax, שהציגו ללא הרף וללא היסוס את שקריהם של טראמפ ואנשיו, כולל הטענה לפיה דומיניון הייתה מעורבת בקשירת קשר לגנוב ממנו את הבחירות. מפיקים בפוקס הגדירו טענות אלו כ"מכרה זהב" מבחינת הרייטינג, וציינו שצופיהם אינם מוכנים לשמוע על העברה סדירה של השלטון לידי ביידן.
ההתכתבויות גם הראו, כי חלק מאנשי פוקס הביעו ספקות כבדים לגבי נכונות הטענות ותיארו את טראמפ ועורכי דינו כ"משוגעים" וכמי שפועלים בהשפעת סמים כמו LSD ופטריות הזיה. חלקם אמרו, כי עמיתיהם פועלים בפזיזות בכך שהם מאמצים את טענותיו של טראמפ והדגישו שאין כל ראיה התומכת בהן. למרות כל זאת, כאמור, פוקס חזרה על הטענות ללא הרף – מה שחיזק את סיכוייה של דומיניון להוכיח את הזדון או לכל הפחות את הרשלנות.
פוקס מצידה טענה שאין בסיס לסכום אותו הציגה דומיניון כנזק שנגרם לה בשל הפרסומים. עורכי דינה חלקו של שווייה של דומיניון (שהיא חברה פרטית), וציינו שהחברה דיווחה על רווחים בשנים האחרונות. אולם, בשורה התחתונה, הסיכון לפוקס היה עצום והיא העדיפה להימנע ממשפט בתשלום סכום עתק ואולי אף חסר תקדים.

תאריך:  19/04/23   |   עודכן:  19/04/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוקס תפצה את דומיניון ב-787.5 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
משרד המשפטים ופרקליטות פולטון חוקרים אירועים דומים על בסיס אותן ראיות, וזה עשוי להיות בעייתי - מדווח ניו-יורק טיימס    האישום הבא, חלק שני
איתמר לוין
כתב האישום בנוגע לנסיונות להטות את תוצאות בחירות 2020 עשוי לכלול גם תריסר ממקורביו - מדווח ניו-יורק טיימס    האישום הבא, חלק ראשון
איתמר לוין
בתי המשפט הפדרליים בוושינגטון עלולים להיות מוצפים במשך שנים בהליכים נגד הפורעים - וזה עוד לפני סיום החקירות נגד טראמפ ומקורביו, מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
אקונומיסט מסכם את דוח 6 בינואר: כמו סרט אימה של התרסקות מטוס; ואם טראמפ ייכשל במועמדות הנקמה - יהיה זה משום שהרפובליקנים הגיעו למסקנה שהוא מפסידן
איתמר לוין
ועדת בית הנבחרים - כולה מבין מתנגדי טראמפ - ממליצה בדוח הסופי שלה לתקן את החוקה כדי למנוע מטראמפ להתמודד למשרה כלשהי    עדה מרכזית טענה שעורך דין המקורב לטראמפ לחץ עליה "להגן על הנשיא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il