X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מידת האדם [צילום: נירנג'ן שרסטה/AP]
בין אומנות לאומנות
כ-250 אומניות ואמנים ישראלים מהשורה הראשונה מציגים את עבודותיהם בתערוכת הענק של מוז"א, המבקשת להציג תמונת מצב עדכנית של תחום הקראפט והעיצוב העכשוויים בישראל

מיקה דרימר היא אומנית רב תחומית, מפסלת, מציירת, מעצבת שנים רבות. היא עוסקת בקרמיקה בעור, ויוצרת תכשיטים מדהימים, וכן נעליים ופסלים הנושאים את דמיונה לתקופות ארוכות של הרוקוקו והרנסנאס. האומנית מיקה דרימר הציגה בגלריות רבות בארץ ואף בחו"ל ממגוון עבודותיה.
לפני מספר חודשים פתחה בביתה שבהרצליה פיתוח, מיני מוזאון בו נמצאים עבודותיה היפות, וכבר הצליחו לבקר אצלה כֹ-400 נשים מכל קצווי הארץ. כאשר נכנסים למוזאון הפרטי שלה, חווים חוויה מסוג של שכחת המציאות הקיימת, היומיומית, ועוברים למין סוג של פנטזיה קיומית, וזאת בעזרת העבודות של מיקה המספקות התרגשות אסתטית, גילוי שימושי באביזרים והתפעלות מהכוח הנשי אישי שלה ליצור חפצים המגלמים בתוכם תכנים של זיכרונות עבר ועתיד, מציאויות של כאן ושם.
מיקה דרימר היא אישה מופלאה החיה סביב אומנותה. היא משתפת אחרים הבאים לבקרה במיני מוזאון בתחושותיה. תובנותיה ומחשבותיה בכל מה שהיא חווה ומוציאה אל הפועל.
כאשר מגיעים למוזאון היא שמה מוזיקת רקע קלסית ואף מצלמת את הבאים והבעותיהם השונות לגבי המוצגים. היא בעצמה מדריכה ומספרת לצופיה מה משמעויות החפצים והציורים וכל הביקור וההדרכה במוזאון עורכים שעתיים וחצי. המוזאון כולל ארבעה חלקים; החלק הראשון הוא המבואה לכניסה לבית. מעין סככה חיצונית מקורה ועליה תלויים אימומים של נעליים. עליהם ציירה מיקה בצבעים שונים ומגוונים. כמו-כן בכניסה תלויים ארבעה ציורים דיגיטליים שונים העוסקים במראות חייה מן העבר, ואף אימז'ים מן ההווה. החלק השני כולל את חדר המוזאון והתצוגה המרכזית שבו. מנורות תלויות עשויות קרמיקה צבעונית, נעליים, תכשיטים. חלקי בגדים מקרמיקה וכמובן ציורים דיגיטליים היוצרים קשת מעל לכל. לכל דבר ועניין יש סימבוליות מסוימת ואנשים מתרשמים מהדברים באופן אינדיבידואלי.
החלק השלישי של המיני מוזאון מגלה את חדר העבודה של מיקה, בו היא שוהה במרבית זמן פעילותה. שם נמצאים חומרי עבודותיה, המכשירים והצבעים. בחלק הרביעי של המוזאון, על מדפים שונים הציבה מיקה עבודות למכירה, בעיקר נעליים, תכשיטים שונים, צווארונים וקולרים, המייפים את בגדי האישה ונותנים לה ערך תרבותי אמנותי נוסף. כאמור, מיקה חיה בין עבודותיה. אפשר לומר חיה במוזאון בתוך ביתה.
מהי מידת האדם?
כ-250 אומניות ואמנים ישראלים מהשורה הראשונה מציגים את עבודותיהם בתערוכת הענק של מוז"א, המבקשת להציג תמונת מצב עדכנית של תחום הקראפט והעיצוב העכשוויים בישראל. הנושא הנבחר לביאנלה השנייה הוא "מהי מידת האדם"? והיא מתמקדת במצב האנושי בפתחו של עידן חדש. בתערוכה מוצגות גם מבחר עבודות קראפט ועיצוב של אמנים בין לאומיים שיצירותיהם מגיבות לתרבויות ולמסורות עתיקות.
הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב היא המשך טבעי להתמקדות המתמשכת של מוז"א, מוזאון ארץ ישראל, תל אביב, בתרבות החומרית המקומית. תחומי האומנויות והעיצוב העכשוויים בישראל - קרמיקה, זכוכית, צורפות, טקסטיל ונייר - מוצגים כשהם משולבים זה בזה בביאנלה, אשר מתפרשת על פני רוב חללי התצוגה של המוזאון, ומחברת בין עבודות הקראפט העכשוויות ובין אוצרות ארכאולוגיים ואתנוגרפיים מאוסף המוזאון. במרחבים הפתוחים יוצגו עבודות חוץ בעלות אופי מיצבי, פיסולי או אדריכלי.
עמי כץ, מנכ"ל מו ז"א, הכריז על פתיחת התערוכה: "לאור ההצלחה של הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, שנפתחה לקהל בשנת 2020 ומשכה מאות אלפי מבקרים בשיא מגיפת הקורונה, אנו גאים ונרגשים לקראת פתיחת הביאנלה השנייה ומאמינים שהיא תהווה אירוע תרבות מרכזי בישראל".
אוצרי הביאנלה: אנריאטה אליעזר ברונר. ניר הרמט ותומר ספיר. לאוצרי התערוכה מישראל הצטרף אוצר אורח בינלאומי, ד"ר קווין מוריי. מנהלת הביאנלה וממייסדיה: ד"ר דבי הרשמן.
- הביאנלה השנייה פתוחה למבקרים החל מתאריך ה-31 במרץ ומתפרשת על פני רוב חללי התצוגה של המוזאון: אולמות, ביתני הקבע, ומרחבי החוץ.
- הביאנלה נערכת בשיתוף עם עמותת אמנים יוצרים בישראל, מוסדות אקדמיים מובילים לאמנות ולעיצוב ועיריית תל אביב-יפו.
- הביאנלה תתועד בקטלוג רחב היקף ובבלוג הביאנלה.
- במהלך הביאנלה מתקיימים במו ז"א פעילויות ואירועים מגוונים: סדנאות, הרצאות, שיחי גלריה, מפגשים עם אמנים, מופעים, פעילויות לכל המשפחה, כנס בינלאומי ועוד.

תאריך:  19/04/2023   |   עודכן:  19/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
הביזיון הלאומי הנובע מטיפול רשלני ולקוי בניצולי השואה החיים בישראל הוא בלתי נסבל. מדינה שתקציבה השנתי מתקרב לחצי טריליון ש"ח, יכולה במעט מחשבה ודרך ארץ להתמודד עם סוגיה זמנית זו גם אם תצטרך לגבות ב-5 השנים הקרובות היטל פרוגרסיבי מיוחד למטרה זו "מחמשת העשירונים" העליונים שלה
ציפי לידר
מה קשור: מעשה המעיל, חולצת האושר, אייזיק והאוצר, וחודש ניסן? על כך במאמר שלפניכם    אין השכינה שורה אלא בשמחה    מאמר שמח
רון בריימן
אין להסתפק בתגובה רפה וסלחנית של חברת "אל על" על דבריו של תפוח רקוב, תגובה שאינה כוללת גינוי חד-משמעי של המעשה הנואל של התפוח הרקוב, פרסום שמו המלא בפומבי, הוקעתו במלים חריפות, ופיטוריו לאלתר של התפוח הרקוב שסרח    פחות מכך יביא למחשבה שהתפוח הרקוב הזה איננו יחיד בחברה
יוסף קנדלקר
כמה תובנות על מלך ומלכה [טור ראשון]    יצא פעם שישבתי מול אחד מהחברים למשחק שחמט. חניך אחר בקורס, ממוצא יקי עבר והפטיר בזלזול. "ממתי פרענקים יודעים לשחק שחמט"?
יוני בן-מנחם
כוח "קודס" האירני מגביר את פעילות הטרור שלו נגד ישראל, הוא מגביר את הברחות הנשק לגדה, תומך בקבוצות הטרור החמושות, מתאם ירי רקטות לעבר ישראל ומתכנן התקפות על יעדים ישראלים בחו"ל ובלב ים. הגנרל אסמעיל קאא'ני שעומד בראש הכוח הזה מנסה ליישם את אסטרטגיית החנק של ישראל שהגה מפקדו קאסם סולימאני והוא נתון למעקב ישראלי ואמריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il