X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אופקים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
הדיור המוזל כמנוף לפיתוח הפריפריה
ערי ויישובים הפריפריה מציעים לא רק דיור במחירים זולים משמעותית, אלא גם הטבות מפליגות נוספות, הן במיסוי ומענקים נדיבים, הן במחייה הרבה יותר זולה, ובמיוחד בעידן של מחירי צריכה מזנקים והולכים, והן מערכת של יום לימודים ארוך, חוגי העשרה וכו'

במהלך השנים האחרונות הייתה ביקורת עזה, לעיתים אף קטלנית, על מבצעי הדיור המוזל, הן מחיר למשתכן, הן מחיר מטרה ולאחרונה גם על מבצעי דירה בהנחה. עיקר הביקורת התמקדה בשלושה נושאים עיקריים:
האחד, שחלק נכבד מהדירות ממוקמות בפריפריה ולא באזור הביקוש.
שניים, שמשום כך מבצעי הנחה אלה הינם רלוונטיים רק לחלק קטן מהניגשים הגרלות.
שלוש, הם באים על חשבון היצע הדיור בשוק החופשי.
מבלי לזלזל בטיעונים אלה, אני סבורה, כמי שמיתגה לא מעט ערים ויישובים בפריפריה, שניתן ואפשר להפוך את החסרונות, כביכול, הללו, ליתרונות משמעותיים שיביאו דווקא למנוף חסר תקדים של ערי ויישובי הפריפריה.
ראשית, בעידן בו דירה ממוצעת בישראל עולה יותר משני מיליון שקלים, שלא לדבר על דירה באזור הביקוש שעולה כיום בממוצע 4-3 מיליון שקלים(!), ברור כי דירות בהנחה בפריפריה משווקות בטווח שבין מיליון וחצי לשני מיליון שקלים, הינן הזדמנות פז שאין להחמיץ אותה. לדוגמה, במבצע ההגרלה האחרון שווקו דירות 4 חדרים בנוף הגליל (נצרת עילית שלעבר) בכ-1.5.-1.7 מיליון שקלים. כנ"ל בנהריה ואף פחות מכך באופקים.
שנית, מדובר במסה קריטית מצטברת של רוכשים שלטעמי ישנו לחלוטין את החתך הסוציו-אקונומי בפריפריה. במבצע האחרון, לדוגמה, שווקו באופקים לא פחות מ-2,077 דירות ובחיפה 1,638 דירות וכך גם מספרים מרשימים גם בערים וביישובים רבים נוספים. שלישית, נקודת התורפה של הפריפריה, העדר מקומות תעסוקה מספיקים, הולכת ומשתפרת משנה לשנה. קודמו במהלך העשור האחרון לא מעט מתחמי תעסוקה, כולל בענפי ההייטק והטכנולוגיה למיניהם.
רביעית, עקב אכילס נוסף, נושא התחבורה ובמיוחד תחבורה ציבורית מונגשת ויעילה, הולך אף הוא ומשתפר משנה לשנה. הרכבת כבר מגיעה לחלק נכבד מערי הפריפריה, מכרמיאל ונהריה בצפון ועד לשדרות, נתיבות, אופקים ובאר שבע בדרום. במהלך השנים הקרובות צפוי שיפור נוסף.
חמישית, ערי ויישובים הפריפריה מציעים לא רק דיור במחירים זולים משמעותית, אלא גם הטבות מפליגות נוספות, הן במיסוי ומענקים נדיבים, הן במחייה הרבה יותר זולה, ובמיוחד בעידן של מחירי צריכה מזנקים והולכים, והן מערכת של יום לימודים ארוך, חוגי העשרה וכו'. לטעמי הבעיה של מעבר מהמרכז לפריפריה הינה פסיכולוגית בעיקרה ורוב הטיעונים שכנגד מבוססים על סירוב מראש לבצע את המהלך הזה. ואם נעמיד מולו את החיסכון הכלכלי העצום והאפשרות הריאלית המיידית לשפר את רמת החיים ואיכות החיים בהחלטה חכמה אחת של כן ללכת על רכישת דירה בפריפריה, אזי התשובה הינה חד-משמעית - כן אפשר וכן כדאי, למרות כל ההיסוסים!

*כותבת המאמר היא עורכת-הין, ממתגת ערים ונדל"ן.
תאריך:  24/04/2023   |   עודכן:  24/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדיור המוזל כמנוף לפיתוח הפריפריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
הד"ר בני שפיינר, עמית מחקר והפרופסור שאול חורב, ראש המרכז לחקר מדיניות ואסטרטגיה ימית באוניברסיטת חיפה מנתחים לטובה את ההסכם הימי עם האמריקנים בעניין לבנון    הם מזכירים את עמדת ראש הממשלה הסובר כי ההסכם פגע בהרתעה של ישראל, אך לא מנסים כלל לנתח היבט אפשרי ומכריע של פגיעה בהרתעה    הם מתעלמים לטעמי מהפיל שבחדר, ובכך שוללים לדעתי את אמינות מסקנותיהם
חיים נוי
מותח, משחק מופלא, סיום מפתיע- תיאטרון בית ליסין    רול הצליח ללהטט עם להקת שחקנים מוכשרת במיוחד והתוצאה היא הצגה מרשימה ונוקבת, קולחת ועשויה היטב
יוסי אחימאיר
צביקה ש', צביקה ל', צביקה ר' - אני רואה את פניהם לנגד עיני. פנים שקפאו ולא השתנו ולא ישתנו. אני מהרהר, לאן כל אחד מהם היה מגיע בחייו האישים, אלמלא נפל. דעותיהם הפוליטיות היו אולי שונות, אבל הם היו מאוחדים במשימתם, לשרת בצבא ישראל. היש גאווה גדולה מזו?
איתן קלינסקי
אברהם לא בא אל האנשים החיים בארץ, ילידי המקום מתוך גבהות דתית וברכה אלוקית, אלא מתוך ענווה של אדם כלפי בני אדם אחרים
עמנואל בן-סבו
"הציבור החרדי", בניגוד לנרטיב השנאה והבדלנות המבקשים להדביק להם, פוקדים בהמוניהם את בתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון לחללי צה"ל, עומדים בצפירת הזיכרון, מרכינים ראשם, ממלמלים פרקי תהילים או סתם תחינה, חלק מהזיכרון הלאומי, גם אם חלקם הגדול עדיין בוחר בלימוד התורה על פני השירות הצבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il