X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מכפלן עומה [צילום: דובר צה"ל]
"סיוע חוץ" אמריקני לישראל - בוננזה לארה"ב!
למעלה מ-200 ענקי הייטק מארה"ב - כגון מיקרוסופט, גוגל, סיסקו, פייסבוק, ג'ונסון וג'ונסון, ג'נרל אלקטריק, IBM, אפל - מפעילים מרכזי מחקר ופיתוח בישראל כדי למנף את כוח המוח הישראלי, המשדרג את מוצריהם, מגדיל את היצוא האמריקני ומרחיב את בסיס התעסוקה בארה"ב

ארה"ב אינה מעניקה סיוע חוץ שנתי לישראל, אלא מבצעת השקעה שנתית בישראל, המעניקה למשלם המיסים האמריקני תשואה שנתית של מאות אחוזים.
ישראל אסירת-תודה לארה"ב על אספקת מערכות צבאיות מתקדמות וקריטיות, אך אין מדובר בכביש חד-סטרי ומענק גרידא. ישראל מהווה את המעבדה בתנאי-קרב וחסכונית של התעשיות הביטחוניות (המעסיקות 3.5 מיליון איש בנוסף למיליונים המועסקים על-ידי קבלני-משנה) וכוחות הצבא של ארה"ב. "המעבדה הישראלית" מזרימה לארה"ב, באופן שוטף, לקחים מבצעיים ותחזוקתיים, המשדרגים את איכות המערכות האמריקניות ואת תורות הלחימה של הצבא האמריקני, כלומר את הביטחון הלאומי וביטחון הפנים של ארה"ב.
ולהלן מספר דוגמאות (מניסיוני האישי):
  • חיל-האוויר הישראלי משתמש במטוסי F-15 ו-F-35 המיוצרים על-ידי חברת לוקהיד-מרטין בטקסס ומעביר ליצרן ולחיל-האוויר האמריקני - מדי יום - לקחים המונעים תקלות/אסונות, משדרגים את איכות הדור הבא של המטוסים באמצעות מאות שדרוגים (תא הטייס, מערכת הירי, הכנפיים, מיכל הדלק, ועוד), חוסכים ליצרן 20-10 שנות מחקר ופיתוח (שערכן מיליארדי דולרים), משפרים את התחרותיות של המטוסים בזירה הבינלאומית, מגדילים את היצוא (המסתכם במיליארדי דולרים), ומרחיבים את בסיס התעסוקה של המפעל. ישראל משתמשת במאות מערכות לחימה של ארה"ב, ומשדרגת כל אחת מהן באמצעות ניסיונה המבצעי החריג לתועלת הדדית וחריגה של ארה"ב וישראל.
  • ישראל היא "חנות היוקרה" ב"מרכז הקניות" הגדול של לוקהיד-מרטין, בואינג, ריית'יאון, נורת'רופ-גראמאן וענקיות נוספות של התעשיה הביטחונית בארה"ב. המוניטין של ישראל בשדה הקרב משדרג את המוניטין של מטוסי ומסוקי הקרב, משגרי טילים וטילים, טנקים, רובוטים למיניהם ומערכות נוספות אמריקניות הנמצאות בשימוש צה"ל. מדינות העולם מניחות ששימוש ישראלי במערכות האמריקניות מעיד על יתרונן-היחסי. ישראל מהווה מכפלן-יצוא יחיד במינו עבור ארה"ב.
  • צה"ל מעביר לזרועות הצבא האמריקני לקחי-קרב וביטחון שוטף, ותורם לשדרוג תורות הלחימה של ארה"ב. לדוגמה, גיבוש תורות הלחימה בבסיס "פורט לוונוורת'", הנחשב למוקד האינטלקטואלי של צבא ארה"ב, מתבסס במידה רבה על הניסיון הישראלי. יחידות מיוחדות של ארה"ב שהו שבועיים-שלושה בישראל, בדרכן לאפגניסטן ועירק, כדי להיחשף לניסיון הישראלי בכל הקשור לצליפה ועמידה בפני טרור מתאבדים, מכוניות-תופת ומטעני-צד. יחידות לוחמה-בשטח-בנוי של ארה"ב מתעדכנות על-ידי הניסיון הישראלי בלוחמה-בשטח-בנוי בלבנון, שומרון, יהודה ועזה, וטייסי חיל-האוויר של ארה"ב טוענים שתרגילים משותפים עם חיל-האוויר הישראלי חושפים אותם - לראשונה - לתמרונים יצירתיים ונועזים המשדרגים את ביצועי המטוסים האמריקנים.
  • ראש המודיעין של חיל-האוויר, לשעבר, הגנרל ג'ורג' קיגן, טען שאילו ארה"ב הייתה צריכה להשיג בכוחות עצמה את המודיעין שהיא מקבלת מישראל (איכות מערכות מלחמה סובייטיות/רוסיות, לוחמה בטרור ומניעת טרור אנטי-אמריקני, ועוד), היא הייתה חייבת להקים 5 סוכנויות ביון (CIA). התקציב השנתי של ה-CIA הוא 15 מיליארד דולרים. הסנטור דניאל אינוייה שהיה יו"ר וועדת ההקצבות וגם יו"ר וועדת המודיעין בסנאט האמריקני טען שהיקף המודיעין המגיע לארה"ב מישראל עולה בהיקפו על המודיעין המגיע מכל מדינות נאט"ו יחדיו.
  • ישראל מהווה מכפלן-עוצמה ייחודי עבור ארה"ב, שאינו זקוק לנוכחות צבאית אמריקנית על אדמתו, אך מאריך את הזרוע האסטרטגית של ארה"ב, מרתיע-מלחמות וטרור, ומשדרג את יציבות המשטרים הערביים הפרו-אמריקנים (במיוחד ירדן). תרומת ישראל לארה"ב ייחודית גם אם משווים אותה ליפן, קוריאה הדרומית ומערב אירופה המתבססות גם על נוכחות צבאית אמריקנית בהיקף של מיליארדי דולרים לשנה.
  • הגנרל אלכסנדר הייג, שהיה המצביא העליון של נאט"ו ומזכיר המדינה של ארה"ב והאדמירל האמריקני אלמו זומוואלט טענו ש"ישראל היא נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה בעולם, אך אינה זקוקה לאך חיל אמריקני, אי-אפשר להטביע אותה, נמצאת באזור קריטי לאינטרסים כלכליים וביטחוניים של ארה"ב, ואילו לא הייתה - ארה"ב הייתה חייבת לייצר ולהעביר לים התיכון והאוקיינוס ההודי נושאות מטוסים נוספות יחד עם מספר חטיבות צבא בעלות של כ-15 מיליארד דולר לשנה.
  • למעלה מ-200 ענקי הייטק מארה"ב - כגון מיקרוסופט, גוגל, סיסקו, פייסבוק, ג'ונסון וג'ונסון, ג'נרל אלקטריק, IBM, אפל - מפעילים מרכזי מחקר ופיתוח בישראל כדי למנף את כוח המוח הישראלי, המשדרג את מוצריהם, מגדיל את היצוא האמריקני ומרחיב את בסיס התעסוקה בארה"ב. ישראל מהווה מכפלן-טכנולוגיה, המסייע לארה"ב לשמור על הבכורה העולמית.
לסיכום, יחסי ישראל-ארה"ב מהווים דוגמה קלאסית לכביש דו-סטרי לתועלת-הדדית, המשדרג את כלכלת וביטחון השתיים, ומניב מיליארדי דולרים - הרבה מעבר ל"סיוע החוץ" השנתי - למשלם המיסים האמריקני.

תאריך:  25/04/2023   |   עודכן:  25/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סיוע חוץ" אמריקני לישראל - בוננזה לארה"ב!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להפיץ במדיה האמריקאית
תמר גרפית  |  30/04/23 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
צמחו בארץ דורות אשר אימצו את ה"סייפא" וזלזלו ב"ספרא"    דורות עם חרב ביד וספר הרחק על המדף    הם יודעים להגן על חופי הארץ בסטי"ל, אבל אינם מכירים את שירת הים
יוסי אוחיון
עד לכינונה של הממשלה המכהנת, הרבה בן-גביר להתריע, לזעוק ולהאשים "שצריך" לפעול ולעשות כך, וכך, וכך... אז ידענו בבירור שהוא מתכוון שהממשלה ההיא, היא זו ש-"צריכה" לפעול, עליה מוטלת האחריות על כל "המחדלים" והאסונות
איתן קלינסקי
בכל הכינוסים השנתיים של יהודי צפון אמריקה לא היו לבנימין נתניהו אילוצים של לוח זמנים, שחייבו אותו להודיע על ביטול הופעתו ברגע האחרון, ואילו בימים אלו אילוצי לוח הזמנים נשלפו רגע לפני שעת האפס שנקבעה להופעתו בכינוס
יוני בן-מנחם
חודש רמדאן הסתיים וישראל נמצאת בפני מציאות ביטחונית חדשה שבה אירן מובילה מלחמת התשה רב זירתית נגדה, זהו האתגר הביטחוני החדש של ישראל. סעודיה הצטרפה לציר החדש של אירן, רוסיה וסין, גורל הסכם הנורמליזציה שלה עם ישראל אינו ברור, וישראל מהדקת קשרים עם שתי מדינות מוסלמיות על גבולה הצפוני של אירן
רועי לנדסברג, יוסי רוסמן
כ-2-1 אחוזים מהאוכלוסייה בישראל סובלים מסינוסיטיס כרונית עם פוליפוזיס אפית כרונית הכוללת אובדן חוש ריח, כאבי ראש ופגיעה באיכות החיים    גישה טיפולית חדשנית הכוללת שילוב כוחות של מומחה א.א.ג ואלרגולוג על-ידי רפואה מותאמת אישית וטיפול ביולוגי, עשויים להגדיל משמעותית את הסיכויים להחלמה לאחר ניתוח ואף לייתר אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il