X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פוליטיקה גריאטרית [צילום: AP]
הכלכלה עשויה להכריע את הבחירות בארה"ב
אם אכן הבחירות יהיו שידור חוזר של ביידן נגד טראמפ - סבור אקונומיסט - הן יהיו פחות צפויות מכפי שאמורות להיות, כי הכלכלה אינה בשליטת ביידן

ג'ו ביידן יתמודד בשנה הבאה מול מועמד הרפובליקנים; הסקרים נכון לעכשיו מלמדים שיהיה זה דונלד טראמפ. אם ינצח וישלים את כהונתו, הוא יפרוש בגיל 86 – וזה במדינה שאוכלוסייתה צעירה משל דמוקרטיות מערביות אחרות וכלכלתה יותר פעלתנית; בפוליטיקה היא גריאטרית, עוקץ אקונומיסט.
הוותק של ביידן וגילו מסבירים מדוע 70% מהאמריקנים, כולל 50% מהדמוקרטים, אינם רוצים שהוא יתמודד שוב. אם הוא היה קמפיינר מעורר השראה, לא היו חולפות 32 שנים בין הפעם הראשונה בה התמודד לבין הרביעית והאחרונה. מועמדותו ב-2020 הייתה מענה לבעיה שיצרה המפלגה הדמוקרטית עצמה. המועמד המוביל אז, ברני סנדרס, היה סיכון עצום בשל דעותיו השמאלניות והסיכוי הסביר שיפסיד לטראמפ. למי יש הסיכוי הטוב ביותר לנצח את טראמפ? לבחור שתמיד היה שם, לזה שהמשיכה העיקרית שלו נבעה מכך שהוא די משעמם בעידן של יותר מדי קיצוניים.
ארבע שנים מאוחר יותר, הדמוקרטים תקועים עם התלבטות דומה. נשיאים מכהנים תמיד רצים שוב אם הם סבורים שיוכלו לנצח בבחירות המקדימות. הדמוקרטים עמוסים בכשרונות: המושלת גרטשן וויטמר, הסנאטור רפאל וורמוק, המושל אנדי בשיר ואחרים. אבל הדמוקרטים הם חבר'ה מסודרים ושום מועמד רציני אינו רוצה לפגוע בקמפיין של הנשיא המכהן. וכך יריביו היחידים של ביידן הם יועץ רוחני לשעבר של אופרה וינפרי ומתנגד חיסונים.
אבל המצב אינו כה גרוע מבחינת הדמוקרטים, טוען אקונומיסט. נכון, רוב האמריקנים לא רוצים שביידן ירוץ שוב, אבל הדמוקרטים יתלכדו מאחוריו גם אם בחוסר רצון. ומה שחשוב יותר: מספר גבוה עוד יותר אינם רוציפ עוד ארבע שנים של טראמפ. בקרב כלל הציבור, ביידן נמצא במינוס עשר נקודות (הפער בין התומכים למתנגדים) בעוד טראמפ נמצא במינוס של 19 נקודות. גם הפופולריות של ביידן אינה כה גרועה כפי שנדמה, בהשוואה למנהיגים אחרים בעולם המערבי: התמיכה בעמנואל מקרון, רישי סונאק וג'סטין טרודו נמוכה עוד יותר.
בתיאוריה, נשיאים מכהנים מתמודדים על הישגיהם. אם זה היה המצב, ביידן יכול היה לחוש ביטחון. חוץ מאשר לשלוח חיילים אמריקנים, הוא עשה הכל כדי למנוע מרוסיה לכבוש את אוקראינה. הוא מעודד את התעשיה המקומית ובמיוחד את המוליכים-למחצה – מה שמתיישב עם מצב הרוח של מדינה שהתעשרה מן הגלובליזציה אך בטוחה שסחר החוץ מאיים עליה. טענתו שיוכל לעשות עסקים עם הסנאט בו כיהן 36 שנים הוכחה כנכונה.
אבל בפועל יש משמעות גם לקמפיינים, וביידן לא מצטיין בהם. הסרטון בו הכריז על מועמדותו הוא הוכחה לכך: ביידן טוב יותר בקליפים קצרים מאשר בנאומים מול קהל. גם קאמלה האריס לא עוזרת במיוחד; הבוחרים חשים שלא בנוח עם ההרגשה שאם ביידן ילך לעולמו – התפקיד יעבור למי שאיננה מוכנה לקראתו.
ב-2020 ביידן כמעט ולא צריך היה לנהל קמפיין פיזי, כי מגבלות הקורונה מנעו כינוסים גדולים. זה התאים לו, כמו גם ההאטה הכלכלית שגרמה המגיפה. בשנה הבאה תהיה חשיבות רבה לביצועיו של המשק. נשיאים מכהנים המתמודדים שוב כאשר הכלכלה חזקה, תמיד מנצחים. מה שאומר ששידור חוזר של ביידן-טראמפ יהיה הרבה יותר בלתי צפוי מכפי שהוא אמור להיות, בשל גורמים שאינם בשליטתו של ביידן.
אם טראמפ אכן יהיה המועמד, הוא מבטיח נשיאות של נקמה; צוות הבית הלבן השני שלו יהיה מלא במאמינים אדוקים. המשימה למנוע זאת שוב מוטלת כתפיו המזדקנות של ביידן. כל מעידה שלו בשנה וחצי הקרובות תזכיר את הנטל הזה, מסיים אקונומיסט.

תאריך:  28/04/23   |   עודכן:  28/04/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכלכלה עשויה להכריע את הבחירות בארה"ב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השאלה אם ביידן יחזיק מעמד עד
חשדנית  |  28/04/23 19:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מזכיר: בשורות הדמוקרטים אין שום מועמד רציני אחר, למרות שרוב מצביעי המפלגה היו רוצים שיתייצב כזה - בעיקר בשל גילו של ביידן
יעקב אחימאיר
אי הוודאות סביב הכרזת התמודדתו של נשיא ארה"ב לקדנציה נוספת: יריבויות פוליטיות, כנסים של המפלגה, סקרי דעת קהל ויחסיה העתידיים של ישראל עם ארה"ב
איתמר לוין
טוען שהדמוקרטיה האמריקנית מצויה בסכנה מצד טראמפ ותומכיו    המכשול העיקרי שבפני ביידן: גילו המתקדם
איתמר לוין
ביידן בן ה-80 הוא כבר הנשיא המבוגר ביותר בתולדות ארה"ב; רבים מן הדמוקרטים מעדיפים שלא יתמודד בשל גילו - אך לדעתו רק הוא מסוגל לנצח שוב את טראמפ
איתמר לוין
הדמוקרטים ממשיכים לתקוף את הרפובליקנים, המתקשים מצידם לנווט בין הבסיס השמרני לבין הקולות הצפים המתונים - מנתח ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il