X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
צוקרברג. עוסק אישית בפיטורים [צילום: AP]
עובדים בקבוצת מטא מאבדים אמון בצוקרברג
וושינגטון פוסט: הפיטורים הנרחבים והחשש שהם אינם הסוף של הקיצוצים, גורמים לצניחה של המורל ולביקורת על המנכ"ל ובעל השליטה - כולל מצד בכירים בקבוצה

מארק צוקרברג נשמע עצבני כאשר הודיע בחודש שעבר שחברת מטא תפטר אלפי עובדים, בנוסף ל-11,000 שפוטרו בנובמבר אשתקד. העובדים שכינס במטה החברה בקליפורניה הפציצו אותו בשאלות, כולל הטלת ספק במנהיגותו. "זו שאלה הוגנת לגמרי", השיב צוקרברג בלא הציניות הרגילה שלו.
זו הייתה הודאה כואבת מצידו של מי שתיאר במילים "נוע במהירות ושבור דברים" את הדרך בה יצר את החברה בשווי 116 מיליארד דולר, סמל עמק הסיליקון – מציין וושינגטון פוסט. צוקרברג ניווט את פייסבוק/מטא לאורך שנים של בעיות ציבוריות, תוך שהוא מעניק לעובדים את הביטחון שיהיה מה שיהיה – המנכ"ל שלהם תמיד מהמר על העתיד הנכון.
אבל כעת, כאשר המצב הכלכלי מחייב פיטורים של 21,000 עובדים, ולאחר השקעה יקרה ב-metaverse שלא מראה שום סימנים של רווחיות קרובה, רבים בתוך מטא אומרים שצוקרברג אולי איבד את החזון ואת האמון של אנשיו. במקום זאת, הוא מוביל את הספינה לתוך משבר מורלי חסר תקדים – מסיק הפוסט לאחר שיחות עם כ-25 עובדים בהווה ובעבר. אחד מהם אומר, שנראה שהגישה עברה ל"נוע לאט ושבור דברים", ומשם ל"אולי נתקן את זה בעתיד, כל מקרה לגופו".
מוצר הליבה של מטא, פייסבוק, נלחם בטיקטוק על משתמשים ושווקים. כוחות כלכליים פגעו בהכנסות מפרסום. החברה מפגרת בתחום הבינה המלאכותית, המחוללת במהירות מהפכה בענף הטכנולוגיה. בשבוע שעבר זינקה מניית מטא ב-13% בשל העלייה הרבעונית הראשונה ברווח מזה קרוב לשנה. אבל עובדים אומרים שהפיטורים והודעתו של צוקרברג על קיצוצים צפויים נוספים, פגעו קשות במצב הרוח.
אפילו בדרגים הגבוהים ביותר של מטא יש המאשימים את צוקרברג במצבה של החברה. למשל: מטא שכרה 41,000 איש במהלך הקורונה, כאשר הכנסותיה גאו. בפגישה בחברה בחודש שעבר אמר סמנכ"ל הטכנולוגיה, אנדרו בוסוורת', כי צוקרברג ביצע חלק מהגיוסים למרות התנגדותם של מנהלים בכירים. היו מקרים, מוסיף הפוסט, בהם הוא פעל בניגוד לדעתם כאשר פיטר עובדים.
צוקרברג תיאר את הקיצוצים כצעד כואב אך חיוני, במסגרת מה שהוא מכנה "שנת ההתייעלות" שמטרתה להכין את מטא לצמיחה מתונה יותר ברווחים, בשל העלייה בריבית וחוסר היציבות הגיאו-פוליטי. בכך הוא אחד משורה של בכירים בענף, אשר הגיבו לשינויים בשוק באמצעות קיצוץ בכוח האדם. צוקרברג מעורב אישית בקיצוצים, למרות שצמצם את שעות עבודתו עם הולדת ילדו השלישי.
המורל בחברה נמוך. היא התקשתה ממילא לשכור ולשמר את העובדים הטובים ביותר בשל שורה של שערוריות, כולל חלקה בהפצת פייק ניוז ערב בחירות 2016. בסקר פנימי שנערך באקטובר שעבר, ערב גל הפיטורים, רק 31% אמרו שהם משוכנעים שראשי החברה לוקחים אותה בכיוון הנכון – צניחה של 11 נקודות לעומת מאי אשתקד.
צוקרברג הבטיח בשבע שעבר שהחברה תחזור ליציבותה ברגע בו יסתיים הארגון מחדש. אבל כאשר העובדים מצויים לאחר שבעה חודשים של פיטורים, לא ברור האם הוא יצליח לזכות מחדש באמונם. "מה שהיה מיוחד במטא היה האמון. הרגשנו שזאת באמת החברה שלנו. אבל זה אבד, יש תחושה של בגידה", אומר אחד מהם.

הפסד של 30.5 מיליארד דולר
"זה מקום מאוד מיוחד" [צילום: גודנפרדו וסקאז, AP]

במשך שנים שכרה מטא עובדים בקצב מסחרר, ומשכה אותם בעזרת הטבות נדיבות והשכר הגבוה ביותר בענף. מנהלים יכלו להתקדם באמצעות הצעת פרויקטים המצריכים עובדים נוספים. מטא יכלה להרשות זאת לעצמה: בשנים 2021-2020 זינקו ההכנסות מפייסבוק ואינסטגרם, בשל השימוש המוגבר בזמן הקורונה. היא ניסתה לנצל את המגיפה באמצעות כניסה לסחר מקוון, אך היה זה הימור מסוכן.
במקביל, הקבוצה השקיעה סכומי עתק במציאות הווירטואלית, בהובלתו האישית של צוקרברג. אך כאשר באוקטובר 2021 הוא שינה את שמה מ"פייסבוק" ל"מטא" כדי להדגיש את הכיוון, עובדים קידמו את המהלך בספקנות. הקבוצה ניסתה לייצר הכל כדי להיכנס לתחום, החל מקסדות וכלה בסמארטפונים – ונתקעה עם מוצרים זמן רב לאחר שהיה ברור שאין להם שוק, תוך התעלמות מהנתונים שלימדו על כך שהיעדים אינם מושגים. בשנים 2022-2020 היא הפסידה 30.5 מיליארד דולר בפעילות זו.
בתחילת 2022 החלה האופטימיות להתפוגג. מטא דיווחה שפייסבוק הפסידה משתמשים יומיים בפעם הראשונה מאז הנפקתה עשור לפני כן; המניה צנחה ביותר מ-25%. בקיץ שעבר החלו צוקרברג ומנהלים אחרים לאותת בשיחות פנימיות שעל הדרג הניהולי לאתר את העובדים הפחות-טובים, ושכירת עובדים הוקפאה בכל המחלקות. בחודשים הבאים הפסיקה מטא לפרסם מודעות "דרושים" ולא השיבה לפניות של עובדים-בכוח. המסרים הברורים הללו יצרו גל של חששות ומצב רוח ירוד בקרב העובדים.
הפוסט מזכיר, כי צוקרברג יוצא דופן בעמק הסיליקון בכך שהוא ממשיך לעמוד בראש החברה שהקים ואף מחזיק ב-61% ממניותיה. מבקריו טוענים, שהוא מקיף את עצמו בכפיפים ותיקים, אשר בילו את רוב הקריירה שלהם במערכת ובתרבות של מטא, מה שמגביל את הפרספקטיבה שברשותם.
כאשר הגיעו הפיטורים בנובמבר, את ההחלטה את מי לפטר קיבלו המנהלים הבכירים – לא הממונים הישירים על המפוטרים. כאשר צצו דיווחים בתקשורת על הפיטורים הצפויים, החליטו בכירי החברה שלא להגיב עליהם. באותה ישיבה הודה צוקרברג, כי שגה בתחזיות רווח מופרזות. "כדי להתקדם, אנחנו צריכים להיות רזים יותר ויעילים יותר מבחינה כספית".
בפגישה עם העובדים בחודש שעבר, הסביר צוקרברג מדוע כדאי להם להישאר בחברה: אין חברת טכנולוגיה אחרת המעניקה התנסות חברתית למיליארדי אנשים כמו מטא. "בסופו של יום, אני מקווה שאתם כאן כי אתם מאמינים בעבודה שאנחנו עושים. זה מקום מאוד מיוחד".

תאריך:  07/05/23   |   עודכן:  07/05/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדים בקבוצת מטא מאבדים אמון בצוקרברג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זו התכנית של הגלובליסטים
חשדנית  |  7/05/23 18:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העיתונאית טינה בראון שוחחה עם מנויי וושינגטון פוסט על ההכנות להכתרה, הבעיות במשפחת המלוכה ועתידה של המונרכיה הבריטית - ויש לה כמה תובנות בלתי שגרתיות
איתמר לוין
דייוויד איגנציוס מציע בוושינגטון פוסט, בעקבות הדלפת הענק של המסמכים המסווגים, לשנות מן היסוד את התפיסה שבבסיס הטיפול בהם
איתמר לוין
לא רק הקורונה: הריבית הגואה מעמידה בסכנה את יכולתם של רבים מבעלי הנכסים לפרוע את חובותיהם לבנקים קטנים ובינוניים, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
האסיפה הכללית של ברקשייר-האת'וואי בסוף השבוע תהיה הזדמנות נוספת למשקיע-העל להציג את תפיסתו: המנהלים משרתים את בעלי המניות – כותב הביוגרף שלו בניו-יורק טיימס
איתמר לוין
לקראת ההכתרה בוחן וושינגטון פוסט את שווי נכסיהם של המלך ומשפחתו, ובודק האם צ'רלס יעמוד בהבטחתו להוציא פחות כספי ציבור    הערכה סבירה יותר: הוא ינסה להגדיל את ההכנסות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il