X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משחק מופלא [צילום: שמחה ברבירו]
נרות יום הולדת
הצגה קסומה ומרגשת - חייה של אישה מגיל 17 עד 107 - תיאטרון הקאמרי המחזאי נח היידל לוקח את הצופים למסע קסום

נרות יום הולדת, העולה בתיאטרון הקאמרי, היא הצגה קסומה ומרגשת מאוד, המעניקה חוויה תיאטרלית לצופים. הבמאית רוני ברודצקי הצליחה ללהטט עם להקת שחקנים משובחת והתוצאה היא דרמה נוטפת ממתקים תיאטרליים, המשקפת חיים שלמים של משפחה ממוצעת, על מגרעותיה, מכאוביה ורגעי השמחה שלה.
המחזאי נח היידל לוקח את הצופים למסע קסום עם אישה אחת, ארנסטין, כשהיא עוברת מיום הולדת ליום הולדת ואופה חיים, מגיל 17 ועד גיל 107. כבר בפתיח של ההצגה מלמדת אותה האימא כיצד לאפות עוגת יום הולדת ועוגה זו תלווה אותה כל השנים בטקס יום ההולדת. לעוגה מצטרפים עם השנים דג זהב בצנצנת גדולה שמוחלף במשך השנים ב-103 דגים. השנים חולפות ביעף, וארנסטין חווה בעיות עם בנה ועם בעלה ומתרגשת מהשכן שלה שגם הוא נפרד מאשתו ובגיל מתקדם הם רוקמים חיים בצוותא. לנגד הצופים חולפים חייה מילדות לזקנה, מאהבות לאכזבות, מרגעי כאב ואובדן לרגעים של רוממות נפש. מסע חיים רב טלטלות ותהפוכות שרק דבר אחד נותר בו יציב: טקס אפיית העוגה, כל שנה, ביום ההולדת.
אולה שור סלקטר מגלמת נפלא את ארנסטין ונוכחת כל העת על הבמה, מזדקנת ועוברת תהפוכות יחד עם בני משפחתה. אולה היא שחקנית מעולה שלובשת ופושטת את דמותה של ארנסטין לאורך חייה ואין ספק שמגיעות לה תשואות חמות על גילום התפקיד. ישי גולן נהדר בדמות קנת, השכן המאוהב בארנסטין עוד משחר נעוריה ומיישם אהבתו אליה בזקנתם. הקטע בו הוא כורע ומבקש את ידה, בעודו סובל ממכאובים במפרקים - הוא פנינה תיאטרלית. ישי הוא מקצוען ומשחקו הוא בית ספר למשחק.

תוסס וקולח [צילום: שמחה ברבירו]

ערן מור המעולה כבעלה של ארנסטין מגיש משחק משובח במיוחד ומשחקו בקטעים שבו הוא חולה סיעודי וגם כשהוא מתוודה על בגידותיו, הם קטעי משחק מרשימים. כינרת לימוני מדהימה במגוון תפקידיה, באימא וככלה מיועדת, כנערה ושוב כאמא - רצף של משחק מופלא, עטור ביכולות מימיקה ולשון ואין ספק כי מדובר בשחקנית רבגונית מהמעלה הראשונה. נעמה שטרית מצויינת כבת המוזרה ובתפקידים נוספים ויש לה יכולות משחק טובים מאוד ויפים. אלון סנדלר מצטיין בגילום הבן ועוד תפקידים והוא תוסס וקולח ומגיש משחק מקצועי ונאה.
שני טור עצבה תפאורה מסתובבת של מטבח מאובזר ומוצלח במיוחד. שירה וייז עיצבה תלבושות ראויות. מאיה בלזיצמן אחראית למוזיקה היפה. קרן גרנק עיצבה תאורה נאותה. שרון גל עצבה את התנועה המקסימה. אלי ביז'אווי תרגם את המחזה לשפה קולחת ועכשווית.

פנינה תיאטרלית [צילום: שמחה ברבירו]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  02/05/2023   |   עודכן:  02/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אורן
שתי עובדות מסבירות את השתכחות ספריו של הזז עם השנים - הראשונה כאשר זכה הזז בפרס ישראל לספרות עברית בשנת 1953 כבר נשפו בעורפו סופרי "דור בארץ" והעובדה השנייה - עם השנים נתמעט מספרם של הקוראים שהצליחו להתמודד עם תוכנם התקופתי של סיפוריו וגם עם השפה העברית "הגבוהה" שבה כתב אותם
יוני בן-מנחם
אירן נוקטת באסטרטגיה חדשה במזרח התיכון שמבוססת על פיוס עם מדינות ערב במגמה לבודד את ישראל ולפגוע בתהליך הנורמליזציה. במקביל היא ממשיכה להתגרות בישראל, לחזק את ארגוני הטרור ולהמשיך במלחמת התשה רב זירתית נגדה
עמנואל בן-סבו
המשתתפים בעצרת העם הרוויחו פעמיים, הפעם הראשונה בעצם הענקת רוח גבית עוצמתית לנבחרי הציבור, הפעם השנייה היא שסוף-סוף החלו לספור אותם
איתן קלינסקי
אני מביע את צערי, שבשירת הצועדים בעיר העתיקה נמצא מקום לקריאות מזוויעות ולקריאות נאצה - "מוות לערבים", "שישרף לכם הכפר", "שועפט עולה באש", "ואנקמה נקם אחת משתי עיני מפלשטין"
דן מרגלית
ביטן ממלא את תפקיד הילד האומר בעיצומו של המצעד כי "המלך הוא עירום"    ביבי סיבך את המדינה. ביבי סיבך את מפלגתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il