X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברק. נעבכדיקער [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
חסון, שוקן, סער וכל השאר
רשת מסועפת של "שמור לי ואשמור לך" מי מסקר את משפט נתניהו? אהרן ברק ישב בוועדה למינוי שופטים כנשיא בית המשפט העליון, משנת 1995 עד שנת 2006 - נחשו כמה שופטים מזרחיים הוא מינה במהלך אותן 11 השנים

באחרונה סוקר בהרחבה בערוץ 11, ובמדיה החברתית, הסיפור האחרון של אילה חסון ועורך הארץ, עמוס שוקן, שנסחט לטענתו לכאורה, על-ידי גדעון סער, מי שכיהן כשר המשפטים, בממשלה הקודמת. אין כל סיכוי, שסיפור מעלליו, של מי שכיהן כשר בממשלה בישראל, יעבור תהליך מזכך של מיצוי בערוצים המשפטיים המקובלים. היועמ"שית מיארה לא תורה בשום אופן על קיום חקירה בעניין של סער.
המשפטנים ב"שירות" הציבור הקימו לנגד עינינו רשת מסועפת של "שמור לי ואשמור לך". החברה האזרחית החדשה שהם עמלים על בנייתה, מבוססת על השקר הגדול נוסח ג'ורג' אורוול 1984, שקר הוא אמת, אמת היא שקר. כביכול מנהלים מאבק לקיום משטר של דמוקרטיה כשהם נאבקים בפועל על היפוכו המוחלט של המושג, על קיומו של שלטון החונטה או ה"פמיליה", על-פי הגדרתו של ברק עצמו ("אנחנו משפחה"). הם נלחמים בחירוק שיניים על חייה של גרסתם המעוותת למונח דמוקרטיה. השיטה ה"דמוקרטית" פרי הגותם היא שקרית על-פי כל אמת מידה מקובלת.
כל הכלים העומדים לשימורו של משטר דמוקרטי בעולם המערבי כולו, נידונים בידיהם להרס אחד לאחד: כך נעשה בראש חוצות הרס המשילות של הממשלה הנבחרת, על-ידי פגיעה אנושה במרקם החיים היומיומי. תופעות כהשתוללות במרחב הציבורי (חסימת צירים, הבערת מדורות "ספונטניות" בדרכים ראשיות, הפגנות ליד מקומות פעילותם של נבחרי ציבור, הם מעשה יומיומי). אחרון חביב: שינוי עמוק באחד מיסודותיו של המשטר הדמוקרטי, למעשה ריסוקו המוחלט: על-ידי תפירת תיקים שיטתית לעומדים בראשו.
ואם בכך לא די, הוסיפו "המוחים" הטלת משטר פרבדאי על המדיה, כולל הרחקת עיתונאים סוררים הנבעטים ממקומות עבודתם, ובעיקר צלחה דרכם (בינתיים), בהפעלת משטר שיפוטי מסוג חדש בעולם כולו: שפיטה על-פי "מרחב הסבירות", העומד ברוב נדיבותה של מערכת המשפט לרשותו של כל שופט. כל היושבים בדין, עושים במרחב הזה כחפצם, ללא כל הגבלה. להגברת כוחם השיפוטי נוסף גם מושג ה"אמת לשעתה", אף זאת, כדי לאפשר לכל שופט אפשרות לעשות גם במרחב הזמן כרצונו.
וזה דפוס השפיטה שאימצה מדינת ישראל, תוך ביזוי החקיקה בכנסת, ועוד הוענק למחוקקים ביזוי נוסף: הקלה קיצונית בענישה, הרס מושג ההרתעה באופן כולל. ותחי הדמוקרטיה הישראלית... רק רפורמה, ועכשיו!
הבְּרוֹךְ הגדול של משפט נתניהו
מדוע הם נפקדים כאשר צריכים אותם
משפט נתניהו הולך ומתברר יותר ויותר כגרוטסקה משפטית מהסוג הגרוע במיוחד. החקירה הנגדית מעלה בחכתה עדי תביעה, ההופכים לנגד העיניים הקמות של המקשיב והמתבונן לעדי הגנה, סוג של מטמורפוזה (שינוי צורה ביולוגי), שמתרחשת ממש לנגד עינינו. כולם עדים לה זולת השופטים במותב.
היכן אתם אביעד גליקמן, ברוך קרא, אבישי גרינצייג, גיא פלג, תמר אלמוג וגידי ויץ? מעניין. החבורה הזו נראית בכל מקום, במיוחד באולפנים. היא משדרת לכולנו השכם והערב: אנחנו כאן. והיכן הם לא? ניחשתם נכון: באולם שבו מתנהל משפטו של נתניהו, שם הם לא.
כל כתבי המשפט הידועים באומץ לבם הנדיר, כולל המוזכרים לעיל, נעדרים משום מה, מהאולם. עדות לסיפור העגום של משפט זה. מדוע? כי הם לא רוצים/יכולים לדווח לאחור, לקוראים ולצופים בבית, על עוללות המשפט ועל כשלונותיה המתמשכים והבוטים של הפרקליטות. כי אז יאלצו לדווח גם על ה"בְּרוֹךְ" הגדול שלה. על מסמכים שלא נמצאים, על מועדים שלא קיימים, על עדים המשיבים תשובות שאינן עולות בקנה אחד עם כתב האישום.
הפתרון של הכתבים? בהעדרותם. הם פשוט לא שם. ואני תוהה: הבוסים של אותם כתבים, ידעו לשגר עיתונאים (יאיר וינרב) בטיסה עד למוסקבה הרחוקה על-מנת לשאול שם במסיבת עיתונאים מול פוטין ונתניהו וכל העולם, שאלה אחת, אחת! את נתניהו (על קשר שלו עם יהודי צרפתי פלוני, ועברו המפוקפק, אולי), ולהשיג בכך עוד קמצוץ השפלה לנתניהו. אבל אותה מדינה כושלת כשלון כל כך נחרץ בציוות/ארגון עיתונאים לכיסוי משפטו כאן? בירושלים?
ומה יקרה לחבורה הזו כאשר תתחיל חקירתם של כ-300 עדי ההגנה? אז ירחיקו עובדי הפרקליטות את עדותם עד מעבר להררי החושך כדי להביא את הנעדרים לכאן? וכמה עוד יעלה לנו המשפט המקרטע הזה, ומדוע אין בין השופטים ולו אחד שיקום ויגיד לחברים שלו במותב ובפרקליטות: הלו, חברים יקרים, המלך הוא עירום. מספיק עם הפארסה הזו. די!! פרצוף נאה לו למשפט הזה (ולפרקליטות עוד יותר) והשופטים עדיין לא הרהיבו עוז לקטוע אותו.
ומילה על אהרן ברק, הראיונות עמו והופעותיו אל מול המפגינים ליד ביתו: עקבתי כאן בביתי אחר שני ראיונות של רוני קובן, את ברק. המרואוין שיחק כאן משחק מושלם של הנעבכדיקער1 מעורר הרחמים. בפנים נפולות אמר לנו: "יש לי 18 דירות? יש לי חצי דירה... אני ישראל השנייה... כאשר שאל המראיין: "מה היית מעדיף דמוקרטיה (קריא ממשלה, כנסת, הפועלות כראוי), או ערכים", אמר בקול רפה, ערכים. כעבור מספר ימים הופיע ברק עם המפגינים ליד ביתו. ובאותן פנים נפולות, יחד עמם ובדמעות שליש, שר את התקווה.
והמילה האחרונה, על קצה המזלג: אהרן ברק ישב בוועדה למינוי שופטים כנשיא בית המשפט העליון, משנת 1995 עד שנת 2006. נחשו כמה שופטים מזרחיים הוא מינה במהלך אותן 11 השנים... ובכן התשובה היא: אף אחד. בשנת 2001 מונה השופט אדמונד לוי, אולם גם מינוי זה היה מינוי שאליו התנגד אהרן ברק. ובקיצור א.ב. לא מינה שופט מזרחי אחד. ופרושים מיותרים.

הערות

1. הנעבכדיקר המסכן, האומלל, האיש עם המקל, שיש להגיש לו סיוע בנסיונו לעבור את הכביש...

תאריך:  03/05/2023   |   עודכן:  03/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חסון, שוקן, סער וכל השאר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שיוך אתני או כישורים שיפוט
שלמה שכטר  |  6/05/23 10:53
2
שיוך אתני או כישורי שפיטה
שלמה שכטר  |  6/05/23 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מי שהיה היועץ המשפטי של הכנסת תושאל לגבי הליכי החקיקה ונשאל האם אנשיו ידעו על פעילות מתחת לפני השטח בנוגע לחוק ישראל היום
איתמר לוין
איריס ניב-סבאג, סניגוריתו של מוזס: זה הרבה יותר ממחדל חקירתי; זה נעשה באופן מכוון ומגמתי    ניצב-משנה משולם: אני דוחה ומגנה את הדברים, שאלנו מה שרלוונטי
איתמר לוין
ניב-סבאג: ההנחה הייתה שמוזס הוא עורך-על, למרות שבכירי ידיעות אחרונות דחו זאת    ניצב-משנה משולם: הדברים עלו מתוך מה שאמר מוזס עצמו לנתניהו
איתמר לוין
ארנון מילצ'ן הוא עד מפתח בתיק 1000    עד כה הוסבר, כי הנימוק העיקרי לסירובו של מילצ'ן הוא רפואי; כעת מאשרת התביעה, כי הוא מסרב עקרונית להגיע ארצה
איתמר לוין
חדד: המשטרה ניהלה מעקבים וניסתה לדעת האם הסניגורים יודעים ממנדלבליט על תיק 2000    נצ"מ משולם: הצגנו לנתניהו רק מקטעים מהשיחות עם מוזס משום שזה מה שהיה רלוונטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il