X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זול יותר בברלין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
גאוות הנפולת של נמושות
"ארץ ישראל אינה נקנית אלא בייסורים וכל שחביבה ארץ ישראל עליו ומקבל עליה ייסורים באהבה זוכה ורואה בבניינה"

יותר ויותר מהדהדת לנו התקשורת הכתובה והאלקטרונית כתבות נוטפות דבש ומעוררי קנאה על היורדים למדינות אירופה החיים באושר, נטולי דאגות כלכליות, ביטחוניות, תרבותיות, זהותיות, אנשי העולם הגדול, המודל לחיקוי, דמויות שעשו מעשה מופת חלוצי מעורר התפעלות.
הברלינאים החדשים, כמו הווינאים החדשים מתפארים בבית הגדול והמרווח שרכשו ללא משכנתה, מדווחים בעיניים בורקות על רמת החינוך בבית הספר הממשלתי, מתרגשים ממילקי ומילקה בחצי המחיר, בקיצור הגשימו את החלום הבלתי מושג, פטריוטים ברלינאים גאים וינאים חובבי תרבות מוארים.
תהליכים רבים עברה החברה הישראלית מתחייתה, לפני שבעים וחמש שנים ועד לימנו אנו. זכותו של כל אדם לבחור את מקום מגוריו, את תרבותו, חינוכו, עבודתו, את חייו. זכותו של כל אדם לטעת שורשים בגולה, להיות פליט מרצון, להיות גולה מתוך שמחה, להיות זר מתוך החלטה.
ארץ ישראל נקנית בייסורים נכתב במסכת ברכות וכפרפרזה כתב הסופר, חתן פרס נובל, ש"י עגנון בספרו, "תמול שלשום" כי, "ארץ ישראל אינה נקנית אלא בייסורים וכל שחביבה ארץ ישראל עליו ומקבל עליה ייסורים באהבה זוכה ורואה בבניינה".
המציאות העצובה הגורמת לחלישות הרוח היא שמיטב בני המדינה הטובה הזו אינם רואים את עתידם ועתיד בני משפחתם במדינת ישראל, זו מציאות שמתרחבת בימים אלה. בימים בהם מחיר המילקי בברלין זול יותר, שכר הדירה בשוודיה נמוך יותר, האוויר במדינת ישראל דחוס הרבה יותר משוויץ, המצב הביטחוני שלו יותר בארה"ב, החופים נקיים יותר ביוון, החינוך באוסטרליה הרבה יותר זול, אפשר להמשיך, להמשיך ולהמשיך.
דור חדש קם במדינת ישראל, דור של גידולי מים, דור ששורשיו רכים, דור שאינו מתבייש עוד בגלותו מהארץ, שאינו חש חובה לגור בארץ אבותיו. דור שחש גאווה להתגורר בגלות ורץ לספר לחבר'ה כמה טוב לו לחיות כזר במדינה זרה, אבל בכל בוקר נהנה מקוטג' בחצי המחיר ממחירו במדינת ישראל, מדינת העם היהודי.
"נפולת של נמושות" כינה ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, לפני ארבעים ושבע שנים, את הגולים מארץ ישראל, בכך ביטא את הסלידה והבוז שחש בימים אלה, חלקו הגדול של העם ליורדים, לנוטשים. מאז, מתה הבושה, הגלות הפכה לאידיאל, הסיבות לירידה מהארץ בקרב גידולי המים, מתחלפות בכל פעם מחדש, אז המילקי, לפני חודש תוצאות הבחירות, בשבועות האחרונים הרפורמה המשפטית החשובה.
יהודי המחובר למדינתו, לארצו, לערש הולדת עמו, למורשתו, לאמונתו, לשורשיו, אין רוח שתעקור אותו ממדינתו שורשיו יעמדו בפני כל רוח איתנה, בפני כל סערה. אבוי לה לאומה שבניה אוהבים אותה על תנאי, אוי לה לאומה שבניה, גידולי מים, מנותקים משורשי חיותה, מבאר חיותה.
ברעה החולה הזו של דור גידולי המים האוהב את מדינת ישראל על-פי תנאיו, חשוב לטפל, חשוב לבחון את הגורמים ולטפל בהם. דור גידולי המים ויתר מרצון על מדינת ישראל, לנו, אוהבי הארץ ללא תנאי, אין את הזכות לוותר עליהם, גם אם בחרו לצאת לגלות מרצון.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  10/05/2023   |   עודכן:  10/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גאוות הנפולת של נמושות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נש"נ = עב"מים...
פגסוס  |  11/05/23 15:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
בנימין נתניהו שמונע משר הביטחון יואב גלנט לדון בענייני ביטחון רק בגלל שהוא אגואיסט חסר גבולות - רשע
יאיר נבות
ע"פ האנליסטים של OSINET, המצעד המסורתי היום במוסקבה היה הקצר ביותר ב-20 השנים האחרונות, ונמשך 45 דקות בלבד. יתר על כן, הם מציינים מספר הכלים הצבאיים במצעד בכיכר האדומה במוסקבה היה נמוך כמעט פי ארבעה בהשוואה למצעד לפני שנתיים, ב-2021. השנה נכנסו לכיכר האדומה רק 51 כלים, ואילו לפני שנתיים - 197
דוד בדין
למרות שמצרים וירדן חתמו על הסכמי שלום עם ישראל בזמן שסוריה ולבנון הסכימו להפסקת אש עם המדינה היהודית, סעודיה, שהיא המדינה המרכזית של הליגה הערבית, לעולם לא הסכימה לכל הפסקת אש או סוג של שלום עם יהודי מדינת ישראל
דן מרגלית
זה רומן חושף, שואב, יש בו הכל, הורים מסוכסכים, אחות שהתדרדרה, שכן משוגע להגנת הצומח    הטכנולוגיה המודרנית לגווניה, שכה מקלה על החיים וכה גוזלת את חרות הפרט
רוני מזרחי
התלות בחומרי בנייה מיובאים רק הלכה וגדלה משנה לשנה, לית מאן דפליג ההתייקרות הדרמטית של אותם חומרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il