X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כיוון "יוקרתי" [צילום: סטריט וויו]
בית פרטי בפריפריה - הדבר הבא
המלצתי לממשלה ישראל, ראשי עשרות ערים ומועצות מקומיות בפריפריה ויתר מקבלי ההחלטות ללכת על הכיוון של "בית הפריפריה" מה שללא ספק לא רק יביא לא מעט מתעניינים

איזה ישראלי אינו חולם לשדרג את עצמו מדירה צפופה עם הרבה שכנים ובבניין עתיק ומתקלף, לטובת בית פרטי עם חלקת אדמה נאה וכלב משוטט בחצר? לכאורה מדובר בחלום שהולך ומתרחק, ובמיוחד לאור עליות מחירי הדיור התלולות, ובמיוחד במהלך השנים האחרונות.
אולם, וזה אולם גדול, מסתבר שעדיין ישנה תקווה. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על מגמה ברורה של עלייה דרמטית בבניית בתים פרטיים צמודי קרקע במהלך שלוש השנים האחרונות, זאת תוך דגש על הפריפריה.
על-פי הלמ"ס, אם בשנת 2020 נבנו במדינת ישראל כ-7,000 צמודי קרקע, ב-2021 מספרם עלה לכ-9,000 ואילו ב-2022 המספר זינק מספר צמודי הקרקע לכ-11,4000. כלומר, אשתקד עלה מספר הבתים הפרטיים שנבנו ב-50 אחוזים לעומת שנתיים בלבד קודם לכן!
נתונים אלה מעניינים במיוחד, זאת משום ששלוש השנים האחרונות התאפיינו רוב הזמן במגיפת הקורונה, מה שבאופן טבעי גרם להרבה יותר ישראלים לעקור ממגורים בדירה בבניין מן השורה למגורים לצמודי קרקע, בין אם מדובר בווילה בודדת, בית דו-משפחית או קוטג' טורי.
יתרה מכך: על-פי הנתונים הללו, הרוב המכריע (כ-90 אחוזים בקירוב) של צמודי הקרקע נבנו בפריפריה, בגליל, בשפלה, בנגב או ביהודה ושומרון. ובמילים אחרות, מחירי השיא של צמודי קרקע במרכז הארץ ובד בבד זמינות הקרקע הגבוהה ומחיריה הנמוכים בפריפריה, יצרו מציאות מעניינת חדשה בשוק הדיור.
כמי שעמלה 24/7 על מיתוג הפריפריה, חישבתי ומצאתי כי מחיר ממוצע של צמוד קרקע, שמגלם רובו ככולו את מחיר הבנייה בלבד, נע בין 1.5 ל-2 מיליון שקלים ברוב המקרים. ובמילים אחרות, למרות העלייה המסחררת במחירי הדיור, ובמיוחד ב-2022, עדיין קיימת הזדמנות פז לזוגות צעירים שברשותם מימון עצמי של כמה מאות שקלים, לא כל שכן משפרי דיור המתגוררים במרכז אפילו בדירת שיכון קומפקטית(!) להשתדרג לצמוד קרקע עם גינה רחבת ידיים בשפע של מקומות בפריפריה.
נכון, אין מדובר כאן בתחליף לבנייה רוויה בפריפריה, ולא אחד יוכל להרשות לעצמו להגיע לצמוד קרקע שכזה, אולם, וזה אלם גדול, קיימת כאן אלטרנטיבה קוסמת למאות אלפי ישראלים שעדיין מעדיפים להתגורר במרכז הארץ, בין אם משום שהם קרובים למקום העבודה, המשפחה הגרעינית, או פשוט חוששים ממעבר לפריפריה.
על כן המלצתי לממשלה ישראל, ראשי עשרות ערים ומועצות מקומיות בפריפריה ויתר מקבלי ההחלטות ללכת על הכיוון של "בית הפריפריה" מה שללא ספק לא רק יביא לא מעט מתעניינים, כולל רבים שהפריפריה לא הייתה כלל ועיקר בראש מעייניהם, אלא גם ישדרג את מיתוג הפריפריה(!).
אדגיש כי בארצות מערביות רבות, כולל ארצות הברית, בריטניה, צרפת ועוד, שלכולן עתודות קרקע גדולות לאין ערוך מאשר למדינת ישראל, המגורים בעיירות קסומות בפריפריה הטובלות בירוק מסביב, נחשבים למקובלים ואף מועדפים על-ידי אוכלוסיות חזקות ברמה סוציו אקונומית גבוהה.
ועל-מנת להפוך את חזון "בית בפריפריה" לממשי, הנני ממליצה על שינוי הכיוון בו הפריפריה מוצגת בדרך כלל דרך דירות מוזלות, ובד בבד ללכת גם על הכיוון ה"יוקרתי" יותר (כן, כן, זו אינה בושה!) ולהפוך את חלום הבית הפרטי למציאות.

הכותבת היא עורכת-דין וממתגת ערים ונדל"ן.
תאריך:  10/05/2023   |   עודכן:  10/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - לימודים, מטריף, חצוף, שוברים חבקים, להכעיס, סיבות ענייניות ושעתה
מוחמד עלי-קאסום
אם יש משהו שלמדנו מתקופת הקורונה, שהייתה משבר אדיר בסדר גודל עולמי, הוא את הנחיצות ביצירתיות ובחדשנות, כדי לנווט בימים סוערים של חוסר ודאות
יוני בן-מנחם
הליגה הערבית אישרה השבוע את חזרתה של סוריה לליגה הערבית לאחר שחברותה בליגה הוקפאה בגלל מעשי הטבח שעשה משטרו של הנשיא אסד בבני עמו. מדובר בניצחון מדיני של הנשיא אסד שהינו פושע מלחמה שניצח במלחמה בזכות סיוע צבאי רוסי ואירני, הקהילה הבינלאומית מתוסכלת וחסרת אונים מול החלטת הליגה הערבית
איתן קלינסקי
ירמיהו נקט בעמדה, השוללת שלילה מוחלטת את גישתו של המלך, המגייס את עם ישראל למלחמה נגד בבל וזאת מתוך הכרה שהמלחמה תביא לחורבן הבית הלאומי
עמנואל בן-סבו
"ארץ ישראל אינה נקנית אלא בייסורים וכל שחביבה ארץ ישראל עליו ומקבל עליה ייסורים באהבה זוכה ורואה בבניינה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il