X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רוטמן ולוין. אי הבנה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הגיגים נוגים ככלות החגים
מכל ההצהרות וההודעות לעיתונות, מכל אותם פשקווילים מטעם, המופצים בנדיבות, אנו למדים כי הצדדים המצויים במפגשים בבית הנשיא, קרובים לפרידה, זה או-טו-טו מגיע מסתבר שתהייה זו פרידה רועמת, כאשר כל צד יטיל את האחריות לפיצוץ על הצד השני
אזור ניטרלי
יש רק לקוות כי הנשיא הרצוג יקפיד להישאר באזור הניטרלי, שלא יקפוץ שוב לתוך האש, כפי שעשה בעבר, ועורר נגדו את מחנה הימין.

על מנהלי המו"מ מטעם הקואליציה, קרי שמחה רוטמן ויריב לוין, לדעת: אם אכן יפתח עכשיו סיבוב ב', במערכה על הרפורמה, אתם הולכים, שוב, לפתוח אותו כטירונים במרחב הפוליטי, משוללים לחלוטין אמצעי לחימה מתאימים. דהיינו: ללא הסברה נכונה ומתאימה.
מצערת העובדה שבקרב החשוב ביותר על אופיה של המדינה, כמדינה דמוקרטית וציונית, אתם הולכים לנחול מפלה שאולי לא תהיה לה תקנה לעולם. מולכם מתייצב מחנה, אלים בחלקו הגדול, תם ונגרר בטפשותו - בחלקו הקטן. לא בטוח שהכנתם שיעורי בית בעזרת מומחים לדבר.
בדור האחרון התוודענו למונח יועצים אסטראטגיים. אף שבתוקף עֲבָרִי המקצועי הכרתי אישית אנשי מקצוע אלה, גם אותם ש"יובאו" מארצות הברית לעת עידני בחירות למיניהם, בלטה עובדה אחת במהלך השיטות והאמצעים שהפעילו: שימוש מתוחכם במדיה, במיוחד זו הוויזואלית/אלקטרונית. מדיה זו איננה עומדת בפיתיון להגדלת הרייטינג שלה, גם אם מדובר בהפרחת שמועות ובאי-אמת, ובעיקר בתכסיסים של זריית מידע על גבול המניפולציה התקשורתית. אבל, וקיים אבל גדול, הפעם עומדת לרשות המתגוננים מדיה חדשה שלא ננתח כאן את תכונותיה והיא המדיה החברתית. וגם השימוש שאתם עושים בה היום הוא לקוי וחסר מיסודו.
למדנו, כל העוסקים בנושאי הסברה שונים, שגם אין טעם לנסות ולהיאבק בפיתיונות המושטים למנהלי המדיות הללו כסוכריה על מקל המושטת לילד. הפיתיונות הללו תמיד יפעלו את פעולתם, במיוחד במרוץ המטורף שהם מנהלים, כולם, להשגת תוצאות טובות יותר במבחן הרייטינג, הנמדד מדי יום. הקואליציה, למרבה הצער, נעדרת משדה הקרב הזה. מדוע? אי-הבנה ואי-הכרה בתופעה סוציולוגית/צינית צעירה זו (המד"ח), חוסר רצון לפעול בדרכי שכנוע, שאולי לא נראות לגיטימיות מספיק. אינני יודע. אבל ניתן לזהות את האסון המתקרב בשל אי-הבנה זו.
ישראל מחמיצה, "תודות", לאלה האמורים לנהל אותה כיום, שמחה רוטמן ויריב לוין, הזדמנות לתיקון מהותי ועמוק, בעל משקל חברתי מיוחד. בשל הכשלים בהתנהלותה הפוליטית-ציבורית שלה, בשל זניחת ההבנה כי הצד השני עתיד למחוק את ערכי הציונות מהמערכת הממשלית שהוא עתיד להקים, נחוצה גישה אחרת מעודכנת יותר, תואמת יותר, למושגים החדשים.
חסון, שוקן, סער וכל השאר
הגילוי האחרון של אילה חסון ועורך הארץ, עמוס שוקן - שרמז שהוא נסחט לכאורה על-ידי גדעון סער, מי שהיה שר המשפטים, לא יעבור תהליך מזכך של מיצוי העובדות בערוצים המשפטיים המקובלים, משום שגלי בהרב-מיארה לא תורה בשום אופן על קיום חקירה בעניין.
המשפטנים ב"שירות" הציבור הקימו לנגד עינינו רשת מסועפת של "שמור לי ואשמור לך". החברה האזרחית החדשה שהם עמלים על בנייתה, מבוססת על השקר הגדול נוסח ג'ורג' אורוול 1984. נטען על-ידם כי הם מנהלים מאבק לקיום הדמוקרטיה כשהם נאבקים למעשה על היפוכו המוחלט של הדבר, פועלים לקיומו של שלטון החונטה, על-פי הגדרתו של ברק עצמו ("אנחנו משפחה"). הם לוחמים על חייה של השיטה ה"דמוקרטית", המעוותת הזו, שהמציאו, בכל הכלים העומדים לרשותם: הרס חיי היומיום במרחב הציבורי (חסימת צירים, הבערת מדורות "ספונטניות", בדרכים ראשיות, חבלה בהנגשת שירותים חיוניים לאוכלוסייה כתחבורה ציבורית), ואחרון לא חביב: שינוי עמוק במשטר הדמוקרטי, למעשה ריסוקו השיטתי, המוחלט, בעזרת תפירת תיקים שיטתית אף הי, לעומדים בראשו. ובמיוחד למועמדים לתפקיד שרי משפטים (כולם), מפכ"ל משטרה וכו'.
מאמץ זה כולל הטלת משטר פרבדאי על המדיה, כולל הרחקת עיתונאים "סוררים" לא צייתנים במידה מספקת, הנבעטים ממילוי תפקידם, ובעיקר, הפעלת משטר שיפוטי מסוג חדש לא מוכר בעולם כולו: שופטים הפוסקים דינם לא על-פי האמור בחוק אלא על-פי "מרחב הסבירות" או מתחם הסבירות העומד כביכול לרשותו של כל שופט העושה במרחב זה כחפצו. ללא כל הגבלה.
תוסיפו לכך את הכלל החדש, לפיו לשופט ניתן היתר לשפוט לא לפי החוק והאמת העובדתית, אלא גם ועל-פי ה"אמת לשעתה". אותה גישה נדיבה המשחררת את תהליך השיפוט גם מהצו האלמנטרי, הקובע שהאמת היא נר לרגלו של היושב בדין, שלא ימעד, תמיד. כפי שהסתבר, גם הלכה זו, לפיה כל שופט עושה כרצונו גם במרחב הזמן והמקום, פועלת לעוותי דין, תוך ביזוי החקיקה והכנסת... והמסקנה? רק רפורמה, ועכשיו.

תאריך:  10/05/2023   |   עודכן:  10/05/2023
+לאהוב את השונא ולשנוא את האח
08:02 11/05/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

איני יכול שלא לבוז בכל ישותי לטרמפיסטים אנרכיסטים, רדיקליים, פרוגרסיביים החולמים על שתי מדינות, או על מדינה אחת לצד שחיינים יהודיים ללא מצופים וחגורות הצלה

"מספר לא פרופורציונאלי" [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - לימודים, מטריף, חצוף, שוברים חבקים, להכעיס, סיבות ענייניות ושעתה
עידן יוסף
איציק וולף
אבינדב בגין קורא לנאמני מנחם בגין שלא לתת עוד אמון בראש הממשלה נתניהו וטוען כי המהפכה החוקתית נעשתה בעידוד סבו    "לא של ברק היא המהפכה החוקתית - אלא של מנחם בגין. על ידיו שלו מתוך מחשבה תחילה הוא שם אזיקים"
עמנואל בן-סבו
בתוך סערות המחאות, הזעם, התסכול, הכעס, עומק המחלוקת, ההאשמות ההדדיות, במאבק על תיקון מערכת המשפט יש לעיתים רגעים קומיים, אתנחתה של בידור חינם
עידן יוסף
מארגני המחאה מתכוונים להפעיל לחץ על לפיד וגנץ ולדרוש - תפרשו מהשיחות אם עד יום חמישי לא תירשם פריצת דרך במגעים    עוד אמרו כי יחריפו את המחאה אם לא יושגו הבנות באשר לוועדה לבחירת שופטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il