X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תושבי אשקלון בממ"ד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
על הערך סולידריות
במו ידנו גרמנו נזק לסולידריות. תושבי שדרות, מתבוננים במרקע מתוך חדרי הביטחון, ומה רואות עיניהם? רבבות מתושבי תל אביב וסביבתה הצטופפו בפארק הירקון כדי להריע לאביב גפן. ומה אולי חשבו להם האחים בעיר שדרות וביישובי העוטף? הם אולי מהרהרים: שדרות כתל אביב, כלשון הנואמים. האמנם?

האתגר החדש שמציבה לנו המלחמה הנוכחית (כן, מלחמה. לא מבצע) הוא שמירה על ערכים הנהוגים בקרב האוכלוסייה. הקפדה על דבקות בערכים, לא באמצעות חוקים אלא רק בשם יחסים שבין אדם לאדם או, לשם הדיוק, היחסים שבין השלטון לבין האזרחים. הצורך הערכי של הקפדה על שמירת ערכים ניזוק קשות במערכה הנוכחית. כי מה אומרים לנו המנהיגים: אחים, אחים אנחנו. כך למרות המחלוקות הקשות. אחים אנחנו, אנו אחים לתושבי שדרות. אכן, אמירה ערכית, אנושית, מוסרית, מאין כמותה. וכידוע, אנו מתאמצים לממש סולידריות, עם האחים הסובלים בעוטף עזה.
אבל במו ידנו, הסולידריות ניזוקה קשות: כי תושבי שדרות, בוודאי מתוך חדרי הביטחון, אולי מתבוננים במירקעים, ומה רואות עיניהם? רבבות מתושבי תל אביב וסביבתה הצטופפו בפארק הירקון כדי להריע לאביב גפן. ומה אולי חשבו להם האחים בעיר שדרות וביישובי העוטף? הם אולי מהרהרים: שדרות כתל אביב, כלשון הנואמים. האמנם? אם אכן דין שדרות כדין תל אביב ולהפך, כי אז תל אביב, בשמו של ערך הסולידריות, הייתה דוחה את הופעתו של אביב גפן לימים אחרים. ייתכן מאוד שאף פיקוד העורף היה מורה לדחות את המופע של אביב גפן. דחייה, למרות ההערכה כי לא תושמע אזעקה. בהתרגשות גדולה, אלוף(במיל.) ישראל זיו, בשבתו באולפן ערוץ 12 רמז להסתייגותו מעצם קיום המופע בפארק. זיו לא דיבר באולפן ערוץ 12 מתוקף הפלאפלים הצמודים למדיו, אלא מתוקף היותו אלוף (במיל.), רגיש לתחושות האחים שלו ושלנו בשדרות.
בעוד שבשדרות, או במרחב שבו מאות אלפי תושבים, היו מי שהתחבטו אם ראוי לקיים טקס נישואין בימים אלה. פיקוד העורף התיר לקיים את המופע ההמוני של אביב גפן, מול קהל של רבבות. כי מהו טקס נישואין באחד מיישובי העוטף, כנגד דחייה של הופעת אביב גפן מול רבבות? וכך ניזוק קשות ערך הסולידריות אשר בשמו מנסים מנהיגינו להרגיע את העצבים בימי מלחמה.

תאריך:  13/05/2023   |   עודכן:  13/05/2023
+צה״ל תקף משגרי רקטות מוטמנים של הג׳יהאד האסלאמי
22:36 13/05/23  |  איציק וולף

בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה, כלי טיס של צה״ל תקפו לפני זמן קצר שני משגרי רקטות מוטמנים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

+בעקבות המשך הירי אחרי הפסקת האש: צה"ל תוקף ברצועה
22:14 13/05/23  |  איציק וולף

צה״ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך.

+שלושה אנשים נחבלו בדרכם למרחב המוגן בחולון ובבת ים
22:12 13/05/23  |  איציק וולף

ממד"א נמסר בהמשך לאזעקות שנשמעו במהלך הדקות האחרונות ביישובי עוטף עזה ובגזרות נתיבות שדרות והשפלה כי לא התקבלו קריאות בקו החירום 101 של מד"א על נפגעי גוף. זאת, למעט שלוש קריאות על אנשים שנחבלו בדרך למרחב המוגן, בחולון ובבת ים.

+בכיר בג'יהאד: נעמוד בהסכם כל עוד האויב הישראלי יעמוד בו
22:02 13/05/23  |  איציק וולף

רשת הטלוויזיה אל ג'זירה פרסמה את נוסח הסכם הפסקת האש שהושג בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי בתיווך המצרים.
"בהסכמת שני הצדדים מצרים מודיעה על הפסקת אש בין הצד הפלשתיני לישראלי בשעה 22:00, 13.5.23. ההתחייבות להסכם הפסקת האש כולל הפסקת ירי לעבר אזרחים, הריסת בתים וגם חיסול יחידים, וזאת מיד לאחר כניסת ההסכם לתוקף. מצרים מבקשת משני הצדדים ליישם את ההסכם, ותפעל לכך דרך קשריה עם שני הצדדים", לשון ההסכם.
עוד דווח ברשת כי מוחמד אל-הינדי, בכיר בג'יהאד האיסלאמי, אישר את פרטי ההסכם שפורסם. "אנו נעמוד בהסכם כל עוד האויב הישראלי יעמוד בו", אמר.

+רקטות נורו לעבר חולון ולעבר ראשון לציון
21:43 13/05/23  |  איציק וולף

מטח רקטות נורה לעבר הערים חולון וראשון לציון, במקביל לירי רקטות לאזור עוטף עזה. זאת, במקביל לדיווחים על סיכומים שהתקבלו בין ישראל לג'יהאד על הפסקת אש שתתחיל בשעה 22:00.

+מטח רקטות נוסף לעבר עוטף עזה
21:30 13/05/23  |  איציק וולף

מטח רקטות נוסף נורה מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה.

+מועצת שדות נגב: ממליצים לתושבים לשהות סמוך למרחבים מוגנים בשעות עד להפסקת אש אפשרית
21:24 13/05/23  |  איציק וולף

המועצה האזורית שדות נגב קראה לתושבי המועצה לשהות בשעות הקרובות סמוך למרחבים מוגנים, או בסמוך למקום המוגן ביותר שישנו עבורם. זאת, בעקבות הדיווחים על הסכמות בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי לקראת הפסקת אש.
"לאור לקחי העבר בהם היה ירי מסיבי סמוך להפסקות האש הצפויות, אנו מבקשים מכל אחד מכם להמשיך לשהות בסמיכות למרחבים מוגנים או במקום המוגן ביותר שישנו.
שמירה על הנחייה זו - מצילה חיים. נמשיך ונעדכן במידה ויהיו התפתחויות נוספות", נמסר מן המועצה לתושבים.

+הפסקת אש נכנסה לתוקף בשעה 22:00
20:41 13/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אל ג'זירה דיווחה כי הג'יהאד האיסלאמי הסכים לתנאי הפסקת האש וכי המצרים ממתינים לתגובת ישראל  ▪  גורמים פלשתינים דיווחו לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקבלה הסכמה על הפסקת אש בשעה 22:00  ▪  לפנות ערב חודש ירי הרקטות לעבר ישראל  ▪  צה"ל תקף שש מפקדות מבצעיות של היחידה הרקטית של הג'יהאד ברצועת עזה

אחת המפקדות שהופצצה היום ברצועת עזה [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל תוקף מטרות של ארגון הג'יהאד האסלאמי בעזה
12:56 13/05/23  |  מירב ארד

צה"ל תוקף כעת (יום שבת) מטרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני ברצועת עזה

+צה"ל: אין שינוי בהנחיות התנועה בעוטף עזה
12:02 13/05/23  |  מירב ארד

צה"ל מעדכן (יום שבת) כי אין שינוי בהנחיות התנועה בעוטף עזה. הסדרי התנועה במרחב עוטף עזה נותרו ללא שינוי נכון לשעה זו. צה"ל מבקש להשמע להנחיות רשמיות מטעם פיקוד העורף.

+כוחות הביטחון פשטו על דירת מסתור של פעילי טרור
11:51 13/05/23  |  מירב ארד

בפעילות משותפת של כוחות הביטחון, פעלו הבוקר לוחמי דובדבן, סיירת גבעתי ומג״ב, בהכוונה מודיעינית של שב״כ במחנה הפליטים בלאטה בעיר שכם שבחטיבת שומרון, והחרימו אמל״ח, מטענים וציוד צבאי.
במהלך הפעילות הכוחות פרצו את המבנה ששימש כדירת מסתור של פעילי טרור במחנה. משם אותם פעילים תכננו פיגועים נגד כוחות צה"ל בגזרה וייצרו מטענים וחומרי נפץ לפיגועים.
בדירה נמצאו מטעני חבלה של המחבלים, הכוחות פוצצו אותם וכתוצאה מכך הדירה התקלחה. בנוסף, הושלכו מטענים וחמושים ירו לעבר כוחותינו, אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי לעברם, שניים מהחמושים נהרגו.
אין נפגעים לכוחותנו. אמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

אמצעי הלחימה שהוחרמו בדירת המסתור במחנה הפליטים בלאטה [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל תקף משגרי רקטות, מתחם ירי נ"ט ועמדה צבאית
10:51 13/05/23  |  מירב ארד

מטוסי קרב וכלי טיס תקפו בשעות האחרונות שישה משגרי רקטות ומרגמות של הגא"פ ברחבי רצועת עזה. ביניהם, גם משגרים מהם זוהה ירי לעבר שטח מדינת ישראל בימים האחרונים.
שניים ממשגרי הרקטות שהותקפו בשכונת זייתון שבצפון רצועת עזה, ממקומים בסמוך לבית הספר אלאמאם אלשאפע. צה"ל תקף לפנות בוקר כדי לנטרל את איום המשגרים וללא הימצאות של אזרחים בלתי מעורבים בסביבה. מהמשגרים שנוטרלו בוצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל גם במהלך מבצע "שומר החומות" ומבצע "עלות השחר".
בנוסף, לפני זמן קצר, שובש מתחם ירי נ"ט של ארגון הטרור גא"פ והותקפה עמדה צבאית של הארגון.

+הנהגת הג'יהאד האיסלאמי בחו"ל מנהלת את המערכה נגד ישראל
09:51 13/05/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הנהגת הג'יהאד האיסלאמי בחו"ל היא שמנהלת כעת את סבב הלחימה מול ישראל בעידודה של אירן שדוחפת להמשך התקפות הרקטות על ישראל. הג'יהאד האיסלאמי מאיים להאריך את המערכה עד ל"מצעד הדגלים" בבירה בשבוע הבא ולתקוף את ירושלים ברקטות

תקיפת צה"ל ברצועה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע מגן וחץ
עידן יוסף
לראשונה מאז תחילת המבצע נורו מטחים לעבר הרי ירושלים    כמה מטחים נורו לעבר שדרות וגרמו לפגיעות ישירות בבתים    צה"ל צפוי להגיב בתקיפה משמעותית    אחרי כ-13 שעות נשברה הרגיעה בשיגורי פצצות מרגמה לעבר ישובי העוטף
עידן יוסף
הרמטכ"ל וראש השב"כ סברו כך לאחר שלישראל היו הישגים רבים, מטרות המבצע הושגו והניסיון להשאיר את חמאס מחוץ למערכה צלח עד כה    מגעים מואצים בדרגים גבוהים של ראשי מדינות להשגת הפסקת אש
יוני בן-מנחם
בקהיר נמשכים המגעים בין המודיעין המצרי לבין הנהגת הג'יהאד האיסלאמי בניסיון להגיע לנוסחה להפסקת אש בעוד אירן מנסה לטרפד המשא-ומתן. הארגון חש מושפל ומחפש להציל את יוקרתו. הוא מחפש "תמונת ניצחון" בדמות פגיעה בישראלים או מימוש התנאים שהציב לישראל
עידן יוסף
תחקיר האירוע שבו פגעה רקטה בבית מגורים בעיר והביאה לתוצאה קטלנית מעלה כי אכן שוגר טיל ליירוט הרקטה    על-פי נתוני הצבא, 91% מהיירוטים היו מוצלחים    הנחיות פיקוד העורף תקפות עד 14:00, והארכתן תיבחן במהלך היום
דן מרגלית
הג'יהאד האיסלאמי ירה 100 רקטות לעבר אזרחיות ואזרחים ישראלים מפני שאחד מאנשיו בחר למות בכלא הישראלי באמצעות שביתת רעב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il